Larson All American 5000
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
- SebastjanM
- Admiral
- Prispevkov: 639
- Pridružen: Po Maj 22, 2017 15:16
- Kraj: Celje
Re: Larson All American 5000
Nekaj vprašanj bolj električne narave:
Ali je kakšno pravilo, kako se na čolnu vključijo signalne luči? Eno stikalo za rdečo zeleno in belo?
Na stikalni plošči imam 7 stikal in varovalk. Zgornja je tipka za trobljo, spodnje je preklopno stikalo za črpalko (avt/man)
Od vrha sem si zamislil takole:
1. troblja
2.Navigacijske luči (zelena, rdeča in na drogu bela)
3.Premec bela luč in krma bela luč (te so pač na čolnu in verjetno morajo tudi delovat za tehnični pregled)
4. Ambiente lučke
5.Vtičnica
6. rezerva
7.Kalužna črpalka s preklopom (levo avtomatsko, sredina izklop, desno ročni vklop)
Če odmislimo sedaj motor:
Ali kateri od porabnikov na mojem čolnu potrebuje rele?
Ali mora biti katera stvar povezana z maso akumulatorja (rezervoar...)
Ali je kakšno pravilo, kako se na čolnu vključijo signalne luči? Eno stikalo za rdečo zeleno in belo?
Na stikalni plošči imam 7 stikal in varovalk. Zgornja je tipka za trobljo, spodnje je preklopno stikalo za črpalko (avt/man)
Od vrha sem si zamislil takole:
1. troblja
2.Navigacijske luči (zelena, rdeča in na drogu bela)
3.Premec bela luč in krma bela luč (te so pač na čolnu in verjetno morajo tudi delovat za tehnični pregled)
4. Ambiente lučke
5.Vtičnica
6. rezerva
7.Kalužna črpalka s preklopom (levo avtomatsko, sredina izklop, desno ročni vklop)
Če odmislimo sedaj motor:
Ali kateri od porabnikov na mojem čolnu potrebuje rele?
Ali mora biti katera stvar povezana z maso akumulatorja (rezervoar...)
Re: Larson All American 5000
Sidrno luč oz na drogu bela veži na svoje stikalo, ostalo se mi zdi ok
en mrzu špric, še raje en knc terana in ena feta pršuta, na zdravje morjeplovci
Re: Larson All American 5000
primorc84 napisal/-a:Sidrno luč oz na drogu bela veži na svoje stikalo, ostalo se mi zdi ok
To je najbolj pomembno ja.
Sprednje luči imam pa vezane skupaj z osvetlitvijo komand.
--- Lenuhec.si ---
- SebastjanM
- Admiral
- Prispevkov: 639
- Pridružen: Po Maj 22, 2017 15:16
- Kraj: Celje
Re: Larson All American 5000
Super, hvala za info!
Re: Larson All American 5000
Jaz sem pred kratkim obnavljal instalacijo beri menjal kablovje pa sem pustil kot je bilo da z enim stikalom vklopis vse rdeco zeleno on belo. Zdej sem pa v dvomu ce je sploh po pravilih?
Edino na temo kaluzne crpalke sem spremenil tako da je mozen vklop preko stikala na konzoli ali pa preko plovca ki ima napajanje direkt na baterijo. Sem kar nekaj prebral in po vseh + in - direktne vezave ali stikala z auto opcijo sem se tako odlocil. Kako imate ostali vezano?
Edino na temo kaluzne crpalke sem spremenil tako da je mozen vklop preko stikala na konzoli ali pa preko plovca ki ima napajanje direkt na baterijo. Sem kar nekaj prebral in po vseh + in - direktne vezave ali stikala z auto opcijo sem se tako odlocil. Kako imate ostali vezano?
Re: Larson All American 5000
Na eno stikalo vklopiš vse tri in na drugo samo sidrno. Tko je blo pr men zvezan in je zgledal kot da so še prvi kabli.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- SebastjanM
- Admiral
- Prispevkov: 639
- Pridružen: Po Maj 22, 2017 15:16
- Kraj: Celje
Re: Larson All American 5000
AEgir napisal/-a:Na eno stikalo vklopiš vse tri in na drugo samo sidrno. Tko je blo pr men zvezan in je zgledal kot da so še prvi kabli.
Ok, ta je v bistvu logična!
Kako pa z maso, a mora bit še kam vezana razen na porabnike? Zaradi kakšne galvanike mogoče celo na ograjo, nevem...? Rezervoar pa skor sigurno, ali?
Re: Larson All American 5000
Moj originalni rio inox rezervoar ima vijak za "maso" tako da so planirali, uprašanje pa je ali je bilo to zaradi plovca ali je na splošno dobra ideja v smislu preprečevanja statične elektrike.. Jaz ga bom priklopil na -.
Ograje po moje ne rabiš priklopit, vsaj nisem še videl, da bi imel kdo zvezano ograjo na akumulator.
Ograje po moje ne rabiš priklopit, vsaj nisem še videl, da bi imel kdo zvezano ograjo na akumulator.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- SebastjanM
- Admiral
- Prispevkov: 639
- Pridružen: Po Maj 22, 2017 15:16
- Kraj: Celje
Re: Larson All American 5000
Sicer so na novo vlekli kable, ampak je masa bila priklopljena na rezervoar, ograjo in na odprtino za tankanje na haubi ki je kovinska. Je pa masa seveda povezana s cink protektorjem na motorju, mogoče to tudi pomaga kovinam v masi lažje preživet na morju...
Re: Larson All American 5000
Zanimivo, pri meni je spodaj na banji prostor na poliestru za en precej velik cink. Mi ni bilo jasno čist zakaj bi na poliestru bil cink, pa možno, da so ograje in vse kar je kovinskega zvezali na ta cink. (ki je sicer že long gone)
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Larson All American 5000
Jaz imam vse mase (kot imajo to vse ostale barke) povezane skupaj na en velik cink zadaj pod platformo. Namen je pa tak, da so vsi kovinski deli med seboj povezani in s tem na enakem potencialu, torej jih ne požira ampak je zato anoda na katero so prikloplene vse mase.
Re: Larson All American 5000
A je tudi - akumulatorja zvezan na to maso?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Larson All American 5000
To pa ne vem na pamet, bom preveril naslednjič, ko bom na barki. Je pa povezano krmilo, ograja, motor, bojler, nosilec osovine pa verjetno še kaj, ke je gor kar nekaj žic
- SebastjanM
- Admiral
- Prispevkov: 639
- Pridružen: Po Maj 22, 2017 15:16
- Kraj: Celje
Re: Larson All American 5000
Skratka, elektrika na novo urejena in prečesana, vse deluje kot bi naj. Ena iz mraka:
Sem pa dobil danes tudi tole, prsti me že srbijo, edino na pošto iz Jucce še čakam, na drobne vrečkice
Z izdelkom sem zelo zadovoljen, speskano, nato prašno primer in čez prašno pobarvano. Izpadlo bolje kot sem pričakoval. Upam da bo držalo. Before in after:
Sem pa dobil danes tudi tole, prsti me že srbijo, edino na pošto iz Jucce še čakam, na drobne vrečkice
Z izdelkom sem zelo zadovoljen, speskano, nato prašno primer in čez prašno pobarvano. Izpadlo bolje kot sem pričakoval. Upam da bo držalo. Before in after:
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Larson All American 5000
Zanimiva tema...
@navigacijske luči in kako povezati stikala za njihovo vklapljanje
Kolikor vem, si dolžan si imeti vklopljeno rdečo in zeleno ter belo na krmi od mraka do zore - če jih imaš - ko ploveš (torej nisi privezan in nisi zasidran).
Če/ko tedaj ploveš na motor, mora biti vklopljena tudi zgornja bela luč (na tvoji sliki iz druge teme 'masthead light), sveti naprej in v bok, ne pa nazaj (225° mislim, ni 360°).
'jamborna bela' in krmna bela sta pri majhnem motornem plovilu po mojem (nisem preverjal, do katerih velikosti - in ne plovem ponoči s takimi plovili) lahko integrirani v eno 360°.
Na večji jadrnici pa jamborna bela ne sme biti integrirana s krmno, ker mora krmna goreti, jamborna bela pa ne sme, kadar ploveš od mraka do zore (ponoči...) ali ob slabi vidljivosti le na jadra.
Taka integrirana 360° pa je na takem čolnu lahko hkrati za sidrno luč in zato potrebuješ zanjo posebno stikalo, ostale običajne navigacijske za motorno plovilo (rdeča in zelena in morebitna posebna jamborna bela ter krmna bela) pa vedno potrebuješ prižgane hkrati in so zato lahko na skupnem stikalu.
Če imaš jamborno belo in krmno belo ločeno (na večjih plovilih mora biti krmna nižje od jamborne), ta jamborna bela ne sme biti 360° (ne sme svetiti nazaj, sicer bi proti krmi kazal dve beli drugo nad drugo) in tedaj ti dve lahko vklapljaš skupaj z navigacijskima rdečo in zeleno z enim stikalom, potrebuješ pa potem posebno belo sidrno luč 360°, poleg jamborne in na svojem stikalu.
Če sem si kaj narobe zapomnil (nisem preverjal), naj me pa kdo popravi
@navigacijske luči in kako povezati stikala za njihovo vklapljanje
Kolikor vem, si dolžan si imeti vklopljeno rdečo in zeleno ter belo na krmi od mraka do zore - če jih imaš - ko ploveš (torej nisi privezan in nisi zasidran).
Če/ko tedaj ploveš na motor, mora biti vklopljena tudi zgornja bela luč (na tvoji sliki iz druge teme 'masthead light), sveti naprej in v bok, ne pa nazaj (225° mislim, ni 360°).
'jamborna bela' in krmna bela sta pri majhnem motornem plovilu po mojem (nisem preverjal, do katerih velikosti - in ne plovem ponoči s takimi plovili) lahko integrirani v eno 360°.
Na večji jadrnici pa jamborna bela ne sme biti integrirana s krmno, ker mora krmna goreti, jamborna bela pa ne sme, kadar ploveš od mraka do zore (ponoči...) ali ob slabi vidljivosti le na jadra.
Taka integrirana 360° pa je na takem čolnu lahko hkrati za sidrno luč in zato potrebuješ zanjo posebno stikalo, ostale običajne navigacijske za motorno plovilo (rdeča in zelena in morebitna posebna jamborna bela ter krmna bela) pa vedno potrebuješ prižgane hkrati in so zato lahko na skupnem stikalu.
Če imaš jamborno belo in krmno belo ločeno (na večjih plovilih mora biti krmna nižje od jamborne), ta jamborna bela ne sme biti 360° (ne sme svetiti nazaj, sicer bi proti krmi kazal dve beli drugo nad drugo) in tedaj ti dve lahko vklapljaš skupaj z navigacijskima rdečo in zeleno z enim stikalom, potrebuješ pa potem posebno belo sidrno luč 360°, poleg jamborne in na svojem stikalu.
Če sem si kaj narobe zapomnil (nisem preverjal), naj me pa kdo popravi
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov