Stran 2 od 3

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Sr Jul 31, 2019 11:08
Napisal/-a Primoz1
Marcel_Mastnak napisal/-a:Učasih mam kup neodgovorjenih klicev in zaradi narave dela ne morem takoj odgovorit pol pa pozabim koga klicat nazaj... zdaj je itak prodan že. Ta čoln sam po sebi ne dviguje premca zaradi oblike dna. Krmno steno ima zelo pokončno in jaz sem moraj dat delat kajlo da sem spremenil kot motorja da je imel malenkost negativnega trima za štart, torej če dviguješ trim je premec samo še bolj v zrak in po spletu vseh dejavnikov so izgube moči ogromne. Ko daš tank in kramo nazaj boš plul bolj udobno. Tiste številke pa če so recimo 12 1/2x13P je prva premer v colah druga pa korak v colah pri enem obratu. S flapi zelo redkokdaj dobiš hitrost prej izgubiš kako mph. Lahko pa umiriš ali izravnaš plovilo, kar je pa učasih najboljši kompromis.


jaz sem pa mislil, da si ga že prodal in da zato ne vrneš klica :)
Oki propeler je 9.9x11, prevelik?

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Sr Jul 31, 2019 11:19
Napisal/-a Primoz1
Ok, rezultati testiranja...
Tako, kot je že bilo povedano gre za škaf, ki je občutljiv na vse... V čolnu sem bil sam. Spreminjal sem trim in repek nad propelerjem.
Prej sem imel negativen trim in se mi zdi da se je veliko bolje peljal na meji pod glisiranjem. Pač kdaj ne paše skakat po valovih in bi bil raje easy rider.
Trim sem dvignil za dve luknji. Čoln lepo z glisira in lepo glisira, tudi zavijanje daje boljši občutek. Na meji pod glisiranjem pa seveda to ni najbolj optimalno, ker potem rijes po vodi... Je pa res, da je hotel malo pumpat (vsaj mislim da, tega prej se nisem občutil)
Repek nad propelerjem - cinkanoda tudi prispeva k celoti, a ne toliko kot trim.
Rezultat: ko glisiram čoln zdaj rahlo se vedno zavija, oz. Je še vedno rahlo nagnjen, boljše kot prej! Bo pa potrebno naložiti se sovoznika, da bom lahko bolje primerjal...

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Sr Jul 31, 2019 11:23
Napisal/-a Marcel_Mastnak
Pomoje je premer vredu. Ampak lahko da oblika lopatice to dela. Vem da je meni en prop šel popolnoma naravnost medtem ko sem dal drugega iste dimenzije gor je bil pa čoln skorej nevozen ker je bil čist postrani. Hitrost pa ista. Pa en ovinek u nulo drugega pa zelo težko odpelješ.

Sem prodal že ja.

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Sr Jul 31, 2019 14:24
Napisal/-a SR 290
Vsak škaf je občutljiv na vse!
Po opisanem si imel napačen trim. Gliser je gliser in mora biti triman za glisiranje, ne za pluženje. Itak med pluženjem skuriš največ koriva, da kam prideš. Prav natriman je občutljivejši na valove, ampak tako pač je, če nimaš motornega trima. In iz pristanišča-v pristanišče, ali blizu kopališč itak ne smeš peljat tako hitro, da visoko dvigne premec, to je noro nevarno, ker si hitrejši kot se ti zdi!
Poleg trima dvigni še motor, da bo kavitacijska vsaj 1 cm nad krmo in nagib se bo še zmanjšal, poraba pa tudi.
Ko so valovi (Ne ravno metrski.) se malo bolj korajžno spusti vanje in boš letel po vrhu valov. Nabijalo bo trdo, ampak z manjšo amplitudo. Načeloma je pa to gliserček za zaprte zalive, vožnjo zjutraj ali zvečer, lahko pa tudi drugače, če je za volanom nekdo, ki ga zna peljat, kajti pri hitri vožnji skozi valove je vseskozi treba dajat in jemat plin ravno prav hitro in v ravno pravih dozah, ter odločno, a ne pretirano migat z volanom. Po urah glisiranja ti to samo pride v kri.
Propeler iz slik ne more hudo vplivat na nagibanje čolna ker ima majhen premer, nima cupa in nima agresivne oblike lopatice. Je totalno nevtralna zadeva, za Kvarnerplastiko preveč nevtralen. Ne vem kaka je prestava v peti, ampak korak 11" bi lahko bil za kako colo premajhen za 30 konjev na tem gliserju.
Ali hitro dobi polne vrtljaje ko sta dva not?

Malenkost zanašanja v levo ni problematično, to se marsikomu dogaja, pa sploh ne porajta, ko se navadi.
Aja; tak trim kot si ga imel pred to debato je NEVARNA STVAR! Če ti v hitrem, ostrem zavoju en mali valček dodatno prime premec, se boste vsi znašli v vodi in nikakor se ne spravi not brez varnostne zanke na roki, ker boš imel zelo dobre možnosti, da se znajdeš v črni kroniki!

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Če Avg 01, 2019 10:38
Napisal/-a Primoz1
SR 290 napisal/-a:Vsak škaf je občutljiv na vse!
Po opisanem si imel napačen trim. Gliser je gliser in mora biti triman za glisiranje, ne za pluženje. Itak med pluženjem skuriš največ koriva, da kam prideš. Prav natriman je občutljivejši na valove, ampak tako pač je, če nimaš motornega trima. In iz pristanišča-v pristanišče, ali blizu kopališč itak ne smeš peljat tako hitro, da visoko dvigne premec, to je noro nevarno, ker si hitrejši kot se ti zdi!
Poleg trima dvigni še motor, da bo kavitacijska vsaj 1 cm nad krmo in nagib se bo še zmanjšal, poraba pa tudi.
Ko so valovi (Ne ravno metrski.) se malo bolj korajžno spusti vanje in boš letel po vrhu valov. Nabijalo bo trdo, ampak z manjšo amplitudo. Načeloma je pa to gliserček za zaprte zalive, vožnjo zjutraj ali zvečer, lahko pa tudi drugače, če je za volanom nekdo, ki ga zna peljat, kajti pri hitri vožnji skozi valove je vseskozi treba dajat in jemat plin ravno prav hitro in v ravno pravih dozah, ter odločno, a ne pretirano migat z volanom. Po urah glisiranja ti to samo pride v kri.
Propeler iz slik ne more hudo vplivat na nagibanje čolna ker ima majhen premer, nima cupa in nima agresivne oblike lopatice. Je totalno nevtralna zadeva, za Kvarnerplastiko preveč nevtralen. Ne vem kaka je prestava v peti, ampak korak 11" bi lahko bil za kako colo premajhen za 30 konjev na tem gliserju.
Ali hitro dobi polne vrtljaje ko sta dva not?

Malenkost zanašanja v levo ni problematično, to se marsikomu dogaja, pa sploh ne porajta, ko se navadi.
Aja; tak trim kot si ga imel pred to debato je NEVARNA STVAR! Če ti v hitrem, ostrem zavoju en mali valček dodatno prime premec, se boste vsi znašli v vodi in nikakor se ne spravi not brez varnostne zanke na roki, ker boš imel zelo dobre možnosti, da se znajdeš v črni kroniki!

Ravno to, s prejšnjim trimom je v ovinku prišlo kdaj do čudne situacije, ko je hotelo bok premca zagrabit, zelo neprijetno! Varnostna zanka je zato konstantno na roki! Ni se za hecat...
Visoko dvignjen premec je res nevarna zadeva, ponavadi kar vstanem ali se vsedem na vrh stola, ker drugače voziš na slepo...
Kavitacijska nad podnom? Kaj pa hlajenje, ne bo to nič negativno vplivalo najn?
Odvzemanje in dodajanje gasa se pa se učim, vem kaj je treba, le še motoriko je treba zverzirat, da ujamem pravi tajming.
Obrate dobi skoraj takoj, tudi iz pluzenja v glisiranje. Ko je enkrat iz vode je to to, mogoče malenkost se dobi...

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Če Avg 01, 2019 11:53
Napisal/-a SR 290
Primoz1 napisal/-a:Kavitacijska nad podnom? Kaj pa hlajenje, ne bo to nič negativno vplivalo najn?

Obrate dobi skoraj takoj, tudi iz pluzenja v glisiranje. Ko je enkrat iz vode je to to, mogoče malenkost se dobi...


Dokler ti pol torpeda ne gleda iz vode se ne boj okrog hlajenja.

Če imaš namen gliser dlje časa obdržat in ti z štirimi na krovu še vedno potegne ven kot za šalo, potem bi bilo za poizkusit propeler Mercury Black Max 9-1/4x12-1/2

Z dvignjenim premcem je glisiranje povsem običajno, le ob preveč trima začne nihat gor in dol. Z spuščenim premcem je lahko zadeva precej nevarna.

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: To Avg 13, 2019 23:28
Napisal/-a admin
SR 290 napisal/-a:
Primoz1 napisal/-a:Noben flap še nikoli nnobenemu gliserju ni povišal hitrosti, se pa to lahko zgodi pod določenimi pogoji v polizpodrivni plovbi.


Napaka! Pa še kako poveča hitrost in zmanjša porabo goriva! Na veliki večini večjih bark lahko z malo flapov dobiš od 0.5 pa do 2 vozla na hitrosti!!! Razlog je seveda neidealno postavljeno težišče, pa neprimeren kot pogona, itd... Vendar ravno za to služijo flapi, ne samo za nagib!
Mogoče ni na mestu primerjava, verjetno na kvarnerplastiki res ne, na 10 tonah pa že! To velja tako za Z noge, kot za gredi!
Mogoče je to kar mi plujemo vse polizpodrivna plovba, pa potem koristi, kot si napisal, ne vem, se ne spuščam v hidrodinamiko, raje milje nabiram. Konkretno pri meni sem nekje na 6 tonah in pri 26 do 27 vozlih potovalke flapi dajo v res popolnoma mirnem morju zelo malo (mogoče 0.2 vozla, rekel bi da ni merljivo) v malo nakodranem pa okrog 1 kn, kar se zelo občuti! Pri večjih barkah je zadeva samo še bolj občutna.

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Sr Avg 14, 2019 08:09
Napisal/-a SR 290
Gliser je v tej temi nekaj majhnega in v večino mojih prispevkov nekaj kar gladko glisira, ne pa nekaj, kar se ves čas plovbe muči, da ne sede nazaj v vodo. Težje vikendice na vodi velikokrat potrebujejo flape, ker z osnovnimi motorji iz ponudbe sploh ne dosežejo dovolj hitrosti, da bi se premerc spustil pod 5 stopinj vpadnega kota in takrat flapi koristijo. Še bolj v takem primeru koristi primernejša konstrukcija in oblika dna. Že majhna Kvarnerplastika je imela ustrezno hidrodinamično rešitev, da je z T18 dosegla pravi vpadni kot za varčno glisiranje, enako recimo starejši gliserji firme Formula z dolžino pod 7,5 m, večina torpednih čolnov... in vsi ti hitreje glisirajo na potovalni hitrosti brez flapov.
Nek gliser ki se že sam po sebi postavi plosko po vodi pa niti pod razno ne rabi flapov in velika večina gliserjev, ki niso počitniške hiše in merijo pod 7 m je takih. V tem smislu je moja trditev točna, saj se praviloma bolj ubadajo z problemov prevelikega dviganja krme kot z potrebo po njenem dvigu med vožnjo.

V bistvu je odgovor o koristnosti flapov enostaven:
Če z hidrodinamiko dna, močjo pogona in trimom dosežeš vpadni kot dna pod 5 stopinjami so flapi le dodaten upor. V kolikor je vpadni kot dna večji od 5 stopinj, so flapi koristni.

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Sr Avg 14, 2019 13:28
Napisal/-a AEgir
Na 5 meterskem gliserju hidravlični flapi naredijo na valovitem morju dan in noč razliko.

Poleg tega so super za kompenzacijo listinga oziroma nagibanja čolna ko se vsi posedejo na eno stran.

Jaz jih bom zmontiral prva stvar pred nasledno sezono.

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Sr Avg 14, 2019 15:31
Napisal/-a SR 290
V valovih ti flapi tudi veliko večje gliserje dobro umirijo in če glisiraš bočno na valove si lahko podobno pomagaš kot z kompenzacijo mase, če si na eni strani težji. Za valove so zelo koristni, ampak hitrosti normalnega gliserja ti ne povečajo, kvečjemu zmanjšajo jo.

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Sr Avg 14, 2019 17:38
Napisal/-a AEgir
V primeru vožnje po zjebanem morju to ne drži popolnoma. Brez flapov trimaš motor povsem notri in s tem držiš premec dol ampak vektor pogona je katastrofalen in zato konkretno zgubljaš gorivo in hitrost. S flapi lahko pogon ostane pravokoten in kompenziraš samo s flapi. V najslabšem primeru si vsaj na istem ampak mislim da je vseeno več zgubljene energije če pogon seka 30° dol namesto kontra smeri vožnje.

V šajba morju pa verjetno res za malenkost zmanjšajo končno ker je več omočene površine ampak bennett svetuje montažo čim bolj skrajno od sredine tako da so dvignjeni pri glisiranju v celoti ven iz vode in pol ni razlike dokler jih ne spustiš.

Mene je najbolj motilo to da ko jih spuščaš pol pozabiš in ko greš naslednjič ven so v taki poziciji kot so ostali. Zato sem si za naslednjič omislil avtomat ki jih vsakič ko ugasneš dvigne povsem gor.

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Če Avg 15, 2019 08:49
Napisal/-a SR 290
Manj upora in večji učinek dosežeš, če jih ne montiraš v liniji z dnom, temveč nekaj mm višje. Dvignjeni so povsem suhi, ko jih spustiš pa čohajo po vodi le na koncu, kjer je največji navor in obenem so že malo spuščeni, ko se dotaknejo gladine, kar poveča njihovo silo. Nekateri jih poleg tega montirajo vodoravno in ne pod enakim kotom kot je dno in tako res čohajo po vodi le zunanje špičke flapov.
Montaža čim bolj zunaj? Ne vem. Malo bi bilo divje, če jih namestiš preveč vstran od glavnine krmnega vala, ker bi lahko izmenično peijemali, to pa bi lahko bilo hudo metanje iz enega na drugi bok. Dokler je celo drsno dno v vodi imaš verjetno prav, če imaš pa pad keel, roker ali kaj podobnega, pa to ne bi bila dobra rešitev.

Po valovih se kot praviš lahko pelješ hitreje z flapi, ampak takrat nikogar ne briga konfiguracija, niti poraba. V gladkem morju z valovi do kakih 30 cm pa gliserju z naravno pravim vpadnim kotom flapi vzamejo precej. Pri povprečnih hitrostih gliserjev za razvedrilo in šport je to navadno med 5-10%, ko začne letet te pa prilepijo na gladino in kdor si jih upa uporabit pri 60 mph po par metrih drsi le še z 50 mph ali manj, če ne doda gasa.

Mi jih raje nimamo in v pravih valovih je najboljše sidro, ker ne bi rad tvegal in zlomil gliser.

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Če Avg 15, 2019 09:28
Napisal/-a dj75
Na mojem so nameščeni fiksni flapi vsporedno z dnom, mam občutek, da so namontirani brez potrebe, teža je kr razporejena, kavitacijska je dvignjena kak cm nad dnom, končna hitrost je 27 knt, gre pa za čoln Drago Fiesta 600 in Mercury 115 efi,

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Če Avg 15, 2019 12:01
Napisal/-a AEgir
Zanimiv predlog morda jih pa res malo višje zmontiram.

Kolk je pa težk drago? 27kn se mi zdi malo za 115 konjev.

Re: Zanasanje colna pri glisiranju

Objavljeno: Če Avg 15, 2019 12:36
Napisal/-a dj75
Teža brez posatke je okoli 1200 (700 čon, 180 motor, 100 oprema na čolnu, 120 l goriva, 100 l vode ....), nameščen je propeler Black max 13 3/4 x 15" (48-77342A45), ponavadi še dva odrasla + otrok, 27 knt pri 5100 obratih, tudi meni se zdi malo glede na motor, potovalna 20 knt pri 4000. Zglisira brez težav, če je gor še kakšna odtrasla oseba pa rabi malo več...