Evinrude E-tec 40HO

Člani foruma sporočamo, čestitamo...

Moderatorji: moderator, moderator2

Uporabniški avatar
Wisdom
Kontraadmiral
Prispevkov: 308
Pridružen: Sr Jul 22, 2015 14:58

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a Wisdom » Pe Sep 13, 2019 18:54

Hoj!

O tem je govoril AEgir.

Slika

Slika
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 18:27

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Pe Sep 13, 2019 21:29

Hoj :D

Ja meni je to jasno, da ima mocnejsi motor vec navora, saj se navor zracuna iz obratov in moči. Aegir trdi, da ne. Iz prve slike je jasno videti vecji navor pri mocnejsem motorju. Ce pogledas graf pri 40HP imata oba enako navora.
Na grafu je tudi videti da ima 2T spodaj vec navora, kar je pri 2T zelo enostavno spreminjati. Povecas squish in bo graf popolnoma drugacen. Vsa distribucija navora in moči se bo zamaknila za 1000 ali vec obratov gor.
To pa drzi, da zaradi specifike dveh taktov. Pri 4taktniku to ni tako zelo enostavno.
Nisem nek znanstvenik, pisem iz izskusenj v dirkanju, kjer sem bil mehanik sebi, sinu pa se komu v boksih. Tudi motorje smo si pripravljali sami, tako, da nekaj vseeno vem.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
MarjanZ
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: Po Sep 02, 2019 23:54

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a MarjanZ » Pe Sep 13, 2019 21:48

Zdravo

Kolikor je meni znano je bil prejšnji E tec 40 čista 40 po softveru, a se ga je dalo spremenit ilegalno na 55hp, Ta 40HO in vsi ostali HO pa so v svojem razredu motorjev, recimo od 40 do 60hp, od 75 do 90hp ...je fizično isti motor, po kubikih in menjalniku vendar so zaprti le z določenimi omejitvami mehansko ali neki odtočni ventil v izpuhu, softver pa je od velikih bratov :). Zanima me tudi kakšni so optimalni oz. max. obrati, nekateri govorijo, da med 5600 do 5800 in ali se splača pri tako malo konjih dati inoks oz. viper propeler.
Lp, in hvala za odgovore
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3076
Pridružen: Po Dec 13, 2010 09:32
Kraj: Ljubljana

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Pe Sep 13, 2019 21:59

Avtorju teme:

Na 5m gumenjaku s 75 konji večkrat uporabljam propeler brp alu 13.25x17. Ta propeler je zelo "hud" oz. je njegov dejanski korak večji kot je specificiran. Ima zelo globoko lopato in izrazit cup.

S tem propelerjem se pri 4000 vrt/min peljem točno 30 vozlov - obremenitev je kpl. familija. Takrat motor pije 20L/h, prestavno razmerje je 2.00:1, propeler se vrti z 2000 vrt/min. Matematični zdrs propelerja je negativen, kar tudi govori v prid trditvi, da je specificiran korak premali.

Etec 40 h.o. ima razmerje 2.90:1 in pri 5800 vrt/min se propeler vrti z 2000vrt/min in gre 29-30 vozlov kar je enako kot pri meni.

Moj motor ima 75 konjev in 28.4 L/h max. porabe. Preko porabe je za 30 vozlov pri meni potrebnih 75 / 28.4 * 20 = 53 konjev, kar je tudi v tvojem primeru pričakovana moč e-tec 40 H.O. vsaj glede na zapise.

To je sicer groba ocena, vendar prav dosti najbrž nisem kiksnil. Moj čoln je sicer nekaj težji, vendar je težišče dobro ujeto, ima izrazit pad keel in motor je dvignjen do maximuma in otimalno triman. Več se najbrž tudi težko dobi ven.

Po "dealerskih" podatkih moj čoln s 70 konjsko 16v yamaho doseže 30 vozlov in zato ne verjamem tvojim navedbam, da bi tvoj s 50 konjsko yamaho šel boljše kot greš sedaj z e-tec 40 h.o.

LP
Nazadnje spremenil kasaudio, dne So Sep 14, 2019 00:00, skupaj popravljeno 2 krat.
Xilinx Vivado HLx trainee
MarjanZ
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: Po Sep 02, 2019 23:54

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a MarjanZ » Pe Sep 13, 2019 22:10

Hvala za odgovor, ali je mogoče med 5800 in 6000 rpm max preveč, oz. bi moral dat večji propeler? Lp,
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3076
Pridružen: Po Dec 13, 2010 09:32
Kraj: Ljubljana

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Pe Sep 13, 2019 22:53

5800 je pravi w.o.t. rpm za ta motor. Če jih ob običajni uporabi ne boš dosegel, potem razmišljaj o alu 13.5 x 15, ali čem drugem. Inox propeler bi šel nekaj hitreje, do 2 vozla. Pri konfiguraciji kot jo imaš sedaj bi moral probat z viper 13 7/8 x 19. Se pa je potrebno zavedati, da je tak viper serijska oprema 130HP motorja in bi najbrž na 40 h.o. izgledal nekoliko nesorazmerno. S takšno percepcijo sem tudi sam imel nekaj težav, vendar se človek navadi.

S trenutno maso moje familije je 19ka še bila ok, bo pa najbrž v letu ali dveh potrebno iti na viper 17 saj otroci zelo hitro rastejo in bodo v par letih ateja dol gledali.
Xilinx Vivado HLx trainee
MarjanZ
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: Po Sep 02, 2019 23:54

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a MarjanZ » So Sep 14, 2019 00:12

Haha, naši so že odfrčali, tako da se večino voziva sama in je kompletna masa cca 600kg. Hvala in lp,
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2834
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Sep 14, 2019 20:18

mamaMicka napisal/-a:Hoj :D
saj se navor zracuna iz obratov in moči. Aegir trdi, da ne.


Seveda da ne. Navor se ne računa ampak se meri z dinamometrom in iz te vrednosti in obratov se izračuna moč, ne obratno.

https://lmgtfy.com/?q=how+horsepower+is+measured

Kako, da si prišel nazaj? A se nisi umaknil?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 18:27

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Ne Sep 15, 2019 00:16

AEgir napisal/-a:
mamaMicka napisal/-a:Hoj :D
saj se navor zracuna iz obratov in moči. Aegir trdi, da ne.


Seveda da ne. Navor se ne računa ampak se meri z dinamometrom in iz te vrednosti in obratov se izračuna moč, ne obratno.

https://lmgtfy.com/?q=how+horsepower+is+measured

Kako, da si prišel nazaj? A se nisi umaknil?


Bravo! To sem cakal.
V zivljenju sem napravil okoli 40 meritev na dynamu. Prav vsi merijo moc motorja. Navor pa izracunavajo.
500kg valj le ti premaknes in pospešiš z navorom in ne z mocjo.
Daj prosim te nehaj govoriti nekaj kar si slisal v gostilni in svetuj s podrocja, ki ti je poznan. Nabijas pomojem samo zato ker rad sam sebe beres.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2834
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Sep 15, 2019 05:06

mamaMicka napisal/-a:Bravo! To sem cakal.
V zivljenju sem napravil okoli 40 meritev na dynamu. Prav vsi merijo moc motorja. Navor pa izracunavajo.



https://www.google.com/url?sa=t&source= ... AqzyV9EO7U

Navodila za uporabo Powerdyne Mustang dinamometra, Stran 7

A chassis dynamometer can directly measure the following values:
1. Roll shaft RPM/speed.
2. Torque/force applied to the dynamometer’s roll shaft(s).

All other values are based on these original 2 values. For example, acceleration is computed from
2 successive speed measurements, power are calculated based on the measured speed and torque
of the dynamometer’s rolls shaft(s)
, etc


Ne samo da nimaš pojma o blagi vezi za kaj se gre, ampak ne premoreš tudi ne niti 5 dek osebnostne integritete. Ko nekaj rečeš, to naredi. V tem primeru si rekel, da se boš umaknil pa očitno samo rad dramo zganjaš, kajneda? :)

Pa da vidmo zdaj če boš saj priznal, da nimaš prav in se opravičil ter dokazal, da le poseduješ nek neizmerljiv delček prej omenjene integritete ali pa je nemara tudi operator manual plod gostilne po tvoje? Morda se boš pa zdaj umaknil?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3076
Pridružen: Po Dec 13, 2010 09:32
Kraj: Ljubljana

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Ne Sep 15, 2019 08:06

Laično bi rekel, da na svetu najbrž obstaja več izvedb dynotov. Ponavadi se meri silo na zavori dynota in od tam se določi navor, ki se množi s kotno hitrostjo in dobiš ven moč.

Lahko pa je "bremza" tudi elektromotor, tam bo dejansko rezultat produkt napetosti in toka (z upoštevanjem izkoristka) in bo potrebno navor izračunati preko obratov.

Samo laični komentar.

Sva pa pred veliko leti s sošolcem v gimnaziji za raziskovalno izdelala napravo za merjenje moči modelarskih letalskih motorjev. Preko odklona uležajenega sistema motorja z utežjo sva določila navor ter zraven merila obrate.
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2834
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Sep 15, 2019 09:07

Princip je isti, sve su ostalo niase. :)
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
igor_k
Kapitan
Prispevkov: 158
Pridružen: So Okt 27, 2012 23:07

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a igor_k » Ne Sep 15, 2019 10:04

Navor je tisti, ki premakne telo.
janadino
Admiral
Prispevkov: 3855
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a janadino » Po Sep 16, 2019 07:24

MarjanZ napisal/-a:Hvala za podrobne razlage in različna mnenja med 2t in 4t motorji. Zanima me tudi, če ima kdo na Novomarju 450 katerikoli 60km motor in kakšna je hitrost z tako kombinacijo, pri koliko rpm in z dvema osebama. To me zanima predvsem zato, da ugotovim ali je ta e tec 40HO res 60, definitivno pa ni 40 in da izkoristim max kar ta motor ponuja. AEgir mi je svetoval, da naj pogledam v katalog delov, pa ga žal ne najdem, saj obstaja le za 40, 50, in 60 nikjer pa niso omenjeni HO motorji.

Lp,


Yamaha 60 2T, krepko čez 30 vozlov na novomarju 450.
Guma je guma, zaenkrat.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3076
Pridružen: Po Dec 13, 2010 09:32
Kraj: Ljubljana

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Sep 16, 2019 12:06

E-tec 40 H.O. je "švoh" 60-ka, tudi e-tec 60 je na spodnji strani 60 konjskih motorjev. Tudi moj kolega je bil malo razočaran nad 40 H. O. ker je podoben 4.5m čoln šel le 30 vozlov. Seveda ga je prodajalec našponal z 70+ konji. Če jih hočeš 70+, potem nabaviš 75 in boš vesel k radio.

40, 50, 60 in 40 H.O. so si tehnično enaki motorji, tako da ne rabiš kaj dosti iskat sestavnic.

S 5800 w.o.t. obrati, ki naj bi jih dosegel, si motorju zagotovil, da razvije največ kar zmore.

Predvsem ti priporočam, (oz. je praktično nujno), da motorju privoščiš kvaliteten 10-mikronski separator. Original evinrude je slab. Sam imam tole:

http://www.warningsa.com/P_G3.php#page=description

Pašejo pa Osculati filtri, ki so enaki kot original (WWS G3) in jih pri Jucci dobiš za mali dnar v primerjavi z evinrude originalom. Filtre menjavaš letno, ker toliko časa še ne rjavijo.

Zelo je tudi dobro, da imaš dovodno cev v tank in oddušnik izveden tako, da nikakor ni možno uhajanje vode v tank. Voda v gorivu je smrtni sovražnik teh motorjev.

Dobro je tudi da dovod goriva 100% dihta, kar pomeni, da pri polnem tanku bencina v čolnu nisi sposoben zavohat. Skoraj na vseh čolnih nekaj po bencinu zaudarja...

Dobro je tudi, da imaš električno napeljavo izvedeno tako, da nikjer med motorjem in akumulatorjem ne prihaja do slabih kontaktov in s tem iskrenja oz. napetostnih špic, ki lahko hitro poškodujejo možgane motorja.

Dobro je tudi, če uporabljaš olje xd-100 in ga v razmerju 1:300 dodajaš k bencinu. S tem zagotoviš mazanje visokotlačne črpalke in ostalih elementov dovoda goriva.

Ob upoštevanju zgoraj naštetega imaš veliko možnosti, da bo tvoj motor, (v kolikor je "zrdav" sedaj), ostal zdrav tudi v bodoče. Sicer pa je bolje da nabaviš kakšno yamaho ali tohatsu, najbolj ziher 2T klasiko, ti so na vodo najmanj občutljivi.
Xilinx Vivado HLx trainee

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost