brušenje podvodnega dela na jadrnici
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
brušenje podvodnega dela na jadrnici
Zdravo
Kupil sem jadrnico letnik '85. Prosim za nasvet.
Ko bom letos pomladi dvignil barko za obnovo antifaulinga:
- ali naj obvezno odstranim AF in še preimer, da pridem do gelcoat-a,
- ali naj samo pobrusim AF, ne odstranjujem preimerja in povrhu pokitam ter nanesem preimer in AF.
Pa še to.
Razumem, da rabim vibracijsko brusilko. Ampak profesionalne
so drage (500 eur).
Kaj in kje naj nabavim?
lp
Kupil sem jadrnico letnik '85. Prosim za nasvet.
Ko bom letos pomladi dvignil barko za obnovo antifaulinga:
- ali naj obvezno odstranim AF in še preimer, da pridem do gelcoat-a,
- ali naj samo pobrusim AF, ne odstranjujem preimerja in povrhu pokitam ter nanesem preimer in AF.
Pa še to.
Razumem, da rabim vibracijsko brusilko. Ampak profesionalne
so drage (500 eur).
Kaj in kje naj nabavim?
lp
-
- Admiral
- Prispevkov: 1195
- Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
- Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.
Ne rabiš profesionalne brusilke, še hobi varianta ni nujna. Pobrusiš lahko le na roko - odvisno od velikosti barke.
Glede AF - če ni poškodb na trupu, ga ni treba odstranjevat. Poškodbe ali ev. osmozo se da tudi zatipati s prsti, če greš z roko po trupu. Pa tudi videti, če cel trup podrobno pregledaš.
Torej - če ni poškodb; Ob dvigu barke AF natančno spereš s tlačnim pralnikom (jaz to delam kar s svojim domačim Karcherjem). Ob tem se bo slaba barva že odluščila.
Ko se posuši še pregledaš za ev. slabo sprijete delel barve in jih odstraniš, potem celo na hitro prebrusiš (samo toliko, da se odstrani oksidirana površina) in že lahko barvaš z novim antifoulingom.
Zadeva se ponavadi zavleče zaradi ev. servisa motorja, popravila ali menjave ventilov v trupu in - če imaš kovinsko kobilico - popravila le te.
Največkrat je treba urediti kakšno rjo na kobilici. To pa - če je kovinska - zbrusiš do kovine (klasična brusilka - fleksarica), če si naredil luknjo pokitaš, zbrusiš do ravne površine, pobarvaš (najbolje epoxy ali epoxy katran barva) in potem pobarvaš še z AF.
Predvsem pa pusti barko dovolj dolgo zunaj - in z odprtimi poškodbami - da se lahko popolnoma posuši. Namreč kjer boš videl iztekati kakšne kapljice vode je verjetno neka poškodba - v plastiki je lahko osmotičen mehurček, v kovini pa porozni del, kjer rjavi.
Glede AF - če ni poškodb na trupu, ga ni treba odstranjevat. Poškodbe ali ev. osmozo se da tudi zatipati s prsti, če greš z roko po trupu. Pa tudi videti, če cel trup podrobno pregledaš.
Torej - če ni poškodb; Ob dvigu barke AF natančno spereš s tlačnim pralnikom (jaz to delam kar s svojim domačim Karcherjem). Ob tem se bo slaba barva že odluščila.
Ko se posuši še pregledaš za ev. slabo sprijete delel barve in jih odstraniš, potem celo na hitro prebrusiš (samo toliko, da se odstrani oksidirana površina) in že lahko barvaš z novim antifoulingom.
Zadeva se ponavadi zavleče zaradi ev. servisa motorja, popravila ali menjave ventilov v trupu in - če imaš kovinsko kobilico - popravila le te.
Največkrat je treba urediti kakšno rjo na kobilici. To pa - če je kovinska - zbrusiš do kovine (klasična brusilka - fleksarica), če si naredil luknjo pokitaš, zbrusiš do ravne površine, pobarvaš (najbolje epoxy ali epoxy katran barva) in potem pobarvaš še z AF.
