vodotesnost čolna

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a polanc » Ne Avg 30, 2020 10:39

Ene glave daš na torx ene na križ..
Nazadnje spremenil polanc, dne Ne Avg 30, 2020 10:55, skupaj popravljeno 2 krat.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4399
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Avg 30, 2020 10:44

Nikola T. napisal/-a:Prav te okrasne letvice so mi bile vprašanje kajti, če bi hotel pretapicirat notranjost je treba od zunaj odviti vijake. Problem nastane po nekaj letih, ko se pozabi kateri vijaki so od okrasnih desk, kateri od roba, če so približno enaka velikosti.


Če je vse tako kot mora biti sploh ne prideš do vijakov, ki spajajo palubo in dno. To mora biti storjeno pred nameščanjem okrasnih letev in sicer imajo vijaki vgreznjene glave, znotraj so pa matice prekrite z laminatom, ki zares zlepi palubo z dnom.
Okrasne letvice so lahko nameščene z knipingi, ki ne pogledajo skoz laminat, ki je v končni fazi na tem mestu debel vsaj 15 mm, navadno več. Sranje je le v tem, da moraš pri vijačenju čolna upoštevat razmak izvrtin v okrasni letvici, da ti ne pride vijak na vijak. V kolikor daš gor okrasno letvico in gumi podlogo, je dobro pod podlogo stisnit malo Kenta, samo za inoks letev tega ni treba.

Amiji (pa tudi Italijani) dobro vedo, da 95% bark nikoli ne oddela več kot 30 ur letno in le slučajno zaidejo v valove, zato v borbi po tržnem kolaču iščejo šalabajzarske bližnjice, na kakršne nek ortodoksni zahodni evropejec niti pomislil ne bi. V navtiki žal prednjačita naciji, ki imata za moje pojme najbolj liberalen pogled na kvaliteto v tehničnem smislu. Briga njih kako se zadeva tehnično obnese in kako je izdelana. Pomembno jim je le, da imajo njihovi tržniki na voljo prodajne artikle z všečnim dizajnom in nizko proizvodno ceno. Morebitne tehnične pomanjkljivosti ali dejansko neuporabnost izdelkov bodo že tržniki porihtali z marketingom in zavajanji kupcev.
To je to in zato se v navtiki v glavnem razvijajo cene in dizajni, tehnika in izdelava ostaja na nivoju WV hrošča, ustrezno marketinško vodeni kupci in tudi končni prodajalci pa pametujejo, da tako pač mora biti in razlagajo kake nove farbe imajo v motornem prostoru, ali kako zelo je ploven njihov ponos zaradi nekega repka nekje na boku trupa!
Vsaj motorna plovila bi se dalo za enako ceno izdelat bistveno lažje, energetsko varčneje in z mnogo več bivalnega prostora, ampak potem lahko pozabiš na "ameriške sanje", ki si jih kupiš z takim plovilom. Kolikor vem gre razvoj v glavnem v avtomatizacijo in ne v tehnologijo za boljšo trdnost lupine. Namesto obilice multiaksialnih tkanin in laminacije z vakumom, ali tlakom raje vlagajo v robote, ki našpricajo laminat na kalup. Izdelava je poceni, laminat je na debelo zalit z smolo in laiku se zdi tak izdelek odličen. V resnici imaš v rokah centimeter ali več debelo lepenko iz mate, ki je toga, ampak nikakor pa trdna. Če tako lupino in palubo konkretno sestaviš kot se šika, si pridelal nove nevarnosti, ker je laminat trdnostno slab in ob na novo pridobljeni togosti bo verjetno nekje nekaj počilo.
In žalostno je, da sploh ni treba kevlarja, ali ogljika, da bi imeli gliserje o kakršnih se zdaj še sanjat ne sme. Tudi kak 20 m bi se dal olajšat za polovico..., ampak se je ustvaril monopol dveh holdingov, ki dela kar se mu zljubi, tistih par, ki se še borijo pa nima druge izbire kot sledit tem trendom, če želijo plače konec meseca.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Ne Avg 30, 2020 11:22

SR 290 napisal/-a:
kr3mn1 napisal/-a:je pa čoln od sedaj dalje trd oziroma tog, prej so se mi na večjih valovih odpirala zadnja vrata, imel sem čričke na prehodu v barko pri vratih, vetrobransko steklo na prehodu je 1cm "dihalo" v suhi marini proti vodi itd...sedaj je tako, kot smo ga popravili v marini tudi v vodi.


Ja normalno! Za upiranje zvijanju, ter upogibanju celega čolna je odgovorna kompletna lupina, torej tudi pokrov. Palube so ravno zato marsikdaj izdelane iz biaksialnega stekla položenega tako, da so niti pod kotom 45o. Razne pregradne stene in večja rebra (lahko stena med prostori, kopalnica, pojačana stena omare...) po celem obsegu lupine skrbijo za manjšo uklonsko dolžino stene lupine, da je kompletna lupina trdna kot kurje jajce in je dobro, da je vsaj vsak meter kaka, če ne še pogosteje. Tisti longeroni in mala rebrca po dnu so tam le zaradi točkovnih obremenitev, da dno manj valovi, k celotni togosti plovila pa zelo malo prispevajo.
Kot si ugotovil je spoj palube z dnom izjemno pomemben. Zdaj, ko imaš to storjeno pa opazuj, če boš sčasoma našel kake pajčevinaste razpoke v gel coatu na vogalih, ki lahko predstavljajo koncentracijo sil. Npr. spredaj na prednjih robovih kokpita. Prej je paluba "plavala", zdaj pa nosi in morebiti je trdnostno izdelana za "plavanje" in brez ojačitev vogali ne bodo prenesli tlake.


razumem kaj hočeš povedat. Pa saj čoln v originalu je moral biti trden, drugače bi to odpiranje vrat pa črički vsakega lastnika novega čolna pognalo v tožbo. Stvar je v tem, da je tesnjeno za en kakec, potem so to popravljali pred menoj neki veleumi pa silikonirali od spodaj, da je vsa voda ostajala za letvico (tam ni bilo niti za vzorec tesnilne mase), določeni vijaki so popustili, nekateri so odgnili (si probal odvijačit pa je samo stran vse padlo)

je pa nekaj tudi, čemur se reče uporaba. nima toliko veze s tesnenjem samim, ker je povsod močilo, kot pa s trdnostjo čolna sorazmerno z uporabo oziroma - zlorabo.

Slika

tu sem naskiciral področja, kjer vijakov skoraj ni bilo, kovice pa vse popokane. po tem ko se je snela alu letev, je spodaj zijala špranja približno cm široka. ta je bila tam že prej, ker na teh delih, sem letev enostavno potegnil stran, pa tiste kovice ki so še "držale" so enostavno padle stran.

dejansko se vidi z višine razlog temu. kot mi je že Frane govoril, pride to tega zaradi dviganja s pasovi ali napačnega dviganja, kjer je zanka ob dvigu na vrhu ožje vpeta kot je širina čolna, in posledično stiska skupaj trup na enem mestu. čoln je že narejen da s svojo težo lahko poka v valove - s celo površino, ne pa da en pas (pri meni je razdelitev teže nekje 3 tone proti 1 glede na pasove), v tem primeru zadaj, dvigne čoln, trup okoli motorja in tanka že drži, ampak tiste 5 ubogih kovic, 20 let v soli, pa ne zdržijo več napačnega ravnanja na dvigalu. jaz imam to srečo, da mojstri na dvigalu poleg ACI Rab imajo za nas, oziroma za širše čolne prestavijo pasove, tako da dvigajo dejansko pod kotom 90 stopinj.

drugo območje, ki je bilo še slabše, pa je sredinska bitva. na skici se ne vidi dobro, ampak čoln je najširši pred to bitvo, in sicer nekje tam, kjer je notri kuhinja in sedalni del z mizo. ampak - točno pod bitvo, kjer je edini prostor da navežeš bokobran, je bilo še slabše, kot v predelu kjer se dviga čoln. logično, 18 let uporabe pusti svoje posledice. kar je bilo tudi vidno na letvicah, nekje so bile odbrušene, guma pa narejena iz silikona. tu sem dodal levo desno od bitve in pod radarskim lokom še po 3 dodatne kljukice za obešanje bokobranov, ter kupil 8 novih tubastih bokobranov in 4 žoge. na bok samo še žogice vežem. ko sem kupil čoln, sem dobil 2x 15m vrvi in 5 bokobranov. kar je premalo, če se misliš gibat večino časa zunaj in pristajat na svakojake pomole.

tako da se vidi, nekaj tovarna malomarno opravi, nekaj uporabnik, nekaj izvajalec in nekaj narava. dejstvo je, da vsak malo doda, dokler ne poči. tako to je v življenju.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Ne Avg 30, 2020 11:26

Nikola T. napisal/-a:Veliko truda in dela !!

Ne morem verjeti, da ameri tako slabo naredijo čolne, ki večino časa med plovbo nabijajo v valove!?!#%$!
Na kolegovi ribiški barki me je bilo pred leti strah dat gas, ker je na valovih v notranjosti začelo lomit pohištvo. Bolj kot sem mu razlagal, da to ni normalno, manj mi je verjel. Sedaj vidim, kaj je bilo najbrž med drugim vzrok.

Prav te okrasne letvice so mi bile vprašanje kajti, če bi hotel pretapicirat notranjost je treba od zunaj odviti vijake. Problem nastane po nekaj letih, ko se pozabi kateri vijaki so od okrasnih desk, kateri od roba, če so približno enaka velikosti.

V čem si zrisal skice?


sedaj je tako, čoln dejansko skupaj držijo kovice - se vidi na slikah, ki so vse premazane s kentom, in so dejansko sedaj pod odbojno letvijo iz aluminija, oziroma pod profilno letvijo, da se nedvoumno izrazim.

potem sta 2 različna tipa vijakov - eni gredo okoli in okoli ter držijo letev na mestu, drugi imajo pa večje glave, in so samo na mestih, kjer so okrasne letve znotraj. pa še pred vrtanjem sem imel označene z markerjam (križce), tako da bi moral razbrat, kater je kater - če bom delal jaz. če bo nekdo drug, se bojim da jih bodo populili od znotraj, pa potem gruntali kateri vijaki so to od zunaj

skiciram vedno v ACAD. 3D pa v inventorju. Samo če bi skiciral v inventorju, potem bi pomoje že cel čoln narisal...poklicna deformacija pač :)
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4399
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Avg 30, 2020 11:47

Tam kjer imaš napisano območje bokobrana in skicirane bitve, ravno tam se čolni lomijo in to ne zaradi dvigov, temveč zaradi valov. Zdaj, ko si trdno spojil dno z palubo bo v primeru preobremenitve ravno tam počila paluba, oziroma gel coat na njej, prej je pa striglo kovice.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Ne Avg 30, 2020 12:02

tam se ne dviga.

območje dviga je tam kjer je motor in tank. prednji pas pa pred tisto bitvo. tam je bilo zelo vidno da so ga "tepli" z bokobranom, tako na gelcoatu kot na folijah. to si s z dlanjo porinil noter steno lahko. zadnji del, kjer je napisano območje dviga, je bil pa zlajnan - se je poznalo na odbojnih gumah - od dvigov
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Po Okt 12, 2020 17:31

Taksne teme so velik doprinos navtiki, saj se razglablja, debatira, dokazuje, kaj ovrže... predvsem v prvi vrsti iz tehnicnega vidika!

Pa brez pametnjakovicev kako je kaj brezveze ali nepotrebno.

Super, vesel. Bravo
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » To Okt 13, 2020 10:10

bil na Rabu sedaj zadnje par dni

dežja so imeli v izobilju tam v Palitu, jaz sem imel pa samo letno cerado zaprto, ker zimsko novo (full wrap do bowthrusterja) dobim čez en teden. in kaj naj rečem - čoln je povsod - ampak res povsod suh. voda je še stala na določenih predelih na čolnu, pa nič ne zamaka. tako da se je kalvarija za mene in za ostale udeležence splačala.

samo se pa pozna da čoln stoji 2 meseca opran izven vode, kak to hitro dobi nazaj patino...če ni pokrit in zaščiten. zato sem pa tudi naročil polno cerado (z ventilacijskimi odprtinami), da ne bo čoln zgledal 100 let star. sicer je malce več $$$, ampak se splača.

bom prilepil sliko, ko bo narejena in montirana.

Drugače pa, MamaMicka, sej tem je lahko veliko tehničnih, ampak če avtor teme vpraša neumno, moraš najprej vprašanje popravit, da lahko podaš tehnični odgovor, pa vmes se 3x že vse zakomplicira pa prekriža, in na koncu imamo mešan kompot.
dejmimer
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 74
Pridružen: Če Jun 27, 2019 12:22

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a dejmimer » To Okt 13, 2020 14:33

kr3mn1 napisal/-a:bil na Rabu sedaj zadnje par dni

samo se pa pozna da čoln stoji 2 meseca opran izven vode, kak to hitro dobi nazaj patino...če ni pokrit in zaščiten. zato sem pa tudi naročil polno cerado (z ventilacijskimi odprtinami), da ne bo čoln zgledal 100 let star. sicer je malce več $$$, ampak se splača.

bom prilepil sliko, ko bo narejena in montirana.


Hoj!

Take cerade že nekaj časa gledam na drugih čolnih. Nekateri jih imajo tudi, ko so v vodi (cerada pride malenkost nad vodno linijo).
Če ni skrivnost, kje si naročil full wrap cerado in kolk je to v evrih. Lahko tudi na zs.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » To Okt 13, 2020 14:57

cerada je taka kot na telih slikah - samo oker variante

na desni imaš dva manjša čolna

Slika

pa pred čolnom se vidita 2 kljuna.

Slika

sedaj zadnjič ko sem bil dol, je bila cela marina zapakirana v te cerade, pa nisem ene slike naredil...bojo v kakem tednu.

Cerada je cela varjena in narejena po čolnu. ni univerzalna. je iz neke vrste kamijonske ponjave malce lažje izvedbe, tako da za moj čoln gre nekje 90m2 ponjave. teža cca. 40-45kg ko bo narejena. gre pa skoraj do vodne linije oziroma do AFja nekje. Sedaj cena zanjo je tam 3250EUR, pa smo potem brez računa, pa malce bolj kolegialnih odnosih po letošnji sezoni, ko smo z Luketom, pa Paletom in vsemi ostalimi akterji bili reci in piši skupaj 41 delovnih dni v suhi marini, prišli na 2k pa roka. Izdeluje jih pa sin lastnika obeh marin.

prilimam slike ko bo fertik in oblečen.
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a H2O » To Okt 13, 2020 17:22

Čoln se pa sveti kot pumpeževa rit :wink:

A ga je MamaMicka spoliral?

A temno modri del je barvan?
CAR
Admiral
Prispevkov: 2269
Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a CAR » To Okt 13, 2020 18:34

Dajmimir na Rabu osebno poznam dva, ki to izdelujeta. Denis Tendasol in zet lastnika marine. Ce bos potreboval kontakt sporoci.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » To Okt 13, 2020 18:39

H2O napisal/-a:Čoln se pa sveti kot pumpeževa rit :wink:

A ga je MamaMicka spoliral?

A temno modri del je barvan?


Čoln je črn/črn

črna folija, črn AF, poliral ga je pa Mamamicka ja
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » To Okt 13, 2020 18:40

CAR napisal/-a:Dajmimir na Rabu osebno poznam dva, ki to izdelujeta. Denis Tendasol in zet lastnika marine. Ce bos potreboval kontakt sporoci.


Saša dela cerade po meri, se pravi moraš čoln dol peljat. +385 92 155 5713
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

Re: vodotesnost čolna

OdgovorNapisal/-a H2O » To Okt 13, 2020 19:16

kr3mn1 napisal/-a:črna folija

Lepo. Koliko časa je pa že gor?

Kdo je na strani

Po forumu brska: Bing [Bot] in 11 gostov