konzerviranje 4 - taktnega motorje
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
Ok, kaj pa pravite za stare dvotaktnike ki imajo še vplinjače, da parkrat na roke potegneš brez ključa, se pravi da vbrizga mešanico v cilindre? Je to ok? Sam namreč naredim tako po spiranju in čiščenju. No, pa vsak mesec tako enkrat potegnem, pred sezono pa očistim sveće pred vžigom. Včasih sem šprical v filter, pa v cilindre, pa mi je šlo na živce tisto kapljanje iz izpuha, po tleh.
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
MareC napisal/-a:AEgir napisal/-a:Sej ni nek problem teatirat, vzameš enako glavno gred kot jo maš v motorju al pa podobno, ojnico in ležaje pa jih daj zravn motorja pod kapo. Pa pust cel let pol pa preveri kako zgleda čez eno leto.
Not stvari mal pa po mal rjavijo pa spet laufa mesec pa spet rjavi pomalem.
Če je to sprejemljivo al ne je stvar odločitve ampak, čist 100% zihr je pa da se to dogaja.
saj veš kako pravijo
"KDOR MAŽE TA VOZI"
Kot sem ze napisal ce bi mi stal dalj cajta bi ga ze nasprical v cilinder. Za 5 mesecev se mi zdi pa da ni potrebe. Lahko pa probamo cez 5 mesecev potegnit dol glavo pa stavim da ne bo nic zarustano. Itak je vse ze v osnovi podmazano drugace motor sploh ne bi laufal...
Veter v laseh, travarca v zobeh
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
Tolk je podmazano kot ko potegneš te komponente ven iz motorja in jih pustiš na ponku. Nič več in nič manj.
Rja je smrt strojnih komponent zdej pa če ni dnarja za sprej za 5€ enkrat na dve let pol pa bog pomagaj.
Rja je smrt strojnih komponent zdej pa če ni dnarja za sprej za 5€ enkrat na dve let pol pa bog pomagaj.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
ne bos verjel... ni vse v kešu. Sem podal samo svoje menenje oz dvom. Zdaj pa se umikam iz debate.AEgir napisal/-a:Tolk je podmazano kot ko potegneš te komponente ven iz motorja in jih pustiš na ponku. Nič več in nič manj.
Rja je smrt strojnih komponent zdej pa če ni dnarja za sprej za 5€ enkrat na dve let pol pa bog pomagaj.
Veter v laseh, travarca v zobeh
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
Kako je pa potem z novimi, ki stojijo tudi po 2-3 leta v skladišču, pa niso konzervirani, al so?
Ali pa tistimi, ki so 12mes na morju in so kot rezerva,?
Vsekakor se mi zdijo 2T v prednosti, se mažejo med delovanjem in razni ciao- ti se vozijo po 50let ob morju, potem 3leta na odpadu in potem spet v pogon.
Se strinjam, da konzervacija jim škodit ne more, za pretiravat pa ....
Ali pa tistimi, ki so 12mes na morju in so kot rezerva,?
Vsekakor se mi zdijo 2T v prednosti, se mažejo med delovanjem in razni ciao- ti se vozijo po 50let ob morju, potem 3leta na odpadu in potem spet v pogon.
Se strinjam, da konzervacija jim škodit ne more, za pretiravat pa ....
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
kocka napisal/-a:Kako je pa potem z novimi, ki stojijo tudi po 2-3 leta v skladišču, pa niso konzervirani, al so?
Ali pa tistimi, ki so 12mes na morju in so kot rezerva,?
Vsekakor se mi zdijo 2T v prednosti, se mažejo med delovanjem in razni ciao- ti se vozijo po 50let ob morju, potem 3leta na odpadu in potem spet v pogon.
Se strinjam, da konzervacija jim škodit ne more, za pretiravat pa ....
Kocka, dobro vprašanje. V vojski so se oborožitev in vozila konzervirala s posebnimi mastmi in olji. Danes se je z razvojem modernejših maziv in seveda tudi boljših materialov marsikaj spremenilo. Nekateri tudi vakumirajo oborožitev. Pri navtiki bi bilo vse mnogo lažje, če se v gorivu ne bi uporabljal alkohol. Ostanki tega nase vežejo vodo (tudi vlago), prav tako pa pri izgorevanju za seboj puščajo določene soli, ki so korozivne. Vendar vseeno menim, da če z motorjem postopamo skladno s tovarniškimi navodili za vzdrževanje in uporabo, bo ta dolgo predel.
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
Taledva vijaka sta pod kapo motorja 1 leto in 4 mesece. Not sta šla lepa, svetleča, pocinkana. Danes pa, čeprav je bil moped pokrit s plahto pa še pod pokrovom, sta pa vijaka takale.
Deli v motorju pa niso niti pocinkani, samo rahlo naoljeni.
Deli v motorju pa niso niti pocinkani, samo rahlo naoljeni.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
Na desni strani slike je pocinkan vijak,tale dva sigurno nista bila.
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
Hočš rečt, da ne vem kakšne šraufe sem dal al kaj?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
Tisti desni od strani je rf, ta dva zgoraj sta pa navadna oz pocinkana.
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
Navadna pocinkana, to ni AISI 316..
