Samogradnja majhnega čolna
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Samogradnja majhnega čolna
Pozdravljeni,
Zanima me, če kdo ve kako izgleda proces papirologije pri teh organizacijah in koliko to stane?
Pogovarjal sem se že z kapitanijo, tako, da na grobo vem.
Samogradil bi jadrnico do 5 m čisto iz hobi vzgibov.
LP
Zanima me, če kdo ve kako izgleda proces papirologije pri teh organizacijah in koliko to stane?
Pogovarjal sem se že z kapitanijo, tako, da na grobo vem.
Samogradil bi jadrnico do 5 m čisto iz hobi vzgibov.
LP
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Samogradnja majhnega čolna
Če imaš dovolj denarja, časa in volje potem le. Drugače pa je bilo že na to temo kar nekaj napisanega. In ugotovljeno da iz hobi vzgibov je veliko lažje se lotit obnove obstoječe zadeve ki že ima papirje. In tudi trup če je serijski je po veliki vrjetnosti konstruiran z izkušnjami in teoretično podprtimi glavami.
Re: Samogradnja majhnega čolna
Marcel_Mastnak napisal/-a:Če imaš dovolj denarja, časa in volje potem le. Drugače pa je bilo že na to temo kar nekaj napisanega. In ugotovljeno da iz hobi vzgibov je veliko lažje se lotit obnove obstoječe zadeve ki že ima papirje. In tudi trup če je serijski je po veliki vrjetnosti konstruiran z izkušnjami in teoretično podprtimi glavami.
Razumem, da je lažje. Še lažje je kar kupit čoln. Ne delam tega, ker bi bilo lažje.
Tisti na kapitaniji ni govoril o tako visokih zneskih za te papirje (~300 €). Naj bi bilo za čolne do 5 m manj.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Samogradnja majhnega čolna
Srečno!
Re: Samogradnja majhnega čolna
Pusti kapitanijo in se poveži z enim od certifikacijskih zavodov. Za plovilo bosta dobra Germanischer Loyd iz Lucije in Bureau Veritas. Eden od teh dveh mora bdet nad gradnjo in ti pripravit vso dokumentacijo, za kar pa dvomim, da bo 300 evrov dovolj, tudi desetkrat toliko bo zelo malo. Če boš sam pripravljal dokumentacijo, ne boš prišel skozi pri registraciji.
Lahko se pa povežeš z enim od nemških jahtnih klubov, tam urediš in v tem primeru ne boš dal 200 evrov.
Lahko se pa povežeš z enim od nemških jahtnih klubov, tam urediš in v tem primeru ne boš dal 200 evrov.
Re: Samogradnja majhnega čolna
SR 290 napisal/-a:Pusti kapitanijo in se poveži z enim od certifikacijskih zavodov. Za plovilo bosta dobra Germanischer Loyd iz Lucije in Bureau Veritas. Eden od teh dveh mora bdet nad gradnjo in ti pripravit vso dokumentacijo, za kar pa dvomim, da bo 300 evrov dovolj, tudi desetkrat toliko bo zelo malo. Če boš sam pripravljal dokumentacijo, ne boš prišel skozi pri registraciji.
Lahko se pa povežeš z enim od nemških jahtnih klubov, tam urediš in v tem primeru ne boš dal 200 evrov.
Glede na to, da je to EU zakonodaja (torej enaka), zakaj nimamo mi takega kluba? Kje se zatakne, je kdo raziskoval?
Re: Samogradnja majhnega čolna
Ni povsod enako. Najbolj izstopajo Britanci, kjer npr. sam izdelaš avto, ali letalo in ga pelješ na registracijo z precej pomanjkljivimi papirji. Mislim, da je glavna razlika v pojmovanju odgovornosti. Pri nas te poizkušajo zavarovat pred neumnostmi, v razvitih demokracijah se pa zanašajo, da se boš sam zavaroval pred neum ostmi. Po drugi strani predvsem v Britaniji grozno gor plačaš, če napraviš nesrečo zaradi pomanjkljive gradnje, ne daj bože zaradi alkohola..., pri nas pa te zaštopajo že na začetku.
p.s.
Zatakne se pri naši zakonodaji, ki smo jo tako mi kot Hrvatje konkretno nadgradili, da se onemogoči vsaka samogradnja. Ne vem ali je zaradi tega zaradi skrbi za življenja, ali zaradi ljubega miru, saj imajo na tak način uradniki mnogo manj dela.
Je pa zanimivo, da lahko npr. Quaterhama izdelaš in registriraš v Britaniji, ga pripelješ v Slovenijo in nato tu nadaljuješ z registracijami, če ga boš izdelal v Sloveniji, pa pozabi na homologacijo.
Balkan!
p.s.
Zatakne se pri naši zakonodaji, ki smo jo tako mi kot Hrvatje konkretno nadgradili, da se onemogoči vsaka samogradnja. Ne vem ali je zaradi tega zaradi skrbi za življenja, ali zaradi ljubega miru, saj imajo na tak način uradniki mnogo manj dela.
Je pa zanimivo, da lahko npr. Quaterhama izdelaš in registriraš v Britaniji, ga pripelješ v Slovenijo in nato tu nadaljuješ z registracijami, če ga boš izdelal v Sloveniji, pa pozabi na homologacijo.
Balkan!
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Samogradnja majhnega čolna
Pri nas te na tehničnem prepričujejo da nimaš prave kolese na avtu čeprav ima homologacijo v rokah felgne pa so original od avta
Re: Samogradnja majhnega čolna
Glavni problem je homologacija. Tu te tako zamorijo, da ni res! Imet moraš trdnostni preračun laminata, laminat plan, potrdilo, da je izdelavo spremljala poblaščena oseba, ki potrjuje istovetnost laminat plana, tehnične podatke smole iz hobukov, ki so v barki..., na koncu pa (tega menda ne delajo) preizkus trdnosti in plovnosti. Svoj čas so barko dvignili in jo (ne vem več na pamet9 z višine 3 ali 5 metrov plosknili v vodo in to je bil trdnostni preizkus.
Preizkus plovnosti zajema tudi pogoj, da mora gliser pod polnim plinom napravit zavoj za 180 stopinj na treh njegovih dolžinah. Na vprašanje kdo bo pri gliserju ostal cel na krovu, če dejansko uspem tako ostro zavit, je padel komentar, da je prehiter in pač moramo znižat končno hitrost plovila. Na koncu se verjetno vse skupaj porihta dogovorno, ampak če želijo, ti pa lahko do konca zagrenijo življenje.
Najbolj bedasto pri vsem tem pa je, da je prototip vedno bolje izdelan od serijskih plovil in teh pa nihče ne gleda. Pri prototipu se vedno pazi, da se posamezni kosi armature prekrivajo, pri proizvodnji pa nikoli ne veš na katero nogo je vstal delavec, ki bo polagal laminat in ravno zaradi tega so serijska plovila za 30-50% težja od prototipov, ker v strahu pred šlamastiko vsak konstrukter poveča število plasti armature v laminatu.
In takih je en kup. Recimo ograja. Kateri Baja, Hustler, Outerlimits, Donzi, ali NorTech ali Cigarette... ima na palubi ograjo po naših predpisih? In vsi so registrirani, če sam nekaj delaš moraš pa delat ograjo kot na domačem balkonu...
Preizkus plovnosti zajema tudi pogoj, da mora gliser pod polnim plinom napravit zavoj za 180 stopinj na treh njegovih dolžinah. Na vprašanje kdo bo pri gliserju ostal cel na krovu, če dejansko uspem tako ostro zavit, je padel komentar, da je prehiter in pač moramo znižat končno hitrost plovila. Na koncu se verjetno vse skupaj porihta dogovorno, ampak če želijo, ti pa lahko do konca zagrenijo življenje.
Najbolj bedasto pri vsem tem pa je, da je prototip vedno bolje izdelan od serijskih plovil in teh pa nihče ne gleda. Pri prototipu se vedno pazi, da se posamezni kosi armature prekrivajo, pri proizvodnji pa nikoli ne veš na katero nogo je vstal delavec, ki bo polagal laminat in ravno zaradi tega so serijska plovila za 30-50% težja od prototipov, ker v strahu pred šlamastiko vsak konstrukter poveča število plasti armature v laminatu.
In takih je en kup. Recimo ograja. Kateri Baja, Hustler, Outerlimits, Donzi, ali NorTech ali Cigarette... ima na palubi ograjo po naših predpisih? In vsi so registrirani, če sam nekaj delaš moraš pa delat ograjo kot na domačem balkonu...
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Samogradnja majhnega čolna
Pri nas je to zakomplicirano, ker same inštitucije ne vedo kaj bi rade imele.Letaš od vrat do vrat, povsod nekaj plačuješ in na koncu ti še vedno kaj manjka.To je Made in Slovenija.
mašinfirer
Re: Samogradnja majhnega čolna
Klin se s klinom zbija. Kupiš papirje od katerekoli podobno dolge banje in to je to.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Samogradnja majhnega čolna
Recimo pogoj je tak:
" spričevalo o gradnji čolna in spričevalo o motorju ali izjavo EU o skladnosti v skladu s pravilnikom o plovilih za rekreacijo,"
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV7946
Pravilnik o plovilih za rekreacijo pa pravi
(2) Ta pravilnik se ne uporablja za proizvode: f) plovila, zgrajena za lastno uporabo, pod pogojem, da se v petih letih po tem, ko so bila dana v uporabo, ne dajo na trg;
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred ... =PRAV12271
Torej kaj je potem spričevalo o gradnji čolna?
Nikjer ni v zakonu defnirano kaj to je in kdo ga izdaja, ali pa sem slep. Posledično ni čudno, da si lahko izmislijo karkoli.
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred ... =PRAV10463
Ta predpis me odplava na EU zakonodajo in mednarodno, ki vodi v nikamor.
" spričevalo o gradnji čolna in spričevalo o motorju ali izjavo EU o skladnosti v skladu s pravilnikom o plovilih za rekreacijo,"
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV7946
Pravilnik o plovilih za rekreacijo pa pravi
(2) Ta pravilnik se ne uporablja za proizvode: f) plovila, zgrajena za lastno uporabo, pod pogojem, da se v petih letih po tem, ko so bila dana v uporabo, ne dajo na trg;
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred ... =PRAV12271
Torej kaj je potem spričevalo o gradnji čolna?
Nikjer ni v zakonu defnirano kaj to je in kdo ga izdaja, ali pa sem slep. Posledično ni čudno, da si lahko izmislijo karkoli.
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred ... =PRAV10463
Ta predpis me odplava na EU zakonodajo in mednarodno, ki vodi v nikamor.
Re: Samogradnja majhnega čolna
kasaudio napisal/-a:Nizozemska registracija.
Imaš kakšne izkušnje? Koliko stane? Kaj pa tam rabiš?
Re: Samogradnja majhnega čolna
Bom poklical prijatelja, ki ima samogradnjo (prototip) na nl in se veselo in brez problemov vozi. Lp
Xilinx Vivado HLx trainee
Kdo je na strani
Po forumu brska: Google [Bot], pblaz in 11 gostov