Zamenjava alternatorja z55A na 80A

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A

OdgovorNapisal/-a motorni » Ne Jul 21, 2019 18:26

Je normalno.
Moj novi alternator potegne precej več toka kot stari in ima manjšo jermenico, navor na osi pa je sorazmeren produktu toka vzbujanja in izhodnega toka. Ta bo največji pri nizkih vrtljajih, ko regulator nabije vzbujanje do konca, dizel pa takrat še nima omembe vrednega navora, če mu ne daš gasa.
Tudi pri meni se kar občutno pozna, ko recimo pri 1200 vrt/min motorja doseže alternator dovolj veliko hitrost za polnjenje in mi takrat rele priklopi zraven startnega še servisni akumulator 270Ah.
Rešitev je verjetno nekaj takega, kot je že pred časom opisal NT, zaporedno z vzbujanjem vežeš 3 ali 4 diode v prevodni smeri. Padec napetosti na njih bo povzročil pri nizkih vrtljajih premajhno vzbujanje, da bi dal alternator od sebe omembe vreden tok polnjenja.
Ker se tebi to dogaja pri nižjih vrtljajih, sklepam da imaš večjo prestavo, kot je pri meni.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2735
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A

OdgovorNapisal/-a evovii » Po Jul 22, 2019 12:43

Hvala za odgovor. Očitno mi motor obremeni na polno že pri nizkih obratih. Bom pobal delovanje motorja brez alternatorja (brez jermena) in v kolikor ne bo teh simptomov potem je sigurno alternator. Kakšne pa so možnosti za rešitev tega problema?
- drugačna prestava (druga jermenica)
- kupiti manjši alternator (do max 70A)
- se da kako drugače limitirati tok? Morda od NT rešitev z diodam vendar je nikjer na forumu ne najdem.
- se da morda kako narediti s stikalom, da imaš lahko preklopnik z izbiro moči delovanja alternatorja (limitiranje toka).
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A

OdgovorNapisal/-a admin » To Jul 23, 2019 13:25

Da se narediti brez problema, če ima alternator zunanji kontakt za vzbujanje. Če ga nima, pa moraš odpreti regler, malo prerežeš en kontakt in potegneš ven kabel... Potem lahko daš točno tako, kot si opisal, eno vzbujanje preko primernega upora, diod (zaporedna vezava in ne vzporedna!!), potem preko stikala pa direktno... Ni ravno simple, če nisi doma v štromu, težko pa bo najti tudi mojstra, ki ti bo to hotel delat, oziroma ki se sploh spozna. Večina mojstrov, ki šraufajo po barkah o takih zadevah nima pojma in ti niti ne bo znal narediti, tisti, ki pa to ve, pa ponavadi ne šraufa.
Alternator je kar pošten porabnik, če greš malo v izračun...
Recimo da imaš 100 A toka, pa da je napetost takrat nekje 13.5V, potem si to na moči 1.350 W! Pa to je električna moč! Potem tukaj dodaj izkoristek alternatorja, ki je izjemno slab, nekje 50% ali še manj pri neoptimalnih vrtljajih. Torej si na mehanski moči na gredi alternatorja že na 2.700 W! Potem dodaj še izkoristek jermenskega prenosa, ki je zopet katastrofalno slab, ne kaj več kot 80%, pa si blizu 3,5 kW moči, ki jo mora motor zagotoviti na glavni gredi. To je vsaj nekje 4,5 KM za lažjo predstavo. Ko se tak alternator obesi na motor, ki ima 300 KM tega praktično ne čuti. Če pa ga obesiš na nek mali motor z 20 KM, pa je pogreb! Štrom na barki je velika znanost, ni vse tako simple. :D :D
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Če Dec 30, 2021 18:18

admin napisal/-a:Da se narediti brez problema, če ima alternator zunanji kontakt za vzbujanje. Če ga nima, pa moraš odpreti regler, malo prerežeš en kontakt in potegneš ven kabel... Potem lahko daš točno tako, kot si opisal, eno vzbujanje preko primernega upora, diod (zaporedna vezava in ne vzporedna!!), potem preko stikala pa direktno... Ni ravno simple, če nisi doma v štromu, težko pa bo najti tudi mojstra, ki ti bo to hotel delat, oziroma ki se sploh spozna. Večina mojstrov, ki šraufajo po barkah o takih zadevah nima pojma in ti niti ne bo znal narediti, tisti, ki pa to ve, pa ponavadi ne šraufa.

A Mastervolt Alpha Pro bi bi nadomestil poseg v regulator alternatorja?

Evovii, kak si rešil?
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5109
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Če Dec 30, 2021 20:07

Grega, sam priklop pametnega zunanjega regulatorja je relativno enostaven.
1. Odklopiti je potrebno notranji regler in prekiniti eventualno povezavo krtačk na maso ali na B+
2. Na krtačke vzbujalnega navitja prilotaš dve žici in ju napelješ izven alternatorja. Ti dve žici sta priklop krtačk na pobudo - Field.
3. Masterrvolt Alpha Pro JE POTREBNO PRED PRIKLOPOM NASTAVITI s posebnim programatorjem.
4. Priklopiš Masterrvolt Alpha Pro po načrtu v navodilih. Ok tukaj je precej cak s katerimi se rešuje probleme v posameznih primerih.

Pazi, če boš priklopil Alpha Pro na tvoj obstoječ alternator potem je nujno potrebno dograditi tudi temperaturni senzor na alternator ter le tega vklopiti s programatorjem. Vsekakor temu večina monterjev na terenu ni kos, zato nudim popoln suport v zameno, da nabavljajo opremo preko mene. Za Mastervolt, Victron in Raymarine imamo cene identične kot so uradno objavljene v tovarniških cenikih.
Alternator regulatorje Mastervolt Alpha Pro in Wakespeed WS500 imam na zalogi. Prav tako tudi PROGRAMATOR ZANJE!

Primer vezave v sistemu z Alpha Pro...
Primer vezave v sistemu z Wakespeed CAN control...

Glede na to, da trenutno projektiram in nadziram izvedbo nekaj večjih energetskih sistemov na plovilih od 50" dalje imam s tem lahko rečem precej izkušenj. Če rabiš kaj dodatnih info in da podebatirava o tvoji rešitvi bo najbolje, da se dobiva enkrat na kavi.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 23 gostov