Zanasanje colna pri glisiranju

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator, moderator2

Primoz1
Višji vodnik
Prispevkov: 15
Pridružen: So Avg 04, 2018 08:02

Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a Primoz1 » To Jul 30, 2019 15:09

Zakaj so čoln neprijetno zvrne v stran pri glisiranju? Gre za kvarnerplastiko opatija 3.8m in tohatsu 30km 2t.
Ko coln pride iz vode se zvrne v levo. Če ga pustim glisirat in zavijam desno (zacnem nabijat kroge) se čoln poravna.
Ali je to stvar, ki se jo da korigirati s cink-anodo?
Hvala, lp
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2856
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Jul 30, 2019 15:17

1. Na desni strani dna je vdolbina, ki deluje kot spojler. Kvarnerplastike imajo vse te vdolbine, ampak morda je tu na eni strani večja in daje več vzgona.
2. Motor ni na sredini krme.
3. Neustrezen propeler. To je zelo verjeten razlog. Prevelik rake in premer propelerja, po možnosti še dober cup in imaš zvračanje na levi bok.
4. Rezervoar bencina ali kaj drugega težjega na levi.
Gliserji imajo večinoma volan na desni ravno zaradi tega nagibanja, da šoferjeva teža malce omili to težavo.

Kak propeler imaš gor in kako globoko je kavitacijska glede na dno krme, ko je v nevtralnem trimu?
Poizkusi malo več trima, včasih pomaga.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2630
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Jul 30, 2019 15:40

Če ti vleče volan pol popravi kot repetnice nad propelerjem.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Primoz1
Višji vodnik
Prispevkov: 15
Pridružen: So Avg 04, 2018 08:02

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a Primoz1 » To Jul 30, 2019 16:05

SR 290 napisal/-a:1. Na desni strani dna je vdolbina, ki deluje kot spojler. Kvarnerplastike imajo vse te vdolbine, ampak morda je tu na eni strani večja in daje več vzgona.
2. Motor ni na sredini krme.
3. Neustrezen propeler. To je zelo verjeten razlog. Prevelik rake in premer propelerja, po možnosti še dober cup in imaš zvračanje na levi bok.
4. Rezervoar bencina ali kaj drugega težjega na levi.
Gliserji imajo večinoma volan na desni ravno zaradi tega nagibanja, da šoferjeva teža malce omili to težavo.

Kak propeler imaš gor in kako globoko je kavitacijska glede na dno krme, ko je v nevtralnem trimu?
Poizkusi malo več trima, včasih pomaga.


1. OK, za vdolbino bom pogledal, čeprav ne vem točno kaj. Skratka primerjati moram poden če je zrcalen glede na gredelj?
2. Motor je na sredini krme, oz. 3mm proti desni strani :)
3. Neustrezen propeler, to lahko ugotovim le z nabavo drugega-manjšega. Cupa skoraj nima, rake pa tudi na oko ni nič high performance. Glede na to da gre za 30km tohatsu, niti ne pričakujem nekaj posebnega.
4. Teža na čolnu je razporejena enakomerno, gorivo v premcu. Zgodba je enaka če sm v čolnu sam ali s sovoznikom, le da se s sovoznikom lahko oba prestaviva na desno :wink:
5. Zdaj je potrebno povedat, da ne gre za avtomatski trim, ampak ročni z zaticem. Kavitacijska je od dna krme malenkost nižja. Bom poskusil malo več trima, kako luknjo, ker trenutno je postavljen tako, da bi moral premec rint v vodo...
Primoz1
Višji vodnik
Prispevkov: 15
Pridružen: So Avg 04, 2018 08:02

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a Primoz1 » To Jul 30, 2019 16:07

AEgir napisal/-a:Če ti vleče volan pol popravi kot repetnice nad propelerjem.

Volan mi ne vleče, smer drži, tudi če ga spustim, le da drži smer postrani...
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2630
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Jul 30, 2019 16:46

Pol je prav nastavljen tist stabilizator. A si prvič na vodi s tem čolnom?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Primoz1
Višji vodnik
Prispevkov: 15
Pridružen: So Avg 04, 2018 08:02

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a Primoz1 » To Jul 30, 2019 18:54

Kateri stabilizator?
Da, prvič na vodi...
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2856
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Jul 30, 2019 19:26

1.) Daj motor za eno luknjo višje, bo manjša ročica.
2.) Rezervoar in vse kar je težkega daj čim bolj nazaj, čim bolj ga zadaj obteži in pusti lahek premec.
3.) Poizkušaj z trimom. Včasih se gliserji tako obnašajo, če preveš rijejo z premcem po vodi. Daj motor vsaj eno luknjo nad položaj, ko bi bila kavitacijska vzporedno z dnom. Na koncu bosta verjetno potrebni dve luknji.

Kvarnerplastike nimajo ravnega dna. Proti krmi se rahlo zavije navzdol kot kak spojler. Ta škaf je bil predviden za T18 in za tako malo moč je taka rešitev dobra. Ko pa natakneš gor močnejši motor, preveč dvigne rit in tišči dol premec. Če te neravnine na zadnjem metru gliserja niso enake na levi in desni ga vrti v eno smer. Vse skupaj je podobno avionu, ko se zavrti z pomočjo zakrilc. Rešitev je kitanje in recimo forumaš Marcel dobro ve o čem govorim. :D
Primoz1
Višji vodnik
Prispevkov: 15
Pridružen: So Avg 04, 2018 08:02

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a Primoz1 » To Jul 30, 2019 19:37

Se mi zdi, da sem pozabil povedat stvar, ki bi lahko vplivala na situacijo :oops:
Čoln ima predelano krmo, krma je dvignjena, tako da je nasajen motor z dolgo peto...
Slika
Slika
Slika
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2856
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Jul 30, 2019 19:58

Kaj piše na propelerju? Na pestu je ziher nekaj številk in črk!
Igraj se z trimom, dvigni motor za eno luknjo, če gre in vso težo čim bolj nazaj, nič v premec.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2914
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » To Jul 30, 2019 22:06

Motor mora bit s kavitacijsko ploščo 3cm višje od dna. Rezervoar daj nazaj in propeler čim manjši po premeru. Trim tudi pomaga ampak pri tem dnu ne prime zaradi spojlerjev. V skrajni sili imam ene flape viška če boš želel da ne pumpa in je nagnjen...
Primoz1
Višji vodnik
Prispevkov: 15
Pridružen: So Avg 04, 2018 08:02

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a Primoz1 » To Jul 30, 2019 23:14

SR 290 napisal/-a:Kaj piše na propelerju? Na pestu je ziher nekaj številk in črk!
Igraj se z trimom, dvigni motor za eno luknjo, če gre in vso težo čim bolj nazaj, nič v premec.

OK, so številke, to vem, kako naj si z njimi pomagam, da zguglam drug manjši propeler, al kaj drugega? Kaj mi povejo? Drugače si ne predstavljam zakaj bi tank v premcu vplival na to, nameščen je na sredini, čoln pa ko glisira, lepo glisira, le da je nagnjen...
Primoz1
Višji vodnik
Prispevkov: 15
Pridružen: So Avg 04, 2018 08:02

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a Primoz1 » To Jul 30, 2019 23:23

Marcel_Mastnak napisal/-a:Motor mora bit s kavitacijsko ploščo 3cm višje od dna. Rezervoar daj nazaj in propeler čim manjši po premeru. Trim tudi pomaga ampak pri tem dnu ne prime zaradi spojlerjev. V skrajni sili imam ene flape viška če boš želel da ne pumpa in je nagnjen...

Malce sem upal, da se boš oglasil, sem videl tvoj projekt, res v nulo... Sem te tudi klical za prodajo, 2x, pa se mi nisi oglasil :? :)
Kavitacijska je oddaljena 3cm od podna...
Prej sem probal s trimom dvignjenim za 2 luknji... Čoln je že prej zelo rad dvignil premec, tudi ko sva oba sedela spredaj. Zdaj se moram pa vsest na zgornji del stola, da sploh vidim kam grem... Bom jutri zjutraj probal se v mirnem za en zob nazaj...
Te flape sem že gledal, vem da se z njimi podaljša vodna linija in s tem pridobi kak vozelj. Drugače čoln ne pumpa... Ali bi s tem lahko preprečil nagnjenost?
Premaknil sem tudi cink anodo (repek nad propelerjem) tako da zdaj pa res zavija. Jutri poročam ugotovitve, ker jih danes zaradi razburkanega morja nisem mogel opraviti merodajno...
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2914
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Sr Jul 31, 2019 06:07

Učasih mam kup neodgovorjenih klicev in zaradi narave dela ne morem takoj odgovorit pol pa pozabim koga klicat nazaj... zdaj je itak prodan že. Ta čoln sam po sebi ne dviguje premca zaradi oblike dna. Krmno steno ima zelo pokončno in jaz sem moraj dat delat kajlo da sem spremenil kot motorja da je imel malenkost negativnega trima za štart, torej če dviguješ trim je premec samo še bolj v zrak in po spletu vseh dejavnikov so izgube moči ogromne. Ko daš tank in kramo nazaj boš plul bolj udobno. Tiste številke pa če so recimo 12 1/2x13P je prva premer v colah druga pa korak v colah pri enem obratu. S flapi zelo redkokdaj dobiš hitrost prej izgubiš kako mph. Lahko pa umiriš ali izravnaš plovilo, kar je pa učasih najboljši kompromis.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2856
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Jul 31, 2019 06:52

Primoz1 napisal/-a:Prej sem probal s trimom dvignjenim za 2 luknji... Čoln je že prej zelo rad dvignil premec, tudi ko sva oba sedela spredaj. Zdaj se moram pa vsest na zgornji del stola, da sploh vidim kam grem...
Te flape sem že gledal, vem da se z njimi podaljša vodna linija in s tem pridobi kak vozelj.


Pri nekih hitrostih tik pred izglisiranjem je to čisto normalno, med glisiranjem se ti pa z kvarnerplastiko to ne bo zgodilo, če imaš vsaj 1,5 m višine. Tak mehanski trim kot ga imaš mora biti nastavljen za glisiranje in ne za vožnjo iz pristanišča. To pomeni, da mora dovolj dvignit premec, da se uleže v zavoj kot motocikel in ne da ga robi in te hoče vreči iz čolna, kar se verjetno tebi dogaja.
Noben flap še nikoli nnobenemu gliserju ni povišal hitrosti, se pa to lahko zgodi pod določenimi pogoji v polizpodrivni plovbi.

Morda veš:
- kakšne vrtljaje dosegaš pod polnim plinom?
- kakšno hitrost dosežeš pod polnim plinom?
- napiši številke iz propelerja.

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 1 gost