Polir masina za posodit ?

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4755
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Ne Mar 01, 2020 22:15

polanc napisal/-a:1st oficir jaz bi gotov mamo mico poklicu in dal ti bo mašino za 100 e plus pivoooo,pa imaš do penzjona ok mašino

Ja nova je res skoraj 300€.
Letos imam vse masine nove. Narejene po narocilu, barvane po narocilu. Skratka samo da se lahko hvalim.
Zato dajem stare stran za mali denar.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
1stofficer
Viceadmiral
Prispevkov: 588
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Po Mar 02, 2020 07:42

Mici hvala za odziv in nasvete, pridem okoli.

Imas ZS
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5762
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Mar 02, 2020 10:37

Lani sem s še nekaj penzionisti iz JK Bohinj delal generalko na 16 klubskih jadrnicah v delavnici enega od članov.

Excentrična brusilka je bila Makita in z njo ni bilo drugih težav kot da je bil odlomljen nastavek za odsesavanje - zato so bili v začetku nujni pajaci in zlasti maske za prah in spihanje prahu z nas s kompresorjem, potem ko smo končali(mislim da se še spomnim okusa od prej, preden smo uvedli maske).
Slika

Takrat sem imel tako vrsto brusilke prvič v rokah in dobil le navodilo 'evo ti in delaj', pa še čez nekaj časa 'zamenjaj že ta brusni list'. Nekaj časa po tem pa sem - temeljito (še vedno drži) - improviziral nadomestek za odlomljeni nastavek za odsesavanje odbruskov in eden od ostalih je prinesel in posodil sesalnik za pepel. Ko sem to povezal (nekaj deset € je stala cev z nekaj adapterji na obe strani in na to je bilo še malo improvizacije, je bil tudi lastnik delavnice veliko bolj srečen kot v začektu (še posebej ko smo sproti postopno pobrisali in posesali dotedaj nabrani prah).

Z brusilko so bili tudi papirni brusni listi Mirka (nekaj 80 in150 in večina 120. Zlasti na eni jadrnici, ki jo je nekdo pobarval z nekim avtolakom, ki se je na bokih krušil ter odpadal in ga je bilo treba v celoti odstraniti, se je pri tem odstranjevanju lak stalil in v hipu zapacal brusni list. Lava (kemijski odstranjevalec barv) je omejeno pomagala (nekdo je prinesel pred-eko-različico od nekod iz Srbije - tista iz EU menda ne prime več).

Odgovor na problem je bilo znižanje števila vrtljajev. Ko je zmanjkalo brusnih listov 80 in 120 , sem v Lj na Verovškovi - med tovarno Tuba in firmo T-2 je je nasproti Leka še ena hiša in za njo na dvorišču - našel firmo CRD, ki prodaja tudi brusne materiale Mirka. Brusni listi - mrežice - Mirka Abranet - so bili skoraj 2x dražji od papirnih, a potem si rabil približno en brusni list vsake finoče za eno barko - ali manj. V našem primeru je bil to znaten prihranek. Poleg barv in brusnega materiala imajo tudi električna orodja Mirka - ki jih je omenil mM, ampak tega takrat nisem rabil.

Nekaj reči od ostalega orodja
  • baterijski vijačnik in vrtalnik in baterijska kotna brusilka tudi Makita (24V mislim). Bilo je tudi nekaj Einhell-ovih - nekje so bili odpisani, a sem dal za zmerno ceno obnoviti aku pakete. Zaradi premajhne napetosti premajhen navor in se na čem trdem pod močnim pritiskom ustavlja in pregreva, ampak doslej še noben ni 'crknil'. Prišlo prav, ker smo lahko imeli v vsakem strojčku druge nastavke (sveder, bit, ... ) in ni bilo treba vsakči menjati.
  • kotna brusilka - ne baterijska - je bila stara iskrina. Opozorili so me, da naj hudo pazim, kaj delam z njo - ker če mi kje zapne, je ne bo ustavilo in če bom naredil dovolj neumnosti bo lahko kaj letelo po zraku...
  • večnamensko orodje - vibracijski brusilnik, žagice itn. ID tools, €30 ali kaj takega, na kabel. Prišlo hudo prav in doslej prežovečo vse, razen ene rezalke (nova €2 ali kaj takega)
  • polirka z nastavitvijo hitrosti - solidna, a se trenutno ne spomnim znamke. Nastavek za polirno ploskev na ježke - tega smo nekaj porabili. Lastnik je pokazal kako, a se je pokazalo, da ni bilo prav. S kasnejšimi navodili z drugega vira je šlo veliko bolje in z veliko manj gobicami in 'muckami'.

Za poliranje (naših - ne vem, ali je splošno uporaben) sem dobil naslednja navodila
Pasta grobosti 1000 in 2000 (dobil sem v posodi, pokriti s folijo, znamka itn. neznana):
hraniš pokrito s folijo, da ni dostopa zraka
  • na tanko namažeš z gobico (plast paste ne sme biti vidna)
  • počakaš, da neha biti mazava (nekaj - recimo 5 - minut
  • preden začneš polirati, popršiš s pršilko z vodo
Problem je bil, da sem najprej dobil 4 jadrnice, ki niso bile prebarvane, ampak je bil nanje nameščen obarvan gel coat. Žal se bil tisti, ki je to delal, nekoč odličen profesionalce, ampak se je tedaj že zapil (kolikor vem, zdaj tudi v tem ne dela več), tako da so bile površine pomarančaste (pričakovano) in hkrati na večini pretanke, da bi odbrusil pomarančo ter spoliral, ne da prideš skozi.

Na tisti, na kateri je bil sloj dovolj debel, je bila najprej 'pomaranča' poravnana (brusni listi Mirka abranet 80, 120, 400, čeje bil še kakšen se ne spomnim) in potem pasta 1000 in 2000.

Ostale jadrnice smo obrusili z brusnim listom 120, posesali, obrisali z acetonom in pobarvali z 2k PU barvo tolikokrat, da ni nikjer presevalo (2-3x z valjčkom); pod vodo (za sladko vodo) pa brusni list 120 in ena 'roka' epoxi temelja namesto AF (takrat vse od Monicolor iz Kranja).

Eden od ostalih me je 'gnjavil', da sem pri tem preveč natančen (kdaj pa bomo končali z vsemi 16, če boš porabil toliko časa za vsako), in na koncu na treh pri pripravi podlage ni bilo dovolj natančno, ker so se pod epoxi temeljem dvignili mehurčki; na te tri bo pač treba to zadnjo plast letos ponoviti.

Nekaj jadrnic je bilo treba tudi bolj ali manj pokrpati na različnih mestih in do različne stopnje. Za površinske reči je prišel prav dvokomponentni 'gel coat kit' iz KAMa (nanešen in čez dovolj časa spoliran, verjetno bi se dalo tudi tonirati z barvo). Eno od jadrnic pa je bilo zaradi udarca pod vodo na premcu treba odpreti (dvigniti krov) in po odstranitvi vsega 'trhlega' z dovolj plastmi zlaminirati od znotraj. Smolo in vlakna sem dobil od profesionalcev, tako da za to ne vem znamk in kje so bile kupljene.

Glede na to, da nas je zanimala funkcionalnost in ne toliko videz in ker krov na teh jadrnicah ni pohoden ter ni problem da bi drselo, smo po poliranju preostale pore zaprli (sealant :mrgreen: ) s parafinskim oljem (iz kmetijske zadruge. Po tej obdelavi je bilo nad vodo nabrano umazanijo lahko obrisati z mokro gobo ali čim podobnim (velja tudi za 'kupčke' rac in podobnega, namesto galebov).

mM, kje smo ga vse kaj polomili, da bo naslednjič lahko bolje?
Correct me if I am wrong, please.
miranK
Kapitan
Prispevkov: 154
Pridružen: Ne Nov 09, 2008 20:28
Kraj: Trebnje-Cres

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a miranK » Po Mar 02, 2020 14:03

mama micka napisal : citiram
"Lahko pa ti prodam katero rabljeno. Masine so vzdrzevane.
Stare imam med 1 in 2 leti. Dam za 120€.
Rupes LH18ENS. Imel jo bos za vedno. Mocna, elektronsko krmiljenje obratov 2kg teza... skratka profi zadeva.)"

Jaz bi kupil eno! :D
imaš zs
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4755
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Po Mar 02, 2020 14:20

Najprej pri sesalcu. Lastnik se danes kaslja ker stekloplastika je povsod.
Mirka Abranet... kdor je to izumil si zasluzi Nobelovo. Dalec najboljsi "papir". Samo za les ni... drag ko vrag, ampak kar trajaaaaa.

Saj ste vse prav naredili v sklopu zmoznosti in potreb. Le ne razumem najboljse zakaj ste polirali sveze barvane barke. Pa 400 papir je dober za pred barvanjem. Za poliranje pa vsaj P1000

Pu barvo je treba kar dobro redciti, soliden valjcek, vec rok in rezultat za "delovna" plovila je zadovoljiv.

Odlocite se za eno barvo in uporabljajte samo to. Ko, ce se poskoduje samo pokitate z epoxi kitom, obrusite na prehod. Nato pa samo pobarvate poskodovan del. Da je lepo se prehod obrusi z 1000 papirjem, spolira in colni so vsi lepi in enaki.
Aja nisem zasledil nikjer primerja. Ima dve funkcije. Delno kit sprickit, da je manj brusenja in oprijemljivost. Za vodo jaz vedno prwdlagam epoxi.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4755
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Po Mar 02, 2020 15:17

Masine so zaenkrat prodane ali rezervirane.

Imam samo se nove
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
polanc
Admiral
Prispevkov: 7468
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a polanc » Po Mar 02, 2020 17:30

He he, ti se lahk komot z svojim delom hvališ in pohvališ..oziroma te pohvalijo lastniki plovil,ki si jim jih očedil,tko da zato ne rabiš po naročilu barvanih mašin..LP
Uporabniški avatar
jozko
Admiral
Prispevkov: 1459
Pridružen: Ne Apr 07, 2013 10:57

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a jozko » Po Mar 02, 2020 18:15

polanc napisal/-a:He he, ti se lahk komot z svojim delom hvališ in pohvališ..oziroma te pohvalijo lastniki plovil,ki si jim jih očedil, ...

Ja imaš prav polanc :!:

mamaMicka je res vreden pohvale :D :D :D
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4755
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Po Mar 02, 2020 20:43

polanc napisal/-a:He he, ti se lahk komot z svojim delom hvališ in pohvališ..oziroma te pohvalijo lastniki plovil,ki si jim jih očedil,tko da zato ne rabiš po naročilu barvanih mašin..LP

Ne, saj z masinam sem se hvalil zaradi masin. Nekaj za duso. Ceprav zdaj ze zamujajo, nimam se.

Ja pa hvala vsem za pohvale. Mi veliko pomenijo.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
francelj
Admiral
Prispevkov: 930
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a francelj » Po Mar 02, 2020 21:49

mamaMicka napisal/-a:Ja pa hvala vsem za pohvale. Mi veliko pomenijo.


Za prejšnja leta zelo pohvaljen.
Zdaj bi te rad v kratkem spet na novo pohvalil :-)
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5762
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Mar 05, 2020 13:33

Nekaj odgovorov oziroma pojasnil
mamaMicka napisal/-a:Najprej pri sesalcu. Lastnik se danes kaslja ker stekloplastika je povsod.

Dokler ni bilo odsesavanja, sem brusil le barvo (a vse plasti v celoti do tiste, ki je kjerkoli, tudi če le malo, odstopila). Odstranjevanje poškodovanega materiala s steklenimi nitmi na tistih nekaj mestih je šlo šele potem, ko je 'že špilalo solidno poprčkano' odsesavanje, tako steklo ni toliko letelo okoli in upam da ne bo toliko kašljanja.
Sicer se lastnik počasi odpravlja na Fiji (in tja okrog), kar sicer pomeni, da ne bo več te delavnice za nas, pa tudi kašljanja pri njem zaradi tega ne :mrgreen:
Mirka Abranet... kdor je to izumil si zasluzi Nobelovo. Dalec najboljsi "papir". Samo za les ni... drag ko vrag, ampak kar trajaaaaa.
Jaz sem na pol Gorenjec in sem se vprašal, koliko €/m2 pobrušenega oziroma koliko m2/€ pri katerem brusnem mediju in je bilo jasno, da je od ponujenega bilo treba kupiti Abranet.
Saj ste vse prav naredili v sklopu zmoznosti in potreb. Le ne razumem najboljse zakaj ste polirali sveze barvane barke.

Mislim, da sem že napisal, da se je pob, ki je to delal, (terminalno?) zapil (ne glede na to, da je nekoč bil vrhunski); njegov šef, ki mu je naročil, kaj naj naredi, pa hudo zbolel in ko sem jaz prišel prevzet narejeno, ni bilo niti kot smo se dogovorili (katere barve - mene ni motilo, da so bile druge), niti gladkost površine niti debelina nanosa. Barke niso bile pobarvane, ampak prekrite z gel coatom, ki je bil trd ko na novi (pob je podrgnil s ključem in ni naredilo raze), katerega površina pa je bila 'pomarančasta' (in s tem hidrodinamično problematična).

Na le eni od štirih jadrnic je bila plast dovolj debela, da je bilo mogoče 'pomarančo' izvavnati, ne da prideš skoz gel coat. Pri tisti sem potem pobrusil do ravnega in potem na finejše in na koncu poliral s pasto 1000 in 2000. Ostale sem poravnal (odbrušena pomaranča) in potem čez to je šla 2K PU barva na valjček.

Pa 400 papir je dober za pred barvanjem. Za poliranje pa vsaj P1000
Pu barvo je treba kar dobro redciti, soliden valjcek, vec rok in rezultat za "delovna" plovila je zadovoljiv.

Odlocite se za eno barvo in uporabljajte samo to. Ko, ce se poskoduje samo pokitate z epoxi kitom, obrusite na prehod. Nato pa samo pobarvate poskodovan del. Da je lepo se prehod obrusi z 1000 papirjem, spolira in colni so vsi lepi in enaki.

Misliš tip barve ali barvni odtenek? Za tip smo tako ravnali, za odtenek pa je problem pri tekmah; zlasti če kdo snema in/ali prenaša, je bistveno manj zanimivo, če so enobarvne, in le malo vidno, če so kje kaki ne čisto usklajeni popravki. In kot si napisal, to so delovne barke in mi je pomembna funkcija (da imajo dovolj enake performanse da se ljudje trudijo dobro jadrati in ne iskati malo boljšo jadrnico).
Aja nisem zasledil nikjer primerja. Ima dve funkcije. Delno kit sprickit, da je manj brusenja in oprijemljivost. Za vodo jaz vedno prwdlagam epoxi.

Pri prvih štirih je šel gel coat (poliester ali vinil ester, nisem videl) na poliester ('aktiviran' z več ko enkrat prebrisanjem z acetonom), tam temelj (primer) ni bil potreben.
Tokrat je z valjčkom večinoma barval eden od ostalih (izkušnje od prej s tem) in glede na to, da bo vsaj trem jadrnicam treba letos popraviti nanos pod vodo, bom letos najbrž tudi to plat naštudiral. Tvoj nasvet tu (tako kar zadeva grobost 400 kot kar zadeva temelj in redčenje) mi bo gotovo prišel prav. Lepa hvala.
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
1stofficer
Viceadmiral
Prispevkov: 588
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Ne Mar 15, 2020 14:36

Kolega mi je posodu tegale dewalta :

https://www.mimovrste.com/kotni-brusiln ... oj-dwp849x

Lej ga zlomka, masina je skoraj nova, reees malo rabljena kar se ji vidi a je - crknla :evil:

Preveril sem krtacke, OK. Odprl sem rocaj, ce bi slucajno naletel na kako varovalko, pa najdem le nekaj elektronike, ki je ne bi tikal.

Kaka ideja kaj bi lahko blo narobe oz ker servis bi to zrihtal?

Hvala.
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 3724
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » Ne Mar 15, 2020 15:13

A se motor ne vrti, ali samo polirni kolut.
mašinfirer
Uporabniški avatar
1stofficer
Viceadmiral
Prispevkov: 588
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Ne Mar 15, 2020 16:40

Nic se ne zgodi. Ne trzne niti malo. Niti kakega vonja po zazganem. Kolega pravi, da je vrglo ven strom in ko je prisel nazaj ni vec delala. Cudno.
NASA
Kapitan
Prispevkov: 173
Pridružen: Sr Sep 11, 2013 15:07
Kraj: Dobrova pri LJ

Re: Polir masina za posodit ?

OdgovorNapisal/-a NASA » Ne Mar 15, 2020 16:55

Verjetno je kaj s kablom, tam kjer pride v mašino.

lp

Kdo je na strani

Po forumu brska: Kepca in 1 gost