Popravilo teaca in fuge
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Re: Popravilo teaca in fuge
Kje se dobi trakec za pod fuge?
Če prav razumem, to pomaga k daljši življenjski dobi fug?
Tistih 5 let o katerih piše Bo_4, se mi zdi malo premalo. Sedaj imam fuge 15 let in so zdržale več kot 10 let, preden se je začelo kaj dogajat z njimi.
Katera fugirna masa se je najbolje obnesla?
Če prav razumem, to pomaga k daljši življenjski dobi fug?
Tistih 5 let o katerih piše Bo_4, se mi zdi malo premalo. Sedaj imam fuge 15 let in so zdržale več kot 10 let, preden se je začelo kaj dogajat z njimi.
Katera fugirna masa se je najbolje obnesla?
Re: Popravilo teaca in fuge
Trakec za ta namen se dobi - bond braker tape. (tako je stik samo na bokih in ne na dnu kanalčka.) Uporabljal vedno že omenjeno Siko, nekateri hvalijo Kent.
Ker veliko premazev za teak nekoliko topi fuge ga nekateri nikoli nemažejo, le ribajo, perejo ali pobrusijo.
Lp
Ker veliko premazev za teak nekoliko topi fuge ga nekateri nikoli nemažejo, le ribajo, perejo ali pobrusijo.
Lp
Nazadnje spremenil sasaman, dne Po Apr 13, 2020 13:25, skupaj popravljeno 1 krat.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2752
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Popravilo teaca in fuge
240 brusni papir lepo obdela tik. Hitro narejeno, simpl in lepo izpade. Vec tik ne rabi
Re: Popravilo teaca in fuge
Sasaman, nisem čistil z acetonom ampak Kent razmaščevalcem, Kent sem uporabljal tudi za fuge v katere sem predhodno nalepil 5mm zaščitni trak. Darh, obstaja tudi vodotesna poliuteran pena (Tekapur drain & pipe).
Glede lepljenja teaka (v kokpitu) z epoksi smolo imam jaz slabe izkušnje, zlepljene teak letvice (2,5cm) za nosilec motorja so popokale po 3 letih sonca in morja.
Tudi jaz sem mnenja, da fuge v teaku bolj kot sonce uničujejo razni "teak premazi"
Glede lepljenja teaka (v kokpitu) z epoksi smolo imam jaz slabe izkušnje, zlepljene teak letvice (2,5cm) za nosilec motorja so popokale po 3 letih sonca in morja.
Tudi jaz sem mnenja, da fuge v teaku bolj kot sonce uničujejo razni "teak premazi"
Re: Popravilo teaca in fuge
Teak = Tik (tikovina, tikov les ...), da si ne bomo jezikov polomili
Re: Popravilo teaca in fuge
Bo_4 napisal/-a:Sasaman, nisem čistil z acetonom ampak Kent razmaščevalcem, Kent sem uporabljal tudi za fuge v katere sem predhodno nalepil 5mm zaščitni trak. Darh, obstaja tudi vodotesna poliuteran pena (Tekapur drain & pipe).
Glede lepljenja teaka (v kokpitu) z epoksi smolo imam jaz slabe izkušnje, zlepljene teak letvice (2,5cm) za nosilec motorja so popokale po 3 letih sonca in morja.
Tudi jaz sem mnenja, da fuge v teaku bolj kot sonce uničujejo razni "teak premazi"
Vem da obstaja vodoodporna PU pena, da je pa vodotesna pa nisem slisal, jutri preverim. Kolikor vem, so vsa PU lepila porozna, razen ce ga lahko ornk stisnes.
Razni premazi za les, jaz sem PROTI, ali pa RES redno vzdrzevanje.
Epoksi smola, je pa tudi lahko problem, ce je ne znas iporabljat pravilno.
Re: Popravilo teaca in fuge
Bo_4, zanima me, če si ti svoj tik s čim premazoval, al si ga bolj asketsko vzdrževal. Lp
Re: Popravilo teaca in fuge
Nega obsega ko sem na plovilu ga večkrat perem (vlažim) s sladko vodo, sicer je prepuščen vremenu. Jeseni ga operem z vodo pod visokim pritiskom (se očisti in posvetli), ter ga premažem s "teak wonder" (samo "dressing&sealer").
Re: Popravilo teaca in fuge
Bo_4 napisal/-a:Nega obsega ko sem na plovilu ga večkrat perem (vlažim) s sladko vodo, sicer je prepuščen vremenu. Jeseni ga operem z vodo pod visokim pritiskom (se očisti in posvetli), ter ga premažem s "teak wonder" (samo "dressing&sealer").
Tik se zelo lepo očisti z vodnim visokotlačnim čistilcem, vendar pa s tem odstranimo tudi mehkejši del lesa med letnicami in vodni curek lahko prodre tudi med fugo in tik. Letos imam nov tik v kokpitu, vendar na ta način tika ne bom več pral, temveč na začetku sezone samo nežno z gobico in morda namenski smukec za čiščenje tika.
Tudi nekatera čistila uničujejo fuge, spodaj opozorilo Primusr-ja iz ene druge teme:
primusr napisal/-a:evovii napisal/-a:Majhna skrivnost. Prst s katerim razmazeš Kent prej namazes z cistilom za posodo npr Cet in se ti nic ne prijemlje. Jaz tako ponavadi zgladim silikon in ni nobene packarije....
Zaradi takih dejanj sem umel kar nekaj reklamacij.. Kar nekaj časa sem potreboval , da smo ugotovili kje problem ..
torej :
Razni Ceti in čistila za posodo so na bazi lužil ta pa topijo oz pospešijo razgradnjo PU in MSR lepilni tesnilnih mas.
Če to naredite se samo razkrajanje teh tesnil drastično pospeši.. Najbolje se to opazi ,če na plovilu perete posodo in po nekaj časa fuga okoli tikovine preprosto izgine ali pa postane lepljiva..
..
Re: Popravilo teaca in fuge
Lepljenja tika opravim z West system epoxi v razmerju po navodilu, tik poprej obrusim, spiham s kompresorjem in čistim z razmaščevalcem, ko se posuši premažem oba lepljenca s smolo (v dovoljenem odprtem času - odvisno od smole), ter stisnem za 24 ur.
Morda je postopek napačen ampak iz izkušenj ja pametno (če je možno) uporabljati moznike, lesne zveze ali vijake. Uporaba vodoodpornega lesnega lepila ni nič manj trajna (PU ali formaldehid) pa veliko cenejša. Lp
Morda je postopek napačen ampak iz izkušenj ja pametno (če je možno) uporabljati moznike, lesne zveze ali vijake. Uporaba vodoodpornega lesnega lepila ni nič manj trajna (PU ali formaldehid) pa veliko cenejša. Lp
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2752
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Popravilo teaca in fuge
Pri poliranju trupa tika nisem zascitil, sedaj je pa flekast, saj je v letnicah ostalo nekaj paste.
S cim bi to spucal? Strajfix ne pride v postev, kot smo ugotovili
S cim bi to spucal? Strajfix ne pride v postev, kot smo ugotovili
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Popravilo teaca in fuge
Epoxi in tik
Je neprimeren in neuporaben, če je izpostavljen in nezaščiten (ni prebarvan...) pred sončno svetlobo.
Kadar/kjer ga uporabljaš, je nujno poskrbeti, da ga ne doseže sonce (zlasti pa ne močno in daljši čas). Primer s kompozitnimi jambori, ki po nekaj letih 'pikajo', tukaj
Epoksi je občutljiv na UV.Darh napisal/-a:Bo_4 napisal/-a:...
Epoksi smola, je pa tudi lahko problem, ce je ne znas iporabljat pravilno.
Je neprimeren in neuporaben, če je izpostavljen in nezaščiten (ni prebarvan...) pred sončno svetlobo.
Kadar/kjer ga uporabljaš, je nujno poskrbeti, da ga ne doseže sonce (zlasti pa ne močno in daljši čas). Primer s kompozitnimi jambori, ki po nekaj letih 'pikajo', tukaj
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Re: Popravilo teaca in fuge
sasaman napisal/-a:Trakec za ta namen se dobi - bond braker tape. (tako je stik samo na bokih in ne na dnu kanalčka.) Uporabljal vedno že omenjeno Siko, nekateri hvalijo Kent.
Ker veliko premazev za teak nekoliko topi fuge ga nekateri nikoli nemažejo, le ribajo, perejo ali pobrusijo.
Lp
Ali se ta trakec dobi tudi kje pri nas? Pri pošiljkah iz tujine je poštnina za umret
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5108
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: POPRAVILO TIKA (moderatorji bi lahko naslov popravili)
Trakec ni potreben, ker se ne dela več tako kot se je nekoč.
TUKAJ... sem opisal kako se v praksi sedaj to najhitreje naredi še posebej klopi in tla v kokpitu.
TUKAJ... sem opisal kako se v praksi sedaj to najhitreje naredi še posebej klopi in tla v kokpitu.
Re: POPRAVILO TIKA (moderatorji bi lahko naslov popravili)
Nikola T. napisal/-a:Trakec ni potreben, ker se ne dela več tako kot se je nekoč.
TUKAJ... sem opisal kako se v praksi sedaj to najhitreje naredi še posebej klopi in tla v kokpitu.
Pozdravljen Nikola T.
Hvala za link, imam pa kljub temu vprašanje.
Kot vidim na tvojih slikah, si fugiral letvice po celi globini (globoki spoj). Ko se fuga posuši, se seveda drži samo dveh letvic. Bond breaking tape pa so vstavljali v fuge, da bi preprečili povezavo med fugo in podlago. Sedaj pa vprašanje: ko izdelano "ploščo" položiš na klop in jo prilepiš, ali se ne bo takrat fuga prilepila tudi na lepilo na podlagi? Ali to s sodobnimi fugirnimi masami ni več problem?
Mi je pa tvoja tehnika zelo všeč, še posebej zato ker moram tudi sam obnoviti le klop in tla v kokpitu in bi to rad naredil s čimmanj komplikacijami.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov