Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Moderatorji: moderator2, moderator
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Ta hip se odvija Alesjov projekt popravila motorja in s tem povezane predelave na hlajenje s sladko vodo pri čemer sem mu priskočil na pomoč.
Osnovna ideja je da bo sladka voda oziroma antifriz hladila motor in izpušni kolektor motorja. Antifriz se bo hladil v Scamovem izmenjevalcu (15kW hladilne moči), kjer se bosta v proti toku srečevala morska voda in antifriz. V osnovi je motor Volvo Penta MD7B zelo trpežen. Njegova največja pomankljivostpa je,da je direktno hlajen s slano vodo. Kot vemo se v takem primeru nabere po kanalih zelo hitro precej soli in vodega kamna katera zamašita hladilne kanale. Lastniki so obsojeni na izjemno pogosto servisiranje takih motorjev in kljub skrbnosti so težave s pregrevanjem motorja pri večini neizogibne. Sedaj se predvideva, da bo življenska doba izjemno podaljšana, servisni intervali pa omejeni zgolj na menjavo olja, filtrov in cink protektorja v izmenjevalcu. Življenska doba črpalk je najmanj pet let in več. Impelerje in rezervni jermen pa bo imel na zalogi. Težav s pregrevanjem tako ne bi smelo biti praktično nikoli več.
Ideja za montažo dveh črpalk PM15 Ancor na blok motorja.
Ta motor namreč nima lastne črpalke za pretok sladke vode, zato sva dodala zunanjo enake kapacitete kot je bila prejšnja. Druga črpalka pa bo črpalka slane vode , ki bo skrbela za pretok vode skozi izmenjevalec in se nato v mešalcu skupaj z izpuhom združila v izpušni cevi.
Načrt za izdelavo adapterja kateri bo priklopljen na originalno mesto kot je bila prej črpalka slane vode.
Detalji za izdelavo adapterja.
Ali ima kdo od Morjeplovcev možnost izdelati Adapter ?
V Alesjevi delavnici
Na spodnji zobnik bo priključen adapter na katerem bo jermenica gnala obe črpalki.
Iskanje rešitev in risanje načrta.
Poročilo sledi ko bo končano.
LP Iztok
Osnovna ideja je da bo sladka voda oziroma antifriz hladila motor in izpušni kolektor motorja. Antifriz se bo hladil v Scamovem izmenjevalcu (15kW hladilne moči), kjer se bosta v proti toku srečevala morska voda in antifriz. V osnovi je motor Volvo Penta MD7B zelo trpežen. Njegova največja pomankljivostpa je,da je direktno hlajen s slano vodo. Kot vemo se v takem primeru nabere po kanalih zelo hitro precej soli in vodega kamna katera zamašita hladilne kanale. Lastniki so obsojeni na izjemno pogosto servisiranje takih motorjev in kljub skrbnosti so težave s pregrevanjem motorja pri večini neizogibne. Sedaj se predvideva, da bo življenska doba izjemno podaljšana, servisni intervali pa omejeni zgolj na menjavo olja, filtrov in cink protektorja v izmenjevalcu. Življenska doba črpalk je najmanj pet let in več. Impelerje in rezervni jermen pa bo imel na zalogi. Težav s pregrevanjem tako ne bi smelo biti praktično nikoli več.
Ideja za montažo dveh črpalk PM15 Ancor na blok motorja.
Ta motor namreč nima lastne črpalke za pretok sladke vode, zato sva dodala zunanjo enake kapacitete kot je bila prejšnja. Druga črpalka pa bo črpalka slane vode , ki bo skrbela za pretok vode skozi izmenjevalec in se nato v mešalcu skupaj z izpuhom združila v izpušni cevi.
Načrt za izdelavo adapterja kateri bo priklopljen na originalno mesto kot je bila prej črpalka slane vode.
Detalji za izdelavo adapterja.
Ali ima kdo od Morjeplovcev možnost izdelati Adapter ?
V Alesjevi delavnici
Na spodnji zobnik bo priključen adapter na katerem bo jermenica gnala obe črpalki.
Iskanje rešitev in risanje načrta.
Poročilo sledi ko bo končano.
LP Iztok
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Našel sem podatek o pretoku črpalke PM15 Ancor
Višinska razlika zajema vode h=0m
- pri 900 obratih 18l/min
- pri 1400 obratih 20l/min
- pri 2000 obratih 26l/min
Višinska razlika zajema vode h=0,6m
- pri 900 obratih 10l/min
- pri 1400 obratih 14l/min
- pri 2000 obratih 20l/min
Višinska razlika zajema vode h=0m
- pri 900 obratih 18l/min
- pri 1400 obratih 20l/min
- pri 2000 obratih 26l/min
Višinska razlika zajema vode h=0,6m
- pri 900 obratih 10l/min
- pri 1400 obratih 14l/min
- pri 2000 obratih 20l/min
Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Sem že od konca dopusta brez barke, zakaj? Izredno vzdržljiv motor volvo penta se je odločil, da ne bo več opravljal svojega namena, vzrok, vsi kanali, ki hladijo motor so bili popolnoma zamašeni in posledica tega, odpoved. Če z motorja ne snameš glave, nikoli ne veš kako je kaj zamašeno, tokrat je bilo 90 procentov je pa heroj še vedno klepal. Ker sem po odstranitvi motorja ugotovil, da je že imel prvo brušenje in je bil že v precej dotrajanem stanju sem nabavil drug motor, kateri je sedaj deležen temeljite obnove. Motor sem kupil od našega člana Leonarda, ki ga je nameraval vgradit v svojo jadrnico ampak se je potem odločitev spremenila, niti on in jaz nisva vedela v kakšnem stanju je motor, ki ga je lani kupil v avstriji. Ko sem ga pripeljal domov in odprl sem ugotovil, da je motor v notranjosti v odličnem stanju, takoj se je videlo da ni deloval nikoli v slani vodi. Odločil sem se za menjavo batnih obročkov in temeljite obnove. Prijatelj NT, ki je res glavca in stručko v veliko področjih mi je svetoval naj ga ne hladim več z morsko vodo. Sprva si nisem nameraval delat preveč stroškov, ker so vsi rezervni deli za volvo dobesedno zlati. Ampak, ko sem videl koliko škode naredi vodni kamen na motorju sem se definitivno odločil za hlajenje motorja preko izmenjevalca z antifrizom.
NT, po obisku pri meni zelo hitro pogrunta projekt hlajenja, ki je že v polnem teku Hvala, Iztok.
Čiščenje razstavljenih delov:
Pnevmatski igličar očisti enako kot peskanje
Čisto, zatem, epoksi primer in potem dvokomponentna barva za motorje
NT, po obisku pri meni zelo hitro pogrunta projekt hlajenja, ki je že v polnem teku Hvala, Iztok.
Čiščenje razstavljenih delov:
Pnevmatski igličar očisti enako kot peskanje
Čisto, zatem, epoksi primer in potem dvokomponentna barva za motorje
Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Na mestu kjer je bila prej pumpa bo sedaj jermenica, ki bo poganjala dve pumpe, projekt by NT.
SE NADALJUJE
SE NADALJUJE
Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Čiščenje bloka motorja
in pripravljeno za barvanje
in pripravljeno za barvanje
Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Tudi blok motorja je pobarvan
Volvo penta motorji so bili vedno zelene barve in zakaj bo sedaj bel lepo svetlo in čisto v motornem prostoru
Idemo dalje čiščenje batov, menjava obročkov, itd.................
Volvo penta motorji so bili vedno zelene barve in zakaj bo sedaj bel lepo svetlo in čisto v motornem prostoru
Idemo dalje čiščenje batov, menjava obročkov, itd.................
Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Sta pomislila kako bo gumjast impeler prenesel vročo hladilno tekočino.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Bavarko napisal/-a:Sta pomislila kako bo gumjast impeler prenesel vročo hladilno tekočino.
Odlično vprašanje !
Me veseli, da si se posvetil zadevi in zastavil pravo vprašanje, kajti prav to je bil tudi moj pomislek. Prišel sem do zaključka, da v primeru da impeler guma slučajno temu ne bi bila kos tako temperaturno kot kemično sem predvidel, da naredimo kovinski rotor, ki bo poganjal hladilno tekočino natanko tako kot vodne pumpe v klasičnih motorjih. Tam namreč ni impelerja temveč samo kovinski rotor. Obenem pa bo pumpa montirana takoj za izmenjevalcem, ko se hladilna tekočina že ohladi na predvidenih manj kot 70°C, zato me temperatura ne skrbi.
Po prvem tednu uporabe se bo videlo, če bo ta impeler, ki je narejen zgolj za vodo, preživel kontakt z antifrizom. Gumi cevi v avtu prenašajo celo višje temperature, zato naj ne bi bilo nobenih težav.
Naravna guma je odporna na antifreeze
Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Edina prednost impelerja je ustvarjanje podtlaka, ki pride v poštev pri slani vodi. Te prednosti ne potrebuješ.
Vse ostale prednosti so na strani obtočne črpalke s trdim rotorjem.
Vse ostale prednosti so na strani obtočne črpalke s trdim rotorjem.
-
- Štabni vodnik
- Prispevkov: 29
- Pridružen: Po Okt 30, 2017 13:32
Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Zakaj pa ne uporabita električne črpalke za hlajenje motorja?
V kombinaciji z kontrolerjem ne potrebuješ termostata, motor hitreje doseže delovno temperaturo in jo lažje ohranja. Bolj enostavna je tudi montaža. In ne potrebuje vzdrževanja.
Jaz bi razmislil o tem.
lp
V kombinaciji z kontrolerjem ne potrebuješ termostata, motor hitreje doseže delovno temperaturo in jo lažje ohranja. Bolj enostavna je tudi montaža. In ne potrebuje vzdrževanja.
Jaz bi razmislil o tem.
lp
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Tudi odlično vprašanje!
Voda mora namreč cirkulirati stalno tudi, ko je termostat zaprt zaradi hlajenja izpušnega kolektorja s sladko vodo. V kolikor ne bi bilo stalnega pretoka bi lahko voda, ki hladi izpušni kolektor zavrela in nastal bi nadtlak. To se mi je namreč dogajalo pri marinizaciji Golfa 1,6D... in sem imel strašne probleme z odzračevanjem dokler nisem pogruntal kje je težava. Skratka tudi sladka voda mora stalno krožiti neovirano. Termostat zgolj regulira količino vode za hlajenje bloka motorja v odvisnosti od temperature.
Voda mora namreč cirkulirati stalno tudi, ko je termostat zaprt zaradi hlajenja izpušnega kolektorja s sladko vodo. V kolikor ne bi bilo stalnega pretoka bi lahko voda, ki hladi izpušni kolektor zavrela in nastal bi nadtlak. To se mi je namreč dogajalo pri marinizaciji Golfa 1,6D... in sem imel strašne probleme z odzračevanjem dokler nisem pogruntal kje je težava. Skratka tudi sladka voda mora stalno krožiti neovirano. Termostat zgolj regulira količino vode za hlajenje bloka motorja v odvisnosti od temperature.
-
- Štabni vodnik
- Prispevkov: 29
- Pridružen: Po Okt 30, 2017 13:32
Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Te vodne črpalke uporabljamo v avtomobilih in v 10. letih še ni bilo nikoli nobene težave z njimi
https://daviescraig.com.au/category/ele ... ump-12volt
https://daviescraig.com.au/category/ele ... ump-12volt
Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Obnova pa gre počasi naprej
Cilindri pohonani in zelo malo obrabljeni, komaj stotinko, batni obročki pa nekaj več zato sem jih zamenjal z novimi.
Deli pripravljeni za sestavljanje
Tudi glava motorja in bosch pumpa sta bila v temeljiti obnovi pri mojstru za dizle Arčon Jordanu iz Renč, Priporočam, vse je zrihtano strokovno, kot mora bit. http://www.antigrip.eu/
Cilindri pohonani in zelo malo obrabljeni, komaj stotinko, batni obročki pa nekaj več zato sem jih zamenjal z novimi.
Deli pripravljeni za sestavljanje
Tudi glava motorja in bosch pumpa sta bila v temeljiti obnovi pri mojstru za dizle Arčon Jordanu iz Renč, Priporočam, vse je zrihtano strokovno, kot mora bit. http://www.antigrip.eu/
Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo
Lepo zgleda ,ne beleži pa kolko si porabu dnarja in ur ,ker pol zna bit da tok boli glava da ne pomaga ne pir ne lekadol..Taka je pač ta naša otročarija k se ji navtika reče.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov