Prednosti in slabosti posameznih pogonov

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator, moderator2

Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2968
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Avg 22, 2019 14:12

Pa balastne rezervoarje in vreče majo zadaj te čolni tko da se hitro iz 1.5 tonskega spremeni v 3 tonskega.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
glens
Admiral
Prispevkov: 801
Pridružen: To Avg 17, 2010 18:25
Kraj: Slovenj Gradec - Ičići

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a glens » Če Avg 22, 2019 17:06

kr3mn1 napisal/-a:...un ki ima tiste 2 miljona za barko, ga zaboli kater pogon ima in koliko mu pije.


Tu se pa še kako motiš...
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Če Avg 22, 2019 17:57

glens napisal/-a:
kr3mn1 napisal/-a:...un ki ima tiste 2 miljona za barko, ga zaboli kater pogon ima in koliko mu pije.


Tu se pa še kako motiš...


se niti ne. tisti, ki ima na liziko pa na kajmanske, se mogoče trese da bo izpadel malce "revčka" pred kolegi na taknšteli, tisti ki pa lahko odkešira, pa malce drugače gleda na svet. ampak predvidevam da imamo nekaj teh fantov z večmiljonskimi barkami tu na forumu, pa naj sami povedo.
Uporabniški avatar
glens
Admiral
Prispevkov: 801
Pridružen: To Avg 17, 2010 18:25
Kraj: Slovenj Gradec - Ičići

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a glens » Če Avg 22, 2019 18:11

Haha, takšni sploh ne grej na tankštelo, pride ta do njih. :wink:
Uporabniški avatar
glens
Admiral
Prispevkov: 801
Pridružen: To Avg 17, 2010 18:25
Kraj: Slovenj Gradec - Ičići

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a glens » Če Avg 22, 2019 18:12

...in takšni zelo dobro vejo kaj in kakšno barko želijo imeti. Lahko verjameš 8)
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Če Avg 22, 2019 18:25

glens napisal/-a:...in takšni zelo dobro vejo kaj in kakšno barko želijo imeti. Lahko verjameš 8)


jaz bom tako rekel. misliš da človek ki ima toliko več denarja pa čisto drugače razmišlja kot povprečen človek ki je zadovoljen s svojim položajem. prosim nehaj me prepričevat v neke bajke.
Uporabniški avatar
glens
Admiral
Prispevkov: 801
Pridružen: To Avg 17, 2010 18:25
Kraj: Slovenj Gradec - Ičići

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a glens » Če Avg 22, 2019 18:29

SR 290, praviš, da jet ni za hitrost. Kaj pa praviš na tele norce, oz bom vprašal zakaj misliš, da niso raje izbrali površinskih pogonov?

https://www.superyachts.com/motor-yacht ... cation.htm
Uporabniški avatar
glens
Admiral
Prispevkov: 801
Pridružen: To Avg 17, 2010 18:25
Kraj: Slovenj Gradec - Ičići

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a glens » Če Avg 22, 2019 18:33

kr3mn1 napisal/-a:
glens napisal/-a:...in takšni zelo dobro vejo kaj in kakšno barko želijo imeti. Lahko verjameš 8)


jaz bom tako rekel. misliš da človek ki ima toliko več denarja pa čisto drugače razmišlja kot povprečen človek ki je zadovoljen s svojim položajem. prosim nehaj me prepričevat v neke bajke.


Ne razumem? Torej povprečen človek nima pojma kaj želi in kakšno barko bi rad imeti???

Pa si ti kdaj že videl/spremljal kako se proda/kupi barka vredna več kot 1M €? Mogoče celo poznaš kakšnega lastnika?
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Če Avg 22, 2019 19:06

glens napisal/-a:
kr3mn1 napisal/-a:
glens napisal/-a:...in takšni zelo dobro vejo kaj in kakšno barko želijo imeti. Lahko verjameš 8)


jaz bom tako rekel. misliš da človek ki ima toliko več denarja pa čisto drugače razmišlja kot povprečen človek ki je zadovoljen s svojim položajem. prosim nehaj me prepričevat v neke bajke.


Ne razumem? Torej povprečen človek nima pojma kaj želi in kakšno barko bi rad imeti???

Pa si ti kdaj že videl/spremljal kako se proda/kupi barka vredna več kot 1M €? Mogoče celo poznaš kakšnega lastnika?


recimo tako, 14.03. me je kolega peljal z 75ko (tole sem popravil ker sem narobe cifro napisal) na letališče, ker po cesti ne bi pravočasno prišel do letala. ti pošljem voucher za Pearl yacht week? ali pa številko od kolegov ki imajo take barke? jebe se njim koliko pije. Lahko greš pa nekje okoli 10-15. septembra z menoj v Katar, pa ti jih predstavim pa jih sam vprašaš.

kako eni hitro sklepate da vsi hodimo delat nekam za 8 ur, in da je Istra tisto, kar max. dosežeš na dopustu...
Nazadnje spremenil kr3mn1, dne Če Avg 22, 2019 19:14, skupaj popravljeno 1 krat.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Če Avg 22, 2019 19:09

glens napisal/-a:
kr3mn1 napisal/-a:
glens napisal/-a:...in takšni zelo dobro vejo kaj in kakšno barko želijo imeti. Lahko verjameš 8)


jaz bom tako rekel. misliš da človek ki ima toliko več denarja pa čisto drugače razmišlja kot povprečen človek ki je zadovoljen s svojim položajem. prosim nehaj me prepričevat v neke bajke.


Ne razumem? Torej povprečen človek nima pojma kaj želi in kakšno barko bi rad imeti???


ne, ti nisi razumel da se psihični vzorci povprečnega zadoščenega človeka ne razlikujejo od bogatega, če ima v glavi vse zrihtano, in mu še primarni nagoni ne delujejo več drugače kot na uro.

Enkrat je bil lep zapis na FB, pa kar drži...

ljudje na minimalcu se pritožujejo čez oblast in zakone in so nasplošno nacionalno usmerjeni
ljudje z malo plačo jamrajo čez sistem in stroške
ljudje z normalno plačo razglabljajo o svojih šefih in stanju podjetja
ljudje z dobro plačo, se zgovarjajo od vremena....
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2968
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Avg 22, 2019 19:17

@glens,

Tu se pogovarjamo o plovilih kakršne si lahko privošči vsaj 5% morjeplovcev ali o cenejših.
Če še bolj pretiravamo lahko prideš do letalonosilke, ki ima ob 33 vozlih, deplasmanskem režimu in klasičnih propelerjih na togih gredeh še vedno noro dober izkoristek, ki prekaša vsako deplasmansko barko za razvedrilo in šport.
Pri teh majhnih gliserjih so dimenzije jeta majhne in pri jetu ali vsaki drugi vodni črpalki velja, da bolj ko je majhen, slabši ima izkoristek, ker je v njem več parazitskega upora. Poleg tega se zaradi turbulence pretok v majhnih kanalih mnogo prej "zaštopfa" kot pri večjih. Recimo v vodnem cevovodu DN100 je največja dovoljena hitrost pretoka 2-2,5 m/s, pri DN250 pa gre do 5 m/s. Ob višji hitrosti že prihaja do kavitacije, ki pri hitrem zapiranju privede do tlačnega udara.

Zakaj ta iz linka nima niti propelerja, niti površinca, temveč ima jete?
Ne vem, morda zato:
- propeler je nad 35 vozli zanič.
- površinc je pod 35 vozli zanič.
- tak ogromen jet je lahko učinkovit tudi pri 70 vozlih, saj ima ogromne pretoke. Če mu te pretoke še malo povečajo (povečajo preseke) ga lahko optimizirajo za potovalno hitrost, ki je verjetno nekje med 35 in 45 vozli, za višje hitrosti pa lahko reducirajo vstop in izstop, da zadušijo pretok in dvignejo tlak v rotorju, da dovolj hitro špricne skozi šobo. (Večji pretok=manj slipa=boljši izkoristek. Pri reakcijskem delu jeta so izgube recipročne slipu. Torej 15% slipa=15% izgub, ampak glavnina izgub je v notranjosti jeta.)
In če malo špekuliram je tu not precej megavatov in je skoraj zanesljivo gnano z turboosnimi motorji, ki morajo imeti konstantno hitrost, da so učinkoviti. Hitrost glisiranja torej v glavnem regulirajo z preseki šob in verjetno z sprejemljivimi vodilniki vode kot jih imajo francisove turbine.
Tak hec bi lahko imel dober izkoristek, ampak pri manjših jetih se to ne izplača, niti ni izvedljivo.
Zanimivo bi bilo vedet kakšni so servisni intervali teh pogonskih sklopov in kako dolgo traja remont. Po moje je skoraj primerljiv z TEŠ, le da je bistveno pogostejši.
Nazadnje spremenil SR 290, dne Če Avg 22, 2019 19:24, skupaj popravljeno 3 krat.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1710
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Če Avg 22, 2019 19:21

sr290

vprašaj na Jadrolinijo, imajo 3 katamarane na jet pogon, ki vozijo po 2x na dan.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2968
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Avg 22, 2019 19:26

Njim je ob cenah vozovnic vseeno kak pogon imajo. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zares pa preberi cel prispevek.

Vsi veste, da je najvišja hitrost deplasmanske barke odvisna od njene dolžine. Malo kdo ve, da sta hitrost in izkoristek gliserja tudi odvisna od njegove dolžine. Marsikdo je že našel neko konstanto v raznih kalkulatorjih hitrosti. Te konstante so različne, saj vedno zajemajo ciljno skupino z dolžinami gliserja od-do in za njih račun približno velja.
Tudi pri pogonskih sklopih velja enako in brez veze, da se lovimo okrog izjem, ki jih večina nikoli sploh ne bo videla.
Tudi med profesionalnimi barkami je napačno iskat mačka v žaklju, saj se tako kot pri tem katamaranu rado zgodi, da 99% svoje plovbe pluje z enako hitrostjo. Ob takih pogojih je na koncu vseeno ali imaš propeler, ali jet, saj lahko točno določiš volumski tok curka ob optimalnem dinamičnem tlaku in temu dimenzioniraš celoten sklop, ki potem 99% življenske dobe deluje v optimalnem območju izkoristka.
Za manjše barke, ki služijo za razvedrilo in šport ima jet najslabši izkoristek od vseh pogonov, razen od mlinskega kolesa!

Ko ste se vrgli na te velike zadeve morda še ena. Tekočina je tekočina in z tem se moramo vsi strinjat. Če skočim v drugo tekočino najdem lep primer lastne hitrosti. Upoštevaje maso in dimenzije imata Boeing 747 in vrabec enako lastno hitrost! Obema bi poraba skokovito narasla, če bi letela le malce hitreje in nobeden od njiju tega ne bi prenesel.
Uporabniški avatar
glens
Admiral
Prispevkov: 801
Pridružen: To Avg 17, 2010 18:25
Kraj: Slovenj Gradec - Ičići

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a glens » Če Avg 22, 2019 20:47

SR 290, hvala za razlago! Se mi zdi zelo smiselna, ker res ima noter turbine. Sem čisto slučajno naletel na tisto kravo s potovalko 50kn, ko sem iskal na netu podatke o površinskem pogonu za tener, pri katerem računam na tvojo pomoč. Moram se res oglasit pri tebi, da malo te zadeve predebatirava okrog pogonov. Bi pa res bilo zanimivo vedeti koliko stane redni servis tega pogonskega sklopa. Za primer, redni servis turbine manjšega helikopterja za rekreativne namene je stal 200.000€. Je pa res, da je bil menjan tudi del izgorevalne komore v sklopu rednega srevisa. In to je šivalni stroj proti tem turbina!
Uporabniški avatar
glens
Admiral
Prispevkov: 801
Pridružen: To Avg 17, 2010 18:25
Kraj: Slovenj Gradec - Ičići

Re: Prednosti in slabosti posameznih pogonov

OdgovorNapisal/-a glens » Če Avg 22, 2019 21:01

kr3mn1

Ne vem kako si zračunal moje sklepanje glede tvoje zaposlitve za 8 ur, da mi odgovarjaš o teh stvareh?
Vljudno sem postavil vprašanje in dobil čisto neuporabne odgovore s tvoje strani.

Kakšno plačo/zaposlitev/premoženje imajo pa tisti, ki uživajo na morju?

Kaj pa to: ˝ Haha, takšni sploh ne grejo na tankštelo, pride ta do njih. :wink:˝ si že skužil v čemu je fora?

Naj se tudi sam malo pohvalim, da sem enkrat slikal jahto Luna od Abramoviča, videl sem jo pa od daleč že večkrat in to na različnih lokacijah 8)

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost