Stran 1 od 4
Batery isolator
Objavljeno: Ne Mar 29, 2015 08:57
Napisal/-a rubikon
Se že vnaprej opravičujem, ker je verjetno za poznavalce elektrike to butasto vprašanje
...
Kakšna je razlika med batery isolator ali batery cvombiner..(za dva akumulatorja)..Lp
Objavljeno: Ne Mar 29, 2015 10:47
Napisal/-a nr7120
Battery isolator je sestavljen iz diod(elektronski element ki prepušča tok le v eno smer). Alternator polni bateriji vsako ločeno. Minus tega je da ima padec napetosti.
Battery combiner:
Rele(stikalo) krmiljen preko vezja, ki se, če je napetost na startni bateriji dovolj visoka, zapre in združi plus pola obeh. Ni padca napetosti, zadeva je kr pametna-se nauči kakšne so napetosti in prilagaja delovanje.
Na hitro in laično.
Objavljeno: Ne Mar 29, 2015 11:46
Napisal/-a rubikon
hvala..
Objavljeno: So Maj 23, 2015 20:44
Napisal/-a matejk1
nr7120 napisal/-a:Battery isolator je sestavljen iz diod(elektronski element ki prepušča tok le v eno smer). Alternator polni bateriji vsako ločeno. Minus tega je da ima padec napetosti.
Battery combiner:
Rele(stikalo) krmiljen preko vezja, ki se, če je napetost na startni bateriji dovolj visoka, zapre in združi plus pola obeh. Ni padca napetosti, zadeva je kr pametna-se nauči kakšne so napetosti in prilagaja delovanje.
Na hitro in laično.
Koliko pa pride taka stvarca slisati je zanimiva
Objavljeno: So Maj 23, 2015 21:44
Napisal/-a nr7120
40 e circa...
Objavljeno: Sr Apr 27, 2016 19:43
Napisal/-a polanc
Me pa neki zanima..
Skoz govorimo o tem da NE SMEMO povezovati startne in gel in ne vem kake vse akuje skupaj,ta rele pa miljonkrat naredi ravno to.Ali ima neko zaporo ??
LP Iztok
Objavljeno: Če Apr 28, 2016 02:20
Napisal/-a zalesjak
Problem povezovanja akumulatotjev je v različni notranji upornosti, ki v času, ko se ne polnijo privede do praznjenja drug v drugega in sicer do popolne izpraznitve ter s tem lahko do uničenja direktno povezanih akumulatorjev.
Ločilni rele ali VSR (voltage sense relay) poveže pozitivna pola akumulatorjev skupaj pri višji napetosti, cca 13,7V, to je, ko alternator ali drugi vir napajanja polni akumulatorje in je to v stanju, ko akumulator sprejema električno energijo in tako ne more priti do samopraznitve.
Sicer pa imajo ločilne diode to slabo lastnost, da se na njih pojavi padec napetosti 0,6V in več ter se zaradi tega padca akumulatorji nikoli ne napolnijo 100%.
Boljša varianta so MOS FET ločilniki, na katerih ni padca napetosti, vendar so od ločilnih diod precej dražji.
V praksi sem preizkusil že vse variante in sicer uničil dva akumulatorja 80Ah in 130Ah povezana paralelno direktno, glavoboli zaradi nikdar napolnjenih akumulatorjev povezanih preko ločilnih diod, zelo dobre izkušnje z MOS FET delilnikom. Vse to na jadrnici.
Jutri pa izpeljem še projekt z VSR relejem na novi igrački, fishermanu. Teoretično bi zadeva morala biti OK. Praktično pa bomo videli.
Objavljeno: Če Apr 28, 2016 09:13
Napisal/-a evovii
polanc napisal/-a:Me pa neki zanima..
Skoz govorimo o tem da NE SMEMO povezovati startne in gel in ne vem kake vse akuje skupaj,ta rele pa miljonkrat naredi ravno to.Ali ima neko zaporo ??
LP Iztok
Evo malo več podatkov od NT.
http://www.harpoon.si/?mod=catalog&acti ... ails&ID=49
Objavljeno: Če Apr 28, 2016 19:57
Napisal/-a polanc
Hmm sem bral,ne vse razumel..Še mal pa bodo akuji in diode leteli v kanto in nazaj 2 nova enaka po 150 ah in zvezani plusi skup,pa sam eno stikalo in jebi ga
Objavljeno: So Apr 30, 2016 19:36
Napisal/-a pajer1
polanc napisal/-a:Hmm sem bral,ne vse razumel..Še mal pa bodo akuji in diode leteli v kanto in nazaj 2 nova enaka po 150 ah in zvezani plusi skup,pa sam eno stikalo in jebi ga
Pred štirimi leti sem imel isto dilemo. Odločil sem se za vezavo plus na plus in inus na minus. Dva enaka akuja, iz iste serije in enake moči, v pomoč jima je še fotovaltaika. Samo regler za fotovoltaiko in konec zgodbe.
Meni zadostuje za dva hladinika itd .....
.