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
V dobrem letu sta zgnila ne sam zarjavela.
Tkole zgleda pa nekonzerviran sornik po enem letu. Bat pride 200€, ojnica 100, vijaka sta 20, vsa tesnila so 300€, ene 10 ur dela po tamalem..
Sprej je pa 5€. Pa za dve leti je.
Odločitev res ni enostavna je treba dobro pretehtat.
Tkole zgleda pa nekonzerviran sornik po enem letu. Bat pride 200€, ojnica 100, vijaka sta 20, vsa tesnila so 300€, ene 10 ur dela po tamalem..
Sprej je pa 5€. Pa za dve leti je.
Odločitev res ni enostavna je treba dobro pretehtat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
Se splača tvegat! Ker obstaja možnost da prideš skoz zastonj.
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
Očitno je moj Tohatsu 2T res super motor da še laufa.... Star je dobrih 10 let. Enkrat mi je že padel v morje in poleg tega še nikoli ni bil našprican z kakšnim sprejem za konzervacijo. Sicer je motor redno servisiran (menjava olja, impelerja, čiščenje hladilnih kanalov, spiranje s sladko vodo, menjava svečke,....). Običajno stoji v kleti nekje od novembra pa do marca. Do sedaj nisem imel še nikoli problemov. Po petih mesecih ga postavim na ByBoat in običajno po parih potegih zalaufa bp. Do sedaj nisem še nikoli opazil, da bi mu zaradi tega ker ne špricam raznih pizdarij v fargazar kaj falilo. Glede na zgornje slike bi ga mogu že 5x vržt stran.
V kolikor pa bi motor stal celo leto pa se strinjam, da bi ga bilo potrebno podmazati tudi znotraj, da ne bi prišlo do kakšne pizdarije. Pa prosim ne mi zdaj, da šparam pa da mi je škoda keša za spreje... Ker $$ ni vprašanje. Se mi pa morda zdi, da se včasih mal pretirava na nekaterih področjih. Pač to je moje osebno mnenje. Če ne špricam konzervacijskega spreja v motor ki stoji 5 mesecev še ne pomeni, da zanemarjam motor. Pač sem samo napisal moja opažanja. Če mi bo pa po 10 letih crknil ga pa razkopljem in poslikam pa pripopam slike kakšen je po 10 letih kot vzorčni primerek. Sicer me ima, da bi ga morda šel zdaj ko je takšno fuknjeno vreme razkopat pa pofirbcat kakšn je znotraj sam pol to pomeni menjava tesnil itd. kar pa se mi ravno ne da...
V kolikor pa bi motor stal celo leto pa se strinjam, da bi ga bilo potrebno podmazati tudi znotraj, da ne bi prišlo do kakšne pizdarije. Pa prosim ne mi zdaj, da šparam pa da mi je škoda keša za spreje... Ker $$ ni vprašanje. Se mi pa morda zdi, da se včasih mal pretirava na nekaterih področjih. Pač to je moje osebno mnenje. Če ne špricam konzervacijskega spreja v motor ki stoji 5 mesecev še ne pomeni, da zanemarjam motor. Pač sem samo napisal moja opažanja. Če mi bo pa po 10 letih crknil ga pa razkopljem in poslikam pa pripopam slike kakšen je po 10 letih kot vzorčni primerek. Sicer me ima, da bi ga morda šel zdaj ko je takšno fuknjeno vreme razkopat pa pofirbcat kakšn je znotraj sam pol to pomeni menjava tesnil itd. kar pa se mi ravno ne da...
Veter v laseh, travarca v zobeh
Re: konzerviranje 4 - taktnega motorje
Ne razumem poante. A je al ni tveganje, da uničiš motor če ga ne konzerviraš? Kaj bi priporočil forumovcem recimo, da ne konzervirajo ker je to brezveze in tebi 6ks dela vedno bp, torej bo vsem? Sploh pri mal večjih mopedih kjer je 5 jurjev generalka ko keks.
V enem primeru maš tebi sprejemljivo tveganje v drugem pa, če je dobro konzerviran tveganja ni.
Če igraš rusko ruleto imaš ena proti šest, da pljuneš možgane na steno. Mogoče imaš pri motorju 1:100 da ti bo sornik zarjavel. Vseen en od stotih plača premium. A je zadost tveganja al ni za 5€ na dve leti vsak preceni sam.
Trdit pa da tega tveganja ni je pa mal smešno. Al sem pa sam jaz čudak, kar je tudi zelo verjetno.
V enem primeru maš tebi sprejemljivo tveganje v drugem pa, če je dobro konzerviran tveganja ni.
Če igraš rusko ruleto imaš ena proti šest, da pljuneš možgane na steno. Mogoče imaš pri motorju 1:100 da ti bo sornik zarjavel. Vseen en od stotih plača premium. A je zadost tveganja al ni za 5€ na dve leti vsak preceni sam.
Trdit pa da tega tveganja ni je pa mal smešno. Al sem pa sam jaz čudak, kar je tudi zelo verjetno.
Nazadnje spremenil AEgir, dne Ne Nov 24, 2019 17:08, skupaj popravljeno 2 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Kdo je na strani
Po forumu brska: Bing [Bot] in 18 gostov