brušenje podvodnega dela na jadrnici

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
potocar
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: Sr Mar 25, 2009 09:23

brušenje podvodnega dela na jadrnici

OdgovorNapisal/-a potocar » Sr Mar 25, 2009 09:33

Zdravo

Kupil sem jadrnico letnik '85. Prosim za nasvet.

Ko bom letos pomladi dvignil barko za obnovo antifaulinga:
- ali naj obvezno odstranim AF in še preimer, da pridem do gelcoat-a,
- ali naj samo pobrusim AF, ne odstranjujem preimerja in povrhu pokitam ter nanesem preimer in AF.


Pa še to.
Razumem, da rabim vibracijsko brusilko. Ampak profesionalne
so drage (500 eur).
Kaj in kje naj nabavim?

lp
Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1195
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » Sr Mar 25, 2009 09:47

Ne rabiš profesionalne brusilke, še hobi varianta ni nujna. Pobrusiš lahko le na roko - odvisno od velikosti barke.

Glede AF - če ni poškodb na trupu, ga ni treba odstranjevat. Poškodbe ali ev. osmozo se da tudi zatipati s prsti, če greš z roko po trupu. Pa tudi videti, če cel trup podrobno pregledaš.

Torej - če ni poškodb; Ob dvigu barke AF natančno spereš s tlačnim pralnikom (jaz to delam kar s svojim domačim Karcherjem). Ob tem se bo slaba barva že odluščila.
Ko se posuši še pregledaš za ev. slabo sprijete delel barve in jih odstraniš, potem celo na hitro prebrusiš (samo toliko, da se odstrani oksidirana površina) in že lahko barvaš z novim antifoulingom.

Zadeva se ponavadi zavleče zaradi ev. servisa motorja, popravila ali menjave ventilov v trupu in - če imaš kovinsko kobilico - popravila le te.

Največkrat je treba urediti kakšno rjo na kobilici. To pa - če je kovinska - zbrusiš do kovine (klasična brusilka - fleksarica), če si naredil luknjo pokitaš, zbrusiš do ravne površine, pobarvaš (najbolje epoxy ali epoxy katran barva) in potem pobarvaš še z AF.

Predvsem pa pusti barko dovolj dolgo zunaj - in z odprtimi poškodbami - da se lahko popolnoma posuši. Namreč kjer boš videl iztekati kakšne kapljice vode je verjetno neka poškodba - v plastiki je lahko osmotičen mehurček, v kovini pa porozni del, kjer rjavi.
Uporabniški avatar
potocar
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: Sr Mar 25, 2009 09:23

Brušenje

OdgovorNapisal/-a potocar » Sr Mar 25, 2009 10:47

Hvala za hiter odgovor.

Pa vseeno bi rad zvedel še naslednje.

Ali je ob rednem vsakoletnem barvanju podvodnega dela s AF
tudi potrebno na vsakih nekaj let (10) narediti bolj
temeljito (odstaniti plasti do gelcota in ponovno na novo) ali ne?

Barka je stara 2o let in še nekaj.
Ali je potrebno narediti preventivno proti osmozsko zaščito ipd?


lp
soncius
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 134
Pridružen: Če Apr 05, 2007 11:09

OdgovorNapisal/-a soncius » Sr Mar 25, 2009 10:56

Tudi sam se soočam s podobno dilemo. V mojem primeru gre za fisherman, skratka, odluščilo se je nekaj antifoulinga (par flik z premerom nekaj cm). Vprašanje pa je: je potrebno premazati celoten trup z novim antifoulingom ali lahko le flike? Koliko časa (ponovnih namazov antifoulinga) zdrži primer?

Hvala in lep dan vsem!
Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

OdgovorNapisal/-a nemo » Sr Mar 25, 2009 10:57

Sicer je priporocljivo, a nepotrebno, ce ne opazis majhnih mehurckov, ki ko jih pocis spustijo vodo in le-ta smrdi. To je prvi znak zacetka osmoze. Pri nas smo to naredili po 4-ih letih, speskali do gelcoata, pregledali in ugotovili, da je bila vlaga le med primerjem in AF, gelcoat pa brez poskodb. Nato smo za vsak slucaj pobarvali z gel shield-om , 2rokami epoxi prajmerja in 2rokami AF. Ker je barka zelo hitra, smo uporabili Hard race Micron 33 od International. 27kg - dve roki na valjcek.
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

OdgovorNapisal/-a nemo » Sr Mar 25, 2009 11:40

soncius napisal/-a:Tudi sam se soočam s podobno dilemo. V mojem primeru gre za fisherman, skratka, odluščilo se je nekaj antifoulinga (par flik z premerom nekaj cm). Vprašanje pa je: je potrebno premazati celoten trup z novim antifoulingom ali lahko le flike? Koliko časa (ponovnih namazov antifoulinga) zdrži primer?

Hvala in lep dan vsem!


Antifouling je bolje obnoviti v celoti, ker ce bos samo flikal, ne bos dosegel zeljenega ucinka, ker z casom deluje slabse. Najboljse rezultate dosega , ce barko premazes in jo ne kasneje kot v 90 dneh splovis. Star Af definitivno ne deluje enako kot nov. Ne verjamem, da se ti bo med sezono dalo ukvarjati z ciscenjem trupa, ker si prihranil nekaj centov. Das novega pa imas mir.
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
Uporabniški avatar
potocar
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: Sr Mar 25, 2009 09:23

pod vodni del

OdgovorNapisal/-a potocar » Sr Mar 25, 2009 11:58

Ali je potemtakem sploh potrebno zbrusiti vse do gelocoat-a
in prebarvati z antiosmoskim premazom v smisliu preventive?

Ali šele takrat, ko se pojavijo znaki osmoze?

Kakšen je potem sploh razlog, da bi brusil primer dol?
EL CAPITANO
Admiral
Prispevkov: 860
Pridružen: Sr Sep 03, 2008 11:45
Kraj: Brezovica pri Lj.- Bunarina Pula

Re: Brušenje

OdgovorNapisal/-a EL CAPITANO » Sr Mar 25, 2009 12:04

potocar napisal/-a:Hvala za hiter odgovor.

Pa vseeno bi rad zvedel še naslednje.

Ali je ob rednem vsakoletnem barvanju podvodnega dela s AF
tudi potrebno na vsakih nekaj let (10) narediti bolj
temeljito (odstaniti plasti do gelcota in ponovno na novo) ali ne?

Barka je stara 2o let in še nekaj.
Ali je potrebno narediti preventivno proti osmozsko zaščito ipd?


lp


Na vsakih 10 let :shock:
Moja malenkost na 2 leti :oops:
O samih postopkih pa je tako že ogromno napisanega :!:
Bo treba brusit :roll: ni kaj. Pa dobro zaščito dihal in oči , da nebo težav :!:
FISHING & SAILING IS LIFE
Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1195
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

Re: Brušenje

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » Sr Mar 25, 2009 13:28

potocar napisal/-a:Hvala za hiter odgovor.

Pa vseeno bi rad zvedel še naslednje.

Ali je ob rednem vsakoletnem barvanju podvodnega dela s AF
tudi potrebno na vsakih nekaj let (10) narediti bolj
temeljito (odstaniti plasti do gelcota in ponovno na novo) ali ne?

Barka je stara 2o let in še nekaj.
Ali je potrebno narediti preventivno proti osmozsko zaščito ipd?


lp


Ni treba. To - brušenje vsega AF stran narediš le, če se začne pošteno luščiti.
In itak ga že s poštenim pranjem precej odstraniš.

Preventivo proti osmozi sicer lahko delaš, vendar sam ne poznam nikogar, ki bi se tega lotil čisto preventivno. Vsi naredimo takrat, ko zasledimo prve mehurčke na plastiki, ki so polni vode. Tako kot je zgoraj opisal Nemo.
atilone
Admiral
Prispevkov: 2790
Pridružen: Sr Nov 28, 2007 20:34

OdgovorNapisal/-a atilone » Sr Mar 25, 2009 14:52

Bi še jaz dodal malenkost.
Pri nanosu novega AF, pri pogojih, da je podvodni del zdrav in znana marka obstoječega AF, lahko samo dobro umiješ površino, pustiš , da se površina posuši in lahko naneseš novo plast AF. Če ni poznana vrsta obstoječega AF, starega odstraniš, dve roki Light Primer-ja(Hempel) in prvo roko novega AF naneseš na še sveži Light Primer. Sam Light Primer, je tudi zaščita proti osmozi. Približno 2 do 3 ure po nanosu. LP mora biti svež, ampak na otip nič več lepljiv.
Če pa so kake poškodbe, pa se držiš že zgoraj omenjenih nasvetov. Brušenje, Light Primer in AF.
Vibro brusilnik, dobiš že za 30- 40 €, z brusnim papirjem. Kljub nizki ceni, izdržijo kar nekaj napora. Preverjeno :) .
LP
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » Če Mar 26, 2009 15:58

Je tudi en premaz od Hempla in sicer Underwother primer-je enokomponentni in je mišljen kot osnovni premaz in kot medpremaz med različnimi antifavlingi,cena okoli 12 e za 075 litra.Dela se z njim v redu in dobro prime.Jaz sem z njim delal in sem zadovoljen.
LP Iztok
Uporabniški avatar
popaj
Kontraadmiral
Prispevkov: 255
Pridružen: Če Mar 19, 2009 21:50
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a popaj » Če Mar 26, 2009 16:25

Hoby brusilniki so za tako delo kar primerni in opravijo levji delež pri brušenju. V vseh večjih Bau in podobnih trg. centrih jih je kar nekaj na izbiro za dostopno ceno, tudi če ga rabiš samo enkrat na leto.
Uporabniški avatar
potocar
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: Sr Mar 25, 2009 09:23

hempel

OdgovorNapisal/-a potocar » Pe Mar 27, 2009 09:24

Hvala za vse informacije. Forum odlično deluje.

Ali je kdo preverjal kje so cene primerja (Hempel) in AF
najugodnejše? Ali grem kar v Bau v Lj ali se splača kupiti na Hrvaškem,
da ne vozim barvo čez mejo?
EL CAPITANO
Admiral
Prispevkov: 860
Pridružen: Sr Sep 03, 2008 11:45
Kraj: Brezovica pri Lj.- Bunarina Pula

OdgovorNapisal/-a EL CAPITANO » Pe Mar 27, 2009 09:43

Pojdi na

Razno v zvezi z navtiko :roll:
FISHING & SAILING IS LIFE
Uporabniški avatar
popaj
Kontraadmiral
Prispevkov: 255
Pridružen: Če Mar 19, 2009 21:50
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a popaj » Pe Mar 27, 2009 13:46

Bau ni najugodnejši za navtiko. Lahko bi trdil, da je celo dražji od vseh navtičnih trgovin. Lansko spomlad sem najugodnejšo ceno za AF dobil v Lotus marine na Zaloški (sory admin, ne vem, če se lahko dela reklama za trgovine? če ne, me pobriš). Seveda pa je treba bit pazljiv pri datumu, da ni barva izpred osvoboditve :D . Ne vem, kakšne so cene v cro, ampak pri nas se splača malo potelefonirat :wink:.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 16 gostov