Objavljeno: Sr Maj 11, 2016 00:15
Napisal/-a admin
pajer1 napisal/-a:polanc napisal/-a:Hmm sem bral,ne vse razumel..Še mal pa bodo akuji in diode leteli v kanto in nazaj 2 nova enaka po 150 ah in zvezani plusi skup,pa sam eno stikalo in jebi ga
Pred štirimi leti sem imel isto dilemo. Odločil sem se za vezavo plus na plus in inus na minus. Dva enaka akuja, iz iste serije in enake moči, v pomoč jima je še fotovaltaika. Samo regler za fotovoltaiko in konec zgodbe.
Meni zadostuje za dva hladinika itd .....
.
To vam je Admin že 10 let govoril, da je edino pametno...
Pa še nekaj, če že imaš dve banki, naj bosta ti dve banki kljub vsemu ENAKEGA tipa akujev, če se polnita iz istega izvora! Največja oslarija je, ko veliki strokovnjaki za elektriko svetujejo en startni aku (navaden avtomobilski, kar je sicer OK) in pa potem eno servisno banko v GEL izvedbi... Polnjenje pa seveda preko alternatorja in tega modernega releja... Katastrofa in smrt za tiste gel akuje!
Je pa taka rešitev lahko res super, če imaš polnjenje tudi iz alternatorja prilagojeno za Gel, vendar tega nihče ne naredi...
Objavljeno: Sr Maj 11, 2016 20:24
Napisal/-a polanc
Razen Iztoka tega nihče ne nardi.Pa ne mečte po 45 e stran za 100 A rele,ker vam bo lepo šel v maloro ko bo sparil en prazen in en poln aku v štartu in ne bo ne 45 e ne releja,če imate akuje večje od cca 2 krat 70 Ah
Objavljeno: Če Maj 19, 2016 16:48
Napisal/-a NOVI FOSIL
Rad bi malo pokomentiral glede baterij.
Svinčene akumulatorske baterije se ne sme povezovati paralelno.
Načeloma dva "enaka" akumulatorja nista enaka.
Kapaciteta je zaradi praznjenja med njima manjša kot vsota njunih kapacitet.
Če se enemu dvigne notranja upornost, drugi prevzame vso breme nase.
Če gre eden v notranjosti v kratek stik, zavre, ker ga drugi ''hrani''.
Če želimo da nam baterije dolgo služijo jih moramo polniti ločeno, na enak način, da se oba napolnita do konca in se ne začne pojavljati razlika zaradi različne notranje upornosti.
Če sta paralelno vezana in se skupno polnita, se razlika veča in eden lahko odpove mnogo prej, kot drugi.
Posledično bo slaba baterija uničila dobro.
Zato je edini način za dolgo delovanje baterij, polnjenje preko Cyrix baterijskega izmenjevalca.
Objavljeno: Če Maj 19, 2016 20:21
Napisal/-a SR 290
NOVI FOSIL napisal/-a:Če sta paralelno vezana in se skupno polnita, se razlika veča in eden lahko odpove mnogo prej, kot drugi.
Posledično bo slaba baterija uničila dobro.
Menim, da se to dogaja pri zaporedni in ne paralelni vezavi. Pri paralelni se voltaža vseskozi izenačuje, pri zaporedni pa "boljši" odda več in se preveč izprazni.
Vsaj v modelarstvu je prisoten ta problem in praviloma se celice polnijo paralelno z posebnimi priključki, praznijo pa v zaporedni vezavi. Tam je prisoten še problem segrevanja, saj se notranje celice zaradi izoliranosti bolj segrejejo od zunanjih in so posledično "boljše"-pade jim upornost. zaradi tega se bolj izpraznijo od zunanjih, tole paralelno polnjenje pa zadevo izenači, saj se špica napetosti pri vseh izravna.
Težava bi nastala pri nekvalitetnem polnilcu, ki bi polnil z previsoko voltažo, povsem enako kot pri svinčeni tehnologiji. Če je napetost polnilca omejena na (po spominu) 13,7 V, se nimaš kaj bat. Regler bo držal to voltažo in jo držal.
Zapisano seveda velja le za enake akumulatorje in dokler eden ni v okvari. Takrat jih po moje uniči praznjenje ne pa polnjenje.
Objavljeno: Če Maj 19, 2016 22:11
Napisal/-a pajer1
NOVI FOSIL napisal/-a:Rad bi malo pokomentiral glede baterij.
Svinčene akumulatorske baterije se ne sme povezovati paralelno.
Načeloma dva "enaka" akumulatorja nista enaka.
Kapaciteta je zaradi praznjenja med njima manjša kot vsota njunih kapacitet.
Če se enemu dvigne notranja upornost, drugi prevzame vso breme nase.
Če gre eden v notranjosti v kratek stik, zavre, ker ga drugi ''hrani''.
Če želimo da nam baterije dolgo služijo jih moramo polniti ločeno, na enak način, da se oba napolnita do konca in se ne začne pojavljati razlika zaradi različne notranje upornosti.
Če sta paralelno vezana in se skupno polnita, se razlika veča in eden lahko odpove mnogo prej, kot drugi.
Posledično bo slaba baterija uničila dobro.
Zato je edini način za dolgo delovanje baterij, polnjenje preko Cyrix baterijskega izmenjevalca.
Škoda ker nisem moderator v tej temi, ker bi ti pobrisal ves tekst!!!!
.