TOMOS

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator, moderator2

Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 3078
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Če Apr 26, 2018 06:48

Js mislim da tomos 4 in ostale izpeljanke le tega so povprečno dobri. Tomos 10 in 18 pa sta globoko pod gladino povprečja. Že sama peta s tistimi vijaki dela tak upor da se ti meša. Potem tisti njihov “škorenj” , sramota! Da ne omenim principa ročnega zagona. Če ne delaš z njim v rokavicah (kar jih večina ni delalo) potem maš izvrstno napravo za proizvodnjo sivih las, slabe volje in središče pozornosti na plaži :lol:
Daki

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a Daki » Če Apr 26, 2018 12:07

Tomos 10 in 18 res nista bila posrečena modela. Pa impeler se je skoz obračal v puši in je bilo potrebno dostikrat peto dol vleč. Tomos 4 je bil pa ok, sploh prvi modeli.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3107
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Pe Apr 27, 2018 19:00

Meni je T-18 dolgo in dobro služil. Vžigal s prve... Je pa res da sem zelo lepo skrbel zanj.
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 3591
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » So Apr 28, 2018 08:33

Je pa bil T 10-18 izpeljanka (osnova)Volvo Pente in dokler so bili bloki motorja od Mahlle in tudi bati in gred, je bil agregat uredu.Res z impelerjem so pa razvojno bili v kameni dobi, nikol nisi vedel ali bo zdržal 1 uro la pa eno sezono in tudi ohišje vodne črpalke se je v par letih napihnilo kot kuhano jajce, zaradi nekvalitetnega ulitka (LTH)in obdelave materiala.
mašinfirer
Uporabniški avatar
widmann
Admiral
Prispevkov: 770
Pridružen: Ne Jan 26, 2014 20:24
Kraj: KAMNIK-Minkendorf

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a widmann » So Apr 28, 2018 11:50

Habibi Vll mislim,da si mi celo enkrat omenjal,da so Nemci ulivali nekaj stvari za Tomos ,če se ne motim??
Das Ist Valter
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 3591
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » So Apr 28, 2018 15:20

Ja to je bila, kot sem omenil firma Mahlle, ki je delala bloke motorja in bate.Tudi na bloku je znak ulitka omenjene firme, bati Mahlle so pa itak poznani.Ostale ulitke raznih pokrovov pa je delo LTH.
mašinfirer
Uporabniški avatar
widmann
Admiral
Prispevkov: 770
Pridružen: Ne Jan 26, 2014 20:24
Kraj: KAMNIK-Minkendorf

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a widmann » So Apr 28, 2018 16:53

Das Ist Valter
toni8

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a toni8 » So Apr 28, 2018 20:06

habibi Vll napisal/-a:...firma Mahlle...

En l bo kar dovolj - in tudi pravilno!
Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2078
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a Piki » So Apr 28, 2018 22:22

habibi Vll napisal/-a:Je pa bil T 10-18 izpeljanka (osnova)Volvo Pente in dokler so bili bloki motorja od Mahlle in tudi bati in gred, je bil agregat uredu.Res z impelerjem so pa razvojno bili v kameni dobi, nikol nisi vedel ali bo zdržal 1 uro la pa eno sezono in tudi ohišje vodne črpalke se je v par letih napihnilo kot kuhano jajce, zaradi nekvalitetnega ulitka (LTH)in obdelave materiala.


Pri T 10 in 18 ni bilo nobene licence, z Volvo Pento so zgolj neke podobnosti (uporabljen material), gre pa zgolj za to kaj je bilo takrat na razpolago (bloki Mahle, uplinjači Bing...). Volvo Penta 140 (14 KM) je po izgledu čisto drugačen motor, tudi kubatura je manjša. Drugače pa je bil Mahle do leta 1986, po tem pa Tomosovi bloki, ki so zdržali mnogo manj kot original. Materiala niso pravilno postarali in so bloki po nekaj sto urah postali jajčasti, kar je povzročilo neenakomerno obrabo batnih obročkov, padec kompresije in luščenje nikasila. Original Mahle blok pa je bil prevlečen s kromom.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 3078
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Ne Apr 29, 2018 09:29

Končno se je obelodanilo kaj in kako je s temi kao popolnimi tomosi. Dobra tema, polna koristnih informacij!
Uporabniški avatar
jozko
Admiral
Prispevkov: 1272
Pridružen: Ne Apr 07, 2013 10:57

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a jozko » Ne Apr 29, 2018 10:02

Ja res je, TOMOS-i sploh niso bili tako slabi :!:
Marsikdo od nas je svoje začetke v navtiki opravil ravno s temi motorji :idea:
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Ne Apr 29, 2018 10:16

tolk so bili dobri, da so še danes najbolje prodajani navtični motorji.
Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2078
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a Piki » Ne Apr 29, 2018 11:39

kasaudio napisal/-a:Meni je T-18 dolgo in dobro služil. Vžigal s prve... Je pa res da sem zelo lepo skrbel zanj.


Meni tudi Tomos 18 in 20 delata brezhibno. Celo slednji s "falš blokom" vžiga na prvo. Je pa res, da je praktično nov in še ni kritičnih ur.
Uporabniški avatar
widmann
Admiral
Prispevkov: 770
Pridružen: Ne Jan 26, 2014 20:24
Kraj: KAMNIK-Minkendorf

Re: TOMOS

OdgovorNapisal/-a widmann » Ne Apr 29, 2018 11:58

jozko napisal/-a:Ja res je, TOMOS-i sploh niso bili tako slabi :!:
Marsikdo od nas je svoje začetke v navtiki opravil ravno s temi motorji :idea:


Res je Jožko in zelo drži,kot si napisal. :!:
Das Ist Valter

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost