Kazalo o motorjih in pogonu (tudi razna navodila za motorje in drugo)

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Kazalo o motorjih in pogonu (tudi razna navodila za motorje in drugo)

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Jul 04, 2012 17:29

Kazalo o motorjih in pogonu
    Iz predvsem kazala povezav na navodila za motorje bolj postaja to... čeprav še nisem zamenjal naslova teme. Potrebo po tem kazalu sem tudi za nekaj časa spregledal zato, ker je na jadrnici motorni pogon pomožno pogonsko sredstvo, ampak jasno je, da to zahteva svoje kazalo.
    Nekoč je bilo to Kazalo na razna navodila (za motorje in drugo) v bazi znanja...
    V njem je bil predvsem seznam tem in povezav na razna tovarniška, servisna itn. navodila v tej bazi znanja. Verjetno bom postopno povezave iz prispevkov v temah, če bodo v prispevkih samo povezave, prestavil sem. Ta seznam je najobsežnejši del tegale in je zato malo nižje.

O pogonu, propelerjih, razporeditev teže, flapih... - zdaj nova tema.
    Včasih je to tu - in verjetno bo še kaj ostalo - ampak večina tega bo zdaj preglednejša v novi temi. V njej bo pregled povezav na teme o tem, kar ni neposredno motor, pa znatno vpliva na plovbo na motor, plovne lastnosti in upravljivost plovila, porabo in tako dalje.
Poraba goriva - v tej temi je tudi (malo zmedeno) kazalo povezav o tem

Voda v bencinu - in v gorivu nasploh
    Od kod (praviloma kondenzat ali slabo zapiranje rezervarjev, slabi odduški ipd., ne črpalke), preprečevanje, zaznavanje, odstranjevanje, dodatki za gorivo v zvezi s tem...


Motorji in skrb zanje
    Marinizacija - in vpis mariniziranega motorja - razni aspekti in mnenja

    Težave, motnje, prenehanje delovanja
      Izvenkrmni motor teče samo pod 'zaugom'
        Majhen motor - 3 KM Yamaha 2T - in zelo jedrnat opis možnih razlogov in ukrepov za rešitev težave. Uporabno za večino (vse?) malih dvotaktnih z vplinjačem.

    S čim očistiti motor - nasveti iz izkušenj
      Najprej je bilo vprašanje za apnenec (najbrž z noge) in mislim da cilit, potem pa v temi različni prispevki o izkušnjah z raznimi čistili, uspešno uporabljenimi za odstranitev raznih reči (od starega 'šmira' naprej), preden lahko pod takim sploh dobro vidiš tisti konec motorja. Večina je takih, ki jih imajo ljudje itak doma. Tudi jaz bom to še rabil.

