VOLVO Penta IPS 400

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

SeaFun
Kontraadmiral
Prispevkov: 252
Pridružen: To Jan 08, 2008 13:41
Kraj: Nova Gorica
Kontakt:

VOLVO Penta IPS 400

OdgovorNapisal/-a SeaFun » Sr Avg 16, 2017 11:25

Pozdravljeni

Vem da je ze bilo kar nekaj napisano na temo IPSa pa me zanima ce je kaj novih izkusenj glede teh motorjev.Nabavljamo sicer plovilo z temi motorji pa me zanimajo izkusnje.

LP
SeaFun
Rodman Ventura 890
Uporabniški avatar
kr en
Admiral
Prispevkov: 6703
Pridružen: So Nov 22, 2008 21:20
Kraj: From sea to sky
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a kr en » Sr Avg 16, 2017 15:40

Direktnih izkušenj nimam, ker se izogibam IPS pogonom v velikem loku. Mogoče sem preveč staromoden. :oops: Sem bolj oldschool.

Drugače pa super stvar, dokler dela. Enostavno, kot pasulj za pristajanje. Ko pa se bo začelo kaj jebati, pa ne poznam človeka, ki se nanje spozna. :(

Me pa zmoti pri IPS še to, da barka, ki pristaja, dela pene in valove okoli sebe, da vse ostale ob njej veselo zgunca. Ni lepšega, kot manever pristajanja z barko na osovine in kapitanom, ki obvlada. Zame je že uporaba bowthrustra in strenthrustra kapitulacija skiperja. Razen ob vetru, seveda.

Drugače pa motor, je motor. Ali ima IPS, ali osovine, ali pete. Volvo Penta, kot Volvo Penta. Zopet dober, dokler dela, ko se začnejo težave, pa drag za popravilo za popizdit.
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
SeaFun
Kontraadmiral
Prispevkov: 252
Pridružen: To Jan 08, 2008 13:41
Kraj: Nova Gorica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a SeaFun » Sr Avg 16, 2017 17:28

Ravno zato mal sprašujem tle , če ima kdo direktne izkušnje.Sam sem do sedaj imel samo osovine pa to poznam , čeprav tud z osovinami ni šlo brez težav. Tako da glede IPSov pa prebiram razne forume in clanke , mnenja , pa upam da se kdo najde ki ima kaj izkusenj.

LP
SeaFun
Rodman Ventura 890
Uporabniški avatar
Roberth1
Admiral
Prispevkov: 2042
Pridružen: Po Avg 15, 2011 20:32
Kraj: Kranj - Vraniči - Červar

OdgovorNapisal/-a Roberth1 » Sr Avg 16, 2017 18:36

Akse so zakon!

https://youtube.com/watch?v=H4SNk9yGc0Q

Mnja, al pa tudi ne?

Bržkone bo po 2.000 ur manj težav na osi, kot pri pogonu, ki je sestavljen iz 10x n kosov. Po drugi strani pa zna IPS razvajati.

Če glisiraš vsaj 40% časa ne akse, če pa manj pa lahko tudi akse.
https://vodovod-rh.si/
Uporabniški avatar
kr en
Admiral
Prispevkov: 6703
Pridružen: So Nov 22, 2008 21:20
Kraj: From sea to sky
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a kr en » Sr Avg 16, 2017 21:33

Jaz res nisem merodajen, kot velik zagovornik osovin.
Je imel prijatelj na Marizu42 IPS, pa me ni prepričal niti tisti famozni joystick, ki res razvaja pri pristajanju. Tudi glede izkoristka so takrat pisali hvalospeve. Ampak v praksi me do danes še nihče ni prepričal s konkretnimi ciframi.
Največjo prednost IPS vidim v prostoru, ki ga daje. Mnogo bark ima na ta račun kakšno spalnico več, ali pa zadnjo veliko večjo.
Meni več pomeni zanesljivost, ki traja in traja leta, kot kakšen liter nafte.
Nazadnje spremenil kr en, dne Sr Avg 16, 2017 21:35, skupaj popravljeno 1 krat.
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
Uporabniški avatar
MIHOLD
Kapitan korvete
Prispevkov: 99
Pridružen: Pe Maj 23, 2008 02:51

OdgovorNapisal/-a MIHOLD » Sr Avg 16, 2017 21:33

kr en napisal/-a:Direktnih izkušenj nimam, ker se izogibam IPS pogonom v velikem loku. Mogoče sem preveč staromoden. :oops: Sem bolj oldschool.


Sigurno je zanesljivejše z osovinami, sploh če je človek bolj "ziheraš".

kr en napisal/-a:Drugače pa super stvar, dokler dela. Enostavno, kot pasulj za pristajanje. Ko pa se bo začelo kaj jebati, pa ne poznam človeka, ki se nanje spozna. :(


So ljudje , ki se na to spoznajo, je pa res da jih je potrebno zbrskati ven, in to je pomoje še največji stres - iskanje mojstra :shock:

kr en napisal/-a: Zame je že uporaba bowthrustra in strenthrustra kapitulacija skiperja. Razen ob vetru, seveda.


Hvalabogu nisem edini :D Ko pritisnem joystick je kot bi pritisnil na gumb za "distress"

kr en napisal/-a:Drugače pa motor, je motor. Ali ima IPS, ali osovine, ali pete. Volvo Penta, kot Volvo Penta. Zopet dober, dokler dela, ko se začnejo težave, pa drag za popravilo za popizdit.


Tudi sam sem mnenja, da so stvari zadnjih dobrih 10 let pri motorizaciji kar konkretno prezakomplicirali,cen pa ne bom niti komentiral.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Avg 16, 2017 21:50

Površinci so ziher akse z dobrim izkoristkom. :D
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Če Avg 17, 2017 09:28

Lepo ste to opisali, so plusi in minusi...

Problem, ki ga vidim je zavajanje potrošnikov s strani Volvo Pente in pa predvsem prodajalcev plovil, ki običajno ne ločijo propelerja od bitve!!! Ja tako je žal pri nas, kupec pa potem "kupi" neko zgodbo, ki jo je nekdo slišal od nekoga...

Glede pristajanja je za tiste, ki niso najbolj vešči IPS zagotovo zakon. Enako tudi osovinaši, danes imaš elektroniko, enako Joystick, ki upravlja z menjalniki in bow- ter stern-trasterjem, če ga barka ima. Zadeva gre enako z nagibom palice kamor hočeš... Potem imaš danes krmilne palice tudi na Z pogonih, enako gre kamor hočeš...

Glede izkoristkov... IPS nima nikakršnega famoznega izkoristka! Sploh pa nima boljši izkoristek zaradi narobe obrnjenih propelerjev!!! To nima veze, oziroma je to poskus, da so propi v čisto neturbolentni vodi, obrnjeni naprej, lahko je zato 1% bolje, ali pa mogoče celo 1% slabše, nimam pojma, verjetno še pri Volvu ne vedo... Pač nekaj so morali narediti drugače, da je lahko potem "in" ter zato zasoljeno...
Izkoristek na IPS je enak kot na Z nogi, vse je enako, to je čisto navadna Z noga nabita pod trup, ki pa nima kardana na enak način, vendar prenos je isti... IPS je nekaj povsem enakega, kot imajo jadrnice že desetletja in se temu reče S-drive!!! Nič novega, povsem enako, samo za večje moči! Izkoristek je seveda astronomsko večji od plovil s pogonom na toge gredi (osovine) iz večih razlogov. Predvsem je tukaj kot propelerja, ki na osovinašu meče en kup denarja v morje, pa tudi upor gredi ni zanemarljiv. Seveda pa to govorimo o glisirajočih plovilih, ki tudi plujejo v takem režimu. Fantje, ki s svojimi barkami plujejo cel dopust max. 7 vozlov ravno niso merilo za izkoristek. Če hočeš glisirat pa so osovinaši najbolj grozna zadeva. Prosim brez "surface drive" idej, ker to nihče od nas nima, ne vem kdo si tukaj lahko privošči Pershinga ali podobno. Surface drive na manjših plovilih pa nima kaj iskati, nismo na dirkah, smo na dopustu!!!
Torej izkoristek IPS ali pa ZEUS sistema je zagotovo nekje 30% boljši od osovin (v režimu glisiranja in hitrosti okrog 25 Kn), vendar je to nekako enako kot pri Z nogi!

Kompliciranost sistema seveda je, posledično tudi vzdrževanje ni poceni. Ker je to za sedaj dosti "fancy", so tudi cene bolano navite.

Kot je bilo že napisano, če se pluje večinoma v področju glisiranja, potem je nakup barke z osovinami čista traparija, ker je tudi okretnost obupno slaba! Zakaj ima recimo Elan 42 pogon preko Z-nog in ne osovin? Zakaj ima recimo Atlantis 42, Gobbi 425, pa še kup takšnih plovil v velikosti preko 12 metrov Z-noge? Konec koncev, Terra Nauta, hrvaška retro barka, pa ima Z-noge in ne osovin...
Pri večjih plovilih je alternativa Z nogam IPS ali ZEUS in nikakor ne osovina!

Že omenjeno zgoraj, pri IPS barka dobi ogromno prostora v zadnji kabini, saj so motorji bolj nazaj. Ker zaradi boljšega izkoristka ne rabiš toliko moči, so motorji tudi za eno kategorijo manjši, posledično lažji in ker vemo da je masa pri glisiranju zelo pomembna, so posledično še bolj ekonomični. In ker manj porabijo, so lahko manjši tudi rezervoarji, kar spet zmanjša maso plovila, pa tudi prostora je več... V glavnem sami plusi so tukaj, razen kompleksnosti in pa predvsem cene, ki pa je čisti minus, oziroma NATEG proizvajalcev.

Končna odločitev? Pogon preko togih gredi je samo za plovila, ki plujejo izpodrivno in občasno "polizpodrivno", se pravi hitrosti nekje do 15 Kn. Vse kar pluje preko tega, bi bilo treba z zakonom prepovedat vgradnjo osovin, ker preveč onesnažujejo okolje! Simple, na cesti je miljon zakonov in regulativ, celo dizle bodo očitno v kratkem prepovedali na cestah (proizvodnjo novih), na morju pa še vedno v gliserjih osovine in enormno močni motorji da zadeva sploh izglisira...
Uporabniški avatar
kr en
Admiral
Prispevkov: 6703
Pridružen: So Nov 22, 2008 21:20
Kraj: From sea to sky
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a kr en » Če Avg 17, 2017 12:53

No vidiš SeaFun. Sedaj pa imaš dve čisto nasprotni si razlagi.
Pristaša osovin in totalnega nasprotnika. :D

vendar admin, čisto prav ti tudi ne morem dati v tvojih trditvah. Poglej! Npr. Beneteau Monte Carlo 37, ki ga ima frend in smo mnogo prepluli skupaj. On ima noge in Volvo Penta (nevemkajže). Poraba (trenutna) pri 25 vozlih je pri njemu cca 90L/h. Pri meni pa 110. Če bi osovinar res bil tako neekonomičen (po tvojih izračunih) bi moral moj žreti najmanj 150.
Pa še nekaj. Njegov monte Carlo izpodriva 7 -8 ton, moj pa 14 :!:
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
Uporabniški avatar
Tex
Admiral
Prispevkov: 8346
Pridružen: Sr Mar 28, 2007 00:28
Kraj: Morje

OdgovorNapisal/-a Tex » Če Avg 17, 2017 13:39

Dokler se bodo pri Grand Banks-u držali osovin, se jih bom tudi jaz...
SlikaSlika
“There’s no point having a boat if you don’t use it!”
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Če Avg 17, 2017 17:26

1. Grand Banks ne glisira, torej je v kategoriji kjer so gredi odlična izbira!

2. Mnenja niso ravno nasprotna, napisal sem podobno kot že ti, pri počasnejših plovilih so osovine zakon!

3. Pri hitrejših barkah se slab izkoristek kompenzira z velikimi motorji. Torej tudi osovinaš ima lahko potovalko visoko, npr. Ferreti 500 ima najlepšo plovbo pri 28 vozlih, samo je v njem 2 x 800 KM!

4. Kr en, kakšna je tam motorizacija pri Monte Carlu 37? Volvo D6-???

5. Veliki delovni motorji z manjšim številom vrtljajev (npr. tovj QSB) imajo manjšo porabo kot pa avtomobilski mopedi! Ne veliko, nekaj pa...

6. Ste skupaj pluli z isto potovalko? Ne verjamem, ker tam kjer ta Monte Carlo šele začne glisirat, imaš ti že obe ročki povsem naprej... :wink: In takrat ne verjamem, da imaš porabo samo 55 l po motorju, prej kakšnih 80 l po motorju.

Še enkrat, nisem proti togim gredem (osovinam), še všeč so mi, vendar pač moraš sešteti v kakšnem režimu pluješ, koliko je glisiranja, kakšna je barka, koliko pluješ počasi, itd... Glede varnosti in pa okvar, sploh pri barkah, ki so stalno v morju, pa zagotovo samo osovine...
Uporabniški avatar
Roberth1
Admiral
Prispevkov: 2042
Pridružen: Po Avg 15, 2011 20:32
Kraj: Kranj - Vraniči - Červar

OdgovorNapisal/-a Roberth1 » Če Avg 17, 2017 18:44

kr en napisal/-a:..........). Poraba (trenutna) pri 25 vozlih je pri njemu cca 90L/h. Pri meni pa 110. Če bi osovinar res bil tako neekonomičen (po tvojih izračunih) bi moral moj žreti najmanj 150.
Pa še nekaj. Njegov monte Carlo izpodriva 7 -8 ton, moj pa 14 :!:


Mnja, podatki za Azimuta 39

http://www.nauticalweb.com/boatshow/azimut/39eng.htm

Monte carlo 37

http://www.boatsales.com.au/editorial/r ... -37-10093/

Suha teža 9.900 vs 6.600 kg.
Max. 11.500 vs sklepam cca 8.500

O trenutnih porabah pa lahko rečem, da vsaj generacijo starejša tehnika in podobne teže porabi 2,5 l/miljo pri potovalki 24 - 25 vozlov. Kar pa pomeni porabo 62,5l/h. Mislim, da je Monte težji za mogoče 500 kg, ima pa D4 motorje, ki pohacajo ene 10% manj, kot KAD43.... tako, da je nekaj narobe v gornjem tekstu.
https://vodovod-rh.si/
mato
Admiral
Prispevkov: 817
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

OdgovorNapisal/-a mato » Pe Avg 18, 2017 10:51

Razmišljam zakaj imajo osovinci slabše izkorsitke (beri iščem razlago).

- čisti mehanski izkoristek do elise bi moral biti boljši saj je manj zobniških prenosov.
- Projecirana površina gredi - skega je tudi tam tam z peto Z pogona.

- Ali je omočljiva površina pri strani skega taka zavora?
- ali sam kot postavitve elise zaradi osovine toliko poslabša izkoristek le te?

Prosim za razlago, Hvala.
Mato :wink:
Uporabniški avatar
kr en
Admiral
Prispevkov: 6703
Pridružen: So Nov 22, 2008 21:20
Kraj: From sea to sky
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a kr en » Pe Avg 18, 2017 11:12

Roberth1 napisal/-a:
Suha teža 9.900 vs 6.600 kg.
Max. 11.500 vs sklepam cca 8.500


Narobe sklepaš. Pust teorijo. Mene je Serđo dvignu s polnimi rezervoarji in mu je pokazalo 14 ton. jbg. tona nafte, pol tone vode, olje, krama, pa (to dobro veš) skor tona alkohola :P in to je to!
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
Uporabniški avatar
kr en
Admiral
Prispevkov: 6703
Pridružen: So Nov 22, 2008 21:20
Kraj: From sea to sky
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a kr en » Pe Avg 18, 2017 11:17

admin napisal/-a:1. Grand Banks ne glisira, torej je v kategoriji kjer so gredi odlična izbira!


4. Kr en, kakšna je tam motorizacija pri Monte Carlu 37? Volvo D6-???

5. Veliki delovni motorji z manjšim številom vrtljajev (npr. tovj QSB) imajo manjšo porabo kot pa avtomobilski mopedi! Ne veliko, nekaj pa...

6. Ste skupaj pluli z isto potovalko? Ne verjamem, ker tam kjer ta Monte Carlo šele začne glisirat, imaš ti že obe ročki povsem naprej... :wink: In takrat ne verjamem, da imaš porabo samo 55 l po motorju, prej kakšnih 80 l po motorju.

..


Mislim da ima D4. Nisem pa ziher. Potovalka je bila 25 kn. Še zdaleč nista bili ročki do daske. Takrat je 33 kn! In takrat je max 68-70 L/h :!:
Lej ne vem. To mi je pokazal. Res zaradi trima je Z pogon optimalnejši, ampak ne za toliko, kot ti navajaš. Ja mato. Tukaj jebe kot propelerja. Ampak s tuneli so tudi to že zmanjšali. Res nisem ziher. Verjamem adminu, ker je iz stroke. Ampak jaz pišem iz izkušenj. Pred leti sem plul skupaj z Marquise 42, ki je imel IPS. Jaz z Gobbijem 345. Izola-Dalmacija-Izola. In uno je žrloooo ohoho. Meni se je zdelo logično. Je bil pač tolk težji. IPS ni nič pripomogel. Danes imam osovine in 3 x težjo barko. Žre pa dvakrat več. Torej ta teorija ne more držati. Po tej logiki bi moral imeti porabo potem 200 L/h, pa temu ni tako.
Lahko pa enkrat probamo, da ovržemo mit. Pula-Lošinj z dvema barkama. Tam nalijemo cca 100 L goriva v tanke, pa 50 L vina v riti, da bomo spet vse narobe izračunal pa bomo spet na začetku :lol: :lol:
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti