Vidim, da se je debata razživela, jaz pa imam te dni posebno voljo razpravljati... In bom napisal nekaj svojih pogledov.
Ja...
Največji strošek je delo. Veliko časa in denarja porabim za iskanje optimalnejših materialov, orodja, da se delo zmanjsa, saj je tako bolje za obe strani.
Za recimo 26 ft barko jaz porabim nekje med 20 in 40 ur.
Prvo leto ali dve sem tekmoval z ostalimi in sem vzel kako 3M pasto ali Magic Marine, neko mehko gobo, da je šlo hitro. Na tak način sem sposoben narediti barko v 5-8 ur.
Res, da se v to barko lahko gledaš, ampak vprašanje je vedno koliko časa.
Pred kakim mesecem sem sklenil, da ne bom več delal kompromisov pri poliranju. Saj jih skoraj nisem že preteklo leto, ampak sem samo računal, kot da sem delal manj.
Recimo jaz barko perem vedno vsaj 2x(razen v primeru višje sile, takrat pa prvič brišem - nazadnje ko sem to naredil je bil vedno dež in hladno. Barka se je komaj posušila in če bi pral bi čel spet cel dan adijo). Naj še enkrat povem, da je nujno barko oprati pred poliranjem in ne znam si predstavljati, da je ne bi po poliranju, saj je na njej toliko praha od paste, da se ne vidi osnovne barve. Če ni praha, barka ni spolirana! Moje paste so "non dust" pa je vse belo od praha.
Vedno poliram vsaj s tehniko overlap + korekcija, to pomeni v bistvu 2 roke + popravki. Pod popravek štejem tudi dele čolna, ki so močno oksidirani in jih najprej spoliram posebej - ponavadi z bolj grobo in nato celo barko overlapam.
Barko vedno razmastim pred montažo zaščite, razen, če uporabljam pasto in sealant, ki sta kompatibilna - takrat samo operem z razmascevalcem.
Že 2 ali 3 leta ne uporabljam waxa, razen preko keramike
Že vsa leta uporabljam sealante, ki so neprimerno boljši od voska, zaenkrat kar pa imam dela za to leto pa mislim, da bo na vse montirana že keramika.
Vedno tudi odstranim vse fleke, rjo in podobno. Povečini vidim mojstre, da gre čez z polirko, če gre dol OK, če ne pa reče da ne gre. Moja pokojna babica je rekla, kar je šlo gor, mora tudi dol in tega se držim.
Ampak po drugi strani pa za takšno delo v bistvu sploh ne računam kaj več, kot je napisal @Tex. Lahko celo manj ali nekaj več, odvisno od izvedenih detailov.
@Tex upam, da mi ne zameriš, ampak si napisal v temo in sem "povzel"
Res pa ni prav modro računati na ft, ker 26ft gliser ali 52ft fly... ne vem no, če...
Zdi se mi tudi pomembno, da se lastniku razloži kako naj vzdržuje barko, kake težave lahko pričakuje z gelcoatom, kateri del potrebuje več pozornosti(recimo obnovitev zascite med sezono) in nenazadnje neko garancijo na svoje delo.
Da se ne bom samo hvalil. Tudi jaz sem že kaj zajebal, morda tudi kaj za kar ne vem in sem tudi nekako vesel, če lastnik to pove. Le tako lahko jaz popravim svojo napako in le tako je lastnik potem lahko zadovoljen.
Torej, če povzamem.
Glavni strošek je čas. Poliranje je mahansko odstranjevanje nepravilnosti in to terja čas.
Relativno majhen strošek predstavlja material. Res je, da so kvalitetni materiali dragi, tudi 100% dražji(selant 130€/L, keramika skoraj 1500€/L, kvalitetna goba 15€+, ampak z kilometrino optimiziraš porabo past, zascit in gobic in si tako tudi olajsas delo(najvecji problem začetnikom predstavlja ravno to, da uporabljajo prevec paste). Se pa nabere...
Tisti, ki delajo na terenu vedo, da je velik strošek tudi samo življenje, hrana, pijača... 3 ali 4 mesece ne mores jesti posebne in paštete.
In pa osnovna sredstva...
kombi, odri, brusilke, polirke, krtače, gobe, mikrofibre, wap. Tole bo slišati bolano, ampak recimo samo mikrofibre stanejo 500€. Zdaj ko delam še keramiko, pa porabim še 5-7 novih za vsak čoln.
Po drugi strani pa vidis tipa, ki uleti z eno prastaro polirko, eno pasto, cunjo najde pod sosedovim čolnom. 2 ure išče oder, 3 polira, eno briše in voila. Rezultat je verjetno jasen. Aja, pozabil sem napisati, da še za dve ure pride k meni in me uči kako polirati in katera pasta, ter goba je najboljša. Vedno je najboljša samo ena, jaz kreten pa imam 7-8 različnih past in okoli 30 različnih gob. Ok uporabljam jih 10-12 ostale imam, da se hvalim.
Vse skupaj sem spisal, kot zgodbo. Ni bilo misljeno, kot hvalisanje, ampak sem želel opistai kaj vse potrebujes za dobro narejeno delo in da tudi to nekaj stane.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!