MD2030D alternator - signal za števec obratov

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

BosKo
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 132
Pridružen: Sr Maj 14, 2014 08:26

MD2030D alternator - signal za števec obratov

OdgovorNapisal/-a BosKo » Pe Maj 03, 2019 09:19

Lahko na alternatorju izmerim z voltmetrom ali dobim na W sponki pravilen signal za tahometer?
Mogoče instrument nastavljen na AC? Kakšne vrednosti bi moral dobit?

Pa še tole. Na alternatorju izmerim 12.75V (B+). So problem krtačke?
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: MD2030D alternator - signal za števec obratov

OdgovorNapisal/-a admin » So Maj 04, 2019 18:48

Samo z napetostjo boš bolj težko meril delovanje alternatorja, posebej, če akumulatorji niso povsem polni...

1. Na sponko W lahko priklopiš osciloskop, potem bi videl frekvenco napetosti oziroma, če je signal dober za merilnik vrtljajev.

2. Če alternator deluje, je najbolje meriti polnilni tok. Tako si potem lahko prepričan, vendar je to praktično nemogoče, če nimaš kakšnega shunta in malo električarskega znanja. Druga opcija so tokovne klešče, ki pa so za enosmerni tok pregrešno drage, zato predpostavljam, da jih nimaš...
Napetost 12.75 na sponki B+ zagotovo ni vredu, razlogi pa:
- akuji so povsem prazni, polnilni tok je visok, napetost pa žal ne more zrasti, ker je alternator preslab... Če tako pustiš kake pol ure in da so vrtljaji motorja nekje na 1.500, bo morala napetost počasi zrasti proti 14 V in kasneje tudi preko...
- potrošene krtačke, alternator ne polni!
- uničen regulator, alternator ne polni!
- pregorete močnostne usmerniške diode, alternator ne polni!
Zelo verjetno je pri tebi nekaj, da ne dela in zelo malo je verjetno, da imaš povsem prazne akuje...
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: MD2030D alternator - signal za števec obratov

OdgovorNapisal/-a motorni » So Maj 04, 2019 21:58

Tudi z navadnim voltmetrom lahko približno ugotoviš, ali teče kakšen polnilni tok iz alternatorja. Pomeriš padec napetosti na plus povezavi od alternatorja do akumulatorja. Ta mora biti kakšnih 10 do 50 mV, če alternator polni z nekaj deset amperi. Pa tudi tokovne klešče za DC niso tako pregrešno drage, za tole izmerit ne rabiš ravno Fluke klešč, kot tudi za jadranje ne rabiš ravno Hallberg Rassy, je pa fajn, če jo imaš. Sam imam na barki za te namene ene univerzalne tokovne klešče za AC, DC, z V in ohm metrom znamke Uni-T (kitajc), tip UT204A.
__________________
lp
motorni
BosKo
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 132
Pridružen: Sr Maj 14, 2014 08:26

Re: MD2030D alternator - signal za števec obratov

OdgovorNapisal/-a BosKo » Ne Maj 05, 2019 18:13

Sicer nisem opazil, da bi imel težavo s polnjenjem akumulatorjev. Akumulatorji so polni. Mogoče sem narobe vprašal.
Težavo imam s signalom za tahometer.
Ne vem ali je crknil tahometer ali ni signala na W sponki alternatorja.
Osciloskopa nimam. Tahometer lahko še kako drugače sprobam kot z generatorjem signala?
Kakšna je karakteristika signala pri tem alternatorju?
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: MD2030D alternator - signal za števec obratov

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Maj 05, 2019 22:51

Signal W za števec obratov je polvalno usmerjena faza. Če si predstavljaš sinusni signal to pomeni, da dioda odreže kompleten spodnji del pod 0,7V.
Na izhodu W lahko z instrumentom izmeriš efektivno napetost. Maksimalno oziroma temensko napetost lahko izmeriš le z osciloskopom vendar tebe to ne zanima saj je Umax nekje 14,5V iz česar lahko izračunaš efektivno napetost. 14,5V/(kvadratni koren 2)= 10,25V
Izmeril boš cca 10V z instrumentom za merjenje enosmernih napetosti.

Obratomer lahko sprobaš tudi tako, da ga priklopiš na napajanje, na vhod W pa s kosom žice, ki je priključena na isti plus kot instrument hitro na vhodu obratomera delaš stik. Igla se bo malce premaknila, če boš dovolj hitro prekinjal. V pomoč ti je lahko tudi groba pila in žebelj, kako boš to priključil, pa moraš razbrati iz tega opisa.

- Signal W ni prisoten, ko alternator nima pobude ali po domače, ko alternator ne polni obratomer ne deluje!!!
- Ko alternator pravilno polni mora biti napetost na B+ najmanj 13,8V kar je že LAHKO znak, da je nekaj narobe kajti pravilno je, da se ob ponjenju napetost dvigne nad 14V (do 14,7V).
BosKo
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 132
Pridružen: Sr Maj 14, 2014 08:26

Re: MD2030D alternator - signal za števec obratov

OdgovorNapisal/-a BosKo » To Maj 07, 2019 09:12

Mi je malo bolj jasno vse skupaj.
Tole s pilo je pa dobra fora. Moram probat.
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1231
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: MD2030D alternator - signal za števec obratov

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Po Jun 03, 2019 09:46

Želim si digitalni števec obratov, da lepo vidim kdaj sem na 3100 rpm npr in ne da gledam ta analogni cagrček al je za eno črtico čez 3000 al je pol al... skrtka neka moja želja, kaprica. Kupil sem že drugi digitalni RPM meter pa znjim ne znam priti do pravih številk prikaza, zato dvomim v način priklopa-seveda sem ga že večkrat preveril.

Dejansko sem vezal vzporedno z obstoječim obratomerom, plus, minus, backlight in četrti kabel je signal, ki je vezan na signal dosedanjega obratomera. Nisem prepričan kam je potem ta vezan ker vsake toliko kaže nekaj manj ali nekaj več, zato bi s tem novim dodatnim še preveril kaj so res realni obrati. Nisem probal še trika s pilo, ne vem pa kako bi drugače (zaradi dolžine in prepletenosti kablov) ugotovil ali je dejansko vezano na obstoječi RPM direktno iz alternatorja W.

Edina ideja je kabel po površini k odprtemu motorju, odklopit dosedanje in preveriti kam je to vezano oz. če ima še kdo kakšno bolj pametno idejo?
Wellcraft 2600 Martinique

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov