Priklop sončne celice, akumulatorja, porabnikov in polnilnik
Moderatorji: moderator2, moderator
Glede na dimenzijo panela ne presega cca 50W kar pomen, da panel zmore polnjenje do 4A pri direktnem soncu. Zadostoval bo regulator, ki ga imaš v planu.
Moč polnjenja izmeriš z malo boljšim voltmetrom tak, da nastaviš nastavitev na A in vrineš voltmeter med plus oz. daš minus voltmetra na plus iz regulatorja in na plus od akumulatorja.
Moč polnjenja izmeriš z malo boljšim voltmetrom tak, da nastaviš nastavitev na A in vrineš voltmeter med plus oz. daš minus voltmetra na plus iz regulatorja in na plus od akumulatorja.
Še nekaj me bega. Upam, da bo potem to vse.
Vezati mislim takole ...
Prosim popravite me če bom kje "nasedel"!
Solarni panel - regulator napetosti - (varovalka) - stikalo (vklop/izklop) panela - akumulator nato pa iz akumulatorja direktno na porabnika (radio in hladilnik) vmes bo spet varovalka in stikalo (vklop/izklop) porabnikov.
Istočasno pa bo taisti akumulator, ki je namenjen izključno samo tem dvema porabnikoma polnilo poleg panela tudi takrat, ko bo tekel motor. Ko bo motor ugasnjenn polni spet le solarni panel. To polnjenje preko motorja aktiviram z dodatnim kontaktom tik pred zagonom motorja. Ni pa nujno.
Je ta priklop zmoten.
Je zapleteno a sedaj je bilo približno tako vezano le, da brez regulatorja.
Hvala za odgovore.
Vezati mislim takole ...
Prosim popravite me če bom kje "nasedel"!
Solarni panel - regulator napetosti - (varovalka) - stikalo (vklop/izklop) panela - akumulator nato pa iz akumulatorja direktno na porabnika (radio in hladilnik) vmes bo spet varovalka in stikalo (vklop/izklop) porabnikov.
Istočasno pa bo taisti akumulator, ki je namenjen izključno samo tem dvema porabnikoma polnilo poleg panela tudi takrat, ko bo tekel motor. Ko bo motor ugasnjenn polni spet le solarni panel. To polnjenje preko motorja aktiviram z dodatnim kontaktom tik pred zagonom motorja. Ni pa nujno.
Je ta priklop zmoten.
Je zapleteno a sedaj je bilo približno tako vezano le, da brez regulatorja.
Hvala za odgovore.
Pozejdon,
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Naročenega imam tistega na sliki. Zmontiram po dopustu. Letos v prvem delu dopusta trpim saj sem trenutno na Rabu in to na suhem čoln pa doma. Poštimat moram do avgusta takrat bo šlo pa zares.
Pozejdon,
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Porabnikov se na solar regler nikoli ne veže, ker je za ta namen na barki BISTVENO "prešvoh"! Takšna vezava je uporabna samo v kakšnem vikendu za luči, ne pa na barki!
Na regler se vedno veže samo vhod iz solar plošče in izhod iz reglerja proti akuju. Skupaj torej 4 kabli, pa še to je masa skupna! Takoj pri akuju na + klemi MORA BITI ŠE VAROVALKA!!! Najbolje je dati kar cevno varovalko v ohišju na kablu... Če tega ni, se zelo hitro lahko zgodi Marina Punat, lani...
Na regler se vedno veže samo vhod iz solar plošče in izhod iz reglerja proti akuju. Skupaj torej 4 kabli, pa še to je masa skupna! Takoj pri akuju na + klemi MORA BITI ŠE VAROVALKA!!! Najbolje je dati kar cevno varovalko v ohišju na kablu... Če tega ni, se zelo hitro lahko zgodi Marina Punat, lani...
Pa z vsem spoštovanjem do vseh ,,,ampak če TOČNO ne veste kaj in kako z celicami,regulatorji in priklopi in....poprosite koga ki ve ...bolje za vas in vse okoli vas...Pa ne šparat preveč denar pri izbiri regulatorja...dražji je včasih v bistvu najcenejši...in akuji vam bodo za dobro regulacujo hvaležni.
LP Iztok
LP Iztok
admin napisal/-a:Porabnikov se na solar regler nikoli ne veže, ker je za ta namen na barki BISTVENO "prešvoh"! Takšna vezava je uporabna samo v kakšnem vikendu za luči, ne pa na barki!
Smem vprašat zakaj ne? Kupiš si tak regulator kot ga potrebuješ. izračunaš tokove ( tudi zagonske) in kupiš primeren regulator. nevem zakaj bi se ognil temu, razen če kupiš potem dodatni regulator, za nadzor akumulatorjev.
Regulator prilagodiš tistemu, ki je močnejši ali je to panel, ali pa porabnik.
In kot je napisal polanc, pri teg stvareh se ne špara, saj bo kakovost solarne elektrarne odvisna od najšibkejšega člena...
Hvala na razumevanju
Nekaj mi ne štima oz. še vedno isti problem ...
Lansko sezono sem imel težavo z svojim solarnim panelom. Do nakupa plovila je bil ta direktno vezan na akumulator in je prejšnjemu lastniku delal brez problemov. Uporablja se izključno le za polnjene 135 Ah akumulatorja na katerega je vezan le hladilnik in radio. Jaz sem vseeno zaradi varnosti vmes dodal še 4A regulator (priklopljen je pravilno). Problem je, da hladilnik ob vklopu začne hladiti nato pa ne vklopi več. Če pa vežem mimo regulatorja dela spet brez težav. Hladilnik je OK in v uri in pol v zmrzovalniku že zmrzuje. Kadar hladilnik ne deluje se izklopi je direktna moč polnitve iz panela 12,40 do 12,45. Ko pa se hladilnik vklopi - hladi je polnitev 12,20 do 12,25 in vklaplja in izklaplja tako kot mora.
V čem bi bila lahko težava?
Lansko sezono sem imel težavo z svojim solarnim panelom. Do nakupa plovila je bil ta direktno vezan na akumulator in je prejšnjemu lastniku delal brez problemov. Uporablja se izključno le za polnjene 135 Ah akumulatorja na katerega je vezan le hladilnik in radio. Jaz sem vseeno zaradi varnosti vmes dodal še 4A regulator (priklopljen je pravilno). Problem je, da hladilnik ob vklopu začne hladiti nato pa ne vklopi več. Če pa vežem mimo regulatorja dela spet brez težav. Hladilnik je OK in v uri in pol v zmrzovalniku že zmrzuje. Kadar hladilnik ne deluje se izklopi je direktna moč polnitve iz panela 12,40 do 12,45. Ko pa se hladilnik vklopi - hladi je polnitev 12,20 do 12,25 in vklaplja in izklaplja tako kot mora.
V čem bi bila lahko težava?
Pozejdon,
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Lanske povezave (ne slika ne web solar-shop.si) ne delajo več, tako da se ne vidi več, za kakšen oziroma kateri regulator gre in kako je priklopljen.
Lahko daš več info? Al' pa fotka - oziroma kje je barka, če je kje pri roki za videti v živo?
Če brez regulatorja dela in z regulatorjem ne, je po logiki praviloma bodisi regulator napačen, pokvarjen ali narobe priklopljen.
Teoretično
Lahko daš več info? Al' pa fotka - oziroma kje je barka, če je kje pri roki za videti v živo?
Če brez regulatorja dela in z regulatorjem ne, je po logiki praviloma bodisi regulator napačen, pokvarjen ali narobe priklopljen.
Teoretično
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Sem malo prebral kaj je v tej temi napisano, tudi nasvete nekaterih. Po prebranem se abs. pridružujem mnenju polnaca, oz ga še dopolnim s tem, da bi bilo bolje če zadevo v celoti porihta strokovnjak. Zato da ne bo kakšen Pogorelić zaigral in da bodo stvari delovale.
Glede hladilnika ki najprej vklopi, potem pa ne več... najverjetneje je akumulator fuč. In fuč je najverjetneje zato, ker ga je solarni panel "zje..." ker je bil priklopljen brez regulatorja.
Moč polnitve, ki jo navajaš (12.40 do 12.45) je kvečjemu napetost (enota V oz. Volt). In ta navedena napetost je prenizka, za stanje, ko na akumulatorju porabnika NI, je pa priklopljen solarni panel. Napetost polnenja avtomobilskih (štartnih) 12 V akumulatorjev je 14.4V
V splošnem naj bi svinčene akuje polnil s konstantno napetostjo. Kadar je slednji zelo prazen, solarni panel seveda ni sposoben proizvesti toliko toka, kot bi ga akumulator "želel" pri 14.4 V zato se seveda sesede tudi napetost. Vendar ko se približuješ napolnjenemu stanju, bi pri priklopljenih celicah moral videt ~14.4 V na klemah akuja.
Drugače je NT imel nekaj dobrih prispevkov na temo solarnih panelov, akumulatorjev...
Tam je tudi napisano, kakšni so minimalni in max. tokovi polnenja glede na tip akumulatorja; 135 Ah akumulatorja z 2mA toka ne boš napolnil nikdar, kljub temu, da bi v zelo dolgem času notri vložil več energije kot je sicer napolnjen ima.
Te stvari je treba vsaj malo poznat - če jih ne je bolje stručkota poklicat da naredi kot je treba.
Glede hladilnika ki najprej vklopi, potem pa ne več... najverjetneje je akumulator fuč. In fuč je najverjetneje zato, ker ga je solarni panel "zje..." ker je bil priklopljen brez regulatorja.
Moč polnitve, ki jo navajaš (12.40 do 12.45) je kvečjemu napetost (enota V oz. Volt). In ta navedena napetost je prenizka, za stanje, ko na akumulatorju porabnika NI, je pa priklopljen solarni panel. Napetost polnenja avtomobilskih (štartnih) 12 V akumulatorjev je 14.4V
V splošnem naj bi svinčene akuje polnil s konstantno napetostjo. Kadar je slednji zelo prazen, solarni panel seveda ni sposoben proizvesti toliko toka, kot bi ga akumulator "želel" pri 14.4 V zato se seveda sesede tudi napetost. Vendar ko se približuješ napolnjenemu stanju, bi pri priklopljenih celicah moral videt ~14.4 V na klemah akuja.
Drugače je NT imel nekaj dobrih prispevkov na temo solarnih panelov, akumulatorjev...
Tam je tudi napisano, kakšni so minimalni in max. tokovi polnenja glede na tip akumulatorja; 135 Ah akumulatorja z 2mA toka ne boš napolnil nikdar, kljub temu, da bi v zelo dolgem času notri vložil več energije kot je sicer napolnjen ima.
Te stvari je treba vsaj malo poznat - če jih ne je bolje stručkota poklicat da naredi kot je treba.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov