Zajem vode za hlajenje motorja
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Zajem vode za hlajenje motorja
Pozdravljeni,
ker imam preko noge Bravo 3 premajhen pretok vode za hlajenje motrorja,sem si omislil zunanji zajem preko košare.
Zanima me kako je z galvaniko..oziroma kako moram narediti da mi jo ne bo galvanika uničla. Mislim uporabit košaro iz inoxa ... plastično cev...pa tudi kako cev iz inoxa
LP
ker imam preko noge Bravo 3 premajhen pretok vode za hlajenje motrorja,sem si omislil zunanji zajem preko košare.
Zanima me kako je z galvaniko..oziroma kako moram narediti da mi jo ne bo galvanika uničla. Mislim uporabit košaro iz inoxa ... plastično cev...pa tudi kako cev iz inoxa
LP
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
mislim da bo bolje sesalni koš in ventil iz brona,in sicer pravega za navtiko ne medeninastih približkov.
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
Sej mogoče pa je res iz brona...sm ga kupil pred enimi 10 leti ...bom preveril
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
Jaz bi pa vprašal za kakšen motor gre, da je pretok preko noge premajhen? Kak diesel? Pri dizlih sem res videl, da so delali direktne vsise. Če že, potem obvezno tisti solzasti koš, oziroma oblike zagozde, rebra obrnjena naprej.
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
Za dizla gre...
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
Dejansko rabiš takle zajem vode za motor, kot ga uporabljamo večina.Naj te ne moti -odtočni priključek-.To je sesalna košara vode za hlajenje motorja, ki se montira na dno v bližini motorja.Dobi se tudi kromana ali inox.Najbližje ti je Kamm ali Yuca.
http://www.gapex-marine.si/sanitarna_op ... _cole.html
http://www.gapex-marine.si/sanitarna_op ... _cole.html
mašinfirer
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
Galvanika ti košare ne more uničiti, ker nima kovinskega stika z motorjem.Košara je pritrjena na plastiko(dno čolna)in povezana z gumi cevjo do črpalke.
mašinfirer
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
admin napisal/-a:Jaz bi pa vprašal za kakšen motor gre, da je pretok preko noge premajhen? Kak diesel? Pri dizlih sem res videl, da so delali direktne vsise. Če že, potem obvezno tisti solzasti koš, oziroma oblike zagozde, rebra obrnjena naprej.
Glede tega, da morajo biti rebra obrnjena naprej (v smeri plovbe) pa ne vem če je ravno prav. Pri jadrnicah so rebra obrnjena nazaj... Problem je v tem, da ko jadraš in motor ne deluje ti vodo nabija v motor in ti ga lahko zalije. Ok lahko vsakič preden začneš jadrati letiš do motorja in zapreš ventil.... ampak dvomim da se komu da Morda je pri motornjakih drugače...
Veter v laseh, travarca v zobeh
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
Impeler ti preprečuje nabijanje vode v motor 100%.Itak pa če je diesel, ima motor toplotni izmenjevalec, zato gre voda le preko njega.Ker je v motorju antifriz, nima notranjost motorja nobenega stika z morsko vodo. Marko 1977 pa nima jadrnice in ima -Z- pogon, ki pa nudi vodi nekoliko več upora, preden pride do motorja.Zato ni slabo narediti čimbolj direktno sesanje vode v motor.
mašinfirer
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
Kot sem napisal imam izkušnje z jadrnicami. Glede motornjakov pa ne bom pameten
Vem, da je imel kolega težave na jadrnici, ker je narobe obrnil vsis. Ker ni imel izmenjevalca za hlajenje ampak je bilo direktno z morsko vodo mu je zalilo motor... Impeler žal ni bil dovolj, da bi ustavil vso vodo.... (morda je bil že slab).
Tole sem nekaj našel na netu.
http://blog.solediesel.com/en/sea-water ... tallation/
Tole so pa navodila od Beta Marine za instalacijo motorjev. Glej stran 10 (spodaj), kjer je tudi poudarjeno, da mora biti vsis obrnjen nazaj.
http://www.betamarinenc.com/wp-content/ ... _Guide.pdf
Lp Andrej
Vem, da je imel kolega težave na jadrnici, ker je narobe obrnil vsis. Ker ni imel izmenjevalca za hlajenje ampak je bilo direktno z morsko vodo mu je zalilo motor... Impeler žal ni bil dovolj, da bi ustavil vso vodo.... (morda je bil že slab).
Tole sem nekaj našel na netu.
http://blog.solediesel.com/en/sea-water ... tallation/
Tole so pa navodila od Beta Marine za instalacijo motorjev. Glej stran 10 (spodaj), kjer je tudi poudarjeno, da mora biti vsis obrnjen nazaj.
http://www.betamarinenc.com/wp-content/ ... _Guide.pdf
Lp Andrej
Veter v laseh, travarca v zobeh
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
V tam primeru se pa strinjam s tabo, ker motorji z direktnim pretokom imajo izpuh, skozi katerega gre voda, precej višje od motorja, ne more bit drugače kot, da zalije motor.
mašinfirer
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
Je res kar pravite za jadrnice in tudi evovii je lepo že v prvem postu napisal da bi motor zalilo pri jadranju! To je razlog zakaj je obrnjen nazaj. Enako velja tudi za agregate! Če med hitro plovbo agregata ne uporabljaš, potem se obrne nazaj. Če je želja, da agregat na barki deluje 24h na dan, se vsisno rešetko modificira z dodatnimi luknjami ali pa se montira drugačno!
Zalivanje motorja nima veze s tem ali je hlajen direktno ali dvokrožno, vsak motor bo poplavilo, če ima lonec nižje in potem sifon navzgor, pa izpuh... Pri jadrnicah in izpodrivnih/polizpodrivnih plovilih je to skoraj vedno. Zelo nevarno je lahko tudi daljše vžiganje motorja in če ta ne vžge, ga lahko poplavimo... Izpuha, ki bi masovno vrgel vodo ven ni, lonec se napolni in problemi so tukaj.
Pri primeru iz vprašanja za motorje z Z nogo in pa tudi ostale motorne barke ni možno zaliti motorja, ker ko barka pluje, tudi motor deluje! Če pluje počasi z enim motorjem, pa ne boš zalil motorja... Pri Z-pogonu je še ena varovalka in to je način izpuha, ki popolnoma preprečuje zalitje motorja tudi če impeler ne drži, motor ne deluje, nekdo pa barko šlepa z 20 vozli, haha.
Zalivanje motorja nima veze s tem ali je hlajen direktno ali dvokrožno, vsak motor bo poplavilo, če ima lonec nižje in potem sifon navzgor, pa izpuh... Pri jadrnicah in izpodrivnih/polizpodrivnih plovilih je to skoraj vedno. Zelo nevarno je lahko tudi daljše vžiganje motorja in če ta ne vžge, ga lahko poplavimo... Izpuha, ki bi masovno vrgel vodo ven ni, lonec se napolni in problemi so tukaj.
Pri primeru iz vprašanja za motorje z Z nogo in pa tudi ostale motorne barke ni možno zaliti motorja, ker ko barka pluje, tudi motor deluje! Če pluje počasi z enim motorjem, pa ne boš zalil motorja... Pri Z-pogonu je še ena varovalka in to je način izpuha, ki popolnoma preprečuje zalitje motorja tudi če impeler ne drži, motor ne deluje, nekdo pa barko šlepa z 20 vozli, haha.
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
Pozdravljeni
Odločitev je padla... Bo treba narediti nov zajem vode
Imam pa težavo in sicer rad bi speljal zajem po zunanji strani saj ne bi vrtal dnesa ker je okrog motorja armirano z inoks ploščo in bi bile samo težave... Nameraval sem nekako tako kot se montira sondo za globinomir
A razmišljam v pravi smeri?
Odločitev je padla... Bo treba narediti nov zajem vode
Imam pa težavo in sicer rad bi speljal zajem po zunanji strani saj ne bi vrtal dnesa ker je okrog motorja armirano z inoks ploščo in bi bile samo težave... Nameraval sem nekako tako kot se montira sondo za globinomir
A razmišljam v pravi smeri?
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
Pa ne mislit niti slučajno, da je impeler kaka zapora za vodo.Mojemu sinu je dovod vode SKOZI IMPELER ,ko je bil privezan napolnil izpušni sistem in cilindre in karter..je bilo olje po 2 urah vožnje beloZ vodo se jasno nismo vozili..Potem smo hiiiitro zamenjali olje 3 krat,in vgradili 30 centi višje poseben Vetusov ventil,ki spusti zrak v dovodno cev ,ko motor ugasnemo.Motor ja ugrajen nisko v barko.To piše tudi v navodilih za motor .
Re: Zajem vode za hlajenje motorja
S tem nimam problemov ker imam dvojni sistem hlajenja...
Kdo je na strani
Po forumu brska: Bing [Bot] in 17 gostov