Obnova čolna G-370
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
oj
oprosti ampak sedaj k sm šu cifre gledat sm vidu da mam 13p in 15p je tko zalito z barvo da sm na hitr vidu 18 je pa 13 sori če ti useen kej pomaga ni panike
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Evo dans je poštar presenetil in prinesel prop ki ga je svetoval SR290
10x19P namreč. Prej smo vozli na 10 1/8x15P Na oko ni neke razlike v kotu krakov ampak je pa če jih primerjaš skupaj. Bomo vidli drug teden kaj bo pokazal GPS
https://lh3.googleusercontent.com/Yp903 ... 79-h673-no
10x19P namreč. Prej smo vozli na 10 1/8x15P Na oko ni neke razlike v kotu krakov ampak je pa če jih primerjaš skupaj. Bomo vidli drug teden kaj bo pokazal GPS
https://lh3.googleusercontent.com/Yp903 ... 79-h673-no
Nazadnje spremenil Marcel_Mastnak, dne Pe Jul 11, 2014 14:12, skupaj popravljeno 4 krat.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Ja, dviga krmo in se krega z cupom na ušesu kraka. Ne vem zakaj jih sploh prakticirajo, ker v 90% bolj škodi kot koristi. Dober je le za izjemno težke riti med zelo počasnim glisiranjem.
Cupa ne dajaj več kot kake 2,5-3 mm in za boljši trim ga potegni čez celo uho, celo malenkost na prednji rob. Dobro poglej kako daleč naprej in kako mali je. Za tvoj prop mora biti še manj izrazit. Bolj boš dvignil motor, pomembnejši bo cup. Če bo šlo trdo iz vode navrtaj v propeler ventilacijske luknje premera kakih 12 mm. In, če ni prenaporno se poigraj še z kak cm višjim motorjem.
Cupa ne dajaj več kot kake 2,5-3 mm in za boljši trim ga potegni čez celo uho, celo malenkost na prednji rob. Dobro poglej kako daleč naprej in kako mali je. Za tvoj prop mora biti še manj izrazit. Bolj boš dvignil motor, pomembnejši bo cup. Če bo šlo trdo iz vode navrtaj v propeler ventilacijske luknje premera kakih 12 mm. In, če ni prenaporno se poigraj še z kak cm višjim motorjem.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Če noče izglisirat, ker mu recimo ob petih potnikih motor ne pride do ustreznih vrtljajev, da zgrabi, potem gre trdo iz vode. V tem primeru navrtaš te luknje in ko še ne glisiraš del izpušnih plinov rukne tu skoz, ter odtrga vodni film propelerju. Ta se sunkovito na pol v prazno zavrti in z bistveno višjimi vrtljaji vseeno potegne toliko vode čez propeler, da se tam zadaj na tej trobenti voda odcepi. Takrat vsi izpušni plini udarijo direkt zadaj ven, nič ne gre skozi navrtane luknje in propeler zgrabi. Ker se takrat precej vrti, pa tudi čoln se že premika, zna biti izglisiranje prav spektakularno. Nekatera plovila sploh ne pridejo iz vode brez tega. Recimo večina najhujših dirkalnih offshore katamaranov ima do propelerja speljan izpuh, ki piha not in dela isto stvar, da gajba zaglisira, potem pa...
Dirkalni cleverji, ETji in choperji za izvenkrmne motorje imajo majhno pesto, da izpušni plini stalno tećejo po njem in podobno.
nekaterim propelerjem škodijo prevelike luknje, ampak so redki. Če te je strah vzameš zraven svedre 8,10, 12, 14, 16 in poizkušaš. ko dovolj hitro izglisira nehaš vrtat. Če si sfalil in zvrtal preveč, zatesniš z Kentom ali čim podobnim. Za prvo silo, da ne uničiš dneva nalepiš lepilni trak ojačan z tkanino-tisti srebrni, nato pa vzečer zatesniš z Kentom.
Kar se tiče krme in kavitacijske je realno tudi kavitacijska dvignjena za 1,5 cm pod vodo, če ni motor hudo natriman, ali z zanič postavljenim težiščem.
Predstavljaj si, da je čoln med glisiranjem dvignjen za 3 stopinje in potegni vodoravnico od krme do motorja in boš videl, da si od 1,5 cm dvignjeni kavitacijski še vedno skoraj poravnan z gladino in kavitacijsko. Ko dodaš še sprostitev dinamičnega tlaka, ki ga plovilo povzroča za krmo, dobiš zadaj majhen krmni val in tudi nad tega moraš z kavitacijsko. Ne vem, a menim, da je pri klasičnem dnu kavitacijska poravnana z gladino šele, ko jo dvigneš za 2-3 cm nad krmo, potem se šele šteje, da je dvignjena. Do takrat je le sanacija parazitskih uporov. Za koliko lahko greš v zrak pri Kvarnerplastiki z alu propom nimam pojma, je pa to vsekakor meja, ki ti jo določi kavitacija propa in nezmožnost trimanja, nikakor pa ne hlajenje motorja. Verjetno bi šlo vsaj še kakih 3-4 cm, višje pa le z inox propelerjem.
Poizkušaj! Morda najprej dvig in cup, šele kasneje vrtanje lukenj. Tvoja hitrost bo že na meji, kjer ima tudi oblika propa precejšno vlogo. Ob klasičnih hitrostih sta pomembna v glavnem le oprijemna površina in korak, tu se pa pojavijo težave z trimom, ker čoln noče več glisirat pod dobrim vpadnim kotom, želi se zravnat po vodi in se zato namoči preveč trupa. Temu se upiraš z rezanjem trobente, izrazitejšim cupom na ušesu propa in večjim rake propa. Pomemben je tudi čim manjši še dober premer propelerja in zaobljena zadnja tetiva kraka, ne kot pri cleverjih. Najmanj tako naj bo zaokrožena kot pri tem maximusu iz slike in širše uho.
Zelo zanimivo bi se bilo poigrat z majhnim Choperjem II! Le toliko bi ga moral predelat, da zlezeš ven, če sploh, dvignit motor, potem pa bi glisirala gliser in peta. Z jack plate bi teoretično zlezel čez 85 km/h, v praksi pa le, če bi nekaj dni konstruktivno preživel na Ptujskem jezeru.
Dirkalni cleverji, ETji in choperji za izvenkrmne motorje imajo majhno pesto, da izpušni plini stalno tećejo po njem in podobno.
nekaterim propelerjem škodijo prevelike luknje, ampak so redki. Če te je strah vzameš zraven svedre 8,10, 12, 14, 16 in poizkušaš. ko dovolj hitro izglisira nehaš vrtat. Če si sfalil in zvrtal preveč, zatesniš z Kentom ali čim podobnim. Za prvo silo, da ne uničiš dneva nalepiš lepilni trak ojačan z tkanino-tisti srebrni, nato pa vzečer zatesniš z Kentom.
Kar se tiče krme in kavitacijske je realno tudi kavitacijska dvignjena za 1,5 cm pod vodo, če ni motor hudo natriman, ali z zanič postavljenim težiščem.
Predstavljaj si, da je čoln med glisiranjem dvignjen za 3 stopinje in potegni vodoravnico od krme do motorja in boš videl, da si od 1,5 cm dvignjeni kavitacijski še vedno skoraj poravnan z gladino in kavitacijsko. Ko dodaš še sprostitev dinamičnega tlaka, ki ga plovilo povzroča za krmo, dobiš zadaj majhen krmni val in tudi nad tega moraš z kavitacijsko. Ne vem, a menim, da je pri klasičnem dnu kavitacijska poravnana z gladino šele, ko jo dvigneš za 2-3 cm nad krmo, potem se šele šteje, da je dvignjena. Do takrat je le sanacija parazitskih uporov. Za koliko lahko greš v zrak pri Kvarnerplastiki z alu propom nimam pojma, je pa to vsekakor meja, ki ti jo določi kavitacija propa in nezmožnost trimanja, nikakor pa ne hlajenje motorja. Verjetno bi šlo vsaj še kakih 3-4 cm, višje pa le z inox propelerjem.
Poizkušaj! Morda najprej dvig in cup, šele kasneje vrtanje lukenj. Tvoja hitrost bo že na meji, kjer ima tudi oblika propa precejšno vlogo. Ob klasičnih hitrostih sta pomembna v glavnem le oprijemna površina in korak, tu se pa pojavijo težave z trimom, ker čoln noče več glisirat pod dobrim vpadnim kotom, želi se zravnat po vodi in se zato namoči preveč trupa. Temu se upiraš z rezanjem trobente, izrazitejšim cupom na ušesu propa in večjim rake propa. Pomemben je tudi čim manjši še dober premer propelerja in zaobljena zadnja tetiva kraka, ne kot pri cleverjih. Najmanj tako naj bo zaokrožena kot pri tem maximusu iz slike in širše uho.
Zelo zanimivo bi se bilo poigrat z majhnim Choperjem II! Le toliko bi ga moral predelat, da zlezeš ven, če sploh, dvignit motor, potem pa bi glisirala gliser in peta. Z jack plate bi teoretično zlezel čez 85 km/h, v praksi pa le, če bi nekaj dni konstruktivno preživel na Ptujskem jezeru.
Nazadnje spremenil SR 290, dne Pe Jul 11, 2014 11:58, skupaj popravljeno 1 krat.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Za naslednje leto si izdelaš eno tako stvar in ne bo več problemov z prestavljanjem motorja. Namesto hidravlike uporabiš en rabljen Benetov elektro pogon za flape.
http://www.jack-plate.com/
Ob dobrem tunanju bi lahko zlezel na okrog 85 km/h, ob jack plate, nosnemu konusu na motorju, ostrenju deflektorjev in krmnih robov na čolnu, pa bi moralo še bolj letet. Številke si ne upam zapisat, da ne bo nepotrebne polemike. Vse to seveda z maso pod 400 kg, kar gre ob enem ali dveh potnikih.
Ko zaslišiš motor bo tudi slipa preveč, ker se bo voda odtrgala od torpeda. dere se pa isto kot krosar brez dušilca.
Lepo potegni zadaj od krme do prednjega roba noge črto pod kotom 3 stopinje glede na linijo kobilice. Tej meri dodaj še 1,5 cm in boš dobil varno višino motorja. Lahko gledaš tudi drugače in sicer pod kotom 3 stopinje glede na linijo kobilice potegneš črto in nogo toliko dvigneš, da bo propelerjev vrh na tej liniji. Mislim, da ti do tega manjka vsaj še 5 cm.
V bistvu moraš ignorirat kavitacijsko kot da je ni in propeler postavit tako, da se prične spogledovat z vodno površino. Idealno je, da potegne not nekaj malega zraka in imaš ventiliran pogon. Od potopljenega propa do čistega površinca je ravno tu največji preskok v zmogljivosti. Kasnejše dviganje ne da več toliko kot to in verjetno tja do 70 mph ni smiselno.
http://www.jack-plate.com/
Ob dobrem tunanju bi lahko zlezel na okrog 85 km/h, ob jack plate, nosnemu konusu na motorju, ostrenju deflektorjev in krmnih robov na čolnu, pa bi moralo še bolj letet. Številke si ne upam zapisat, da ne bo nepotrebne polemike. Vse to seveda z maso pod 400 kg, kar gre ob enem ali dveh potnikih.
Ko zaslišiš motor bo tudi slipa preveč, ker se bo voda odtrgala od torpeda. dere se pa isto kot krosar brez dušilca.
Lepo potegni zadaj od krme do prednjega roba noge črto pod kotom 3 stopinje glede na linijo kobilice. Tej meri dodaj še 1,5 cm in boš dobil varno višino motorja. Lahko gledaš tudi drugače in sicer pod kotom 3 stopinje glede na linijo kobilice potegneš črto in nogo toliko dvigneš, da bo propelerjev vrh na tej liniji. Mislim, da ti do tega manjka vsaj še 5 cm.
V bistvu moraš ignorirat kavitacijsko kot da je ni in propeler postavit tako, da se prične spogledovat z vodno površino. Idealno je, da potegne not nekaj malega zraka in imaš ventiliran pogon. Od potopljenega propa do čistega površinca je ravno tu največji preskok v zmogljivosti. Kasnejše dviganje ne da več toliko kot to in verjetno tja do 70 mph ni smiselno.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Aha tisti jack plate je tud vredu če je na ročno nastavitev ker je dost bolj enostavno in majn prostora vzame. Je pa res da med vožnjo ne morš nastavljat. tule so povezave do slik z ravnilom kjer je trim na prvi sliki na 3. luknji na drugi sliki pa na 2. luknji. Glede na kot pete napram gredlju mislim da je 3. luknja prava izbira. res pa da še te varjante nismo poskusl in sam nevem zakaj ne
https://lh6.googleusercontent.com/-Z3i4 ... .35.40.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-DBWC ... .36.46.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-Z3i4 ... .35.40.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-DBWC ... .36.46.jpg
Jack plate bi skoraj morala biti pomična in to da vzame več prostora je le koristno! Bolj odmakneš peto od krme, bolj hitro in stabilno gre. Za tak mali čoln bi moral dat med krmo in motor vsaj 10 cm.
Če imaš ročno nastavljivo jack plate mora biti dolga vsaj 14 cm, drugače ob dobro nastavljenem motorju za glisiranje ne boš izglisiral, ker bo propeler zamlel. Z tako razdaljo je med izglisiranjem tudi visoko dvignjen motor globoko za čolnom in zlezeš ven.
Ne smeš merit linearno z dnom kobilice, ker optimalno natriman čoln dvigne nos in je kobilica pod kotom 3 stopinje, gladina gre pa za krmo rahlo navzgor. To merilo moraš dat na krmo pod kotom 3 stopinje, da dobiš realno stanje noge med glisiranjem, potem pa dodaš še 1,5 cm.
Če imaš ročno nastavljivo jack plate mora biti dolga vsaj 14 cm, drugače ob dobro nastavljenem motorju za glisiranje ne boš izglisiral, ker bo propeler zamlel. Z tako razdaljo je med izglisiranjem tudi visoko dvignjen motor globoko za čolnom in zlezeš ven.
Ne smeš merit linearno z dnom kobilice, ker optimalno natriman čoln dvigne nos in je kobilica pod kotom 3 stopinje, gladina gre pa za krmo rahlo navzgor. To merilo moraš dat na krmo pod kotom 3 stopinje, da dobiš realno stanje noge med glisiranjem, potem pa dodaš še 1,5 cm.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 17 gostov