Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
peterv6i
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: Po Okt 26, 2009 15:42
Kraj: Izola
Kontakt:

Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a peterv6i » Sr Nov 27, 2019 13:51

Živeli,
v čemu bi lahko bila težava? Pri spuščanju ali dviganju ko se motor nasloni na spodnja dva amortizerja oziroma, ko se dviga pride do tega, da pade moč elektromotorja in izklopi bimetal (zaščita), da ne pride do pregretja..

https://www.youtube.com/watch?v=AGiCx0SwcvM
AndrejC
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 87
Pridružen: Ne Apr 20, 2014 11:52
Kraj: Ajd. / NG

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a AndrejC » Če Nov 28, 2019 07:40

Živijo,

Moje razumevanje:
Slišat je povečano obremenitev na elektro motorju (padec vrtilne hitrosti). Posledično elektro motor "potegne" večji tok in se kot kaže krtačke pregrevajo. Temperaturno stikalo (bimetal) pa opravi svojo funkcijo - izklopi motor.

Glede vzroka: se je morda kaj spremenilo v vodilih motorja - trše premikanje?
LP, Andrej
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Če Nov 28, 2019 09:37

V vodilih nebi smel bit problem ker med glisiranjem ko trimaš je na trim strašn moment in mora delat. Mogoče v samem cilindru da je težava.
Uporabniški avatar
Paco
Admiral
Prispevkov: 1682
Pridružen: Ne Okt 01, 2017 15:05
Kraj: Lj-Pag

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a Paco » Če Nov 28, 2019 14:35

Zgleda je nekaj s cilindrom, ker ko pride proti skrajni točki je "slišat" povečano obremenitev.
pojdi se z bikom bost!
Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 3287
Pridružen: Če Mar 06, 2008 08:20
Kraj: Ljubljana... Otok

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a MareC » Če Nov 28, 2019 17:19

peterv6i napisal/-a:Živeli,
v čemu bi lahko bila težava? Pri spuščanju ali dviganju ko se motor nasloni na spodnja dva amortizerja oziroma, ko se dviga pride do tega, da pade moč elektromotorja in izklopi bimetal (zaščita), da ne pride do pregretja..

https://www.youtube.com/watch?v=AGiCx0SwcvM


Pero , sem dal še vprašanje na FB grupo Yamaha, pokonektaj me na FB

Slika
Bavarko
Admiral
Prispevkov: 728
Pridružen: Ne Maj 01, 2011 18:46

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a Bavarko » Če Nov 28, 2019 18:12

Meri napetost na relejih, na kablih, ki gredo na trim, zelena in modra, med delovanjem. Bo razviden padec napetosti.
Ali pa priklopi, z dvema kabloma, iz baterije direktno na zeleno in modro žico, če je kaj drugače ali bolje.
Takni kable in priključke, če se kaj grejejo.
Nekaj poskusov za se približat napaki.
Uporabniški avatar
peterv6i
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: Po Okt 26, 2009 15:42
Kraj: Izola
Kontakt:

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a peterv6i » Pe Nov 29, 2019 09:08

NAčeloma izklopi v spodnjem delu ko se nasloni na tista dva pomožna amortizerja trima in pa ko se iz spodnjega dela dviga navzgor.. Ko je enkrat motor dvignjen nad nosilcem motorja se normalno premika..
weta
Admiral
Prispevkov: 1201
Pridružen: Po Nov 05, 2007 13:05

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a weta » Pe Nov 29, 2019 19:38

Kako reagira, če mu malce pomagaš, torej da motor porivaš dop, ko se spušča in mu pomagaš, ko dviga? Verjamem, da je v vodi to težje probat
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3949
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Pe Nov 29, 2019 21:29

A pa ste ziher, da imajo trim motorji zaščito proti pregretju? Sicer mam drugo znamko, je pa znana po tem, da ima največ elektronike v motorju in te zaščite nima.

Še stikal, ki bi trim motor ugasnili ko je v ekstremnih legah ni - ima olje nekakšen iberlauf in to je to.

Tudi pomoje je problem v gnilih kablih. Voltmeter v roke pa bo vse jasno.

Tudi sicer ne vem zakaj bi bilo stikalo proti pregretju potrebno pri trim motorju, saj to ni neka zadeva, ki nonstop dela in se lahko uniči brez vednosti uporabnika.

Konec koncev tudi zaganjač nima temperaturne zaščite...
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » So Nov 30, 2019 06:08

Mercury ima bimetal direkt pri krtačkah. In prav je da ga ima za takale situacije da ne skuri motorja
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Po Dec 02, 2019 07:53

kaj ni trim od Yamahe hidravličen in nima nobene mehanske povezave?

kako lahko elektro pogon hidravlične črpalke "počepne" če se mu tlaki ne spreminjajo samo volumen se mu poveča? oz. zmanjša. Če sem prav razumel, ko ga nasadi na trim svečo (tilt sveče že tako ali tako poganja gor in dol) mu ven vrže bimetal. kdaj? ko spušča ali dviga?

jaz bi prvo podrl cilindre (hitro narejeno), pogledal olje, pogledal črpalko če je ok in ni ohišje pregnito, kable da niso oksidirali in to je to. najslabše kar je lahko, je da je prišla voda v olje in sedaj lepo riba s tisto emulzijo
Uporabniški avatar
peterv6i
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: Po Okt 26, 2009 15:42
Kraj: Izola
Kontakt:

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a peterv6i » Po Dec 02, 2019 09:04

Zgleda, da so šle ščetke... Sedaj motorček trima ne deluje več.. če pa ga potolčeš se še malo premakne..
Bo treba zamenjat ščetke..

Drugo vprašanje...
Če motor pustim na nosilcih v zgornji legi.. in odvijem vijake spodaj (kot je na sliki) 3-vijaki so. Potem lahko snamem elektro motor v kompletu.. Je potrebno še na kaj drugega paziti? Očitno bo nekaj olja steklo ven...

Slika
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5972
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Dec 02, 2019 11:29

Motor podpri, ker ko boš rotor potegnil ven, bo pritisk motorja porinil olje v elektromotor če ga ne boš podprl.

Vzami šalčko dol, rotor potegni ven in ga očisti, zamenjaj krtački in ju pripni z z dvema najtanjšima vezicama al pa kakšnim cvernom, vstavi nazaj rotor, odstrani vezici in pokrij s šalčko.

Relativno simpl proces.

Cilindrov ni treba mazat z mastjo, bolj kot so čisti, boljše je. Na mast se ti bo prilepil prah in mini kamenčki, ki ti bodo zjebali tesnila in si naredil iz p***e kozolec.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Po Dec 02, 2019 18:20

peterv6i napisal/-a:Zgleda, da so šle ščetke... Sedaj motorček trima ne deluje več.. če pa ga potolčeš se še malo premakne..
Bo treba zamenjat ščetke..

Drugo vprašanje...
Če motor pustim na nosilcih v zgornji legi.. in odvijem vijake spodaj (kot je na sliki) 3-vijaki so. Potem lahko snamem elektro motor v kompletu.. Je potrebno še na kaj drugega paziti? Očitno bo nekaj olja steklo ven...

Slika


dvigneš motor v prekip, varuješ z original preklopno spono, malce spusti trim in lahko delaš kar hočeš ko je razbremenjen kipni cilinder. če boš potegnil ven cel motor, bo pač steklo malo olja ven, kar pa ni problem, doliješ potem, pa ga ene 3-4x pelješ gor in dol pa doliješ po potrebi. podirat motor na ohišju je pa muka in se ti zna zgodit da ne boš povsod dobro zatesnil pa boš iskal cel motor nov. tudi snet trim komplet cel ni noben bavbav, pa lepo delaš na ponku

mazat pa ne batnic, to je največja oslarija ki jo lahko počneš.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3949
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Yamaha F150 - izklopi bimetal trima

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Dec 02, 2019 19:46

podirat motor na ohišju je pa muka in se ti zna zgodit da ne boš povsod dobro zatesnil pa boš iskal cel motor nov. tudi snet trim komplet cel ni noben bavbav, pa lepo delaš na ponku


Jaz bi snel cel trim, ga pregledal in pomenjal tudi ostale stvari. Prebarvar bi šalco od motorja z eno solidno 2k zadevo in na koncu vijake od šalce na debelo premazal s kent maso. Pravzaprav cel spoj z vijaki vred. Šalca vedno tam začne gniti. Pri sebi sem naredil tako in je trim po 10 sezonah brez kančka rje. In tudi ostal bo tak še naslednjih 10 sezon.
Xilinx Vivado HLx trainee

Kdo je na strani

Po forumu brska: Bing [Bot] in 15 gostov