obnova elana gt 070

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

SR 290
Admiral
Prispevkov: 2966
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Avg 25, 2019 17:12

Če si res prestavil rezervoar za gorivo v premec, potem boš ob 90 konjih krvavo potreboval vsak dodaten kilogram na krmi in tudi poraba bo z težjim motorjem MANJŠA.
kocka
Admiral
Prispevkov: 4454
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a kocka » Ne Avg 25, 2019 17:12

Toliko kot je max dovoljeno itak je ojačan in kar nekaj težji in močnejši motor ne voziš stalno na polno, je pa vse vedno odvisno od denarnice in časa, ki ga lahko preživiš na čolnu.
boris51
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 127
Pridružen: Sr Jan 01, 2014 13:52

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a boris51 » Ne Avg 25, 2019 20:16

to me glih zanima če znajo zakomplicirat glede max moči motorja nikjer nisem zasledo koliko je dovoljeno za ta čoln in če je res razlika v porabi če voziš močnejši motor z manjšim plinom ali manjšega z večjim
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 3083
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Ne Avg 25, 2019 20:42

Glede porabe bi js rekel da je zadnja skrb. Tistih 100-200l na dopust ne more odtehtat uzitka.
boris51
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 127
Pridružen: Sr Jan 01, 2014 13:52

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a boris51 » Ne Avg 25, 2019 21:47

saj vem samo če se kam voziš kalše dalše ture ne morem sabo vozit 100l goriva rezerve
boris51
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 127
Pridružen: Sr Jan 01, 2014 13:52

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a boris51 » Ne Avg 25, 2019 21:53

vsaj v porabi ni take panike samo sedaj 60 hp yamaho dostikrat vozim na max :lol:
lepo je meti neko rezervo v moči in ko vlečem tubo je tudi bolj tak saj leti samo zakaj pa nebi še bolj
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2960
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Avg 25, 2019 21:58

V slo komplicirajo fejst in mislim, da ni govora močnejši motor od predpisanega. Na hrvaškem je to bolj odvisno od volje luškega kapetana.

Če imaš na jamahi obratomer lahko s propelerjem eksperimentiraš in mogoče lahko samo prop zamenjaš pa rata že bistveno bolje.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 3083
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Avg 26, 2019 06:55

Če greš na daljšo furo itak ne tišiš v podn. Takrat bo poraba zmerna. Lahko manjša od šibkejšega motorja. Ko boš pa odprl na wot bo pa srknil.

Jaz sem mel na opatiji 50. Pa je bila narejena za do 40. Dokler nimajo oprijemljivih podatkov v lakem katalogu ali na tablici mora it skoz.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2960
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Avg 26, 2019 09:36

Po novem moraš kar ti dokumentacijo prinest če je oni nimajo. V mojem primeru je bilo tako.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3110
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Avg 26, 2019 10:31

rajši napišite vaše predloge glede izbire motorja kolko ps in 4T ali 2T


Glede na čoln in splošno uravnoteženost bi rekel, da obstoječi motor ni slab. Pravzaprav je eden izmed zelo posrečenih klasičnih 2T motorjev z nizko porabo in visoko zanesljivostjo. V kolikor je opremljen z električnim trimom nebi preveč razmišljal in nekaj časa investiral za otimalno določitev višine na krmi in izbor propelerja. Menim, da pri rekreativnem/športno naravnanem čolnu za dnevne izlete potrebuješ vsaj dva različna propelerja glede na maso čolna ki drastično varira.

Pri 5t cruiserju 2 ali 5 oseb ne pomeni prav veliko, pri lažjem plovilu pa lahko precej.

Tank v premcu res ni optimalen za doseganje čimvišje hitrosti, lahko pa ugodno deluje na ostale aspekte uporabe - minimalna hitrost glisiranja, lažje izglisiranje, ugodnejša poraba pri potovalki. Trdim samo da LAHKO ugodno deluje, ni pa nujno.

4T mopedov zaradi mase skoraj nebi dajal gor - sicer utegnejo pri tanku v premcu narediti ugodno težišče, ampak masa je masa in kot taka ključna pri čolnu. Rajši bi težišče premaknil bolj nazaj.

Tudi sicer nek ultra moderno dizajniran motor vizualno ne paše na to lepo obnovljeno klasiko.

Močnejši vendar lažji 2T so sicer ugodnejša opcija, vendar je limit za registracijo tisto, kar v papirjih piše. Jaz bi se tistega držal, če je karkoli narobe, so potem problemi.

LP
Xilinx Vivado HLx trainee
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2966
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Avg 26, 2019 13:39

Marcel_Mastnak napisal/-a:Če greš na daljšo furo itak ne tišiš v podn. Takrat bo poraba zmerna. Lahko manjša od šibkejšega motorja. Ko boš pa odprl na wot bo pa srknil.


Ko so 2t motorji odhajali so pripravili teste porabe. Ne vem več, ali je bila to neka revija, ali kaj drugega. V večini primerov je 2t na zadnji 1/4 plina po porabi posekal vsakega 4t supidupi tehnološkega cukerčka. Pa to niso bili sofisticirani Evinrudi, temveč Yamaha proti Yamahi, Merc proti Mercu itd. in vedno so pazili na enakovredno izbiro višine motorja, trim, propeler...
Na polovici plina so bili 4t boljši, ampak kdo dejansko na malem gliserju uporablja manj kot 2/3 plina?

Rezevoar v premcu? Menim, da ne pomaga čemu drugemu kot znižanju minimalne hitrosti glisiranja in lažjemu izglisiranju. Za plovbo v valovih je bolje, če imaš mase skoncentrirane tik pred točko porpoisinga in se igraš z trimom. Morda na prvi pogled malce bolj ploska, ampak zaradi odzivnosti na plin in lepšem glisiranju je na koncu vožnja udobnejša, če znaš z ročico za plin in z trimom parirat valovom.
Glede učinkovitosti pri potovalki je vse odvisno od tega oliko trima potrebuješ za optimalen vpadni kot trupa 3-5 stopinj. Na vodi ležeča kobilica ni niti udobna, niti varna, niti učinkovita.
Če rabiš veliko trima za dvig premca, je treba z težiščem nazaj.
Če rabiš veliko negativnega trima je treba z težiščem naprej.
Če ob 2-3 cm višji kavitacijski od dna krme propeler kavitira ob vsakem valu, je težišče preveč spredaj.
Ravno prav dvignjen motor, da bo kavitacijska med glisiranjem cm nad vodo, bo z malce negativnega trima tiščal gliser točno naprej in takrat bo najboljši učinek, pa tudi udobna vožnja. Hec je v propelerju, ki mora imeti Rake (nazaj ukrivljene krake). Navadno se ta kot pri 50-100 hp motorjih vrti med 15 in 20 stopinj in, ko daš negativni trim, bo spodnji krak porinil naprej (ne navzdol in naprej), gornji krak je pa tik ob površini in bo butnil v prazno (kot površinec) skoraj brez dela. Posledice so pozitivne.

Ob dovolj moči in masi preveč spredaj, moraš ves čas z propelerjem držat premec v zrak, premec ga pa okrog težišča vrti nazaj dol. Bolj je težišče spredaj, daljša je ročica težišče-propeler, bolj moraš trimat in manjši nihaj bo potegnil propeler iz vode.

Morda bi pri takem malem gliserju razmišljal o rezervoarju v premcu, če bi vsaj za 150 kg potnikov vedno sedelo na zadnji klopi gliserja, ali pa bi nataknil na krmo težak 4t, 100 hp motor z dolgim jack plate. Pa še takrat bi raje med vožnjo potegnil motor višje, na gred pa nataknil semi cleverja z 18 stopinjskim rake.
boris51
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 127
Pridružen: Sr Jan 01, 2014 13:52

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a boris51 » Po Avg 26, 2019 15:54

hvala za vaše izvirne razlage bom pa potem rajši razmišljal o menjavi propelerja
vsi me sprašujete zakaj rezervar v premcu dostikrat se nas vozi 4 ali pet potem pa je zadnja klop polna in tam imam še rezervo 30l. ko se peljemo počasi je premec kar v zrak trim mu kar dosti ne pomaga .
sedaj vidim da je problem propeler.
NCC2000
Prispevkov: 2
Pridružen: Če Avg 08, 2013 09:59

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a NCC2000 » Ne Sep 01, 2019 11:19

GT070 obnovljen in ojačan podn ter zrcalo, ocena 80-100 kil več kot original, 80l v premcu, aku zadaj.

Selva 80 2T, cca. 100kg, 2 osebe.
Orig. Propeler 13", 0-30kn 5 sec, Vmax 33kn. Idealno za vodne športe. Ocena za vsakih 100 kil več na tem čolnu +20KS za podoben performance.
Peopeler 17", vodni športi le še za otroke, 30kn/4000, vmax 39kn/4900. Idealno za popotovanja 2-3h oseb.

Z M115 inline 6 cil je pred prenovo šel 44kn brez antifoulinga, 3kn manj z njim.

Kile so pomembne, tudi kje so.

Malo praktičnih podatkov, če kaj pomaga..
elan barke
Kapitan fregate
Prispevkov: 111
Pridružen: To Okt 23, 2018 22:16

Re: obnova elana gt 070

OdgovorNapisal/-a elan barke » Pe Okt 25, 2019 15:03

Čestitam, še ena zelo lepa prenova Elana :wink:
Živi življenje kot, da jutri ne obstaja

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti