Stran 2 od 3

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: Pe Sep 13, 2019 18:54
Napisal/-a Wisdom
Hoj!

O tem je govoril AEgir.

Slika

Slika

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: Pe Sep 13, 2019 21:29
Napisal/-a mamaMicka
Hoj :D

Ja meni je to jasno, da ima mocnejsi motor vec navora, saj se navor zracuna iz obratov in moči. Aegir trdi, da ne. Iz prve slike je jasno videti vecji navor pri mocnejsem motorju. Ce pogledas graf pri 40HP imata oba enako navora.
Na grafu je tudi videti da ima 2T spodaj vec navora, kar je pri 2T zelo enostavno spreminjati. Povecas squish in bo graf popolnoma drugacen. Vsa distribucija navora in moči se bo zamaknila za 1000 ali vec obratov gor.
To pa drzi, da zaradi specifike dveh taktov. Pri 4taktniku to ni tako zelo enostavno.
Nisem nek znanstvenik, pisem iz izskusenj v dirkanju, kjer sem bil mehanik sebi, sinu pa se komu v boksih. Tudi motorje smo si pripravljali sami, tako, da nekaj vseeno vem.

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: Pe Sep 13, 2019 21:48
Napisal/-a MarjanZ
Zdravo

Kolikor je meni znano je bil prejšnji E tec 40 čista 40 po softveru, a se ga je dalo spremenit ilegalno na 55hp, Ta 40HO in vsi ostali HO pa so v svojem razredu motorjev, recimo od 40 do 60hp, od 75 do 90hp ...je fizično isti motor, po kubikih in menjalniku vendar so zaprti le z določenimi omejitvami mehansko ali neki odtočni ventil v izpuhu, softver pa je od velikih bratov :). Zanima me tudi kakšni so optimalni oz. max. obrati, nekateri govorijo, da med 5600 do 5800 in ali se splača pri tako malo konjih dati inoks oz. viper propeler.
Lp, in hvala za odgovore

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: Pe Sep 13, 2019 21:59
Napisal/-a kasaudio
Avtorju teme:

Na 5m gumenjaku s 75 konji večkrat uporabljam propeler brp alu 13.25x17. Ta propeler je zelo "hud" oz. je njegov dejanski korak večji kot je specificiran. Ima zelo globoko lopato in izrazit cup.

S tem propelerjem se pri 4000 vrt/min peljem točno 30 vozlov - obremenitev je kpl. familija. Takrat motor pije 20L/h, prestavno razmerje je 2.00:1, propeler se vrti z 2000 vrt/min. Matematični zdrs propelerja je negativen, kar tudi govori v prid trditvi, da je specificiran korak premali.

Etec 40 h.o. ima razmerje 2.90:1 in pri 5800 vrt/min se propeler vrti z 2000vrt/min in gre 29-30 vozlov kar je enako kot pri meni.

Moj motor ima 75 konjev in 28.4 L/h max. porabe. Preko porabe je za 30 vozlov pri meni potrebnih 75 / 28.4 * 20 = 53 konjev, kar je tudi v tvojem primeru pričakovana moč e-tec 40 H.O. vsaj glede na zapise.

To je sicer groba ocena, vendar prav dosti najbrž nisem kiksnil. Moj čoln je sicer nekaj težji, vendar je težišče dobro ujeto, ima izrazit pad keel in motor je dvignjen do maximuma in otimalno triman. Več se najbrž tudi težko dobi ven.

Po "dealerskih" podatkih moj čoln s 70 konjsko 16v yamaho doseže 30 vozlov in zato ne verjamem tvojim navedbam, da bi tvoj s 50 konjsko yamaho šel boljše kot greš sedaj z e-tec 40 h.o.

LP

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: Pe Sep 13, 2019 22:10
Napisal/-a MarjanZ
Hvala za odgovor, ali je mogoče med 5800 in 6000 rpm max preveč, oz. bi moral dat večji propeler? Lp,

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: Pe Sep 13, 2019 22:53
Napisal/-a kasaudio
5800 je pravi w.o.t. rpm za ta motor. Če jih ob običajni uporabi ne boš dosegel, potem razmišljaj o alu 13.5 x 15, ali čem drugem. Inox propeler bi šel nekaj hitreje, do 2 vozla. Pri konfiguraciji kot jo imaš sedaj bi moral probat z viper 13 7/8 x 19. Se pa je potrebno zavedati, da je tak viper serijska oprema 130HP motorja in bi najbrž na 40 h.o. izgledal nekoliko nesorazmerno. S takšno percepcijo sem tudi sam imel nekaj težav, vendar se človek navadi.

S trenutno maso moje familije je 19ka še bila ok, bo pa najbrž v letu ali dveh potrebno iti na viper 17 saj otroci zelo hitro rastejo in bodo v par letih ateja dol gledali.

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: So Sep 14, 2019 00:12
Napisal/-a MarjanZ
Haha, naši so že odfrčali, tako da se večino voziva sama in je kompletna masa cca 600kg. Hvala in lp,

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: So Sep 14, 2019 20:18
Napisal/-a AEgir
mamaMicka napisal/-a:Hoj :D
saj se navor zracuna iz obratov in moči. Aegir trdi, da ne.


Seveda da ne. Navor se ne računa ampak se meri z dinamometrom in iz te vrednosti in obratov se izračuna moč, ne obratno.

https://lmgtfy.com/?q=how+horsepower+is+measured

Kako, da si prišel nazaj? A se nisi umaknil?

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: Ne Sep 15, 2019 00:16
Napisal/-a mamaMicka
AEgir napisal/-a:
mamaMicka napisal/-a:Hoj :D
saj se navor zracuna iz obratov in moči. Aegir trdi, da ne.


Seveda da ne. Navor se ne računa ampak se meri z dinamometrom in iz te vrednosti in obratov se izračuna moč, ne obratno.

https://lmgtfy.com/?q=how+horsepower+is+measured

Kako, da si prišel nazaj? A se nisi umaknil?


Bravo! To sem cakal.
V zivljenju sem napravil okoli 40 meritev na dynamu. Prav vsi merijo moc motorja. Navor pa izracunavajo.
500kg valj le ti premaknes in pospešiš z navorom in ne z mocjo.
Daj prosim te nehaj govoriti nekaj kar si slisal v gostilni in svetuj s podrocja, ki ti je poznan. Nabijas pomojem samo zato ker rad sam sebe beres.

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: Ne Sep 15, 2019 05:06
Napisal/-a AEgir
mamaMicka napisal/-a:Bravo! To sem cakal.
V zivljenju sem napravil okoli 40 meritev na dynamu. Prav vsi merijo moc motorja. Navor pa izracunavajo.



https://www.google.com/url?sa=t&source= ... AqzyV9EO7U

Navodila za uporabo Powerdyne Mustang dinamometra, Stran 7

A chassis dynamometer can directly measure the following values:
1. Roll shaft RPM/speed.
2. Torque/force applied to the dynamometer’s roll shaft(s).

All other values are based on these original 2 values. For example, acceleration is computed from
2 successive speed measurements, power are calculated based on the measured speed and torque
of the dynamometer’s rolls shaft(s)
, etc


Ne samo da nimaš pojma o blagi vezi za kaj se gre, ampak ne premoreš tudi ne niti 5 dek osebnostne integritete. Ko nekaj rečeš, to naredi. V tem primeru si rekel, da se boš umaknil pa očitno samo rad dramo zganjaš, kajneda? :)

Pa da vidmo zdaj če boš saj priznal, da nimaš prav in se opravičil ter dokazal, da le poseduješ nek neizmerljiv delček prej omenjene integritete ali pa je nemara tudi operator manual plod gostilne po tvoje? Morda se boš pa zdaj umaknil?

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: Ne Sep 15, 2019 08:06
Napisal/-a kasaudio
Laično bi rekel, da na svetu najbrž obstaja več izvedb dynotov. Ponavadi se meri silo na zavori dynota in od tam se določi navor, ki se množi s kotno hitrostjo in dobiš ven moč.

Lahko pa je "bremza" tudi elektromotor, tam bo dejansko rezultat produkt napetosti in toka (z upoštevanjem izkoristka) in bo potrebno navor izračunati preko obratov.

Samo laični komentar.

Sva pa pred veliko leti s sošolcem v gimnaziji za raziskovalno izdelala napravo za merjenje moči modelarskih letalskih motorjev. Preko odklona uležajenega sistema motorja z utežjo sva določila navor ter zraven merila obrate.

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: Ne Sep 15, 2019 09:07
Napisal/-a AEgir
Princip je isti, sve su ostalo niase. :)

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: Ne Sep 15, 2019 10:04
Napisal/-a igor_k
Navor je tisti, ki premakne telo.

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: Po Sep 16, 2019 07:24
Napisal/-a janadino
MarjanZ napisal/-a:Hvala za podrobne razlage in različna mnenja med 2t in 4t motorji. Zanima me tudi, če ima kdo na Novomarju 450 katerikoli 60km motor in kakšna je hitrost z tako kombinacijo, pri koliko rpm in z dvema osebama. To me zanima predvsem zato, da ugotovim ali je ta e tec 40HO res 60, definitivno pa ni 40 in da izkoristim max kar ta motor ponuja. AEgir mi je svetoval, da naj pogledam v katalog delov, pa ga žal ne najdem, saj obstaja le za 40, 50, in 60 nikjer pa niso omenjeni HO motorji.

Lp,


Yamaha 60 2T, krepko čez 30 vozlov na novomarju 450.

Re: Evinrude E-tec 40HO

Objavljeno: Po Sep 16, 2019 12:06
Napisal/-a kasaudio
E-tec 40 H.O. je "švoh" 60-ka, tudi e-tec 60 je na spodnji strani 60 konjskih motorjev. Tudi moj kolega je bil malo razočaran nad 40 H. O. ker je podoben 4.5m čoln šel le 30 vozlov. Seveda ga je prodajalec našponal z 70+ konji. Če jih hočeš 70+, potem nabaviš 75 in boš vesel k radio.

40, 50, 60 in 40 H.O. so si tehnično enaki motorji, tako da ne rabiš kaj dosti iskat sestavnic.

S 5800 w.o.t. obrati, ki naj bi jih dosegel, si motorju zagotovil, da razvije največ kar zmore.

Predvsem ti priporočam, (oz. je praktično nujno), da motorju privoščiš kvaliteten 10-mikronski separator. Original evinrude je slab. Sam imam tole:

http://www.warningsa.com/P_G3.php#page=description

Pašejo pa Osculati filtri, ki so enaki kot original (WWS G3) in jih pri Jucci dobiš za mali dnar v primerjavi z evinrude originalom. Filtre menjavaš letno, ker toliko časa še ne rjavijo.

Zelo je tudi dobro, da imaš dovodno cev v tank in oddušnik izveden tako, da nikakor ni možno uhajanje vode v tank. Voda v gorivu je smrtni sovražnik teh motorjev.

Dobro je tudi da dovod goriva 100% dihta, kar pomeni, da pri polnem tanku bencina v čolnu nisi sposoben zavohat. Skoraj na vseh čolnih nekaj po bencinu zaudarja...

Dobro je tudi, da imaš električno napeljavo izvedeno tako, da nikjer med motorjem in akumulatorjem ne prihaja do slabih kontaktov in s tem iskrenja oz. napetostnih špic, ki lahko hitro poškodujejo možgane motorja.

Dobro je tudi, če uporabljaš olje xd-100 in ga v razmerju 1:300 dodajaš k bencinu. S tem zagotoviš mazanje visokotlačne črpalke in ostalih elementov dovoda goriva.

Ob upoštevanju zgoraj naštetega imaš veliko možnosti, da bo tvoj motor, (v kolikor je "zrdav" sedaj), ostal zdrav tudi v bodoče. Sicer pa je bolje da nabaviš kakšno yamaho ali tohatsu, najbolj ziher 2T klasiko, ti so na vodo najmanj občutljivi.