poliranje plovila iščemmajstra

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

Bavarko
Kontraadmiral
Prispevkov: 322
Pridružen: Ne Maj 01, 2011 18:46

OdgovorNapisal/-a Bavarko » Sr Dec 14, 2016 17:22

Tex napisal/-a:Do 30ft cca 25eur po feetu ena roka,pranje in wax
Narejeno tako da se notri gledas...


Cela barka ali samo boki?
Uporabniški avatar
Tex
Admiral
Prispevkov: 8297
Pridružen: Sr Mar 28, 2007 00:28
Kraj: od Vardara do Triglava

OdgovorNapisal/-a Tex » Sr Dec 14, 2016 17:23

Cela
SlikaSlika
“There’s no point having a boat if you don’t use it!”
aleks09
Admiral
Prispevkov: 946
Pridružen: Po Jul 12, 2010 20:15
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a aleks09 » Sr Dec 14, 2016 20:20

Saj 25 po feetu se mi sploh ne zdi tako malo..
bojan11
Viceadmiral
Prispevkov: 498
Pridružen: Ne Feb 17, 2008 21:24
Kraj: Trebnje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a bojan11 » Sr Dec 14, 2016 20:40

aleks09 napisal/-a:Saj 25 po feetu se mi sploh ne zdi tako malo..


Ce boš hotel imeti dobro narejeno in da bo barka obdržala sijaj to ni veliko. Kdor je že kdaj kvalitetno spoliral barko že ve kakšni stroški so s tem povezani in koliko dela vloženega.. Kdor pa misli da je cca 26ft barka spolirana v enem popoldnevu se moti. Oziroma se da ja, samo bo kaj hitro sijaj zbledel, in niso vse paste in drugi pripomočki ravno poceni. Si lahko postopke prebereš tukaj na forumu, kjer je MM lepo napisal oziroma opisal postopke in on se resnično spozna.
nac
Viceadmiral
Prispevkov: 509
Pridružen: Če Jul 02, 2009 22:18

OdgovorNapisal/-a nac » Sr Dec 14, 2016 20:41

aleks09 napisal/-a:Saj 25 po feetu se mi sploh ne zdi tako malo..

Vse zavisi od tega,na kateri strani si,a ne? :D
aleks09
Admiral
Prispevkov: 946
Pridružen: Po Jul 12, 2010 20:15
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a aleks09 » Sr Dec 14, 2016 20:46

nac napisal/-a:
aleks09 napisal/-a:Saj 25 po feetu se mi sploh ne zdi tako malo..

Vse zavisi od tega,na kateri strani si,a ne? :D


A seveda, seveda ... :wink:
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Če Dec 15, 2016 00:20

Vidim, da se je debata razživela, jaz pa imam te dni posebno voljo razpravljati... In bom napisal nekaj svojih pogledov.

Ja...
Največji strošek je delo. Veliko časa in denarja porabim za iskanje optimalnejših materialov, orodja, da se delo zmanjsa, saj je tako bolje za obe strani.
Za recimo 26 ft barko jaz porabim nekje med 20 in 40 ur.
Prvo leto ali dve sem tekmoval z ostalimi in sem vzel kako 3M pasto ali Magic Marine, neko mehko gobo, da je šlo hitro. Na tak način sem sposoben narediti barko v 5-8 ur.
Res, da se v to barko lahko gledaš, ampak vprašanje je vedno koliko časa.
Pred kakim mesecem sem sklenil, da ne bom več delal kompromisov pri poliranju. Saj jih skoraj nisem že preteklo leto, ampak sem samo računal, kot da sem delal manj.

Recimo jaz barko perem vedno vsaj 2x(razen v primeru višje sile, takrat pa prvič brišem - nazadnje ko sem to naredil je bil vedno dež in hladno. Barka se je komaj posušila in če bi pral bi čel spet cel dan adijo). Naj še enkrat povem, da je nujno barko oprati pred poliranjem in ne znam si predstavljati, da je ne bi po poliranju, saj je na njej toliko praha od paste, da se ne vidi osnovne barve. Če ni praha, barka ni spolirana! Moje paste so "non dust" pa je vse belo od praha.

Vedno poliram vsaj s tehniko overlap + korekcija, to pomeni v bistvu 2 roke + popravki. Pod popravek štejem tudi dele čolna, ki so močno oksidirani in jih najprej spoliram posebej - ponavadi z bolj grobo in nato celo barko overlapam.

Barko vedno razmastim pred montažo zaščite, razen, če uporabljam pasto in sealant, ki sta kompatibilna - takrat samo operem z razmascevalcem.

Že 2 ali 3 leta ne uporabljam waxa, razen preko keramike :)
Že vsa leta uporabljam sealante, ki so neprimerno boljši od voska, zaenkrat kar pa imam dela za to leto pa mislim, da bo na vse montirana že keramika.
Vedno tudi odstranim vse fleke, rjo in podobno. Povečini vidim mojstre, da gre čez z polirko, če gre dol OK, če ne pa reče da ne gre. Moja pokojna babica je rekla, kar je šlo gor, mora tudi dol in tega se držim.
Ampak po drugi strani pa za takšno delo v bistvu sploh ne računam kaj več, kot je napisal @Tex. Lahko celo manj ali nekaj več, odvisno od izvedenih detailov.
@Tex upam, da mi ne zameriš, ampak si napisal v temo in sem "povzel"

Res pa ni prav modro računati na ft, ker 26ft gliser ali 52ft fly... ne vem no, če...

Zdi se mi tudi pomembno, da se lastniku razloži kako naj vzdržuje barko, kake težave lahko pričakuje z gelcoatom, kateri del potrebuje več pozornosti(recimo obnovitev zascite med sezono) in nenazadnje neko garancijo na svoje delo.

Da se ne bom samo hvalil. Tudi jaz sem že kaj zajebal, morda tudi kaj za kar ne vem in sem tudi nekako vesel, če lastnik to pove. Le tako lahko jaz popravim svojo napako in le tako je lastnik potem lahko zadovoljen.

Torej, če povzamem.
Glavni strošek je čas. Poliranje je mahansko odstranjevanje nepravilnosti in to terja čas.
Relativno majhen strošek predstavlja material. Res je, da so kvalitetni materiali dragi, tudi 100% dražji(selant 130€/L, keramika skoraj 1500€/L, kvalitetna goba 15€+, ampak z kilometrino optimiziraš porabo past, zascit in gobic in si tako tudi olajsas delo(najvecji problem začetnikom predstavlja ravno to, da uporabljajo prevec paste). Se pa nabere...

Tisti, ki delajo na terenu vedo, da je velik strošek tudi samo življenje, hrana, pijača... 3 ali 4 mesece ne mores jesti posebne in paštete.

In pa osnovna sredstva...
kombi, odri, brusilke, polirke, krtače, gobe, mikrofibre, wap. Tole bo slišati bolano, ampak recimo samo mikrofibre stanejo 500€. Zdaj ko delam še keramiko, pa porabim še 5-7 novih za vsak čoln.
Po drugi strani pa vidis tipa, ki uleti z eno prastaro polirko, eno pasto, cunjo najde pod sosedovim čolnom. 2 ure išče oder, 3 polira, eno briše in voila. Rezultat je verjetno jasen. Aja, pozabil sem napisati, da še za dve ure pride k meni in me uči kako polirati in katera pasta, ter goba je najboljša. Vedno je najboljša samo ena, jaz kreten pa imam 7-8 različnih past in okoli 30 različnih gob. Ok uporabljam jih 10-12 ostale imam, da se hvalim. :)

Vse skupaj sem spisal, kot zgodbo. Ni bilo misljeno, kot hvalisanje, ampak sem želel opistai kaj vse potrebujes za dobro narejeno delo in da tudi to nekaj stane.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
Tex
Admiral
Prispevkov: 8297
Pridružen: Sr Mar 28, 2007 00:28
Kraj: od Vardara do Triglava

OdgovorNapisal/-a Tex » Če Dec 15, 2016 07:36

MM lepo si napisal, kar je res je res, samo ljudje ne razumejo.
Oni pravijo, da za 200 eur spolirajo, čez mesec dni pa jamranje, da je vse mat in šeksto...
Tolažba na koncu pa je, da je gelcoat slab in čoln star :D
Kar se cene tiče nikoli ne zamerim, lepo da napišeš... cca 25 eur je do 30ft, za 52ft je cena na ft višja...
Pa še to,da ne bo pomote. Jaz ne poliram,nimam živcev za to, če bi to sam delal, se niti ene barke ne dotaknem pod 1000eur...( je pa res, da nas trg prisili, da delamo za manj...) imam mojstra z 30 letnimi izkušnjami, ki ga nekateri tukaj poznajo in mislim, da na njegovo delo nima niti eden pripombe.. čarovnik za "plastiko".
SlikaSlika

“There’s no point having a boat if you don’t use it!”
Uporabniški avatar
Gonzales23
Naddesetnik
Prispevkov: 9
Pridružen: Po Avg 05, 2019 17:15
Kraj: Kranj

Re: poliranje plovila iščemmajstra

OdgovorNapisal/-a Gonzales23 » Pe Avg 09, 2019 23:49

Torej če sem prav zastopil je cca
25eu/1ft do 30ft

Torej moj čoln je 17.5ft kar pomeni da to pride nekje okoli 500eu + sam od sebe prinesem za jest (rad kuham) pa kak pirček :D

Kako in kje pa se na to poliranj lahko "naročiš" :?: :?: :?:

Hvala vsem za odgovore :mrgreen:
My pain is my badge of honor
kocka
Admiral
Prispevkov: 4459
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: poliranje plovila iščemmajstra

OdgovorNapisal/-a kocka » So Avg 10, 2019 08:35

Pošlji mu na zs MM.

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 2 gosta