Nakup polnilca akumulatorja
Moderatorji: moderator2, moderator
Re: Nakup polnilca akumulatorja
Men je pri teh polnilcih dobr to, da filajo, vzdržujejo in balansirajo celice na vseh baterijah, vedeti moraš samo kemijo in število celic, prva navadno piše na bateriji, število celic pa vidiš iz voltaže. To pomeni, da lahko pravilno napolniš glih karkoli od baterije za mobitel do akumulatorja za viličar, razne specifike v kakih modulih ipd ipd. Ko se enkat dobr navadiš na ta luksuz je z drugimi težko shajat. Če si raziskovalni duh seveda, drugače zgolj za čoln ali oldtimerja v garaži je ctek odličen pa tudi hoferjeva verzija dela bp.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Nakup polnilca akumulatorja
No, kolikor je meni znano, ti polnilci nimajo funkcije vzdrževanja akumulatorja.
Je pa res, da za vse ostalo so top.
Polnjenje, cikliranje, za praznenje nekateri niso ravno primerni a se vseeno da.
Dobro je pa za vsak tip akumulatorja vedeti, kakšen ima način skladiščenja (temperatura, napetost..)
Za samo vzdrževanje je pa imam ja za motorja 2x ctek in sem zelo zadovoljen.
Srečno vsem!
Je pa res, da za vse ostalo so top.
Polnjenje, cikliranje, za praznenje nekateri niso ravno primerni a se vseeno da.
Dobro je pa za vsak tip akumulatorja vedeti, kakšen ima način skladiščenja (temperatura, napetost..)
Za samo vzdrževanje je pa imam ja za motorja 2x ctek in sem zelo zadovoljen.
Srečno vsem!
Re: Nakup polnilca akumulatorja
"storage" program nafila celice do priporočene storage voltaže glede na izbrano kemijo pol neha filat in ko se napetost spremeni iz okvira njegove ideje kaj je storage votaža, spet začne filat dokler ni spet v okvirih, ki jih polnilec smatra za storage voltažo.
Pri tem tavelkem, ki ima zravn 650w pc napajalnik je to sicer nesmisel in so namenski ala ctek boljša opcija.
EDIT: prej sem nekje napisal, da je tudi hofer dober in ga imam nekje, jaz sem ga uporabil ene 2x in se nisem prav poglabljal, se mi je zdelo da deluje čist ok, zdaj pa berem mal reviewe in zgleda da je katastrofa od polnilca, tako da se posujem s pepelom, ne kupujte tega dračja..
https://www.productreview.com.au/listin ... ry-charger
Pri tem tavelkem, ki ima zravn 650w pc napajalnik je to sicer nesmisel in so namenski ala ctek boljša opcija.
EDIT: prej sem nekje napisal, da je tudi hofer dober in ga imam nekje, jaz sem ga uporabil ene 2x in se nisem prav poglabljal, se mi je zdelo da deluje čist ok, zdaj pa berem mal reviewe in zgleda da je katastrofa od polnilca, tako da se posujem s pepelom, ne kupujte tega dračja..
https://www.productreview.com.au/listin ... ry-charger
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Nakup polnilca akumulatorja
Gladiac napisal/-a:Moje mnenje, ta bi bil več kot primeren?
https://www.bolha.com/ostali-dodatki-av ... as-1611386
LP
jaz imam dve 7-ki in odlično delujeta
https://www.ctek.si/ctek-mxs-7.0-kompak ... kel-56-755
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Nakup polnilca akumulatorja
Vsi, no skoraj vsi , ti govorimo isto...upam da si že kupil
https://medisken.si
Re: Nakup polnilca akumulatorja
Doma imam zdaj ko je barka čez zimo na suhem dva akumulatorja tab motion floded 90A in enga navadnega 75A. Kupil bi ctek mxs 5.0 polnilec in vzdrževalec akumulatorjev. Berem da imate eni za vsak akumulator svoj polnilec. Kaj mora bit cel cajt priklopljen na akumulator?
Re: Nakup polnilca akumulatorja
Bom priklopil vsakega za 14 dni cez zimo. Upam da bo v redu. Še eno vprašanje. Na barki imam akumulatorja vezana vzporedno. Plus in minus pa potem vlečem iz enega. Berem pa na netu da je pri takšni vezavi treba plus vzet iz enega in minus iz drugega. Je kaj na tem?
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Nakup polnilca akumulatorja
omas napisal/-a:Doma imam zdaj ko je barka čez zimo na suhem dva akumulatorja tab motion floded 90A in enga navadnega 75A. Kupil bi ctek mxs 5.0 polnilec in vzdrževalec akumulatorjev. Berem da imate eni za vsak akumulator svoj polnilec. Kaj mora bit cel cajt priklopljen na akumulator?
omas napisal/-a:Bom priklopil vsakega za 14 dni cez zimo. Upam da bo v redu. Še eno vprašanje. Na barki imam akumulatorja vezana vzporedno. Plus in minus pa potem vlečem iz enega. Berem pa na netu da je pri takšni vezavi treba plus vzet iz enega in minus iz drugega. Je kaj na tem?
Kar si napisal, se mi med sabo čisto ne ujema; možno je, da nisi dobro napisal, pa tudi, da česa ne poznaš ali razumeš čisto dobro.
V drugem prispevku pišeš o dveh akumulatorjih, v prvem o treh. Domnevam, da gre za tri akumulatorje v dveh bankah (en v startni, dva tab motion flooded v delovni banki.
Pri tistem, kar si prebral na netu, sta pa verjetno pomešani dve reči, in zadeva z plusom iz enega in minusom z drugega akumulatorja je verjetno tole:
Če klikneš na sliko, prideš na pojasnila v angleščini
- Če sta dva 12V akumulatorja (čim bolj enakih lastnosti, torej tipa, znamke, modela in starosti, po možnosti tudi iste serije) v banki povezana vzporedno, bo njuna skupna nazivna napetost 12 V, količina električnega naboja (tok krat čas=Ah), in s tem energije, ki jo lahko iz take postavitve dobimo, dvakrat večja, kot pri enem.
Če sta akumulatorja dovolj podobnih lastnosti, jih za praktično rabo povečini lahko obravnavamo kot en akumulator dvakratne zmogljivosti (dvakratne kapacitete in dvakratnega toka, ki ga lahko brez škode da). Kolikor vem, je ta pogoj vsaj zelo zaželen če ne nujno potreben tudi, da jih polnilec lahko obravnava kot en akumulator (dvojne kapacitete in dvojnega dovoljenega polnilnega toka). - Če sta dva 12V akumulatorja (tudi čim bolj enakih lastnosti, torej tipa, znamke modela in starosti in po možnosti iste serije) v banki povezana zaporedno, bo njuna skupna nazivna napetost 24 V.
Pri dvakratni napetosti je za prenos enake količine energije do porabnika potreben pol manjši tok. Ker so izgube energije (tu nas zanima predvsem segrevanje vodnika zaradi električne upornosti) sorazmerne upornosti in kvadratu toka, so pri pol manjšem toku izgube segrevanje kablov bistveno manjše (kar pomeni, da so lahko kabli daljši in tanjši brez prevelikega padca napetosti in pregrevanja kabla).
Istočasno pa to pomeni tudi, da bo za 24 V morala biti narejena vsa tja priključena električna oprema in naprave, ki so najbrž dražje. Majhna jadrnica, ki jo upravljajo amaterji (ne posebej za to delo šolano osebje) bo le redko potrebovala in imela 24 V napeljavo.
Tvoja postavitev je prva iz tega seznama. Tako imaš lahko za vzdrževanje polnilec priklopljen na oba tab motion floded 90A hkrati enako, kot si jih imel na barki, torej kot eno banko 12 V in dvojnih Ah (in dvojnega maksimalnega toka). Za polnjenje globlje izpraznjenega 5A polnilec najbrž ne bi bil dovolj, za vzdrževanje bi pa moral biti.
Priklop je: plus obeh akumulatorjev povezan med sabo in z plusom polnilca, minus obeh akumulatorjev povezan med sabo in z minusom polnilca. Preden spojiš pluse in minuse v eno banko, še povej če si zdaj že imel nekaj časa priklopljen en aku na polnilec drugega pa ne (če sta sta različno polna, lahko ob priklopu ++ -- steče precejšen tok), Pomeri z voltmetrom in če je napetost znatno različna, mogoče najprej še malo polnit tistega, ki kaže nižjo napetost (in mogoče bo kdo ime še bolji nasvet).
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Re: Nakup polnilca akumulatorja
Tri akumulatorje imam ja, enega startnega, za tega me ne skrbi in dva Motion floded. Ta dva sta kar draga zato bi jiva rad obdržal čez zimo v dobri kondiciji. V Tab servisu so mi rekli da naj imam raje vsakega posebej priključenega 14 dni. Bi šlo tudi oba vzporedno vezat in pol it - vzdrževati oba hkrati, samo bi morala bit enaka in imet isto napetost. Mi je rekel na servisu. Saj sta ista, isto stara, napetost moram še preverit. Tako da bi verjetno lahko tudi oba hkrati vzdrževal.
Ta stvar mi še ni jasna. Na barki sta ta dva akumulatorja vzporedno vezana. Minus in plus gre pa naprej iz enega akumulatorja. Tu na tej sliki pa kaže da je treba vzet plus iz prvega in minus iz zadnjega.
Ta stvar mi še ni jasna. Na barki sta ta dva akumulatorja vzporedno vezana. Minus in plus gre pa naprej iz enega akumulatorja. Tu na tej sliki pa kaže da je treba vzet plus iz prvega in minus iz zadnjega.
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Nakup polnilca akumulatorja
Hvala za sliko; to po sliki je OK vzporedna vezava za 12 V sistem, ampak samo iz besednega opisa nisem razumel tako.
To na tej sliki je dober trik in je zato, da tudi pri tanjših žicah, ki bi povezovale akumulatorje med sabo, padec napetosti (in s tem obremenitev - pri uporabi in pri polnjenju) na vsakem akumulatorjih enak, če so enake dolžine in debeline žic med akumulatorji.
Moj modelarski polnilec (kitajski, a dober, bi pa moral pogledat znamko pa nisem doma) pri Li XXX akumulatorjih priklopiš tako, da posebej in programsko nadzirano polni vsako celico. S tem poskrbi, da se pravilno napolnijo vse celice, tudi če so različno tople ali različno izpraznjene. Tega, da bi lahko na svinčevih akumulatorjih lahko posebej zaznaval in polnil vsako celico, doslej nisem videl (tudi ne na 110 klW UPS-u iz ok. l. 2000, kjer je bilo akumulatorjev precej desetin; verjetno ni bilo potrebno, pa tudi še ni bilo možno, ko so svinčevi akumulatorji pred kakim stoletjem prihajali v uporabo in morda tudi l. 2000 še ne ali pa vsaj ne za sprejemljivo ceno).
To je torej dober (in verjetno že dolgo znan) trik, ki pomaga, da so (kolikor mogoče enaki...) akumulatorji tudi približno enako obremenjeni.
To na tej sliki je dober trik in je zato, da tudi pri tanjših žicah, ki bi povezovale akumulatorje med sabo, padec napetosti (in s tem obremenitev - pri uporabi in pri polnjenju) na vsakem akumulatorjih enak, če so enake dolžine in debeline žic med akumulatorji.
Moj modelarski polnilec (kitajski, a dober, bi pa moral pogledat znamko pa nisem doma) pri Li XXX akumulatorjih priklopiš tako, da posebej in programsko nadzirano polni vsako celico. S tem poskrbi, da se pravilno napolnijo vse celice, tudi če so različno tople ali različno izpraznjene. Tega, da bi lahko na svinčevih akumulatorjih lahko posebej zaznaval in polnil vsako celico, doslej nisem videl (tudi ne na 110 klW UPS-u iz ok. l. 2000, kjer je bilo akumulatorjev precej desetin; verjetno ni bilo potrebno, pa tudi še ni bilo možno, ko so svinčevi akumulatorji pred kakim stoletjem prihajali v uporabo in morda tudi l. 2000 še ne ali pa vsaj ne za sprejemljivo ceno).
To je torej dober (in verjetno že dolgo znan) trik, ki pomaga, da so (kolikor mogoče enaki...) akumulatorji tudi približno enako obremenjeni.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov