Kako vedeti kateri propeler je pravi

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
miucren
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 139
Pridružen: Ne Avg 23, 2009 16:37
Kraj: Maribor

Kako vedeti kateri propeler je pravi

OdgovorNapisal/-a miucren » Po Jun 14, 2010 10:45

lp
Imam čoln ki tehta 550kg in Hondin motor75km ki tehta 165kg tako da imam skupno težo 715 plus gorivo in potnike.Težava je v tem da ko so štirje odrasli na krmi komaj zglisira.Na motorju imam propeler 13,5x15 in z tem propelarjem mi motor ne doseže več kot 4300 obratov če se peljem sam.Ta motor pa ima delovne obrate do 6000.Zato mislim da propeler ni pravi.
Po katalogih pa ima ta motor predpisane naslednje propelarje
13-1/4x15
13-1/4x17
13-1/4x19
Zanima me če gdo ve kateri propeler bi bil tapravi :?: :?: :?:
RANIERI 545 S
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Po Jun 14, 2010 11:52

Vsekakor propeler z manjšim korakom od 15 in z vsakim manjšim pridobiš 500 obratov in moč. Imaš pa v bazi tehničnega znanja članek o propelerjih in program za izračun propelerja, vendar teža ni upoštevana. Rabiš max obrate, slip-zdrs (10-15), razmerje prenosa, ...
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Po Jun 14, 2010 12:49

Vprašaj Tomija in Cibrota, ona dva ti bosta povedala kateri ni dober. :lol:

Brez zamere fanta.
Guma je guma, zaenkrat.
Uporabniški avatar
ttomi73
Admiral
Prispevkov: 975
Pridružen: To Jul 21, 2009 22:41
Kraj: Kranj-okolica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a ttomi73 » Po Jun 14, 2010 13:01

janadino napisal/-a:Vprašaj Tomija in Cibrota, ona dva ti bosta povedala kateri ni dober. :lol:

Brez zamere fanta.


ha ha ha :D :D :D
Izpit za čoln sedaj imam, kaj pa zdaj... na morje seveda.
Uporabniški avatar
ttomi73
Admiral
Prispevkov: 975
Pridružen: To Jul 21, 2009 22:41
Kraj: Kranj-okolica
Kontakt:

Re: Kako vedeti kateri propeler je pravi

OdgovorNapisal/-a ttomi73 » Po Jun 14, 2010 13:11

miucren napisal/-a:lp
Imam čoln ki tehta 550kg in Hondin motor75km ki tehta 165kg tako da imam skupno težo 715 plus gorivo in potnike.Težava je v tem da ko so štirje odrasli na krmi komaj zglisira.Na motorju imam propeler 13,5x15 in z tem propelarjem mi motor ne doseže več kot 4300 obratov če se peljem sam.Ta motor pa ima delovne obrate do 6000.Zato mislim da propeler ni pravi.
Po katalogih pa ima ta motor predpisane naslednje propelarje
13-1/4x15
13-1/4x17
13-1/4x19
Zanima me če gdo ve kateri propeler bi bil tapravi :?: :?: :?:



Poznavalci pravijo, da se mora motor pri polnem gasu s povprečno težo vse sume zvrteti skoraj do končnih vrtljajev. Pri tebi do nekako 5600 in nekaj rezerve. Spodaj imaš link do Prop selector pomoči za izbiro pravega propa vendarni 100%. Meni je ponudil 13 in 14 korak ampak v praksi se je izkazalo da več kot 13 ne bo dobro ker s 14 počasneje zglisira, komaj vleče tubo, pa tudi končna ni najvišja. Opazil sem tudi da lahko primerjam korake le če je oblika lopatic enaka. Ene so široke, druge ozke rezultati odstopajo in manj je razlike med premeri z enako obliko lopatic.
Pri vnašanju parametrov bodi pazljiv in uporabi pretvornik enot.

Prop selector:
http://www.mercurymarine.com/propellers/prop-selector/#step5
Izpit za čoln sedaj imam, kaj pa zdaj... na morje seveda.
Uporabniški avatar
miucren
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 139
Pridružen: Ne Avg 23, 2009 16:37
Kraj: Maribor

Re: Kako vedeti kateri propeler je pravi

OdgovorNapisal/-a miucren » Po Jun 14, 2010 13:46

ttomi73 napisal/-a:
miucren napisal/-a:lp
Imam čoln ki tehta 550kg in Hondin motor75km ki tehta 165kg tako da imam skupno težo 715 plus gorivo in potnike.Težava je v tem da ko so štirje odrasli na krmi komaj zglisira.Na motorju imam propeler 13,5x15 in z tem propelarjem mi motor ne doseže več kot 4300 obratov če se peljem sam.Ta motor pa ima delovne obrate do 6000.Zato mislim da propeler ni pravi.
Po katalogih pa ima ta motor predpisane naslednje propelarje
13-1/4x15
13-1/4x17
13-1/4x19
Zanima me če gdo ve kateri propeler bi bil tapravi :?: :?: :?:



Poznavalci pravijo, da se mora motor pri polnem gasu s povprečno težo vse sume zvrteti skoraj do končnih vrtljajev. Pri tebi do nekako 5600 in nekaj rezerve. Spodaj imaš link do Prop selector pomoči za izbiro pravega propa vendarni 100%. Meni je ponudil 13 in 14 korak ampak v praksi se je izkazalo da več kot 13 ne bo dobro ker s 14 počasneje zglisira, komaj vleče tubo, pa tudi končna ni najvišja. Opazil sem tudi da lahko primerjam korake le če je oblika lopatic enaka. Ene so široke, druge ozke rezultati odstopajo in manj je razlike med premeri z enako obliko lopatic.
Pri vnašanju parametrov bodi pazljiv in uporabi pretvornik enot.

Prop selector:
http://www.mercurymarine.com/propellers/prop-selector/#step5

lp
Hvala za link upam da se bom znašo
RANIERI 545 S
klemzi
Admiral
Prispevkov: 623
Pridružen: Sr Apr 16, 2008 15:24
Kraj: trzin

OdgovorNapisal/-a klemzi » Po Jun 14, 2010 15:01

Mislim da imaš kaj drugega narobe. Lahko so smeti, elektronika, tesnilo na glavi, niso pravilno nastavljeni uplinjači ali pletenice,....
S tem motorjem na to dolžino te mora v trenutku zglisirat. Mene s čolnom dol. 4,90m in 40KM vrže iz čolna če se ne držim ali sedim.
Jaz bi na tvojem mestu snel propeler, motor v sod, pa boš videl na koliko obratov bo šel.

Nato pa dalje.

LP Klemen
Roman 1
Admiral
Prispevkov: 2017
Pridružen: Ne Jun 01, 2008 20:15
Kraj: Novo mesto, Klimno

OdgovorNapisal/-a Roman 1 » Po Jun 14, 2010 21:13

Preveri če imaš pravilno nameščen motor (po višini in po nagibu). Če je z motorjem vse vredu bi moralo ustrezat. Jaz imam malo lažji čoln, pa 70 konjev, pa glisiram z petimi na krovu z 17 colskim korakom
mirno morje
Uporabniški avatar
miucren
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 139
Pridružen: Ne Avg 23, 2009 16:37
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a miucren » Po Jun 14, 2010 21:49

klemzi napisal/-a:Mislim da imaš kaj drugega narobe. Lahko so smeti, elektronika, tesnilo na glavi, niso pravilno nastavljeni uplinjači ali pletenice,....
S tem motorjem na to dolžino te mora v trenutku zglisirat. Mene s čolnom dol. 4,90m in 40KM vrže iz čolna če se ne držim ali sedim.
Jaz bi na tvojem mestu snel propeler, motor v sod, pa boš videl na koliko obratov bo šel.

Nato pa dalje.

LP Klemen

lp
Sem poskusil tako pa se je motor zavrtel prek 6000 obratov
Renato
RANIERI 545 S
Uporabniški avatar
miucren
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 139
Pridružen: Ne Avg 23, 2009 16:37
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a miucren » Po Jun 14, 2010 22:08

Roman 1 napisal/-a:Preveri če imaš pravilno nameščen motor (po višini in po nagibu). Če je z motorjem vse vredu bi moralo ustrezat. Jaz imam malo lažji čoln, pa 70 konjev, pa glisiram z petimi na krovu z 17 colskim korakom

lp
Ja tudi to sem preverjal in mislim da je motor malo previsok.Še nekaj slik
Slika
Slika
Nazadnje spremenil miucren, dne Pe Jun 18, 2010 22:53, skupaj popravljeno 1 krat.
RANIERI 545 S
klemzi
Admiral
Prispevkov: 623
Pridružen: Sr Apr 16, 2008 15:24
Kraj: trzin

OdgovorNapisal/-a klemzi » To Jun 15, 2010 12:04

Motor je montiran previsoko. Kavitacijska plošča mora biti nižja od čolna od 1 do max. 3 cm.
Če ti gre do 6000 obratov je edino kar mi pade na pamet da imaš mogoče tesnilo na glavi ali spodnji semering na osi zanič. Preveri če imaš slučajno kakšno kapljico vode na svečkah. Ponavadi je na spodnji svečki.

LP Klemen
Uporabniški avatar
miucren
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 139
Pridružen: Ne Avg 23, 2009 16:37
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a miucren » To Jun 15, 2010 13:12

klemzi napisal/-a:Motor je montiran previsoko. Kavitacijska plošča mora biti nižja od čolna od 1 do max. 3 cm.
Če ti gre do 6000 obratov je edino kar mi pade na pamet da imaš mogoče tesnilo na glavi ali spodnji semering na osi zanič. Preveri če imaš slučajno kakšno kapljico vode na svečkah. Ponavadi je na spodnji svečki.

LP Klemen

lp
Sedaj sem dal motor na servis bom videl kaj bodo serviserji povedali
Renato
RANIERI 545 S
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » To Jun 15, 2010 13:23

Polno naložen(čoln, motor, gorivo, aku, 4osebe, prtljaga) imaš preko 1200kg kar ni malo tako, da eliso dva koraka manjšo (13) pridobil boš nekje 1000 vrt/min in to je to. Tuba povzroča precej upora dokler ne zdrsi in če imaš še 3os. gor ni čudno da se motor matra.
klemzi
Admiral
Prispevkov: 623
Pridružen: Sr Apr 16, 2008 15:24
Kraj: trzin

OdgovorNapisal/-a klemzi » To Jun 15, 2010 15:15

javi, kaj ti bodo ugotovili


LP Klemen
Uporabniški avatar
miucren
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 139
Pridružen: Ne Avg 23, 2009 16:37
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a miucren » Pe Jun 18, 2010 22:52

lp
Sedaj sem pripeljau čoln iz servisa.Na servisu mi niso kaj dosti povedali in tudi nardili bol malo.Spustili so mi motor in rekli naj preiskusim.Čoln sem dal v vodo in bilo je isto.Potem pa sem vzel fergazerje narazen in očistil dize in vse ostalo.Čoln sedaj gre super zavrti se do 5600 s polnim gasom.Tako da problem je bil v dizah.
RANIERI 545 S

Kdo je na strani

Po forumu brska: modro morje in 5 gostov