Vse o propelerjih

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5964
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Jun 08, 2019 16:56

Dejmo drgač zapelat ker na ta način ne bo konca.

KRUPPSTAHL AG je leta 1912 patentiral nerjaveče železo, katerega imenujemo z več imeni.

Kaljenje le tega ni mogoče, zato so vsi vijaki v kammu poštampljani s številko 70.

Mogoče pa kremni začni dobavljat 12 nerjaveče vijake kammu, jih bom z veseljem kupoval.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » So Jun 08, 2019 17:13

ti nimas pojma od materialov. agresivno vsiljujoc pa kot vedno.

sploh ves kaj je TK patentiral? 1.4300 - Versuchschmelze Nr.2, austenit. Tega materijala ne proizvaja noben vec. ker je neuporaben za danasnje potrebe.

Ti sploh ves kaj 70 pomeni na vijaku? Natezno trdnost! Kaksno kaljenje pri A2 vijaku....kot bi rekel da je 8.8 zato ker je M12...ali pa vroce cinkan 12.9, samo da je crne barve.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5964
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Jun 08, 2019 17:34

Vsaka debata je tko zadne čase. Sr reče, da so osi nekih pet iz kaljenega rosfraja kar jaz rečem da ne ker se rosfraj ne kali in to ve vsak k ma pet dek zenfa v glavi in pol ti prletiš z neko ultra specialno zlitino k se uporablja za šobe hidroelektrarn. Pa kdo je tle nor?

Rosfraj je mehk material in se ne kali.

Tko k voda ne gori. Ampak lahko pa utemeljeno trdiš tudi da gori ker res vodik gori ampak to je drekpumpa argumentiranje. In v tem si ti specialc.

70 je natezna trdnost ja. Slaba natezna trdnost.

Kaj je skupno vsem navadnim rjavečim vijakom, ki imajo bustveno boljšo natezno trdnost?

Class 8.8 Medium carbon steel, quenched and tempered 600
Class 10.9 Alloy steel, quenched and tempered 830
Class 12.9 Alloy steel, quenched and tempered

Ampak ajde nej bo kaljen rosfraj iz hideoelektrarne v aksah. Sliš se super.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Jun 08, 2019 17:41

AEgir napisal/-a: Pa kdo je tle nor?


Morda vsi, morda nihče, morda le eden, ampak ti definitivno nisi dorasel temi o jeklih. Sploh ne zaštekaš poante!
V prejšnjem članku sem ti napisal osnove o jeklu, ter razložil razliko med zmesjo, ter zlitino, ti pa še kar nadaljuješ z zmotnim mnenjem. Preden sam sebe z nadaljevanjem teme opredeliš za tistega enega iz prvega stavka ti priporočam, da si prebereš osnove iz Gradiv za strojno tehniško šolo ali kakorkoli se ta šolski program trenutno imenuje. Tvoja nevednost iz področja jekel je zastrašujoča glede na to, da se predstavljaš kot strokovnjak v motoroznanstvu in morda za nekoga tudi si, ampak nekdo, ki klati take kot ti okrog "rostfraja" ni strokovnjak za popolnoma nič kar diši po železju.
Pa brez zamere.
Nazadnje spremenil SR 290, dne So Jun 08, 2019 17:51, skupaj popravljeno 1 krat.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » So Jun 08, 2019 17:49

lej on pac ve da se "rostfrej" ne kali. ostali imenujemo po dejanskih oznakah. ce mu martenzit, ferit in avstenit niso pojmi, potem je pac "rostfrej". google specialec pac

https://www.hsm-stahl.de/fileadmin/user ... 1.4112.pdf

uporaba: osi v crpalkah, lezaji etc...

https://www.kugellager-shop.net/ss6002- ... stahl.html

jebat ga. en k sam rostrej pozna, more se inox spoznat. pa Stainless stell tud ni slab. Lahko pa tud Niro ce je po nemsko...
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5964
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Jun 08, 2019 17:57

Dobro jaz priznam da sem budala, ni probema. Zdaj ko smo to razčistili dejmo naštet kje vse se vsak od nas v vsakdanjem življenju srečuje s kaljenim rosfrajom?

Verjetno je veliko tega povsod pa samo jaz k sm neuk tega ne vidim.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Jun 08, 2019 18:08

AEgir napisal/-a:Dobro jaz priznam da sem budala, ni probema. Zdaj ko smo to razčistili dejmo naštet kje vse se vsak od nas v vsakdanjem življenju srečuje s kaljenim rosfrajom?


Štiri take, ki jih gotovo poznaš:
99% kuhinjskih nožev, večina izhodne gredi na nogah pogonov plovil, tvoj Clever propeler in velika večina vseh nerjavnih propelerjev, večinoma ventili v mercovih motorjih...
:mrgreen:
https://sl.wikipedia.org/wiki/Jeklo :oops:
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5964
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Jun 08, 2019 18:24

. Austenitic stainless steels are capable of some surface hardening, but not through-hardening treatments like quench & temper. ... You may get a case hardened layer with a nitriding process but the corrosion resistance of the austenitic grades as 304 will suffer.


Kaj to pomeni točno? Morda, da se ne da kalit rosfraja?

Torej hočmo trough-hardening ne površinske aka case-hardened utrjenosti.

Površinsko utrjeni noži, propelerji in akse tako odpadejo.

Še kaj drugega?

Tle je lepo zapisan vseskp; https://www.forging.org/forging/design/ ... steel.html

Povzetek je : Rosfraja se ne da kalit, edini, ki se ga da pogojno kalit je martensitni, ki pa bolj ga kališ manj je nerjaveč.
Nazadnje spremenil AEgir, dne So Jun 08, 2019 18:34, skupaj popravljeno 1 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Jun 08, 2019 18:31

Tako je to, če si funkcionalno nepismen.
Preberi prvo kar sem ti napisal enajst postov nazaj in kar sem pripel o jeklu iz Wikiopedije in ne pokaj takih štosov. Na desni strani wiki članka imaš liquidus-solidus diagram, ki lepo odgovori na tvoj citat in tudi v tekstu imaš po slovensko vse lepo razloženo. To, da martenzitna legirana jekla rjavijo ko so kaljena je napačno razumevanje besedil in ne drži. :oops: :oops:
Po tvoji logiki so kuhinjski noži iz nekega čudežnega materiala, oziroma so čisto mehki na sredini , oziroma rjavijo in ventili iz Inconela rjavijo? Daj skuliraj se. :mrgreen:
Nazadnje spremenil SR 290, dne So Jun 08, 2019 18:38, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5964
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Jun 08, 2019 18:37

Ne berem tehnične literature v slovenščini ker je slovenije zelo malo v svetovnem merilu in tako je tudi s tehnično literaturo.

Evo ga;

Home3.7.2 Heat Treating Stainless Steel
3.7.2 Heat Treating Stainless Steel
Stainless steels may be divided into four groups to distinguish their response to heat treatments. The ferritic, austenitic and martensitic grades are described in Section 4.2. The precipitation hardening grades, designated with a PH suffix (e.g.15-5 PH) constitute a group which, unlike the other three, achieves both high strength and corrosion resistance. Following is a brief overview of the heat treatment capabilities of the four groups.

Ferritic Stainless Steels — Ferritic stainless steels are not hardened by quenching. The only heat treatment applied to ferritics is annealing because they develop minimum hardness and maximum ductility, impact toughness and corrosion resistance in the annealed and quenched condition. Annealing also relieves stresses developed during welding or cold working and provides a more homogeneous microstructure.

Austenitic Stainless Steels — Conventional austenitic stainless steels will work harden with cold working, but cannot be hardened by heat treatment. Annealing is employed to optimize corrosion resistance, softness and ductility; consequently post-annealing may be specified after welding or thermal processing. This group is usually purchased in the annealed or cold worked condition.

Martensitic Stainless Steels — The maximum hardness achievable in martensitic stainless steels depend primarily on their carbon content. Therefore heat treating this group is essentially the same as for plain carbon or low alloy steels, but process parameters are different because the higher alloy content of the group makes them respond more sluggishly. They exhibit excellent hardenability so that maximum hardness is achieved in the center of sections up to 30 mm (12 in.) thick by air cooling. There are two principal types of heat treatment.

Annealing reduces hardness and increases ductility. Full annealing is expensive and time consuming, and should be specified only when required for severe forming.
Austenitizing, quenching and tempering are employed to increase strength and hardness. These processes also affect corrosion resistance, sometimes requiring balancing of the heat treatment parameters to optimize product strength and corrosion resistance requirements.
Precipitation Hardening (PH) Stainless Steels — The most commonly forged grades of PH stainless steels are 15-5 PH and 17-7 PH. These grades combine the high corrosion resistance of austenitic grades with the strengths achievable in martensitic grades. Procedures are available for homogenization, austenite conditioning, transformation cooling and precipitation hardening (age-tempering) these grades.

Duplex Stainless Steels — The typical forging grades contain a mixture of austenite and ferrite in their microstructures. They are generally not heat treated other than annealing.

Return to Table of Contents



No kaj pravi o kaljenju? Dve od štirih vrst se ne da kalit, tretjo pa največ do kolk v globino, 30mm? In glede na potrebe je treba najti razmerje med enim ali drugim trdoto ali nerjavnostjo. Četrti pa je kovan in staran. Zanimivo ne.
Nazadnje spremenil AEgir, dne So Jun 08, 2019 19:06, skupaj popravljeno 3 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Jun 08, 2019 18:40

:lol:
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5964
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Jun 08, 2019 18:50

Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Jun 08, 2019 19:12

Aegir,

Z vsem spoštovanjem do tebe nimam namena še naprej debatirat. Imaš nekaj inovativnih idej, ampak okrog metalurgije si pa v popolni temi.
Angleško tekoče govorim in pišem, tisti smeško je bil namenjen tebi.
Kot veš nobene hiše ne pričnejo gradit pri strehi, prvo se izdela temelje. Tako je tudi drugod in nadaljevanje debate z tabo nima nobenega smisla dokler ne pridobiš nekaj osnovnega znanja o jeklih. Ko daš to skozi se lahko pogovorimo zakaj recimo inconel-rostfraj ne rjavi, zakaj sicer pogojno sodi med nerjavna jekla in zakaj potniški letalski promet bazira na njem, ali zakaj se rostfraja A4 ne da kalit, zakaj hitrorezno jeklo-rostfraj ne rjavi, čeprav je po kaljenju dovolj trdo za strugarsje nože, zakaj kuhinjski noži po kaljenju ne rjavijo...
Tele bučke, ki jih tolčeš v tej temi zagotovo ne izboljšujejo mnenja ostalih morjeplovcev o tvoji strokovnosti, ki je resnici na ljubo okrog rostfraja ni, še celo mimo tolčeš, da kolena pokajo od smeha tistim, ki to berejo.
Lej, metalurgija je eksaktna veda in tako politično natolcevanje hitro negira samo sebe. Nauči se, do takrat pa raje ne čivkaj več, se ti ne izide. :wink:

In v vednost:
Nisem metalurg in iz metalurgije poznam le osnove dobljene pri Križmanu na strojnem faksu v MB, ampak slovenske metalurge pa dovolj spoštujem, da si te upam okrcati glede tvojega zaničevanja našega vedenja okrog jekel. Na Ravnah delajo materiale, ki bi jih marsikje na zahodu želeli in zelo dobro služijo z njimi. In ti materiali so večinoma rostfraj namenjen toplotni obdelavi.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5964
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Jun 08, 2019 22:21

Zdi se, da se te bolj skrbi moj ugled kot mene. Men en mal dol maha kaj si kdo misli. Rosfraj ni material, ki bi se kalil kar pa je izjem, so kompromisi. Oziroma v to verjamem jaz in prepričam vsakega, ki mi da priložnost v točno to.

Slovenska literatura je bila top pred 30 leti, danes pa je obsolete in ker je svet globalna vas danes klikneš v sredo je tle skoraj karkoli. Da ne govorimo da marsikakšnega tehničnega znanja tle sploh ni. Ne duha ne sluha ni o njem. Ljubim Slovenijo ampak tehnična znanja in mojstri pri nas so večinoma pogreb pogrebov. So tudi izjeme samo redke.

Evo ti Incoloy 800 pa ti povej a je to nerjaveče al ne.

Slika

Danes v letalskih motorjih ni več inconela ampak se uprablja titanijev aluminid. Imam tlele en lep propeler v omari narejen iz tial-a.

Zakaj recimo na avtomobilih tudi tistih najdražjih niso vsi vijaki iz rosfraja? Iz istega razloga kot so vsi vijaki v kamm največ 70 kar je 20% slabša natezna trdnost od vijaka 8.8.

Mam pa tlele ene par aks iz različnih pet pa jih bom prav nesel enkrat na analizo me res zanima iz česa so.

Če so iz kaljenega rosfraja se ti javno opravičim.

Pa pustimo to temo na strani, dajmo raje kaj o res zanimivih stvareh rečt. Recimo zanima me kaj veš o lursnovem efektu oziroma zakaj se to ne uporablja če je dokazano, da dobro deluje?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Jun 08, 2019 23:06

:D Incoloy = Inconel? :D
Visokotlačne turbine, izgorevalne komore in izpišne cevi reakcijskih motorjev so vsaj po mojem vedenju še vedno iz različnih inconelov.
Vse noge površinskih pogonov Mercury, Arneson, Sea Furry, MSA... imajo propelerjeve gredi iz kaljenega nerjavnega jekla. Največkrat kar SCM-21 ki je napisan v tehnični dokumentaciji našega pogona je klasičen primer poboljšanega nerjavnega jekla, rostfreja po domače.
Vsi inoks propelerji iz Mercurijevega programa so termično obdelani. Cenejši so poboljšani, dražji so kaljeni, še dražji pa kovani in kaljeni. Chooper kakršnega imaš je navadno poboljšan, da na zvaru ne odleti, zato ima relativno debel korenski profil.

Zdaj pa nehaj z tem trapastim kvizom agresivnega metanja na finto kot petletni froc in se pojdi učit. Trditev o pogrebu slovenskega tehničnega znanja napisana izpod prstov nekoga, ki kvasi take neumnosti kot jih ti v tej temi je klasičen primer alter ega.

Ne poznam lursonovega efekta. Če z tem misliš Luerssenovo krmilo je pri sodobnih gliserjih nepotrebno.

Lahko noč, naspi se! :oops:

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov