Zamenjava alternatorja z55A na 80A
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
...sej vem da si preveril amapk vseeno...saj si nastavli na RPM in ne na Hrs kot je videti iz slike.
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
Ja, na RPM tudi sam skoči po nekaj sekundah, a imel sem samo tole sliko za prilepit. Pri Lombardini motorju je merjenje vrtilne hitrosti preko izhoda "W" na alternatorju. Ker ima novi alternator manjšo jermenico kot stari in se hitreje vrti, kaže merilnik obratov preveč. Ta, ki sem ga kupil sedaj (Letrika Mahle MG-18) ima tudi svoj part number kot rezervni del za Lombardini, zato sklepam, da mora biti precej enostaven način za nastavitev komandne plošče.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
v starih obratomerjih je bil gumb za preklop,obrnil si ga z izvijačem
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
Daj se z evovijem poveži on sedaj to rihta na svojem obratomerju
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
boris1 napisal/-a:AEgir napisal/-a:Uporabi staro jermenico..
Jermenica nima veze z obrati motorja. Alternator ima izhod za obrate.
Jermenica ima vezo z obrati alternatorja. Manjša jermenica hitreje vrti alternator. In če ta javlja število obratov jih z manjšo jermenico javlja več. Original jermenica bi to rešila ker bi se alternator vrtel z enakimi obrati kot prej.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
Najprej bom snel komandno ploščo, da vidim če je zadaj kakšno stikalo. Jermenica je pa na tem alternatorju manjša verjetno zato da se dovolj hladi. Tako da bo jermenica zadnja opcija če nič drugega ne bo delalo.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
Nima nobene zveze velikost jermenice s hlajenjem. Manjša jermenica je samo quick&dirty način kako dobit večjo moč iz enakega alternatorja in nič drugega ampak kot vidiš to prinese druge tradeoff-e.
Dvomim, da ima elektronika vdelan način kompenzacije obratov samo zato ker bi predvideli, da se bo nekdo čez N let igral z ne original jermenicami.
Dvomim, da ima elektronika vdelan način kompenzacije obratov samo zato ker bi predvideli, da se bo nekdo čez N let igral z ne original jermenicami.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5098
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
AEgir napisal/-a:Nima nobene zveze velikost jermenice s hlajenjem...
Ne bo držalo
Po daljšem času na sidru, ko smo dodobra Izpraznili akumulatorje, vžgemo motor zaradi odsidranja in plovbe v zalivu. Alternator takrat deluje na nizkih obratih, kar mu ne zagotatavlja dovolj hlajenja in večina odpovedi alternatorjev se zgodi prav takrat. Vsem alternatorjem, katere sem predelal za polnenje z visokimi tokovi, sem moral dvigniti obrate v mirovanju prav z jermenico.
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
polanc napisal/-a:Daj se z evovijem poveži on sedaj to rihta na svojem obratomerju
Jaz imam na obratomerju tipko, ki jo držiš 3sek in se prestavi v meni nastavitev. Tam nastaviš kakšno je število obratov oz koliko polov ima alternator. Tako je pri meni imam pa novi obratomer in ni original od motorja.
Veter v laseh, travarca v zobeh
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
Nikola T. napisal/-a:AEgir napisal/-a:Nima nobene zveze velikost jermenice s hlajenjem...
Ne bo držalo
Po daljšem času na sidru, ko smo dodobra Izpraznili akumulatorje, vžgemo motor zaradi odsidranja in plovbe v zalivu. Alternator takrat deluje na nizkih obratih, kar mu ne zagotatavlja dovolj hlajenja in večina odpovedi alternatorjev se zgodi prav takrat. Vsem alternatorjem, katere sem predelal za polnenje z visokimi tokovi, sem moral dvigniti obrate v mirovanju prav z jermenico.
NT kolikšna pa je običajno hitrost 6 polni alternatorjev? Jaz o mojem nimam nobenega podatka. Vem samo da naj bi bil 100A 6polni in pa od Iskre... žal nikjer ne najdem nobene oznake...
Veter v laseh, travarca v zobeh
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
Torej proizvajalec motorja ni izpolnil svoje domače naloge in je izdelal kombnacijo, ki je zanič.
Dobro zasnovan motor bi moral imeti jermenico prave velikosti original montirano.
Kar se tiče hlajenja je pri avtomoblih ena od popularnih predelav dirkalnikov, drag avtomobilov in podobne mašinerije kjer je temperatura pod pokrovom x3 ali več v primerjavi s čolnom je underdrive pulley za alternator, ta ga upočasni in rezultat je več moči na kolesa in manj na alternator.
Ne vem pa kako je s čolni. Mogoče pa bo treba narest eno kompenzacijsko škatlico za med obratomer in alternator.
Dobro zasnovan motor bi moral imeti jermenico prave velikosti original montirano.
Kar se tiče hlajenja je pri avtomoblih ena od popularnih predelav dirkalnikov, drag avtomobilov in podobne mašinerije kjer je temperatura pod pokrovom x3 ali več v primerjavi s čolnom je underdrive pulley za alternator, ta ga upočasni in rezultat je več moči na kolesa in manj na alternator.
Ne vem pa kako je s čolni. Mogoče pa bo treba narest eno kompenzacijsko škatlico za med obratomer in alternator.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
Obratomer pri dizlih je prikljopljen na alternator.Alternator pa je narejen tako, da je kompatibilen z obrati motorja.To je tovarniški izraču, da ti kaže prave obrate.Če pa si dal gor alternator z manjšo jermenico, se ta hitreje vrti kot prejšnja in ti zato kaže več obratov.Jermenica mora biti sedaj z istim obsegom kot je bila stara.Saj se pogovarjamo o točnosti pokazatelja obratov in ne koliko polni.Logično je, da bo ta novi in močnejši alternator polnil več kot stari, ker je tudi močnejši.Kolikor vem so optimalni obrati, da alternator normalno polni že od 1200 obr.naprej.Pri 2000 obr. motorja in več bo on že optimalno polnil.
mašinfirer
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
Oba alternatorja, tisti originalni 40 amperski in tale sedaj 80 amperski, se prodajata kot originalni rezervni del za Lombardini LDW 1003, v kompletu z jermenico, vsak ima svojo šifro, seveda. Da je MG-18 ta pravi za moj motor, sem našel TUKAJ Zato sklepam, da tista motorna elektronika za prikaz obratov, ur, temperature in napetosti aku, ki sem jo slikal nekaj postov prej, mora imeti kakšno možnost nastavitve, bom čez 14 dni odprl, da vidim kaj je notri.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
AEgir, največ plujem s cca 2000 obr/min na motorni gredi, pri tistih dirkalnikih pa to še štant gas ni. Tako da je tam kar logično zmanjšati obrate alternatorja, saj se bo motor večino časa vrtel blizu maksimuma.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5098
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Zamenjava alternatorja z55A na 80A
Kako določiti optimalno prestavno razmerje jermenic?
Osebno uporabljam za visokotokovna polnenja serijo alternatorjev AAN najraje 200A+, katere nato omejim na 100-150A. Pri konstantni obremenitvi je to nujno, da zadeva lahko deluje brez težav dolga leta vsak dan, obenem pa tok polnenja ne sme presegati 30% nazivne kapacitete SERVISNE grupe akumulatorjev!
S spodnjega grafa vidimo, da je absolutna minimalna hitrost vrtenja alternatorja 2.500 obratov. Priporočljivo 3.000-3.500.
Motor na plovilu ima v mirnem teku približno 800 obratov. V kolikor je prestavno razmerje jermenic 1/3 pomeni, da se bo v tem režimu alternator vrtel s hitrostjo 2.400 obratov. V kolikor imate možnost namestiti višje prestavno razmerje jermenic, potem se je bolje približati varni hitrosti vrtenja, ki zagotavlja že dovolj hlajenja tudi ob mirnem teku motorja. Prav zaradi tega problema nezadostnega hlajenja ob mirnem teku motorja vedno namestim najmanj tretjino močnejši alternator od željenega konstantnega toka in kljub temu dodatno namestim še temperaturno zaščito na ohišje alternatorja, ki zniža tok polnenja, če se temperatura nevarno povzpne.
POZOR na tej sliki je stara jermenica iz aluminija ki je absolutno neprimerna za plovilo, saj se v njej zelo hitro naredijo utori, ki pospešeno obrabljajo jermen.
Razmerje jermenic
Za visoke obremenitve je potrebno namestiti vlite "gus" jermenice. To je EDINA PRAVA VARIANTA, da bo sistem deloval dolga leta.
Maksimalna hitrost vrtenja: 20.000 obratov
In sedaj še nekaj o maksimalni hitrosti vrtenja, ki za večino alternatorjev znaša cca 20.000 obratov. V kolikor se motor vrti do 5.000 obratov in je prestavno razmerje jermenic recimo 1/3 potem bo alternator v tem režimu deloval s 15.000 obrati (pri (1/3,5 > 17.500). Izpodrivna plovila večino časa plujejo z okoli 2.000 obratov in takrat bo na alternatorju zelo priporočljivih 6.000 obratov.
LP Iztok
Še graf alternatorjev bolj podobnih tistim, ki so bližje originalno dobavljenih s plovilom. Pravzaprav jih ima velika večina najmanj za tretjino slabše podatke od teh, kajti Iskra (sedaj Mahle) izdeluje zares izjemno kvalitene alternatorje.
Osebno uporabljam za visokotokovna polnenja serijo alternatorjev AAN najraje 200A+, katere nato omejim na 100-150A. Pri konstantni obremenitvi je to nujno, da zadeva lahko deluje brez težav dolga leta vsak dan, obenem pa tok polnenja ne sme presegati 30% nazivne kapacitete SERVISNE grupe akumulatorjev!
S spodnjega grafa vidimo, da je absolutna minimalna hitrost vrtenja alternatorja 2.500 obratov. Priporočljivo 3.000-3.500.
Motor na plovilu ima v mirnem teku približno 800 obratov. V kolikor je prestavno razmerje jermenic 1/3 pomeni, da se bo v tem režimu alternator vrtel s hitrostjo 2.400 obratov. V kolikor imate možnost namestiti višje prestavno razmerje jermenic, potem se je bolje približati varni hitrosti vrtenja, ki zagotavlja že dovolj hlajenja tudi ob mirnem teku motorja. Prav zaradi tega problema nezadostnega hlajenja ob mirnem teku motorja vedno namestim najmanj tretjino močnejši alternator od željenega konstantnega toka in kljub temu dodatno namestim še temperaturno zaščito na ohišje alternatorja, ki zniža tok polnenja, če se temperatura nevarno povzpne.
POZOR na tej sliki je stara jermenica iz aluminija ki je absolutno neprimerna za plovilo, saj se v njej zelo hitro naredijo utori, ki pospešeno obrabljajo jermen.
Razmerje jermenic
Za visoke obremenitve je potrebno namestiti vlite "gus" jermenice. To je EDINA PRAVA VARIANTA, da bo sistem deloval dolga leta.
Maksimalna hitrost vrtenja: 20.000 obratov
In sedaj še nekaj o maksimalni hitrosti vrtenja, ki za večino alternatorjev znaša cca 20.000 obratov. V kolikor se motor vrti do 5.000 obratov in je prestavno razmerje jermenic recimo 1/3 potem bo alternator v tem režimu deloval s 15.000 obrati (pri (1/3,5 > 17.500). Izpodrivna plovila večino časa plujejo z okoli 2.000 obratov in takrat bo na alternatorju zelo priporočljivih 6.000 obratov.
LP Iztok
Še graf alternatorjev bolj podobnih tistim, ki so bližje originalno dobavljenih s plovilom. Pravzaprav jih ima velika večina najmanj za tretjino slabše podatke od teh, kajti Iskra (sedaj Mahle) izdeluje zares izjemno kvalitene alternatorje.
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Po Jan 28, 2019 21:09, skupaj popravljeno 1 krat.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov