Tesnenje osovine

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

Bavarko
Viceadmiral
Prispevkov: 346
Pridružen: Ne Maj 01, 2011 18:46

Re: Tesnenje osovine

OdgovorNapisal/-a Bavarko » Pe Mar 13, 2020 10:36

Še eno tesnenje, ki se ga vidi na večjih jahtah in je za razmislit o njemu.
https://www.tidesmarine.com/shaftseals/ ... nstall.php

Pri tem tesnenju tesni semering, ki je hlajen in mazan s slano vodo. Zaradi kroženja vode ima vedno hlajenje.
Zanimiv detalj je, da se semering lahko zamenja brez odklopa osovine. Na osovini je fiksirano dodatno ohišje v katerem je rezervni semering. Če tesnilni semering začne puščat, ga potegnemo ven, potrebno ga je zrezat za demontažo in not potisnemo rezervni semering.
To smo delali tudi z barko v vodi, s tem da smo pred tem natlačili krpe okrog osovine iz zunanje strani, da smo zmanjšali udor vode. S hitro akcijo smo prišparali eno operacijo dvigala.
Teo77
Kapitan korvete
Prispevkov: 98
Pridružen: So Maj 28, 2016 06:45

Re: Tesnenje osovine

OdgovorNapisal/-a Teo77 » Ne Mar 15, 2020 15:23

habibi VII koliko pa se pelje tvoja barka ?

l.p.
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 3724
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: Tesnenje osovine

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » Ne Mar 15, 2020 16:13

S tem motorjem, ki ga imam sedaj je potovalka 7 knot, osovina pa se vrti pri motornih 2200obr((potovalka) okrog 850 obr.Motor pa se obbrne na 2900, imam malo premočan prop, ampak mi tako odgovarja.
mašinfirer
Uporabniški avatar
a-lex
Admiral
Prispevkov: 951
Pridružen: Ne Feb 08, 2009 22:47
Kraj: Piran-Ljubljana

Re: Tesnenje osovine

OdgovorNapisal/-a a-lex » Po Mar 16, 2020 18:53

Ko sem kupil barko 2009, sem 2010 zamenjal volvo manšeto.
Eni pravijo, da se jo menja na 5 let, eni na 7 let...jaz sem jo zamenjal lansko leto, torej na 9 let. Dobra stvar je to, da začne puščati čisto počasi, ko se pelješ, čisto počasi začne sem in tja kapljat. Pač zapelješ na dvigalo (jaz konkretno v Portorož), prej si vse pripraviš in akcija 30 minut (kar na dvigalu), pa nazaj v vodo. Ko je barka v vodi samo stopiš na manšeto, da spustiš ven zrak in priteče skozi voda, gotovo.
Nebi menjal sistema tesnenja z eksperimenti, niti z italianskimi ponaredki.
Jadranje je zakon....
Teo77
Kapitan korvete
Prispevkov: 98
Pridružen: So Maj 28, 2016 06:45

Re: Tesnenje osovine

OdgovorNapisal/-a Teo77 » Ne Mar 22, 2020 08:18

Pozdravljeni.
Sem se odločil in naročil ter dobil :)
Original Volvo....če je bila do zdaj naj bo pa še sedaj.
Hvala vsem za pomoč.
Bodite zdravi.
l.p.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3098
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Tesnenje osovine

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Mar 22, 2020 13:04

Kako pomembno je tu centriranje gredi? Vem, da pri vodnih črpalkah tesnilo spusti prej kot ležaji, če nista črpalka in motor scentrirana na 0,015 mm. Je tu podobno?
In, če je tako pomembno kako centrirate motor na gred?
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2228
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

Re: Tesnenje osovine

OdgovorNapisal/-a evovii » Ne Mar 22, 2020 15:06

Tok natančno ni potrebno centrirati. Jaz sem imel prej v barki 1 cilindrskega Torpedota. Imel sem volvo tesnilo in je držalo ene 8 let preden je začelo puščati. Glede vibracij in premetavanja motorja pa je enocilindrski torpedo itak zakon. Če je tesnilo zdržalo tresljaje in skakanje Torpedota pod minimalnim gasom pol bo tudi malo odstopanja...

Lansko leto sem zamenjal Torpedota z Yanmarjem 2 cil. Razlika v vibracijah je kot noč in dan. Smo pa centirali gred kolikor se je dalo. Bom probal opisat.
Naredili smo poseben distančnik ki smo ga vstavili med statveno cev in gred, da je bila gred točno na sredini statvene cevi. Potem smo namontirali prirobnico in z merilnimi lističi merili razdalje med prirobnico na gredi in prirobnico na motorju. Ko je bil razmak na vseh straneh prirobnice enak je bilo končano. Smo pa kar nekaj časa porabili, da smo motor spravili res v pravo lego.
Nekako takole kot je na tem linku https://www.youtube.com/watch?v=lTOqpnJZefk

Ko je bilo končano, smo razmontirali, odstranili distančnik in montirali tesnilo, nato pa ponovno vse skupaj sestavili.
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
Uporabniški avatar
theDamjan
Admiral
Prispevkov: 779
Pridružen: Ne Mar 01, 2015 19:42
Kraj: Trebnje - Rab - Punat
Kontakt:

Re: Tesnenje osovine

OdgovorNapisal/-a theDamjan » So Mar 28, 2020 08:02

Jaz imam pa tale sistem. Lani je malo kapljalo, pa sem kar pustil. Potem sem konec sezone dva vijaka malo zategnil in je do danes suho.

Sicer je bilo mišljeno, da gre letos barka ven po dveh letih, ampak glede na omejitve zaradi korone, se pomoje maja ne bom s tem igral in bom samo propelerje dal dol v vodi in jih očistil in pozamenjal cinke v vodi.

Ker mi je to prvi osovinc, niti ne vem, kakšen je ta sistem in kaj bi moral narediti. Lahko kdo komentira/ svetuje?

https://photos.app.goo.gl/x2WhK2E7j1sWSknd9
Slika
-----------------
***Naj bo vsak dan najlepši!
polanc
Admiral
Prispevkov: 7468
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Tesnenje osovine

OdgovorNapisal/-a polanc » So Mar 28, 2020 08:09

Drugače pa ,pred leti sem imel v jadrnici tako tesnenje, na ferpakungo so rekli,lojena vrvica je vmes okoli osi navita.Maže in hladi se z vodo, zato baje MORA pridet par kapljic vode skozi, sicer se bo zažgala in ne bo tesnila.Ne sme biti pa seveda preveč bogato to mazanje in zato se to uravnava z zatezanjem vijakov ,ki si jih omenil.Ne vem pa točno, koliko recimo kapljic je prav ,da pride skozi, na primer, na uro delovanja.To bo kdo drug vedel..Tista cevkica pa služi zato,da se odvede zrak in lojeno vrvico oblije voda.Če pa je na drugem koncu cevke mali rezervoarček z oljem,po tem je pa druge vrste tesnenje,kjer je okoli olje in po tem pa ni prav če voda prihaja notri.V tem primeru je spodaj en vijak ,ki se delno odvije in steče voda ven ,da se okoli lahko nabere olje.Tko u grobem.Površno poznam te sisteme zato ne znam natančno povedat kako in kaj.
Bavarko
Viceadmiral
Prispevkov: 346
Pridružen: Ne Maj 01, 2011 18:46

Re: Tesnenje osovine

OdgovorNapisal/-a Bavarko » So Mar 28, 2020 17:12

Trinela ali lojna vrvica. Nove moderne so menda iz teflona prepojene z voskom.
Če si kar zategnil dokler ni začelo puščat ne bo najboljše. Lahko si pretiraval, in se bo naslednjič, ob vrtenju osovine preveč segrelo.
To se zateguje med vrtenjem osovine, da se lepo poseda. Pa pozoren je treba bit, da se preveč ne segreva. Vsaj nekaj minut se ne sme segret, lahko postane malo mlačno in to je vse. Če bo prevroče, bo iztekel loj ali parafin, karkoli že ima tvoja vrvica in bo spet puščalo.
Eni pravijo, da more skozi malo kapljat, ampak, če res dobro zložiš in pravilno postopoma zateguješ, da se lepo posede, si med tem skozi pozoren na temperaturo, naj nebi puščalo.
Po moje precej delikatna zadeva, ki rabi precej kontrole, da pravilno in dolgo deluje, brez prevelikega puščanja.
Nekateri imajo naštimano mazalico, vsakič, ko zaupustijo barko za več dni, enkrat pritisnejo, da nabije mast in ne pušča.
Reže se tako: https://mojalbum.com/hudamravljica/trin ... 37/povecaj
Lepo, po osovini, lufta ne sme bit .
Vsako naslednjo pa kontra obrneš.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost