konzerviranje 4 - taktnega motorje

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Sep 11, 2017 00:44

Roman 1 napisal/-a:sod z sladko vodo je bil ves čas v garaži in peta v njej, ker baje s tem preprečuješ oksidacijo.


Tale dva avta sta prbližn enaka letnika s tem da eden si je baje preprečeval oksidacijo potopljen v sladko vodo. Kaj misliš kateri?

Slika

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » Po Sep 11, 2017 23:51

Wisdom napisal/-a:
NOVI FOSIL napisal/-a::D
Izvenkrmni motorji se ne spirajo z antifrizom :!:


Lahko to utemeljiš? Hvala.

Lep pozdrav.


Če spiraš motor pri -20 C potem daj antifriz.
V nasprotnem pa vsa voda steče iz motorja po 10 minutah in nima kaj zmrzniti.
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » To Sep 12, 2017 10:17

Je jej, eni ne vedo kaj bi še naredili, da bi motor lepo spančak pozimi.Preberejo tolk propagande o tem ali onem, na koncu je vsa ta navlaka, ki jo nekateri stresate v motor in mažete z raznimi žaubami, samo reklama za odiranje in trženje naivnih mornarjev.Izvenkrmni motor rabi le, kot so že omenili, zlaufat ga v sladki vod, toliko časa da dobi delovno temperaturo(nad 50C)takrat se sol absorbira s kovine.Spustiš gorivo s fergazerja, še mal podmažeš niplne in čao.Vsake toliko časa ma obrneš motor, da se bati, ventili pri 4 takt mal sprehodijo.
Najbolj popolno je Polančevo konzerviranje pa še konzervansa ne rabiš, le olje za vlaganje :wink:
mašinfirer
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Sep 12, 2017 11:27

Jaz našpricam fogging oil pri delujočem v sesalni kolektor ali fergazerje (če ni maf senzorja) tolk da ga malo zamori pol pa sveče ven in še notr v vsakega po ene 5 sekund pri počasnem obračanju kurblvele. Sveče nazaj, pol pa ene 100 ml WD40 po vsem kar je pod pokrovom, tam kjer so razni pregibi in spoji Crown gosta formulacija. Pri fergazerjih še spustim gorivo ven iz šalčk s pomočjo vijaka pod šalčko. Pokrov gor in gre lahko sred njive stat do nasledne sezone.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » To Sep 12, 2017 12:52

AEgir napisal/-a:Jaz našpricam fogging oil pri delujočem v sesalni kolektor ali fergazerje (če ni maf senzorja) tolk da ga malo zamori pol pa sveče ven in še notr v vsakega po ene 5 sekund pri počasnem obračanju kurblvele. Sveče nazaj, pol pa ene 100 ml WD40 po vsem kar je pod pokrovom, tam kjer so razni pregibi in spoji Crown gosta formulacija. Pri fergazerjih še spustim gorivo ven iz šalčk s pomočjo vijaka pod šalčko. Pokrov gor in gre lahko sred njive stat do nasledne sezone.


:shock:
Zelo pametno ARgir da tale tale WD40 špricaš vse povprek po motorju.

WD 40 ni olje za konzerviranje temveč čistilo in topilo :!:
Dober je za odstranjevanje Vinjet.

Posledično raztopi vse izolacijske trakove, s katerim so poviti kabli.

Če že kdo misli, da bo WD40 vse eno dober, naj ne šprica vse povprek, temveč samo po kovinskih delih in zglobih.
Za mazanje pa naj se uporabi mast v sprayu.
Daki

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a Daki » To Sep 12, 2017 14:04

WD40 je dober pri odvijačenju, za zaščito pa ni dober. Raje Crown ali pa konzervacijski sprej.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Sep 12, 2017 15:56

Daki: če bi rad kaj odvil poizkusi enkrat z mešanico ATF olja in acetona v razmerju 50:50. Zahvališ se mi lahko pozneje. :)


Ena zgodovinska lekcija;

Slika

WD40 oziroma na dolgo WATER DISPLACEMENT 40 je izumilo podjetje po imenu Rocket Chemical Company of San Diego in sicer so imeli v mislih zelo specifičen problem, ki ga je bilo potrebno rešiti. Formulacijo so spremenili 40x in z zadnjo verzijo zadeli bistvo. Ta verzija je to kar poznamo danes kot WD40.

Namen nove tekočine je bila zaščita zunanjih površin medkontinentalnih balističnih raket tipa Atlas pred korozijo, saj so bile le te narejene iz golega pleha in so rjavele že pri izdelavi.

Čar Wd40 je to, da če poškropiš mokro kovino, se wd40 zalepi za kovino in izpodrine vodo (od tu ime water displacement) pri tem pa ščiti površino pred korozijo.

To je prvi in edini namen WD40, ostale uporabe so bonus.

Če je za tele lepotice konzervirat zadost dober, pol bo tudi za pod-pokrovje motorja.

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » To Sep 12, 2017 19:24

AEgir napisal/-a:Daki: če bi rad kaj odvil poizkusi enkrat z mešanico ATF olja in acetona v razmerju 50:50. Zahvališ se mi lahko pozneje. :)


Ena zgodovinska lekcija;

Slika

WD40 oziroma na dolgo WATER DISPLACEMENT 40 je izumilo podjetje po imenu Rocket Chemical Company of San Diego in sicer so imeli v mislih zelo specifičen problem, ki ga je bilo potrebno rešiti. Formulacijo so spremenili 40x in z zadnjo verzijo zadeli bistvo. Ta verzija je to kar poznamo danes kot WD40.

Namen nove tekočine je bila zaščita zunanjih površin medkontinentalnih balističnih raket tipa Atlas pred korozijo, saj so bile le te narejene iz golega pleha in so rjavele že pri izdelavi.

Čar Wd40 je to, da če poškropiš mokro kovino, se wd40 zalepi za kovino in izpodrine vodo (od tu ime water displacement) pri tem pa ščiti površino pred korozijo.

To je prvi in edini namen WD40, ostale uporabe so bonus.

Če je za tele lepotice konzervirat zadost dober, pol bo tudi za pod-pokrovje motorja.

Slika



:D
Praksa je daleč od tvoje teorije :P
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Sep 12, 2017 19:41

To ni teorija sam šparat ne smeš. Jaz kupujem WD40 po 5L kanticah in si ne predstavljam garažnega življenja brez. Vse moraš dobr zalit da bi WD držal korozijo stran.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Sep 12, 2017 21:19

Kljub vsemu da mam malo izkušenj v navtiki sem v svoji skromni dosedanji karieri opazil naslednje: wd40 mi v starih dobrih tomos cajtih ni nikol naredu nobene škode; nobena izolacija ni od nobenega kabla padla stran... Sosedu je pri t4 vsako leto bat zapikalo in wd40 je bil takrat rešitelj dopusta. Zdaj ko uporabljam crowne in druge fine podmazovalne rekvizite pa tudi ni težav....

Sam zdaj pa ne razumem več... a moram eteca najprej celega v vodo namočit in pol kanto wd 40 čez polit al kako.... Kje bi lahko kupil primerno količino wd40. Une rakete na sliki so res brez rje in bi rad tudi jaz da se wartburg tehnika šajna ko da je 4t.
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Sep 12, 2017 22:19

Z dvotaktnim ne boš nikoli tavrhnja elita kjer so štertaktaši. Odmične niso kar tako..
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » To Sep 12, 2017 23:53

kasaudio napisal/-a:Kljub vsemu da mam malo izkušenj v navtiki sem v svoji skromni dosedanji karieri opazil naslednje: wd40 mi v starih dobrih tomos cajtih ni nikol naredu nobene škode; nobena izolacija ni od nobenega kabla padla stran...


:D
Nisem napisal da topi izolacijo na kablu, temveč da topi lepilo na izolirni trakovih, s katerim so povezani kabli na motorjih. Zaradi tega se izolirni trak odvija in ne opravlja svoje funkcije.
minek
Kapitan fregate
Prispevkov: 114
Pridružen: Če Avg 01, 2013 15:09
Kraj: maribor

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a minek » Sr Sep 13, 2017 09:38

Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a AEgir » Sr Sep 13, 2017 10:29

Dober test, hvala!
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
widmann
Admiral
Prispevkov: 803
Pridružen: Ne Jan 26, 2014 20:24
Kraj: KAMNIK-Minkendorf

Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje

OdgovorNapisal/-a widmann » Pe Sep 15, 2017 21:29

Pri TOMOSIH se je ponavadi kar dobro obnesel stari dobri wd-40.
Odličen je naprimer WD-40specialist high performance WITH LITHIUM grease.Fanjn je že to ,da ga dobiš že na vsaki bolje založeni črpalki.

In še link kako zadeva izgleda saj se bistveno razlikuje od navadnega wdeja...
https://www.youtube.com/watch?v=aXbubTU3LUQ

:wink: :wink: :)

lp
Das Ist Valter

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov