Mercury test vzdržljivosti

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator, moderator2

Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 3079
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Mercury test vzdržljivosti

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » So Jun 30, 2018 21:24

Tako so testirali včasih in na podlagi tega tudi upravičeno jamčili kakovost!

https://youtu.be/LqnXuzJpYMM


Edit by moderator: Velik del te teme je splošno in dalj časa uporaben, zato sem dodajam nekaj povezav
Zdaj je to sicer na vrhu tem v bazi znanja, ampak sčasoma se bodo na vrhu nabrale novejše teme in potisnile tole s prve strani, jaz pa želim, da bo tudi kasneje - ko bo morda kdo eno od teh tem našel preko kazala, še vedno oboje mogoče najti in pogledati skupaj.
End Edit by moderator
Uporabniški avatar
SebastjanM
Viceadmiral
Prispevkov: 359
Pridružen: Po Maj 22, 2017 15:16
Kraj: Celje

Re: Mercury test vzdržljivosti

OdgovorNapisal/-a SebastjanM » So Jun 30, 2018 23:05

Se splača pogledat, odličen video :!: :!: 8)
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8681
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Mercury test vzdržljivosti

OdgovorNapisal/-a admin » Po Jul 02, 2018 18:48

Pol maš pa na forumu pametnjakoviče, ko nobenega motorja še od blizu vidli niso in napišejo, da za Mercury se ve, da je slabe kvalitete... :D :D :D
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 3079
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Mercury test vzdržljivosti

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Jul 02, 2018 22:32

Pa ni eden tak ki to trdi... še vedno pa sam mislim da današnji ne bodo živeli tolk dougo kot te stare konzerve. Že sam pri nas mamo tri in vsak po svoje je občudovanja vreden ko ga primerjaš s konkurenco iz takratnega obdobja.
Uporabniški avatar
primorc84
Viceadmiral
Prispevkov: 533
Pridružen: Če Okt 16, 2014 12:54
Kraj: godnje

Re: Mercury test vzdržljivosti

OdgovorNapisal/-a primorc84 » Po Jul 02, 2018 23:03

Ja včasih se je delalo da so stvari trajale v bistu so so si kupili en motor oz en čoln za celo življenje. Sedaj pa bi fabrike sle v bankrot ce ne bi delale motorjev kateri se ne bi kvarili.
Bi pa rad videl test z danasnjimi motorji tako mal za primerjavo kolk bi zdržali.
en mrzu gemišt, še raje en knc terana in ena feta pršuta, na zdravje morjeplovci
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8681
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Mercury test vzdržljivosti

OdgovorNapisal/-a admin » To Jul 03, 2018 09:23

Jaz mislim da bi današnji motorji zdržali še bistveno več! Malo smo se mi razvadili z neko idejo, da se danes vse kvari, pa sploh ni res! Edina resnica je, da so današnji stroji omejeni z leti uporabe, ker enostavno v nobenem stroju ne gre več brez elektronike, ki pa se "kvari" z leti in ne toliko z delovanjem...

Včasih je bilo karkoli čista mehanika, danes je to mešano. Mehanika bo delovalo enako tudi čez 50 let, elektronika pač ne in potrebuje menjavo...

Moramo vedeti, da danes stroje na splošno bistveno bolj priganjamo in pa krepko bolj uporabljamo. Čisto za primer, nek Fiat (tudi original, ne samo Zastava), je bilo veliko veselje, če je preživel 150.000 km, kaj veliko drugače ni bilo niti z ostalimi znamkami, tudi nemškimi! Ljudje so letno delali 10.000 km in to je bilo veliko. Danes nas je že tukaj na forumu kar nekaj, ki delamo med 50.000 in 100.000 km za avtomobilom vsako leto! Pa ravno ne menjavamo avte vsake pol leta... :wink:

Glede navtike, največji sovražnik vseh strojev, ne samo motorjev v navtiki pa je njihovo nedelovanje. Veliko ljudi barke uporablja nekaj tednov letno, tudi tiste, ki so stalno v vodi v marini, se uporabljajo preko sezone, čez zimo pa ogromno lastnikov "pozabi" na njih... Če bi pluli redno vsaj 1x na teden, bi bilo okvar bistveno manj...
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2952
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Mercury test vzdržljivosti

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Jul 03, 2018 17:14

Niso švoh merkuriji ampak jaz sem bolj fan Olejevih pogruntavščin. Ne vem zakaj ampak pri Mercu se mi vedno zdi da mal po nepotrebnem kakšne stvari zakomplicirajo.

Drgač pa tem ovalnim se zelo lepo poda bela in rdeča. Mi je prav žal, da nisem svojega ex thunderbolta pihnil v kako tako bolj eksotično barvo.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 3079
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Mercury test vzdržljivosti

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Sr Jul 04, 2018 09:34

Admin delno se strinjam delno pa žau ne. Tudi današnja mehanika že bazira zelo veliko na plastiki ki pa v vseh pogojih ni tolk obstojna in kake spojke cevi in flančne hitro odletijo če jih sam pogledaš narobe.

Aegir se strinjam da so zakomplicirali dost stvari ampak na račun tega kompliciranja je delovanje občutno bolj sofisticirano če vzamemo recimo za primerjavo mercury 500 in johnson/evinrude 50 na dva cilindra ali pa yamaho in še jih je. Mercury ne čutiš ampak samo čuješ medtem ko dva cilindra zelo žgečkata tudi če sediš na premcu.
Pa bi rekel mogoče je pa on lažji ker je manjši. Ni! Več navora? Ni. Govorim o motorjih pred našo osamosvojitvijo. Vse ostalo nad 2000 recimo me niti zanima ne ker na navtiko gledam malo drugače in sem na vodi tolk mal da lahko plujem z oldtimerjem...
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2952
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Mercury test vzdržljivosti

OdgovorNapisal/-a AEgir » Sr Jul 04, 2018 14:41

Prav imaš, merc bistveno, bistveno lepše laufa.

Za to sta dva razloga prvič ima 4 cilindre vs 2 drugič pa ima crossflow design johnson pa je looper.

Looperji so pod štandgasom in pri nižjih obratih dosti bolj zaletavi, imajo pa veliko prednost pri višjih obratih in predvsem imajo večji izkoristek pri višjih obratih. V šestdesetih letih je bil loop charging velik tehnološki preskok saj je tudi bistveno manj kadil in onesnaževal, zavrteti ga je bilo možno višje(ker tista kepa aluminija na batu pri 6000rpm zelo močno dela na tem, da bi odtrgala bat z gredi), termično je bil precej bolj stabilen in ni imel termičnega slepega čreva na batu, izognil se je piston-slap fenomenu ker bat ni bil več na eni strani težji kot na drugi in še bi se dalo naštevati.

Zaradi tega je bil eden od sloganov prvega looper đonija tudi ''more getups (kao potegov smučarjev iz vode) between gasups''.

V nekaj letih je Merc spoznal, da je to the way of the future tako da od takrat naprej so vsi omembe vredni 2 taktni Merci takisto Looperji.

OMCjev prvi looper je bil 1968. 3 cilindrični 55HP 815cc
Mercurijev prvi looper je bil 1976. V6 175HP 2000cc
Prvi serijski motor na sploh z looper tehnologijo je bil Archimedes Penta.

Vsi novi 2T motorji DFI, ETEc, TLDI, Optimax ipd so še vedno Loop Charged.

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 3079
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Mercury test vzdržljivosti

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Sr Jul 04, 2018 20:03

Zanimiv podatek
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2952
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Mercury test vzdržljivosti

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Jul 05, 2018 10:09

No to je ena stran medalje, druga pa je to, da je Merc, ko je posvojil Loop charging vse velike modele opremil s to tehnologijo brez debate, OMC pa je v svoji ultra lenosti imel v ponudbi samo te 2 in 3 cilindrske vrstne Looperje.

V4 in V6 pa je OMC izdeloval vse do 90ih v cross flow tehnologiji tako dolgo, da so menda znucali vse mašine in so bili prisiljeni ali obnoviti stare ali pa razviti nekaj novega. Šele takrat so šli pol res v taprav redesign, iz V kota 90° prešli na kot V 60° in posvojili Loop Charging tudi na svojih V motorjih. Takrat so se tudi res potrudili in patentirali kar 40 novih patentov, vključili t.i. ''finger porte'' ki so do tedaj bili rezervirani izključno v custom dirkalnih outboardih in tako.

Skratka Merc je dolgo let vodil igro v looperjih čeprav je tehnologijo prvi posvojil OMC.

Zaradi tega je tudi bistvena razlika v avtonomiji med tema dvema tipoma Rude/Jonny motorjev, pa se tega skoraj nihče ne zaveda ko kupuje tak motor. Zato bo moj kar lepo ostal pri meni, za drobiž ga ne dam.

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2952
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Mercury test vzdržljivosti

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Jul 05, 2018 10:53

OMCjev razvoj Silverstar in Spitfire motorjev je leta 1991 prejel tudi nagrado Popular Mechanics design & engineering.

https://books.google.si/books?id=fOMDAA ... &q&f=false

https://books.google.si/books?id=5uQDAA ... re&f=false

https://books.google.si/books?id=feMDAA ... &q&f=false
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost