Vse o propelerjih

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator, moderator2

Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 2985
Pridružen: Po Dec 13, 2010 09:32
Kraj: Ljubljana

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Jul 02, 2019 11:56

Pri brp je po mojih izkušnjah tako:

brp aluminum od 2010 naprej je 17" ekstremen primer-> moj moped lažje vrti 13 7/8 x 19 inox viper kot 13 1/4 x 17 alu
brp aluminum 13 1/2 x 15" je enakovreden 13 7/8 x 17 inox viper.

Pri aluminum imam po računih negativen slip, pri viperju od 6 do 12%

BRP aluminum 17" je nepremagljiv v midrange ekonomiji.

Na splošno se bodo vsi propelrji starejših letnikov obnašali po pričakovanjih, novejši pa presenečajo.

Najbolje in najhitreje bo čoln šel takrat, ko bo pri mali obtežbi motor blago preobremenjen -> kar pomeni, da tak propeler potem ne ustreza da se še deda, babi, stric in teta na čoln nabašejo.

Veliko pri performansah dobiš z visoko montiranim motorjem in trimom (preveč ne, ker potem rado "porpoisa"). Vsi ventilacijski (inox) propelreji se zelo dobro držijo vode, limit pri višini je vsis hladne vode.

Ideale v rekreativni navtiki na žalost ni, kot je že admin (in tudi nekaj ostalih) lepo povedalo.
Xilinx Vivado HLx trainee
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2777
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Jul 02, 2019 13:01

kasaudio napisal/-a: z visoko montiranim motorjem in trimom (preveč ne, ker potem rado "porpoisa").


V tem primeru vzameš štirikraki propeler, ali trikrakega z manjšim rake, da je vektor potiska bolj horizontalen. Optimalno je, če bow lift dosežeš z težiščem in ne rabiš trima. V tem primeru daš gor cleverja ozirom nekaj podobnega z malo bow lifta in dvigaš motor, pa bo letelo ko pes. (Če bo dovolj konjev. :D )
Še bolje je, če je zaradi težišča preveč bow lifta, ker v tem primeru z večkrakim cleverjem oziroma podobnim propom z malim rake dvigneš krmo in drsiš po površini. Bolj leti, bolj je to učinkovito. Pri 30 vozlih je brez veze razmišljat o tem, pri 40 pa že lepo deluje.

Trim kot tak ni dobro uporabit v pretirani meri, ker z negativnim vpadnim kotom poslabšaš drsni količnik pete, ki se ji lahko celo odtrga vodni film tik pred propelerjem na spodnji strani. Če že, je bolje dvignit cel motor in z rake propelerja, ter zaključkom propelerjevega pesta poiskat ustrezen bow lift. Ta zadnji odstavek deluje tudi pod 30 vozli.
Nazadnje spremenil SR 290, dne To Jul 02, 2019 13:05, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2467
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Jul 02, 2019 13:04

Zanimivo. Ta 17 je na večini mojih brp/omc motorjev. So ga najraje montirali na nov motor očitno.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 2985
Pridružen: Po Dec 13, 2010 09:32
Kraj: Ljubljana

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Jul 02, 2019 13:29

Ja ampak tista 17" ki si jo mel na unmu 90 evinrudu ni enaka novi 17"... Tisto je lažje vrtet. Stare 17" so imele manj globoke lopate in malo večji rake. Nove 17" imajo globje lopate, manjši rake in precej brutalen cup.
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2467
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Jul 02, 2019 19:43

Zanimivo, to je pol BRP skupaj spravil stari je pa še od OMC.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost