Ročica za avtopilot - vprašanje
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Jaz se pa malo bojim,da bo zatič skočil ventudi pri kaki večji obremenitvi,recimo val od večjega čolna ali pa močnejši veter ko je krmilo recimu že na primer 28 stopinj obrnjeno.in pol bo AP držal ročico ,krmilo bo pa treščilo z argolo v stranico kokpita.Tako se komot tudi zlomi..Nebi jaz to imel niti pod razno.
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
polanc napisal/-a:Jaz se pa malo bojim,da bo zatič skočil ventudi pri kaki večji obremenitvi,recimo val od večjega čolna ali pa močnejši veter ko je krmilo recimu že na primer 28 stopinj obrnjeno.in pol bo AP držal ročico ,krmilo bo pa treščilo z argolo v stranico kokpita.Tako se komot tudi zlomi..Nebi jaz to imel niti pod razno.
Ne vem, če si povsem prav predstavljam ta primer.
Smiselno se mi zdi odklopiti ročico samo kadar rabiš večji odklon krmila; recimo izplutje in vplutje na privez.
Ko jadraš, ne rabiš odklona krmila večjega od 35st in ga ne rabiš takole mehansko odklopiti - bodisi jadraš z avtopilotom ali z izključenim (na stand-by in z ročnim upravljanjem).
Zgornjo ročico je smiselno mehansko omejiti na največ 35st.; če torej zatič (po nesreči) zagrabi, vseeno ne more iti krmilo več kot 35st v vsako smer.
Trenutno še razmišljam ali se lotim tele "domače naloge". Vidim da pa v navtiki zelo prav pride, če znaš kaj tehnično zrisati, po možnosti 3d in daš kasneje to npr. na izrez & varjenje.
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Hja,morda sem jaz tule res malo falil,sem na hitro pogledal in razumel,da se krmilo samo odklopi pri 35 stopinjah odklona ,da varuje AP,ki ga ubijajo končni položaji potiska ročice iz pilota ful ven in notri..
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
polanc napisal/-a:Hja,morda sem jaz tule res malo falil,sem na hitro pogledal in razumel,da se krmilo samo odklopi pri 35 stopinjah odklona ,da varuje AP,ki ga ubijajo končni položaji potiska ročice iz pilota ful ven in notri..
Ne, ne ... gre za ročni odklop ročice avtopilota, ko to rabiš.
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Še eno vprašanje glede montaže pogona avtopilota in ročice (tiller arm).
V vseh shemah montaže vgradnega avtopilota je ročica montirana vzporedno z listom krmila, pogon pa pravokotno na ročico (slika spodaj):
V krmnem delu moje elanke, bi bila montaža lažja, če bi ročico in pogon za 90st zasukal - tokrat je ročica pravokotna na list krmila in tudi pogon vzporeden s lisom krmila v sredinski legi. Skica spodaj. Vprašanje: ali je ta druga varianta OK - je kak zadržek tako montirati ročico in pogon?
V vseh shemah montaže vgradnega avtopilota je ročica montirana vzporedno z listom krmila, pogon pa pravokotno na ročico (slika spodaj):
V krmnem delu moje elanke, bi bila montaža lažja, če bi ročico in pogon za 90st zasukal - tokrat je ročica pravokotna na list krmila in tudi pogon vzporeden s lisom krmila v sredinski legi. Skica spodaj. Vprašanje: ali je ta druga varianta OK - je kak zadržek tako montirati ročico in pogon?
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Kaj misliš,če bi argolo pritrdil pravokotno na smer vožnje in tako jadral? A bi šlo? Seveda bi ,torej mislim ,da ni ovir tudi za ročico AP.
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Upam da dovolj blizu da spada v isto temo.
Kako pomemben je za jadrnico hard over time ? Recimo če je 9 ali 13 sekund?
Kako pomemben je za jadrnico hard over time ? Recimo če je 9 ali 13 sekund?
Nazadnje spremenil sovjet, dne Ne Feb 16, 2020 22:13, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Če je to to, kar jaz mislim,je pač barka bolj odzivna če je čas manjši,je pa pogon pilota bolj obremenjen..Na mojem AP je ena nastavitev RUD GAIN in jaz jo imam na 2,če čem na maks u veter na 4.Barka hitreje popravlja oz korigira odmike od želene smeri.
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
polanc imaš hidravličen AP?
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Ne elektromotor preganja krmilno kolo prek zobatega jermena mislim da je serija ST 4000 od Raymarine
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
polanc napisal/-a:Če je to to, kar jaz mislim,je pač barka bolj odzivna če je čas manjši,je pa pogon pilota bolj obremenjen..Na mojem AP je ena nastavitev RUD GAIN in jaz jo imam na 2,če čem na maks u veter na 4.Barka hitreje popravlja oz korigira odmike od želene smeri.
Rudder gain mislim da je druga zadeva. Hard over time - če prav razumem, je čas v katerem se krmilo premakne iz skrajne pozicije na drugo stran. Ima vezo s tem kar si najprej napisal. Zanima me če je za jadrnico pomembna razlika ali je to 9 ali 13 sekund. Ta elektromotor,zobati jermen avtopilot na volanu pri meni neha delat, ko so malo večji valovi ali malo bolj pihne, potem kar ne drži več smeri in se izklopi, tako da moram prešaltat na linear drive type 2 in pač malo gledam in primerjam...
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
sovjet napisal/-a:polanc napisal/-a:Če je to to, kar jaz mislim,je pač barka bolj odzivna če je čas manjši,je pa pogon pilota bolj obremenjen..Na mojem AP je ena nastavitev RUD GAIN in jaz jo imam na 2,če čem na maks u veter na 4.Barka hitreje popravlja oz korigira odmike od želene smeri.
Rudder gain mislim da je druga zadeva. Hard over time - če prav razumem, je čas v katerem se krmilo premakne iz skrajne pozicije na drugo stran. Ima vezo s tem kar si najprej napisal. Zanima me če je za jadrnico pomembna razlika ali je to 9 ali 13 sekund. Ta elektromotor,zobati jermen avtopilot na volanu pri meni neha delat, ko so malo večji valovi ali malo bolj pihne, potem kar ne drži več smeri in se izklopi, tako da moram prešaltat na linear drive type 2 in pač malo gledam in primerjam...
Gain daj na recimo 5 pa bi moral držat smer tudi v malo težjem morju. Gain 1 je najpočasneje, gain 9 pa najhitreje od ene skrajnosti do druge. To je hard overtime pri zobatem, kolesnem pogonu.
Ampak Grega nekaj drugega sprašuje v tej temi. Jaz bi se pri montaži ročice držal navodil proizvajalca, če pa ni posebej zapisano, pa se strinjam s tem, kar je napisal polanc.
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Probam, hvala.
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Dajem zame pomembno vprašanje še enkrat (mi je temo povozil Sovjet).
Vprašanje leti predvsem na tiste, ki ste se že ukvarjali z vgradnjo avtopilotov:
------
V vseh shemah montaže vgradnega avtopilota, ki jo prilagajo proizvajalci, je ročica vedno montirana vzporedno z listom krmila, pogon pa pravokotno na ročico (slika spodaj):
V krmnem delu moje elanke, bi bila montaža lažja, če bi ročico in pogon za 90st zasukal - tokrat je ročica pravokotna na list krmila in tudi pogon vzporeden s lisom krmila v sredinski legi. Skica spodaj. Vprašanje: ali je ta druga varianta OK - je kak zadržek tako montirati ročico in pogon?
[/quote]
Vprašanje leti predvsem na tiste, ki ste se že ukvarjali z vgradnjo avtopilotov:
------
V vseh shemah montaže vgradnega avtopilota, ki jo prilagajo proizvajalci, je ročica vedno montirana vzporedno z listom krmila, pogon pa pravokotno na ročico (slika spodaj):
V krmnem delu moje elanke, bi bila montaža lažja, če bi ročico in pogon za 90st zasukal - tokrat je ročica pravokotna na list krmila in tudi pogon vzporeden s lisom krmila v sredinski legi. Skica spodaj. Vprašanje: ali je ta druga varianta OK - je kak zadržek tako montirati ročico in pogon?
[/quote]
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Ročica za avtopilot - vprašanje
Ko je ročica linearnega pogona na polovici hoda (na sredini) mora biti kot med ročico na osi krmila in pogonom 90°. Sistem lahko poljubno zasukaš v vse smeri po 360° glede na os krmila!.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 19 gostov