Noga motorja med plovbo?
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Noga motorja med plovbo?
Mene zanima ali mora biti noga izvenkrmnega med plovbo vzporedna z zrcalom colna ali pravokotna na vodo.Zrcalo je namrec malce pod kotom pri gumici.Ker ce dvignem nogo za 3 luknjice mi pri ful gasu med nad med vijakoma kjer se motor vsede na dilo tece voda v coln.Ko je na 3 luknjici<od zrcala gledano> je tam naredi reza skozi katero tece voda.Nasveti?Lp,g
Naklon motorja oz. noge je povezan z plovnimi lastnostmi plovila, razporeditvijo teže v plovilu, stanjem morja,..... Navadno mora biti noga pomaknjena nekaj stopinj navzgor. Bolj je obtežen premec, večji naklon mora imeti noga. Večja plovila z močnejšimi motorji imajo hidravliko, t.i. power trim, z katerim sproti uravnavajo naklon noge, glede na plovne pogoje. Včasih so plovila uporabljala krilca, t.i. trim klapne, ki so omogočala pravi kot plovila med plovbo. Danes se uporabljajo v glavnem na starejših in večjih plovilih.
Mislim, da sprašuješ za manjše plovilo z šibkejšim motorjem. Pradlagam, da dvigneš nogo na 2. luknjico in poiskusiš. Nato dvigni še za eno,..... Bodi pozoren na premec čolna, če rije po vodi, dvigni nogo, če je preveč v zraku, spusti nogo. Probaj tudi izmeriti čas vožnje med dvema lokacijama. Seveda imej vedno enako obremenjen čoln, tako, kot ga boš večino časa uporabljal. Če se boš malce potrudil, boš v dveh ali treh dneh sigurno našel optimalni položaj noge.
Pa prijetno plovbo!
Mislim, da sprašuješ za manjše plovilo z šibkejšim motorjem. Pradlagam, da dvigneš nogo na 2. luknjico in poiskusiš. Nato dvigni še za eno,..... Bodi pozoren na premec čolna, če rije po vodi, dvigni nogo, če je preveč v zraku, spusti nogo. Probaj tudi izmeriti čas vožnje med dvema lokacijama. Seveda imej vedno enako obremenjen čoln, tako, kot ga boš večino časa uporabljal. Če se boš malce potrudil, boš v dveh ali treh dneh sigurno našel optimalni položaj noge.
Pa prijetno plovbo!
Kot je rekel že zlatko je položaj noge zelo odvisen od razporeditve teže in pa predvsem hitrosti čolna. Večja kot je hitrost, bolj je potrebno dvigniti nogo. Zato je pri hidravličnem power trimu ta vedno v uporabi. Z mesta potegneš s skoraj popolnoma spuščeno nogo, kar omogoča hitro izglisiranje, potem pa jo začneš dvigovati vse do točke, ko začne čoln s premcem poskakovati (pumpanje). Če jo takrat spustiš za kakšno stopinjo ali dve si na optimumu ali idealno potrimanem plovilu. Ko dodajaš plin, je potrebno nogo še malce dodatno dvigniti, saj drugače premec preveč tišči v vodo...
Pri tebi poskusi na drugi luknji, ki je ponavadi OK. Preveč ne moreš dvigniti, saj ti bo potem med štarti propeler kavitiral...
LP
Pri tebi poskusi na drugi luknji, ki je ponavadi OK. Preveč ne moreš dvigniti, saj ti bo potem med štarti propeler kavitiral...
LP
Hvala za odgovore.Ja 25 konjev ima motor.Treba je rocno na luknjice nastimavat.Sem dal na drugo.Upam da bo sedaj ok.Samo je bil problem tudi da se mi pri cca 23 vozlov zacne voda odbijati od noge in gre po njej gor in tece v coln pri zrcalu med vijakoma za pritrjevanje motorja. To je bilo na 3.Luknjici ko je bila med dilo in motorjem reza ker je bil dvignjen.Kako imate drugi?Ali lahko das prste tam spodaj ali jih ne morete?
Na kateri luknji je motor je odvisno predvsem od tega, pod kakšnim kotom je na čoln postavljeno zrcalo. Tako ni nujno, d aboš imel na podobnem čolnu enako nastavitev. Če ti meče vodo v čoln, vendar pa pri tej hitrosti čoln najbolj "leti", boš moral narediti nek ščitnik, ki bo preprečil špricanje vode v čoln...
LP
LP
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov