Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

Uporabniški avatar
Paco
Admiral
Prispevkov: 722
Pridružen: Ne Okt 01, 2017 15:05
Kraj: Lj-Pag

Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Paco » Po Mar 02, 2020 10:20

Pozdrav,
Primarno iscem info za dober (kvaliteten) source nakupa.

Hvala

P.
pojdi se z bikom bost!
Uporabniški avatar
Kristijan
Poročnik fregate
Prispevkov: 62
Pridružen: To Jan 26, 2016 18:45

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Kristijan » Po Mar 02, 2020 11:40

Jaz jih naročam od tukaj: https://www.ev-power.eu/

Lp,
Kristijan
obojan
Kontraadmiral
Prispevkov: 301
Pridružen: Ne Avg 10, 2008 17:41

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a obojan » Po Mar 02, 2020 12:03

Menda obstaja težava ponjenja LiFepo akumulatorjev preko alternatorja.
Kako se pa to rešuje ?
boris1
Kontraadmiral
Prispevkov: 294
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a boris1 » Po Mar 02, 2020 12:09

Jaz sem dobil LiFePo4 100 Ah blok pri Metron d.o.o. Cena zelo ugodna in baterija kvalitetna. Sestavijo po blokih kolikor potrebuješ toka ali napetosti. Za info pokliči Andrej Pečjak 041 614 753.
https://eauto.si/sl/domov/
LP
Boris
boris1
Kontraadmiral
Prispevkov: 294
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a boris1 » Po Mar 02, 2020 12:12

obojan napisal/-a:Menda obstaja težava ponjenja LiFepo akumulatorjev preko alternatorja.
Kako se pa to rešuje ?


Nobenih težav. Vse je isto kot pri svincu.
LP
Boris
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4766
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Po Mar 02, 2020 14:40

obojan napisal/-a:Menda obstaja težava ponjenja LiFepo akumulatorjev preko alternatorja.
Kako se pa to rešuje ?

Drzi se navodil in priporocil proizvajalca.
Oba linka, ki si jih dobil, zadaj stojijo dobro pouceni mojstri. Čeha poznam osebno. Pečjak je pa itaq legenda enosmerne elektrike.

Vsekakor pa je najslabsa ideja direkten priklop na altenator. Sploh na klasicne "nepametne"
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
Paco
Admiral
Prispevkov: 722
Pridružen: Ne Okt 01, 2017 15:05
Kraj: Lj-Pag

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Paco » Po Mar 02, 2020 20:42

Hvala. Zanimivo.

Kdo z izvedeno montažo naj se okorajži še s kako sliko :=)
pojdi se z bikom bost!
primusr
Admiral
Prispevkov: 890
Pridružen: To Mar 03, 2009 15:53
Kontakt:

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a primusr » To Mar 03, 2020 05:23

Koliko Ah pa rabiš? , jaz jih imam na prodaj 360Ah 4x 90Ah z REC balanserjem. Za te Paco ugodno.. :D
Fiat Justitia ... Some day....
obojan
Kontraadmiral
Prispevkov: 301
Pridružen: Ne Avg 10, 2008 17:41

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a obojan » To Mar 03, 2020 11:56

Vsekakor pa je najslabsa ideja direkten priklop na altenator. Sploh na klasicne "nepametne"[/quote]

A je potem treba zamenjat "butast" alternator z pametnim, ali je potrebno vmes dat kakšen gadget ?
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4766
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » To Mar 03, 2020 16:07

obojan napisal/-a:Vsekakor pa je najslabsa ideja direkten priklop na altenator. Sploh na klasicne "nepametne"


A je potem treba zamenjat "butast" alternator z pametnim, ali je potrebno vmes dat kakšen gadget ?[/quote]
Balancer, dcdc regulator. Bolj ali manj ista stvar. Smrt za lifepo4 je napetost nad 15V. Tudi BMS je super stvar oziroma nujna ce so posamicne celice. 12V paket naj bi bil nov balansiran, ampak dvomim, da tako ostane celo zivljensko dobo baterije.
Z lifepo4 moras grdo delat da ne bo zdrzal 10 let.

Nisem mojster, samo ljubiteljsko spremljam te baterije. Zato sem napisal da naj pove mojster, ker gadget za 100e lahko podaljsa zivljensko dobo baterije za 20% to pa je 2 leti ali vec, to pa je vwc kot smiselna inveaticija sploh ce gre za vecjo banko.
360ah kot prodaja primus je prevedeno v svinec 600ah+
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5656
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Marchi » To Mar 03, 2020 16:48

mamaMicka napisal/-a:360ah kot prodaja primus je prevedeno v svinec 600ah+


Zakaj je 360Ah=600Ah?
francelj
Admiral
Prispevkov: 939
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a francelj » To Mar 03, 2020 17:48

Marchi napisal/-a:
mamaMicka napisal/-a:360ah kot prodaja primus je prevedeno v svinec 600ah+


Zakaj je 360Ah=600Ah?


Ugibam: ker je mogoče LiFePo brez škode prazniti do konca, svinec pa le do približno polovice?
fakinx
Kontraadmiral
Prispevkov: 267
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a fakinx » Sr Mar 04, 2020 10:10

Nekaj poudarkov iz mojega dosedanjega risrča te teme:
1. LiFePO4 ali izvedenka z Y je edina primerna baterija tega tipa za plovila iz mnogo razlogov, najpomembnejši pa je varnost.
2. kupiti od uveljavljenega prodajalca uveljavljeno znamko. Sinopoly, Winston, CALB... Vsi so kitajci, le da so te celice grajene v avtomatiziranih tovarnah z jap teh. in kompetentnim znanjem inženirjev, ziljon drugih pa raje ne veš, kje in kako. Obstaja kar nekaj poročil o teh tovarnah.
3. DOD teh baterij je med 90 in 20%. Ne marajo stati polne in naj jih ne bi praznili pod 20%. Prav tako se ne smejo polniti okoli ničle in nižje (temperatura). Skladiščile bi se naj polne okrog 60% (vedno). Odpade torej klasično dopolnjevanje s PV ko nas ni na plovilu.
4. Polnjenje se z običajnim alternatorjem najenostavneje izvaja preko Pb akumulatorja z dcdc pretvornikom. Polnjenje je običajno konstantna napetost in kostantni tok. Klasični polnilci za Pb baterije so smrtna nevarnost za te baterije v kolikor se ne dajo programirati (vključno z MPPT), Li baterije pa smrtna nevarnost za butast alternator. Kot sedaj kaže, je pri kl. alternatorju edino smiselno imeti mešan sistem. Za čisto Li varianto so vložki hudi.
5. BMS je obvezen. Ne toliko za balanciranje celic pač pa zaradi zaščite pred LV in HV ter spremljanja zdravja celic. Balanciranje na dolgi rok je bolj tako-tako. Bolje je na vsake toliko celice ročno zbalansirati (vsaj tako številni članki).
6. Ni nobene opcije, da svoj Pb aku zamenjaš z Li brez da korenito prevetriš celoten sistem polnjenja. Na zadevo moraš gledat kot sistem, ki pa je sorazmerno zahteven, če želiš normalno ž. dobo. NE OBSTAJA varianta Pb ven in Li noter!!! (čeprav je na trgu kar nekaj LiFePO4 baterij v obliki klasičnega aku)
7. Predlagam za čisti začetek tale članek: https://marinehowto.com/lifepo4-batteries-on-boats/
8. Za uporabo na barkah so primerne prizmatske celice. Nekateri prisegajo na alu ohišje, drugi na plastiko. Sam bi se odločil za plastiko, moraš pa v obeh primerih zgraditi primerno ohišje za banko. Celice se znajo napihniti in to se z ohišjem omeji (preprečiš seveda z zelo natančnim režimom polnjenja in praznjenja, pa še to ni povsem gotovo). Seveda je potrebno pred prvo uporabo tudi natančno zbalansirati celice ali pa to naročiš pri dobavitelju in zelo natančno preveriš takoj po dobavi. To ni enostavno opravilo (časovno potratno) in potrebuješ precej natančno opremo (laboratorijski polnilec). Za kakšnih 400-600 Ah banke je to kar velik zalogaj.
9. Na barkah je v uporabi t.i. delni C. To pomeni, da niti ne prazniš niti ne polniš s tokom, ki ga baterije prenesejo oz. "pričakujejo" (v pomanjkanju primernega izraza). To prinese s sabo nadaljnje probleme oz. premisleke. Proizvajalci so precej tiho glede življ. dobe takega načina uporabe, bi pa morala po logiki biti verjetno še daljša od pričakovane (ali pa ne!). Ja, veliko je še tega.... :x

Sedaj pa k temi:
Oba linka zgoraj sta korektna. Sam bi kupil pri GWL za samogradnjo baterije (celice in primeren BMS), pri Pečjaku, pri NT ali Elektro Štumpfl... pa bi se zmenil za dizajn celotnega sistema. Velika imena v industriji imajo svoje rešitve (za barke npr. Victron, tudi objavljene sheme) ampak moraš biti v tem primeru pripravljen zelo na široko odpreti denarnico.

Absolutno najmanj, kar potrebuješ za LiFePO4 na barki s svinčenimi aku je dovolj velika banka Li z BMS (min. 60% kapacitete obstoječe) in dc-dc pretvornik za polnjenje iz recimo startnega aku ter monitor za Li baterijo. Seveda si v tem primeru obsojen na ročno polnjenje, ker na uporabo obst. polnilcev, MPPTjev in ostalega za direktno avt. polnjenje raje kar pozabi brez investicije v bullet-proof avtomatiko.
Ja, kar pestro je tole...
En primer: https://www.victronenergy.com/upload/do ... ion-Tr.pdf
weta
Admiral
Prispevkov: 877
Pridružen: Po Nov 05, 2007 13:05

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a weta » Sr Mar 04, 2020 21:03

Nisem strokovnjak na tem podrocju, ampak kaj pa vezava iz alternatorja direktno na polnilec za li baterije, ta polnilec nato balansira polnjenje posameznih celic. Pri tem ne rabiš BMS. Seveda imaš pri takem načinu pa moznost, da baterije prekomerno izprazniš, kar pri montazi z bms ni možno, ker ti odklopi.
To govorim iz izkusenj z li ion baterijami 18650 in razlicnimi vezavami, naredil sem kar nekaj razlicnih paketov, po kapaciteti in napetosti in vse lepo laufa na ta nacin. Polnilec pa imam priklopljen ali na svincev aku ali na trafo. Vhodna napetost za polnilec pa je od 12 do 16 v.
Ne vem tudi ali taki polnilci obstajajo za vecje tokove, kot bi bili v primeru teh na barki, tudi ne vem, kako bi se ta polnilec obnasal ob vsakokratnem zagonu barke.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4766
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Sr Mar 04, 2020 22:52

Pb vmes je nepotreben. Elektronika resuje vse stvari.

Tudi ne strasit z 100% polnimi baterijami in unicevanjem. Seveda bateriji pase hladno in 60% ampak tudi mobitela ne filas samo na 60%.
Ja ce si vesten, pozimi nastavis 60% in tako pomagas baterijam. Da pa poleti nimas polnih baterij pa kje je potem poanta?

Baterija se brez tezav fila tudi pod lediscem. Le da gre zelo pocasi in ce res ni ekstremno mraz se segreva med filanjem in se hitreje fila. Tudi poraba segreva baterijo in ce je barka aktivna se baterija sploh ne ohladi tako nizko, da bi imel tezavo s filanjem.

@Marchi kot je rekel francelj. Varno praznenje lifepo4 je do 20%. Pri tej kapaciteti lifepo4 se vedno prizge tudi motor.
En primer. Avtomatsko odklopi porabnike pri 20% nato pa rocno lahko prikpopi im porabi se 10% tock, ce je sila. In obcasno praznenje do 5% skoraj ne skodi. Kolikor vem je najvecja tezava da mece posamicne celice iz balansa kar pa spet ni tak problem.

Po drugi strani pa je Pb pri 50% kapaciteti ze prazen. In tako pomeni da imas pri lefopo4 skoraj dvojno razpolozljivo kapaciteto. In ko tako zracunas se zivljensko dobo ugotocis da je lifepo4 cenejsi od svinca pa brez vseh tezav.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!

Kdo je na strani

Po forumu brska: gogii, Teo77 in 1 gost