Kalužna črpalka - self priming 3m

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

boris1
Admiral
Prispevkov: 605
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28

Re: Kalužna črpalka - self priming 3m

OdgovorNapisal/-a boris1 » So Apr 25, 2020 10:26

Marchi napisal/-a:
Grega295 napisal/-a:Slabost impelerskih pump naj bi bilo to, da ne smejo teči na suho in če dalj časa ne tečejo, lahko sol zasuši propeler.
Slabost membranskih naj bi bila velika občutljivost na trde delce, obvezna montaža predfiltra. Lahko tečejo na suho.

Kateri tip izbrat, če cena nima veze.


Predfiltra pri kalužni verjetno ni pametno dajat vmes. Pretok mora biti kar največji možen.
Kalužne črpalke večinoma mirujejo. Pomembno je, da opravi svojo funkcijo takrat, ko je najbolj potrebno. Če takrat reši barko, jo daš v vitrino zaslužnih na najvešje mesto in inštaliraš drugo.
Če pa jo rabiš, da ti črpa deževnico ali počen tank sladke vode, potem pa sol itak ni problem.

Je pa tako, da pri vdoru vode zaradi luknje v trupu, ne preveč računat na kalužno črpalko, ker je ni črpalke, ki bi sfolgala količino vode, ki vdira, razen če imaš vse predimenzionirano. Samo potem je treba rešit še vpršanje prostora, odvoda, štroma idr. Luknjo oz. vdor vode je treba omejit na minimum z drugimi sredstvi, potem pa tudi običajna črpalka sfolga tistih par 10l na minuto.
Če pa ti poči ventil pa ni take panike, ker se da hitro omejiti vdor vode. Bolj je težava odprta "rana" trupa.

Marchi se popolnoma strinjam s teboj.
Velikokrat se zgodi, da voda pride v plovilo, ko na njem nisi prisoten, zaradi meteornih padavin. V tem primeru pa te pumpica reši pred morebitno potopitvijo.
LP
Boris
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1083
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: Kalužna črpalka - self priming 3m

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Ne Apr 26, 2020 11:46

Hvala za odprtje novega sveta teh "pravih kalužnih črpalk", imam pa dve dilemi kaj izbrati predvsem pa je verjetno krivo pomankanje cen na straneh motomarine in osculati-ja, sicer če komu pošljem kataloško dobim neko ceno, ampak to ni rešitev za odločanje in nakup že 50 let ne...

a)Vzamem tole kar je všečno predlagal Grega295

https://www.svb24.com/en/whale-gulper-i ... html#52156

Zgleda enostavno, lepo predstavljeno, zamuda pri ugašanju in prižiganju ipd in vse v kompletu s transportom 444€


b) Sam zložim kupček črpalke, stikala in filtra kot je predlagal NikolaT. Mislim da s tem pridem pol ceneje skozi

Dilema katero impelersko kalužno izbrati (ta del je najtežji):
https://www.osculati.com/en/11150/bilge ... ater-pumps

Medeninasti filter:
https://www.motomarine.it/catalog/cucin ... tone/13250

Stikalo sicer že imam, saj je dosedanja navadna delala prek tega stikala.

Barka je 8m gliser, sicer sta še dve navadni kalužni črpalki v trupu pod kabino, tale v motornem prostoru pa običajno služi, da vn spravim deževnico ali pa kakšno vodo od pranja in želim si da bi posesala vse kar se seveda da. Zato mi je to leporečje pri prvem kompletu tako všečno (predstavitveni filmčki)
Wellcraft 2600 Martinique
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 2356
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: Kalužna črpalka - self priming 3m

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Ne Apr 26, 2020 12:52

Tudi jaz že 100 let nabavljam kalužne pumpe, letos pa tole zelo verjetno le pride na vrsto.
Dal bom ločeno črpalko, stikalo, vsis itd.
Slabosti: zapletenejša montaža
Prednosti: lahko menjam posamične komponente, če kaj crkne

Moj komplet:

Pumpe:
Membranska, 215€
Impelerska, 180€
Elektronsko stikalo:
Quick EBSN, str.64, 73€
Razbremenilni močnostni rele:
Harpoon - priključna omarica za kalužne črpalke, cca. 60€
Medeninasti vsis
Koda: 1426025, Motomarine katalog, str 52, 23€

Še nekaj tem glede kalužnih pump:
viewtopic.php?f=2&t=23615&p=323994&hilit=#p323994
viewtopic.php?f=5&t=9790&hilit=
viewtopic.php?f=2&t=18417&hilit=
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5785
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Kalužna črpalka - self priming 3m

OdgovorNapisal/-a Marchi » Ne Apr 26, 2020 15:07

boris1 napisal/-a:Velikokrat se zgodi, da voda pride v plovilo, ko na njem nisi prisoten, zaradi meteornih padavin. V tem primeru pa te pumpica reši pred morebitno potopitvijo.

Dež ti pa ne bo potopil barke, pa če še tako lije.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5873
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Nevarnost potopitve barke zaradi dežja

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Ne Apr 26, 2020 17:26

Oprosti, Marchi, ampak ti imaš barko s pokritim krovom (in odtokom iz krmarnice - 'cockpit-a') in za take praviloma velja, kar si napisal - težko jo zalije do potopitve od dežja na privezu.


boris1 je 'motornjak' in zna imeti v mislih tudi odprta plovila z izvenkrmnim motorjem, v celoti ali delno brez krova. Pri nekaterih takih nevarnost zalitja zaradi močnega dežja do vrha - tudi zaradi težišča zelo na krmi - ni več samo teoretična . Nekaj primerov

  • Google o Boats sunk on mooring because of rain; nekateri od najdenih
  • Sinking Due To Rain (Marine Investigations, Chapter 7)
    David Pascoe napisal/-a:Excerpt
    Rain is the single largest cause of small boat sinkings, sinking not only small boats but occasionally larger ones, too. This type of casualty is therefore one of the most frequent types of losses investigated by marine surveyors.
    ...
    Kadar se to zgodi, dež ni edini dejavnik. Običajno sta vsaj še dva, eden od teh je največkrat napaka v zasnovi plovila, drugi slaba zasnova/izvedba/vzdrževanje rešitve kalužnih črpalk.
  • Rain Can Sink a Boat (Avstralci)
    Slika
    Wow, here we are with the second weekend of rain, this has made me think about how easy it can be for rain to sink your boat. Sink-proofing your boat against rain can be a bit more difficult if conditions are extreme.
    ...
    A good bilge pump will only protect a moored boat while it has a power source. Battery charge must be maintained at all times. One battery is not enough if the boat is moored.

    A bilge pump with a float switch only offers protection if it is connected to an inexhaustible power supply and if the pump-out rate is greater than the rate the hull could fill. Open hulls are at much greater risk.
    ...
    Oba poudarka v drugem navedku M.T.
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5785
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Kalužna črpalka - self priming 3m

OdgovorNapisal/-a Marchi » Ne Apr 26, 2020 20:09

Vidiš, da ga dež ne more potopit :lol: . Odprtim čolnom nobena kalužna črpalka, ne pomaga. Sploh ne manjšim, ki imajo male akumulatorje. Prej sprazni akumulator, kot barko. Malo egocentrično sem mislil, da se pogovarjamo o barkah, ne o čolničih.
Slika
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3878
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

Re: Kalužna črpalka - self priming 3m

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Apr 26, 2020 22:26

No. 1 napisal/-a:Dilema katero impelersko kalužno izbrati (ta del je najtežji)...

Tu sploh ni dileme! Vzemi močnejšo

Motomarine, glej katalog stran 233...
- koda 1825600, Ocean, 12V, 45l/min, cena 152€
- koda 1825403, Marco, 12V, 45l/min, cena 170€

Verjetno bom kmalu naročal v motomarine. Lahko dobiš v Trzinu z dvajset procentov popusta. Ta dražja te pride manj kot 140€ (Grega je dal zanjo v SVB skoraj 180€). Trenutno imam skoraj 1x tedensko pošiljko.

Prej sem imel v barki igračkaste potopne črpalke deklarirane za neverjetnih 200l/minuto pa iz barke ni bila sposobna prečrpat niti količino vode, ko sem s cevjo z obale s sladko vodo spiral bilge. Ko sem to videl sem zamenjal bilge črpalke in montiral dve konkretni impelerski. Eno za motorni prostor in eno za salon. Sedaj mi zgolj ena impoelerska črpalka počrpa za šalo vso vodo iz bilga, tudi če jo natakam s cevjo z obale z na polno odprto pipo.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5873
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Kalužna črpalka - self priming 3m

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Apr 27, 2020 00:36

@Marchi

Marchi napisal/-a:Vidiš, da ga dež ne more potopit :lol: . Odprtim čolnom nobena kalužna črpalka, ne pomaga. Sploh ne manjšim, ki imajo male akumulatorje. Prej sprazni akumulator, kot barko. Malo egocentrično sem mislil, da se pogovarjamo o barkah, ne o čolničih.
...
Tale povezava (druga od treh v prispevku zgoraj) se ne nanaša na 'majhen odprt čolniček', ampak se je med močnim dežjem na privezu potopila nova 10 m dolga $250.000 vredna barka, in sicer zaradi slabe zasnove iztoka (iz krmarnice v kalužo) in tovarniško napačno zvezane elektrike kalužne črpalke.

Zavarovalnica je plačala škodo zavarovancu in iztožila povrnitev celotnega zneska od izdelovalca.

Za podobne zgodbe sem že prej slišal (mislim da prvo od Sebastjana Kargla in potem na istem tečaju 'offshore survival' še eno od enega izmed tečajnikov). Od tedaj sem pač na take reči pozoren. Res pa je, da je gradivo na omenjeni povezavi s to zgodbo namenjeno za šolanje bodočih preiskovalcem tovrstnih nesreč, ne pa 'običajnim morjeplovcem'. Mogoče zato tu tokrat ni prebral vsebine nihče razen mene (čeprav je tam le povzetek poglavja in ne bi smelo biti prehudo).
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5785
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Kalužna črpalka - self priming 3m

OdgovorNapisal/-a Marchi » Sr Maj 13, 2020 12:52

Barka na skalah. Dobro dokumentiran primer, kaj se dogaja in kako vsaj za silo postopati. Teorija je eno, praksa pa uff, stresno. Nikoli nisi dovolj pripravljen.
https://youtu.be/-JxhOQLu6xQ

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 3 gosti