Signal - pretvorba analognega v digitalnega
Moderatorji: moderator2, moderator
Signal - pretvorba analognega v digitalnega
A mogoče kdo ve in če kako analogni signal spremeniti v digitalnega.
Iz mopeda dobim analogni signal pa bi mogoče vgradil števce , ki sprejemajo digitalni signal...??
LpP
Iz mopeda dobim analogni signal pa bi mogoče vgradil števce , ki sprejemajo digitalni signal...??
LpP
Fiat Justitia ... Some day....
elbarto napisal/-a:Pobrskaj malo po spletu z oznakami stvari ki jih imas, nisi napisal kaj sploh hoces zvezat.
Ja hočem zvezat jabolke pa hruške...
Ne,se mal hecam , ja,ta nov motor VP, iz katerega dobim analogni signal, pa me zdej matra , da bi zadevo naredil bolj moderno.
Vem , da bom nazadnje pristal na klasičnih urcah ampak malo raziskovanja ne škodi, kaj se da naredit...
Fiat Justitia ... Some day....
Recimo takole:
Mercruiser ima v ponudbi Smart craft paket, kateri sprejema D signal.
Ker na armaturki ne vidim rad 7 različnih inštrumentov imam v mislih pretvoriti A signal v D katerega bere Smartcraft., seveda . če je to mogoče oz. da bo to tudi delovalo..., če ni ta sprejemni signal preveč zaklenjen.
Mercruiser ima v ponudbi Smart craft paket, kateri sprejema D signal.
Ker na armaturki ne vidim rad 7 različnih inštrumentov imam v mislih pretvoriti A signal v D katerega bere Smartcraft., seveda . če je to mogoče oz. da bo to tudi delovalo..., če ni ta sprejemni signal preveč zaklenjen.
Fiat Justitia ... Some day....
Tole je ena izmed variant. Smartcraft je namreč NMEA2000 kompatibilen protokol. Ni poceni in ni enostavno, da pa se...
http://www.maritimusboote.de/ALBA-COMBI-Analogue-To-NMEA2000-converter
http://www.maritimusboote.de/ALBA-COMBI-Analogue-To-NMEA2000-converter
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Grega295 napisal/-a:http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?t=11452&highlight=
Na tej povezavi je starejša tema Analog to NMEA 2000 na tem forumu.
NMEA 2000 je - privatni - standard, ki se ga je na osnovi protokolov za izmenjavo podatkov med napravami v avtomobilih za uporabo na prlovilih 'spomnila' ameriška National Marine Electronic Association.
Zato, da se bo lažje 'amaterjem' zmeniti s tistimi, ki lahko kaj ponudijo...
Kratek povzetek osnovnih reči v zvezi s tem - analogno in digitalno v navtiki
- Analogni signal je recimo električna napetost (0,3 volta, 7,1 V in podobno) ali tok (0,1A, 2,7A...) in reči, ki se lahko v tak električni signal pretvorijo (termo člen in podobno). Analogna opazovana količina lahko zavzame vsako vrednost v merskem intervalu naprave.
- Digitalni signal je nekaj praviloma v obliki enk in ničel, 'zapisan' pa je lahko različno - recimo 0 V ničla in 5 V enka, ali od 0 do 0,8 V ničla, od 2 V do napetosti napajanja - recimo 3V enka...).
Bistvena razlika od analognega signala je, da nas zanimata samo ti dve vrednosti, in običajno se je treba zmeniti, s čim se signal, ki nekaj pomeni, začne in konča in tako naprej. Temu delu zmenka, kaj kaj pomeni, rečejo protokol. - Protokol: pri digitalnih signalih so že 0 in 1 lahko zapisane različno, različni so lahko dogovori, kako se obe strani zmenita (recimo senzor in prikazovalnik), kdaj se je sporočilo začelo itn.. Če se 'pogovarja' po istih žicah več naprav, je del protokola tudi, kdaj sploh katera pride na vrsto.
- Odkrivanje in/ali odpravljanje napak: Protokol lahko vsebuje tudi mehanizem, ki omogoča zaznanje motnje (med potjo recimo od senzorja do prikazovalnika pokvarjeni podatki) ali tudi popravljanje zaznane napake (razne Error Correction zadeve) .
Najbrž je vse, kar se zdaj takega uporablja, zdah vsaj do neke mere standardizirano, tako da se lahko digitalno med sabo 'pogovarjajo' naprave različnih izdelovalcev, včasih pa je bilo veliko rešitev, ki jih je ta ali oni napravil zato, da so njihove naprave bile povezljive, tuje pa ne.
Zaradi te različnosti ti na tako vprašanje, kjer nihče ni mogel uganiti, kakšen digitalni signal imaš v mislih oziroma rabiš, nekako nihče ni mogel dati konkretnega odgovora.
Digitalni signal splošno (Wikipedia)
- En vzorec digitalnega signala iz računalnikov:
A digital signal waveform: (1) low level, (2) high level, (3) rising edge, and (4) falling edge.
- SeaTalk NG (Raymarine), SimNet (Simrad), SmartCraft (Brunswick), DataLine 2000 (Stowe) in tako naprej; to največkrat uporablja svoje (ne NMEA standardno) kablovje in konektorje, čeprav so sicer največkrat ali vsaj povečini električno in logično združljive z NMEA združljivimi napravami drugih izdelovalcev.
Ampak kadar niso čisto ozrioma dovolj združljive, lahko ravno taka 'malenkost' za*?*bava in tu ima življenski prostor Murpy.
Ja, še to... Ne vem, ali moraš kaj plačati za pravico, da smeš za prodajo narediti kakšne naprave tako, da so združljive z NMEA 2000, je pa ta 'standard' je privatna zadeva (registered trademark). Da recimo lahko v reklami za svoj izdelek legalno napišeš NMEA združljivo, mora biti 'NMEA 2000 certified', s čimer se najbrž kar nagnjaviš.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
@ primusr
Js bi se vsekakor držal Nmea2000 protokola. Je najbolj razširjen in precej naprav ga podpira. Smartcraft je sistem od mercury-ja. Slednjega bi se poslužil v primeru, da je digitalni vmesnik in senzorji že tovarniško zmontirani na motorju.
Če te razumem ti senzorje imaš, nimaš pa ADC naprave.
Po nmea standardu lahko kar se motorja tiče prenašaš naslednje podatke:
1. PGN127488 (cca 10 paketov na sekundo)
- obrati
- tlak turbine
- trim nivo
2. PGN127489 (cca 2 paketa na sekundo)
- tlak olja
- temperatura olja
- temperatura motorja
- napetost alternatorja
- poraba
- ure motorja
- tlak hladilne vode
- tlak goriva
- delež obremenitve motorja
- delež navora motorja
- lahko, ampak ne nujno, tudi status motorja (prenizek tlak olja, previsoka temperatura,....)
V kolikor so količine, ki jih tvoji senzorji na motorju merijo, vsebovane v zgornjih definicijah, je nmea2000 protokol zadosten, sicer NI!!
Kar se prikaza nmea2000 podatkov tiče, ti konkretno lahko povem samo to, da mi Garmin 521 vse prikazuje tako kot sem si predstavljal. Težave verjetno nastopijo takrat, ko je nmea naprav v mreži več;
Samostojen nmea2000 merilnik pretoka goriva od sebe daje PGN127489 kjer je edini "valid" parameter samo poraba, ostala polja pa imajo "invalid" vrednost.
Analogno velja za samostojen nmea2000 merilnik tlaka hladilne vode.
Pod samostojen merilnik mislim na napravo, ki ima senzor in ADC že v sebi, od njega gre nmea2000 kabel.
In če si predstavljamo, da sta na plovilu dva motorja, mogoče še dva tanka, potem preprosta prikazovalna naprava težko ve h kateremu motorju kaj paše. Ene naprave imajo boljš logiko, druge pač slabšo.
Js mam na etecu nmea2000 izhod, ki daje PGN127488 in PGN127489 vendar motor nima serijsko senzorja za tlak vode. Dokupil sem nmea2000 senzor in Garmin 521 je nastalo situacijo OK rešil.
V kolikor imaš vse parametre v sistemu stlačene v en PGN127488 in v en PGN127489 potem težav s prikazovalniki po moji logiki nebi smelo biti.
Js bi se vsekakor držal Nmea2000 protokola. Je najbolj razširjen in precej naprav ga podpira. Smartcraft je sistem od mercury-ja. Slednjega bi se poslužil v primeru, da je digitalni vmesnik in senzorji že tovarniško zmontirani na motorju.
Če te razumem ti senzorje imaš, nimaš pa ADC naprave.
Po nmea standardu lahko kar se motorja tiče prenašaš naslednje podatke:
1. PGN127488 (cca 10 paketov na sekundo)
- obrati
- tlak turbine
- trim nivo
2. PGN127489 (cca 2 paketa na sekundo)
- tlak olja
- temperatura olja
- temperatura motorja
- napetost alternatorja
- poraba
- ure motorja
- tlak hladilne vode
- tlak goriva
- delež obremenitve motorja
- delež navora motorja
- lahko, ampak ne nujno, tudi status motorja (prenizek tlak olja, previsoka temperatura,....)
V kolikor so količine, ki jih tvoji senzorji na motorju merijo, vsebovane v zgornjih definicijah, je nmea2000 protokol zadosten, sicer NI!!
Kar se prikaza nmea2000 podatkov tiče, ti konkretno lahko povem samo to, da mi Garmin 521 vse prikazuje tako kot sem si predstavljal. Težave verjetno nastopijo takrat, ko je nmea naprav v mreži več;
Samostojen nmea2000 merilnik pretoka goriva od sebe daje PGN127489 kjer je edini "valid" parameter samo poraba, ostala polja pa imajo "invalid" vrednost.
Analogno velja za samostojen nmea2000 merilnik tlaka hladilne vode.
Pod samostojen merilnik mislim na napravo, ki ima senzor in ADC že v sebi, od njega gre nmea2000 kabel.
In če si predstavljamo, da sta na plovilu dva motorja, mogoče še dva tanka, potem preprosta prikazovalna naprava težko ve h kateremu motorju kaj paše. Ene naprave imajo boljš logiko, druge pač slabšo.
Js mam na etecu nmea2000 izhod, ki daje PGN127488 in PGN127489 vendar motor nima serijsko senzorja za tlak vode. Dokupil sem nmea2000 senzor in Garmin 521 je nastalo situacijo OK rešil.
V kolikor imaš vse parametre v sistemu stlačene v en PGN127488 in v en PGN127489 potem težav s prikazovalniki po moji logiki nebi smelo biti.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta