Utekanje motorja

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
borh
Viceadmiral
Prispevkov: 398
Pridružen: Ne Dec 27, 2009 14:06
Kraj: PO

Utekanje motorja

OdgovorNapisal/-a borh » So Apr 10, 2010 08:36

Pozdravljeni,zanima me kakšne so vaše izkušnje glede utekanja novega motorja.Je možno da ga utečem kar doma v sodu pa potem v morju samo gasa.Ne bi ga rad šparal na morju zato bi ga že doma pripravu.
Hvala
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » So Apr 10, 2010 08:52

Utekanje motorja je način vožnje prvih nekaj ur ,(verjetno imaš navodila kako naj bi vozil prvih nekaj ur, max vrt.) mu pa ne bo škodilo če ga pustiš teči nekaj minut v sodu pod "štangasom" in potem počasi malo dodajaš plin, vendar je to čisto nekaj drugega, ker v sodu ga ne moreš obremeniti z vrtenjem elise na 3000vrt/min. Ti pa priporočam da motor pred vsako prvo vožnjo ogreješ (pustiš teči vsaj 3-5 min), ti bo zelo hvaležen. Najhuje je da ga mrcvariš hladnega, to je tako kot bi tebe vrgel iz postelje in šprintaj na 100m.
zobar
Viceadmiral
Prispevkov: 447
Pridružen: Ne Mar 11, 2007 08:32

OdgovorNapisal/-a zobar » So Apr 10, 2010 09:32

Če imaš nov motor, imaš tudi navodila glede utekanja.Preberi in naredi točno tako.Proizvajalec jih ni napisal kar tako zaradi lepšega.Pa ne pozabi, da je potrebno po verjetno 10 delovnih urah(tudi to mora pisati)zamenjati olje v peti.
Uporabniški avatar
borh
Viceadmiral
Prispevkov: 398
Pridružen: Ne Dec 27, 2009 14:06
Kraj: PO

OdgovorNapisal/-a borh » So Apr 10, 2010 14:39

zobar napisal/-a:Če imaš nov motor, imaš tudi navodila glede utekanja.Preberi in naredi točno tako.Proizvajalec jih ni napisal kar tako zaradi lepšega.Pa ne pozabi, da je potrebno po verjetno 10 delovnih urah(tudi to mora pisati)zamenjati olje v peti.


to pomeni da bom moral sredi dopusta še olje menjavat zato sem mislil da bi vse to uredu doma in ga zato laufau v sodu
bobiboss
Viceadmiral
Prispevkov: 360
Pridružen: Pe Maj 30, 2008 15:34
Kraj: lj-podgorica

OdgovorNapisal/-a bobiboss » So Apr 10, 2010 15:22

sam imel nov motor ravno kupljen pred dopustom ja in nič pač sem ga na dopustu po navodilih utekel.boš videl tiste začetne ure hitro minejo.raje se drži navodil kot da je potem kažin.utekanje doma v sodu pa ena ura mineva kot en dan.
dinksi
Admiral
Prispevkov: 632
Pridružen: So Nov 22, 2008 19:08
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a dinksi » So Apr 10, 2010 18:49

borh napisal/-a:
zobar napisal/-a:Če imaš nov motor, imaš tudi navodila glede utekanja.Preberi in naredi točno tako.Proizvajalec jih ni napisal kar tako zaradi lepšega.Pa ne pozabi, da je potrebno po verjetno 10 delovnih urah(tudi to mora pisati)zamenjati olje v peti.


to pomeni da bom moral sredi dopusta še olje menjavat zato sem mislil da bi vse to uredu doma in ga zato laufau v sodu


To naj bi v času garancije opravil pooblaščeni serviser!!!

Glede segrevanja motorja v prostem teku:

Noben motor ni narejen za delovanje v prostem teku.
-Pri nizkih obratih je pretok olja minimalen, kar slabo vpliva na vse mazalne dele.
-Pri nizkih obratih je pretok zraka skozi sesalni kolektor zelo slab kar vpliva na mešanje goriva z zrakom. Posledično se nezgorelo gorivo odlaga na srajce, spira cilindre, odteka v karter in redči olje.
-Z razredčenim oljem je pritisk olja še manjši!!!

Po zagonu hladnega motorja počakamo par sekund....toliko, da se odvežemo in odrinemo, takoj v prestavo in dvignemo obrate na vsaj 1000-12000rpm. Pri teh obratih bo pritisk olja dovolj velik, da optimalno maže vitalne dele in pretok zraka skozi sesalni kolektor bo dovolj velik, da se dobro meša z gorivom, kar je bistveno za dobro izgorevanje vsega goriva.
Tudi obremenjen motor se dosti prej segreje.
Šele od tu naprej pa je od nas odvisno kdaj bomo "pohodli" ročico za gas.
Po moje je to pravi trenutek za pospravit vrvi, bokobrane in ostalo kramo(par minutk), se dobro namestimo, pogledamo okoli in gasssssssss!!!

L.p.
Dinksi
atilone
Admiral
Prispevkov: 2790
Pridružen: Sr Nov 28, 2007 20:34

OdgovorNapisal/-a atilone » So Apr 10, 2010 19:24

Če nimaš v bližini sosedov, daš motor v sod, prej seveda snameš eliso, zalaufaš, 20-30 sek. počakaš, mu počasi dodajaš plin, do predvidenih obratov in ga pustiš laufat nekaj ur. Drugi dan enako, tako da nabereš predvidenih 30 ur, motor na servis , da menjajo olje in vse potrebno ( če tako zahtevajo pogoji o garanciji, če ne menjaš sam).
Na dopustu pa uživat . Če bo zunaj hladno, motor lahko tudi pokriješ, ne na tesno seveda.
LP
dinksi
Admiral
Prispevkov: 632
Pridružen: So Nov 22, 2008 19:08
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a dinksi » So Apr 10, 2010 19:49

S snetim propelerjem motor ni obremenjen.

Če bi hotel opravit pravilno utekavanje motorja v sodu bi si mogu nabavit testni propeler. S takim propelerjem obremeniš motor brez da izpodrivaš vodo.
Kakšen motor pa sploh imaš???
Uporabniški avatar
borh
Viceadmiral
Prispevkov: 398
Pridružen: Ne Dec 27, 2009 14:06
Kraj: PO

OdgovorNapisal/-a borh » So Apr 10, 2010 20:01

atilone napisal/-a:Če nimaš v bližini sosedov, daš motor v sod, prej seveda snameš eliso, zalaufaš, 20-30 sek. počakaš, mu počasi dodajaš plin, do predvidenih obratov in ga pustiš laufat nekaj ur. Drugi dan enako, tako da nabereš predvidenih 30 ur, motor na servis , da menjajo olje in vse potrebno ( če tako zahtevajo pogoji o garanciji, če ne menjaš sam).
Na dopustu pa uživat . Če bo zunaj hladno, motor lahko tudi pokriješ, ne na tesno seveda.
LP

ravno tako sem nameraval kot je napisal atilone -motor je tohatsu 8 km 4t,predvideno ma pa 10ur utekanja
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Po Apr 12, 2010 07:58

Ali pa izkoristi kak vikend pred dopustom za ogled Slo obale z morske strani in ga boš najlepše utekel. Če pa si iz štajerskega konca pa je to še manjši problem.

ps Fantje ne motorje v sodih ogrevat, pol je vin čist kaln! :wink:
atilone
Admiral
Prispevkov: 2790
Pridružen: Sr Nov 28, 2007 20:34

OdgovorNapisal/-a atilone » Po Apr 12, 2010 10:09

Kocka, če je kriza, tudi kalno vino prav pride, hik, uh pardon :wink: :D .
LP
standi79
Kapitan korvete
Prispevkov: 93
Pridružen: Sr Feb 20, 2013 20:07

Re:

OdgovorNapisal/-a standi79 » So Mar 06, 2021 07:02

kocka napisal/-a:Ali pa izkoristi kak vikend pred dopustom za ogled Slo obale z morske strani in ga boš najlepše utekel. Če pa si iz štajerskega konca pa je to še manjši problem.

ps Fantje ne motorje v sodih ogrevat, pol je vin čist kaln! :wink:


Kje na štajerskem koncu bi lahko izvedel utekanje, da ga med poletjem ne vozim na servis?
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Utekanje motorja

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » So Mar 06, 2021 08:28

Na pruju se lahko voziš. V sodu pa nikar predolgo ne laufaj pod obremenitvijo ker se voda hitro zagreje in ga lahko tudi pregreješ!
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Utekanje motorja

OdgovorNapisal/-a polanc » So Mar 06, 2021 09:17

Dolivaš mrzlo vodo,pa dobijo se obremenilni propi brez koraka..pol lahk laufa u sodu ure...
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Utekanje motorja

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » So Mar 06, 2021 12:06

To pa ja. Ampak roko na srce. Kdo bo kupil za en motor tak prop? Kot drugo pa, a si ne kupi clovek tak aparat da bi se nekam pripeljal? S pol gasa par ur in je to to.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 20 gostov