Predvsem pa pusti barko dovolj dolgo zunaj - in z odprtimi poškodbami - da se lahko popolnoma posuši. Namreč kjer boš videl iztekati kakšne kapljice vode je verjetno neka poškodba - v plastiki je lahko osmotičen mehurček, v kovini pa porozni del, kjer rjavi.
Brušenje
Hvala za hiter odgovor.
Pa vseeno bi rad zvedel še naslednje.
Ali je ob rednem vsakoletnem barvanju podvodnega dela s AF
tudi potrebno na vsakih nekaj let (10) narediti bolj
temeljito (odstaniti plasti do gelcota in ponovno na novo) ali ne?
Barka je stara 2o let in še nekaj.
Ali je potrebno narediti preventivno proti osmozsko zaščito ipd?
lp
Pa vseeno bi rad zvedel še naslednje.
Ali je ob rednem vsakoletnem barvanju podvodnega dela s AF
tudi potrebno na vsakih nekaj let (10) narediti bolj
temeljito (odstaniti plasti do gelcota in ponovno na novo) ali ne?
Barka je stara 2o let in še nekaj.
Ali je potrebno narediti preventivno proti osmozsko zaščito ipd?
lp
Tudi sam se soočam s podobno dilemo. V mojem primeru gre za fisherman, skratka, odluščilo se je nekaj antifoulinga (par flik z premerom nekaj cm). Vprašanje pa je: je potrebno premazati celoten trup z novim antifoulingom ali lahko le flike? Koliko časa (ponovnih namazov antifoulinga) zdrži primer?
Hvala in lep dan vsem!
Hvala in lep dan vsem!
Sicer je priporocljivo, a nepotrebno, ce ne opazis majhnih mehurckov, ki ko jih pocis spustijo vodo in le-ta smrdi. To je prvi znak zacetka osmoze. Pri nas smo to naredili po 4-ih letih, speskali do gelcoata, pregledali in ugotovili, da je bila vlaga le med primerjem in AF, gelcoat pa brez poskodb. Nato smo za vsak slucaj pobarvali z gel shield-om , 2rokami epoxi prajmerja in 2rokami AF. Ker je barka zelo hitra, smo uporabili Hard race Micron 33 od International. 27kg - dve roki na valjcek.
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
soncius napisal/-a:Tudi sam se soočam s podobno dilemo. V mojem primeru gre za fisherman, skratka, odluščilo se je nekaj antifoulinga (par flik z premerom nekaj cm). Vprašanje pa je: je potrebno premazati celoten trup z novim antifoulingom ali lahko le flike? Koliko časa (ponovnih namazov antifoulinga) zdrži primer?
Hvala in lep dan vsem!
Antifouling je bolje obnoviti v celoti, ker ce bos samo flikal, ne bos dosegel zeljenega ucinka, ker z casom deluje slabse. Najboljse rezultate dosega , ce barko premazes in jo ne kasneje kot v 90 dneh splovis. Star Af definitivno ne deluje enako kot nov. Ne verjamem, da se ti bo med sezono dalo ukvarjati z ciscenjem trupa, ker si prihranil nekaj centov. Das novega pa imas mir.
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
pod vodni del
Ali je potemtakem sploh potrebno zbrusiti vse do gelocoat-a
in prebarvati z antiosmoskim premazom v smisliu preventive?
Ali šele takrat, ko se pojavijo znaki osmoze?
Kakšen je potem sploh razlog, da bi brusil primer dol?
in prebarvati z antiosmoskim premazom v smisliu preventive?
Ali šele takrat, ko se pojavijo znaki osmoze?
Kakšen je potem sploh razlog, da bi brusil primer dol?
-
- Admiral
- Prispevkov: 860
- Pridružen: Sr Sep 03, 2008 11:45
- Kraj: Brezovica pri Lj.- Bunarina Pula
Re: Brušenje
potocar napisal/-a:Hvala za hiter odgovor.
Pa vseeno bi rad zvedel še naslednje.
Ali je ob rednem vsakoletnem barvanju podvodnega dela s AF
tudi potrebno na vsakih nekaj let (10) narediti bolj
temeljito (odstaniti plasti do gelcota in ponovno na novo) ali ne?
Barka je stara 2o let in še nekaj.
Ali je potrebno narediti preventivno proti osmozsko zaščito ipd?
lp
Na vsakih 10 let
Moja malenkost na 2 leti
O samih postopkih pa je tako že ogromno napisanega
Bo treba brusit ni kaj. Pa dobro zaščito dihal in oči , da nebo težav
FISHING & SAILING IS LIFE
-
- Admiral
- Prispevkov: 1195
- Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
- Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.
Re: Brušenje
potocar napisal/-a:Hvala za hiter odgovor.
Pa vseeno bi rad zvedel še naslednje.
Ali je ob rednem vsakoletnem barvanju podvodnega dela s AF
tudi potrebno na vsakih nekaj let (10) narediti bolj
temeljito (odstaniti plasti do gelcota in ponovno na novo) ali ne?
Barka je stara 2o let in še nekaj.
Ali je potrebno narediti preventivno proti osmozsko zaščito ipd?
lp
Ni treba. To - brušenje vsega AF stran narediš le, če se začne pošteno luščiti.
In itak ga že s poštenim pranjem precej odstraniš.
Preventivo proti osmozi sicer lahko delaš, vendar sam ne poznam nikogar, ki bi se tega lotil čisto preventivno. Vsi naredimo takrat, ko zasledimo prve mehurčke na plastiki, ki so polni vode. Tako kot je zgoraj opisal Nemo.
Bi še jaz dodal malenkost.
Pri nanosu novega AF, pri pogojih, da je podvodni del zdrav in znana marka obstoječega AF, lahko samo dobro umiješ površino, pustiš , da se površina posuši in lahko naneseš novo plast AF. Če ni poznana vrsta obstoječega AF, starega odstraniš, dve roki Light Primer-ja(Hempel) in prvo roko novega AF naneseš na še sveži Light Primer. Sam Light Primer, je tudi zaščita proti osmozi. Približno 2 do 3 ure po nanosu. LP mora biti svež, ampak na otip nič več lepljiv.
Če pa so kake poškodbe, pa se držiš že zgoraj omenjenih nasvetov. Brušenje, Light Primer in AF.
Vibro brusilnik, dobiš že za 30- 40 €, z brusnim papirjem. Kljub nizki ceni, izdržijo kar nekaj napora. Preverjeno .
LP
Pri nanosu novega AF, pri pogojih, da je podvodni del zdrav in znana marka obstoječega AF, lahko samo dobro umiješ površino, pustiš , da se površina posuši in lahko naneseš novo plast AF. Če ni poznana vrsta obstoječega AF, starega odstraniš, dve roki Light Primer-ja(Hempel) in prvo roko novega AF naneseš na še sveži Light Primer. Sam Light Primer, je tudi zaščita proti osmozi. Približno 2 do 3 ure po nanosu. LP mora biti svež, ampak na otip nič več lepljiv.
Če pa so kake poškodbe, pa se držiš že zgoraj omenjenih nasvetov. Brušenje, Light Primer in AF.
Vibro brusilnik, dobiš že za 30- 40 €, z brusnim papirjem. Kljub nizki ceni, izdržijo kar nekaj napora. Preverjeno .
LP
hempel
Hvala za vse informacije. Forum odlično deluje.
Ali je kdo preverjal kje so cene primerja (Hempel) in AF
najugodnejše? Ali grem kar v Bau v Lj ali se splača kupiti na Hrvaškem,
da ne vozim barvo čez mejo?
Ali je kdo preverjal kje so cene primerja (Hempel) in AF
najugodnejše? Ali grem kar v Bau v Lj ali se splača kupiti na Hrvaškem,
da ne vozim barvo čez mejo?
-
- Admiral
- Prispevkov: 860
- Pridružen: Sr Sep 03, 2008 11:45
- Kraj: Brezovica pri Lj.- Bunarina Pula
Bau ni najugodnejši za navtiko. Lahko bi trdil, da je celo dražji od vseh navtičnih trgovin. Lansko spomlad sem najugodnejšo ceno za AF dobil v Lotus marine na Zaloški (sory admin, ne vem, če se lahko dela reklama za trgovine? če ne, me pobriš). Seveda pa je treba bit pazljiv pri datumu, da ni barva izpred osvoboditve . Ne vem, kakšne so cene v cro, ampak pri nas se splača malo potelefonirat .
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 16 gostov