    Hlajenje motorja
      Čeber sistem in cev za vodo sistem - čiščenje izvenkrmnega motorja po uporabi, recimo po dopustu... ('slušalke' in drugi priključki - pobrskati po celi temi!)
      Preizkus prehodnosti pete in delovanja impelerja (Polančev nasvet)
      Čiščenju kanalov vodnega hlajenja motorja - MareC, članek iz revije Val.
        Več starejših improviziranih rešitev je znalo imeti neželjene (in drage) stranske učinke, čeprav bi večina odstranila apnenec; po članku sodeč je ta namenski in takih neželjenih učinkov nima.
        Mare piše, da so čistilo, ki ga uporablja za storitev čiščenja hladilnih kanalov motorja http://www.vrtinc.si naredili s sodelovanjem inštituta http://www.ivero-hr.hr in imam vtis, da ti - kar zadeva galvansko kemijo in čiščenje kovin - vedo, kaj delajo.
        Tu je
      Nekaj o čiščenju kanalov vodnega hlajenja motorja - vodni kamen in tako naprej
        Omenjenih je nekaj improvizacij in nekaj izdelkov, ki so odstranili kamen - recimo anticalcare, FERROTONE, odstranjevalec vodnega kamna iz kavomata... - a mi iz teme ni jasno, ali je izdelek namenjen (in preizkušeno varen) za odstranjevanje vodnega kamna in ostalih usedlin iz kanalov vodnega hlajenja motorja...
      Še o čiščenju kanalov vodnega hlajenja motorja - cel postopek, tudi testiranje termostatov itn. Jadrnica. Kis in citronska kislina, topi vodni kamen, toda ali samo to...
    Hladilna sredstva zaprtega sistema hlajenja
      Kadar imamo tekočinsko hlajenje, pri katerem segretih delov ne hladi morska voda neposredno, toploto do toplotnega izmenjevalca prenaša namensko hladilno sredstvo. Tu so povezave na nekaj informacij o takih sredstvih.
      Antifriz - Volvo Penta Type 90 - nekaj odgovorov v tej temi mi je vzbudilo pozornost na ta problem
      Coolant/Antifreeze - francelj našel odličen pregled temeljev za razumevanje tega področja
    Hlajenje vgradnega motorja pri jadrnicah
      Beli dim iz izpuha jadrnice
        V tem primeru je šlo za zamašeno pot hladilne vode skozi peto in šalabajzarske serviserje, kasneje pa je še kdo drug napisal še o kaki težavi okrog motenj na obtoku morske vode za hlajenje.
    Hlajenje pogona, motornega prostora...
    Utekanje (ulaufavanje, break-in) motorjev
      Utekanje novega motorja - je zavajajoč naslov
      Tu je bilo vprašanje o potrebi in načinu tega po menjavi batnih obročkov in ležajev glavne gredi po zalitju motorja z vodo; obsega pa tudi precej zakaj, ne le kako.
    Konzervacija motorjev
      Konzervacija 3.0L Mercruiserjevega motorja opisana tako kot se zagre - to je videti da je motor, ki ga neposredno hladi morje (brez antifriza in izmenjevalca...) napisal in poslikal Bolid
      Žal povezava na lotosmarine - kjer se je dobila primerna mast za podmazanje ne dela več, ker je ta nehal poslovati in zdaj odpre nekaj kitajščini podobnega
      Konzervacija diesel D1.7l DTI - tu je pa še tisti del, ki zadeva razlike za motorje z dvokrožnim hladilnim sistemom (antifriz v motorju, ki ga čez toplotni izmenjevalec hladi morje)
      Konzervacija izvenkrmnega motorja - na kratko vse bistveno
    Nastavitev in sinhronizacija uplinjačev
    Nekaj reči kaj je kaj in kaj pomeni
    Razno okrog motorjev

    Naprej od generalke...
      Zgodba o uspehu od začetniškega pristopa k rabljenemu Mercury-ju 60 2T s premalo moči do po vsem sodeč brezhibnega motorja.
      Obnova Johnson/Evinrude 90hp 60° - poslikano, opisano, pojasnjeno
      Mnenje - in tema - o Parsunu
      Kaj nastane, ko nekdo uredi 'malenkosti' pri Parsunu. Prej je nameraval namesto njega za 'tender' nabaviti Yamah-o, zdaj ni potrebno. Odlično napisano tudi, katere 'malenkosti' so to bile. In za Gorenjce: poleg tega, da ima zdaj večji navor (in zato pri istih vrtljajih večjo moč), zdaj porabi manj :wink: :lol: :lol: :lol: .

      Obnovitev valjev - kaj še vedno znajo mojstri iz Tomosa
      mamaMicka napisal/-a:...
      Honanje, nikasil in spet honanje v nulo!
      ...



Bi kupili rabljen gumenjak?
    Na osnovno vprašanje je bil odgovor 'tega najbrž ne'. Ampak v 'pogovoru' je beseda - argumentirano - nanesla na pričakovano življenjsko dobo motorjev za plovila 'za zabavo', o običajni rabi plovil v klubih in reševalnih službah, pa običajni rabi motorjev večine in pričakovanih problemih zaradi tega. Potem je beseda stekla še o tem, kako pred nakupom preveriti tak motor (ne prekratka vožnja skupaj s kom z izkušnjami itn.), pa o tem, kako sicer rabiti in vzdrževati motor tako, da mu ni problem gladko 'preživeti' dva-in-več kratno pričakovano 'življenjsko' dobo.
Kaj po nakupu rabljenega motorja
    Kaj pregledati, kaj zamenjati, kaj imeti v mislih...

Ladijski pogoni - tu kar zadeva ladje, ne le čolne

O posebnostih dizelskih motorjev in motorjev za pogon plovil


Diagnostika Yamaha - vmesnik motor-USB na PC-ju
    Naj bi bilo primerno še za kup sodobnih motorjev (dela na vse EFI motorje, HPDI, Waverunner, Jet-Boat in naj bi delalo tudi na Mercury 75, 90, 115, and 225 EFI 4-Strokes manufactured by Yamaha,tako pravijo na USA Forumu - piše acrobat).

Priročniki za različne motorje, ki so bili prej tu, so zdaj prestavljeni v svojo temo.

Edit: Imam v spominu, da bi moral že nekje imeti temo z navodili, ki je na začetku že imela kazalo, pa je ne najdem.

Dokler ne najdem - in ne dam povezave kam, kjer se bo našlo iz glavnega kazala - bom doslej najdene povezave prilepil sem.

Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Bencin v motornem olju

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Maj 11, 2022 14:18

Če bo kdaj mogoče spet vzdrževati kazala, bo šlo tole na primerno mesto v prvem prispevku.

Bencin v motornem olju
    Razlogi so lahko različni. En primer: tema Preveč "olja" v motorju
    No. 1 napisal/-a:Pred cca. 10 urami delovanja smo v nov Volvo Penta 5.7 GS (navdni vplinjač) nalili 5litrov olja. Uradno ga rabi 4,7; pa ker je bil filter prazen pa vseskupaj na novo je zneslo malo manj kot 5 litrov in lepo pokazalo na šipki max.
    Prišel je termin, ko je treba to prvo olje zamenjati in izpumpal sem 6,6l olja oz. 1,6l več. V olju ni voda, smrdi po bencinu. Po preprostem izračunu je v uri delovanja tako priteklo 1dcl bencina v olje.
    Katere variante vse so možne, motor je nov ne obnovljen, prestavili pa smo vso periferijo (pumpe, dodatki) iz starega motrja, kjer pa je bilo tudi vse že zamenjano. Na motorju so novi rizerji in kolektorji, sesalni kolektor pa je enak kot na starem motorju.
    No. 1 napisal/-a:
    Bavarko napisal/-a:Ima električno pumpo, ne mehansko. :wink:

    Kako ima čok(zauk), se odpre, ko se motor segreje?

    Res je električna pumpa, nova in naj nebi bilo težav z njo. Čok se odpre ko se segreje, res pa nekako ko daš iz nule gas kar na full tega ne zdrži ampak ga zalije in ugasne, če gas dodajaš postopma tja npr do 1200 obratov pa potem vse ok, prvih 500 od lera navzgor pa ne smeš kar na polno

  • Why engine oil gets diluted with fuel | Auto Expert John Cadogan - to je sicer na strani YouTube, ampak je bistvo vsebine tudi napisane (lahko prebereš, ni nujno poslušati).
    Kratko povzeto v Slo:
    • nekateri motorji so temu podvrženi, tudi če ni z njimi nič narobe
    • pojav je izrazitejši, če motor vedno ali največkrat teče hladen (prekratko, da bi se ogrel na delovno temperaturo)
    • pojav je izrazitejši, če so nastavitve (vplinjača, vbrizga...) take, da je mešanica zraka in goriva prebogata
    • če s strojem sicer ni nič narobe (kar naj preveri - dober - profesionalec) in je narava uporabe taka, da se ga nikakor ne da ogreti na delovno temperaturo, Cadogan priporoča bistveno skrajšati interval menjav olja (razredčeno olje namreč ne maže).
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1231
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: Kazalo o motorjih in pogonu (tudi razna navodila za motorje in drugo)

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Sr Maj 11, 2022 14:21

edino "prebogata" v moji zgodbi mogoče pije vodo
Wellcraft 2600 Martinique

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti