Volvo penta TAMD41P-A

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 1968
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Po Okt 21, 2019 17:00

Poznavalce dizlov prosim za mnenje v zvezi s črnim dimom iz motorja.
Ta vikend sem bil v Franciji na preizkušnji barke s TAMD41P-A motorjem. Barka je od zadnjega dviga in servisa motorja spomladi 2017 naredila par (10) ur. Dno je temu primerno obraslo - školjke skoraj porcijske - 2 cm v premeru, 1 cm debele. Na testni plovbi vse v redu pri nizkih obratih. Ko pa je bil dodan plin pa črn izpuh kot iz lokomotive in max 2000 obratov. Lastnik in broker - oba zelo prijazna in fer - me prepričujeta, da je to zaradi obraslosti elise. Sprva jima nisem verjel, a ko prebiram forume, spoznavam, da je to možno. Ima kdo kakšno izkušnjo s tem?
Motor je sicer letnik 1999, z 900 urami. V letu 2017 narejen servis motorja, zamenjava vseh vstopnih ventilov morske vode, popravilo oljnega hladilnika, zamenjava izpušnega kolena in zamenjava dveh blažilcev motorja. Po pregledu motorja sem opazil večjo količino olja pod aftercoolerjem. Opazil sem še korozijo povezovalnih cevi pod turbino, ki so po mojem mnenju lahko posledica prerjavenega izpušnega kolena, ki je bil zamenjan v 2017. Sumim na okvaro oljno hlajene turbine oziroma njenih tesnil, zaradi katere olje pronica v aftercooler in se izceja iz njega. Dogovorjeno je, da se dno barke očisti, motor pregleda in po potrebi popravi, ter ponovno preizkusi na morju.
Pričakujem vaša cenjena mnenja. Sem pa bil res šokiran, ker nisem verjel, da se lahko iz izpuha tako močno črno kadi.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2965
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Okt 21, 2019 18:37

Preveč goriva, premalo zraka.

Kaj je to aftercooler?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 1968
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Po Okt 21, 2019 18:48

AEgir napisal/-a:Preveč goriva, premalo zraka.

Kaj je to aftercooler?


Ime, ki ga uporablja Volvo Penta za intercooler. Hladilnik (toplotni izmenjevalec voda-zrak) komprimiranega zraka med turbino in vhodom v mašino.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2965
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Okt 21, 2019 18:59

Čuden naziv.

Tole si verjetno že prebral.. http://www.ybw.com/forums/showthread.ph ... p-Low-Revs

Lahko je ic zabasan in težko vleče zrak.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 1968
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Po Okt 21, 2019 19:19

Ja, to mi je že jasno, da je premalo zraka glede na količino nafte. Se pravi nekaj na liniji zračni filter, turbina, intercooler. Ali pa res lahko toliko vpliva obraščen propeler? Huje kot stara lokomotiva. Ampak kljub vsemu je verjetno črn dim lažje oziroma ceneje odpraviti kot pa če bi bil ogromna količina modrega ali belega dima. Glede na olje, ki prihaja skupaj z zrakom v intercooler sem skoraj prepričan, da je iz turbine. Turbina je namreč oljno hlajena.
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2139
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a evovii » Po Okt 21, 2019 19:37

Do tega lahko pride v kolikor je obraščen propeler in barka. Moja izkušnja viewtopic.php?f=2&t=9606&p=128483&hilit=torpedo#p128483

Končni rezultat je bil polivinil okoli propelerja, ki je preobremenil motor in posledično črno kadil...
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 3591
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » Po Okt 21, 2019 20:04

Očitno je intercoler, kot je omenil AEgir poln olja in zraka ni, nevarno pa je, da če motor potegne to olje vase, lahko znori, to je stara bolezen dizlov, da gredo v obrate in potem je pa sranje, ker ga ne boš ustavil.To ni avto.
mašinfirer
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3111
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Okt 21, 2019 20:30

Temu pojavu ko diesel začne laufat na lastno olje se reče "diesel runaway" in na barki te v tem primeru reši edino da zaštopaš dovod zraka motorju.
Xilinx Vivado HLx trainee
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 1968
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Po Okt 21, 2019 20:36

Da bo bolj nazorno:
tole je na poln gas in 2000 obratov (namesto deklariranih 3800):
Slika

tole pa neposredno po polnem odvzemu gasa:
Slika

Morje je v obeh primerih enake barve :-)

Mislim, da ima intercooler na dnu čep (na povezavi pod. št.4) in predvidevam, da olje teče skozenj ter ne more priti v mašino.
https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7742700-26-1707.aspx
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 3591
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » Po Okt 21, 2019 21:11

Ja tole bo treba odpravit, ker če te hrčki dobijo s takim izpustom, bo drago.Interkuler je treba sneti in ga temeljito očistiti.Pa tudi mal preverit, od kod toliko olja v njem? Ve se.
mašinfirer
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4108
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Po Okt 21, 2019 21:31

Če mene vprašaš...turbino v Lesce, aftercooler dol pa spucat z break cleanerjem. (tako sem jaz lani preventivno naredu 8) )
Še vedno bi pa jaz najprej barko očistil brade, predno greš šraufat :wink:
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2965
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Okt 21, 2019 21:36

Ibertura po domač :D

A je tolk ugodna barka al zakaj je to tvoj problem še preden je barka tvoja? Naj rešijo da dela kot mora pol pa kupiš. Ne vem zakaj bi ti nosil rizik da je nekaj konkretnega narobe z motorjem. Razn če je cena res res dobra.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
francelj
Admiral
Prispevkov: 923
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a francelj » Po Okt 21, 2019 21:45

Pri meni je kadilo, ko je bila turbina slaba. Tole spodaj je stran iz servisnega navodila, ki opiše način preverjanja turbine.
Aftercooler se da enostavno opreti od zgoraj, z vijakom za izpust vode spodaj pa previdno. Je medeninast.

Ko sem turbino zamenjal, ne kadi. Tudi pri polni obremenitvi ne.

Slika
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 1968
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Po Okt 21, 2019 21:51

Čiščenje dna, pregled mehanika in morebitno popravilo bo plačal prodajalec - to je dogovorjeno. Me pa pač zanima, če je kaj resnejšega, ker imam možnost odstopiti od pogodbe. Kaj več o postopku nakupa vam sporočim, ko bo vse skupaj mimo. Se mi zdi, da si kot kupec v Franciji zelo zaščiten...
francelj
Admiral
Prispevkov: 923
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

Re: Volvo penta TAMD41P-A

OdgovorNapisal/-a francelj » To Okt 22, 2019 08:12

Po Damjanovih izkušnjah: črn dim in olje zadaj pod motorjem -> menjava turbine IN generalka na batih in cilindrih.

Previdnost ne bo odveč. Sicer pa ti želim srečno z nakupom, da boš barko dobil v dobrem stanju. Bodisi da bo že prodajalec vse popravil ali pa navsezadnje res ni nič večjega.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti