osovina
Moderatorji: moderator2, moderator
Re: osovina
Tu dopovedat kaj je os in kaj je gred je pa vojna svetov.
Re: osovina
SR 290 napisal/-a:Tu dopovedat kaj je os in kaj je gred je pa vojna svetov.
No, saj nekaj nas vendarle razume
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: osovina
Sr kolker jaz razumem lahko kavitacija nastane tudi recimo 2m pod vodo kjer ni možnosti mešanja zraka. Nastane pa zaradi nenadnega padca tlaka vode pred lopatico propelerja kjer voda zavre pri “sobni” temperaturi. Pri površini pa brez antiventilacijske plošče alu prop potegne zrak (zaventilira) v določeni situaciji in mu zdrsne ker ni več vode. S pomočjo plošče pa se to veliko bolj poredko dogaja. Taka je moja laična razlaga.
Re: osovina
Ne. Na odgonu vode na lopatici zaradi vakuma. Ne pred njo
Re: osovina
Evo ne sam vreme, še mene ste zjebal. Čarovnice! Včeraj mi je odpizdilo pol-gred. Kličem za polgred v štacune z avtodeli, me sprašujejo če mam V motor al kakšno polgred. Umiral od smeha, pol rečem polosovina takoj lučke posvetle možganske, obe polosovini 600€ +. Prekleta jajca oplova. Stavm, da bi me ferrari manj koštal kot me ta prekleta gajba oplova.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: osovina
AEgir napisal/-a:Evo ne sam vreme, še mene ste zjebal. Čarovnice! Včeraj mi je odpizdilo pol-gred. Kličem za polgred v štacune z avtodeli, me sprašujejo če mam V motor al kakšno polgred. Umiral od smeha, pol rečem polosovina takoj lučke posvetle možganske, obe polosovini 600€ +. Prekleta jajca oplova. Stavm, da bi me ferrari manj koštal kot me ta prekleta gajba oplova.
Saj veš, malo pleha, malo žice, evo.... Opelice.
Pri Ferrariju pa že spredaj znaka ne zna noben narisat...............
Kolega je kupil za firmo novega vw Transporterja letos komec julija. Takoj pri 500 km je odtrgal mikro jermen, in zraven odtrgal se glavnega, ter razbil glavo. To uštimajo, gre sklopka. Jo zamenjajo, zaruži menjalnik. Ga popravijo, spet sklopka. Jo zamenjajo in se enkrat !!!!!!! Sedaj avto stoji pri miru in vloga- zahtevek za novi avto, ker z takšnim avtomobilom, pa res ne moreš okrog strank hodit. V dveh mesecih je bil avto 35 dni na servisih in opravili so v preostalih dneh malo čez 10000 km.
Toliko o VW (aegir..... še dobr, da imaš Opla)
Lpd
Re: osovina
Men je zdele v dveh mescih najprej dvomasni vztrajnik razsulo, sem moral menjat vztrajnik, sklopko, ležaj, pol malo pozneje me je pustil v postojni ker je potegnil smeti iz tanka skozi filter celo, zdaj pa tole. Pred tem sem imel ene 3 leta Jaguarja, tankaj vozi.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: osovina
Jaguar-tankaj,vozi? pa ja...
Danes ni več tolk odvisno niti od znamke ker sami motorji so eno avto pa drugo.
Polgred dober da te niso u ikeo poslal
Danes ni več tolk odvisno niti od znamke ker sami motorji so eno avto pa drugo.
Polgred dober da te niso u ikeo poslal
Re: osovina
Oba termostata sem menjal v treh letih pa sovoznikov špegl, ki so mi ga ukradli.
Ko se konča tole s potrebami po prevozu prevelikih reči bom gledal kakega našpičenega na porša al pa maseratija.
Ko se konča tole s potrebami po prevozu prevelikih reči bom gledal kakega našpičenega na porša al pa maseratija.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: osovina
@Ciril,
Kavitacija nastane, ko se kapljevina zaradi prevelikega podtlaka (na vodni gladini je to okrog 0,7 bara) odtrga od površine in hip za tem se voda prilepi nazaj. Pri tem se tisti zračni mehurček z tako hitrostjo sesede vase, da vztrajnost kapljevine, ki useka po površini odbije delček kovine. Pri morjeplovcih se to dogaja zaradi slabe oblike profila pete ali propelerja, zaradi poškodb...
Pri ventiliranih propelerjih je med propom in vodo majhna plast zraka, ki maže, da se propeler lažje vrti. Ker ima plast veliko površino, se sila porazdeli in nikjer ne bi smelo priti do takih podtlakov, da bi prišlo do kavitacije. Navadno se prej odtrga cela mejna plast in propeler zatuli po zraku. Stari, debeli propelerji iz aluminija, ali brona so bili nenatančno odliti in slabše obdelani (pri tem ne mislim na kvaliteto barve...), zato je prihajalo do kavitacije. Dobra rešitev problema je bila antikavitacijska plošča, saj je do kavitacije prihajalo zgoraj, tik pod površino, kjer je manjši tlak kot spodaj na spodnji strani polkroga in ta plošča je tiščala curek skupaj, da je propeler lepše prijel. Ne vem, ampak sklepam, da je delovala tako, da je potisnila vrh rotorja od induciranega upora nazaj dol v propeler in na tak način povečala vodni tlak.
Kavitacija nastane, ko se kapljevina zaradi prevelikega podtlaka (na vodni gladini je to okrog 0,7 bara) odtrga od površine in hip za tem se voda prilepi nazaj. Pri tem se tisti zračni mehurček z tako hitrostjo sesede vase, da vztrajnost kapljevine, ki useka po površini odbije delček kovine. Pri morjeplovcih se to dogaja zaradi slabe oblike profila pete ali propelerja, zaradi poškodb...
Pri ventiliranih propelerjih je med propom in vodo majhna plast zraka, ki maže, da se propeler lažje vrti. Ker ima plast veliko površino, se sila porazdeli in nikjer ne bi smelo priti do takih podtlakov, da bi prišlo do kavitacije. Navadno se prej odtrga cela mejna plast in propeler zatuli po zraku. Stari, debeli propelerji iz aluminija, ali brona so bili nenatančno odliti in slabše obdelani (pri tem ne mislim na kvaliteto barve...), zato je prihajalo do kavitacije. Dobra rešitev problema je bila antikavitacijska plošča, saj je do kavitacije prihajalo zgoraj, tik pod površino, kjer je manjši tlak kot spodaj na spodnji strani polkroga in ta plošča je tiščala curek skupaj, da je propeler lepše prijel. Ne vem, ampak sklepam, da je delovala tako, da je potisnila vrh rotorja od induciranega upora nazaj dol v propeler in na tak način povečala vodni tlak.
Re: osovina
dejansko se to ne bi smelo dogajat SR290, ker bi motor vleklo navzdol ali izpodrivalo navzgor, skratka ogromno energije bi šlo v "mešanje" curka
Re: osovina
Če misliš na odboj induciranega vrtinca nazaj dol to ni neka huda energija in tudi tlačne razlike med spodnjo in gornjo polovico ploskve v kateri se vrti propeler so minimalne. Mislim, da se pri vseh propelerjih na gliserjih podtlak giblje pod -0,5 bara in do teh 0,7 do 0,8 bara za odpipanje vode je le malo. Taka plata lahko odšteje te pol desetinke podtlaka in reši zadevo.
Teoretično je ta nadtlak 1 bar, ampak v praksi to ne gre, ker ne znamo izdelat dovolj natančne oblike lopatic.
Tudi zadnji stavek je bolj pavšalne narave in pomeni povprečen podtlak po celi površini lopatice, kajti na nekem mestu bo zaradi napake, smeti... prišlo do povišanja podtlaka na minus 1 bar in vojla-pok, pa smo tam.
Teoretično je ta nadtlak 1 bar, ampak v praksi to ne gre, ker ne znamo izdelat dovolj natančne oblike lopatic.
Tudi zadnji stavek je bolj pavšalne narave in pomeni povprečen podtlak po celi površini lopatice, kajti na nekem mestu bo zaradi napake, smeti... prišlo do povišanja podtlaka na minus 1 bar in vojla-pok, pa smo tam.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: osovina
Sem vedo da se da zakomplicirat moje misli
Aegir dobre cilje mas. Drgac pa cayenne lahk kr lepo gmoto vlece. Pa panamera tud. Masserratti al kak se ze napise pa tud ma neko mrcino velko ki ni glih iz popndekla. Tak da se ne zgovarjat da mora bit opl za prikolco vlect
Aegir dobre cilje mas. Drgac pa cayenne lahk kr lepo gmoto vlece. Pa panamera tud. Masserratti al kak se ze napise pa tud ma neko mrcino velko ki ni glih iz popndekla. Tak da se ne zgovarjat da mora bit opl za prikolco vlect
Re: osovina
Glede na to kolk bom in sem že zmetal na opla, bo ta ostal pri bajti. Rabim ga še vsaj en let dokler ne končam z gradbeniškim projektom.
Te kolosi ala cayenne me ne zanimajo, to je zgrešen koncept. 911 kakšen zanimiv se sem pa tja najde v čezlužju za lepo ceno, pa maserati granturismo mi je všeč. Eden najlepših vozov kar se mene tiče.
Te kolosi ala cayenne me ne zanimajo, to je zgrešen koncept. 911 kakšen zanimiv se sem pa tja najde v čezlužju za lepo ceno, pa maserati granturismo mi je všeč. Eden najlepših vozov kar se mene tiče.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: osovina
911 je bolj ali majn za drugi avto. Cayenne je pa lahk za familijo. Ima pa vsak svojega kupca. Tudi hyunday getz, barke na osovino in mcgregor
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov