Tako kot sta napisala sly in dinski.
Edino pravilno za motor je da dobi maksimalne obrate, ne večjih, če dobi večje obrate motor ni dovolj obremenjen, če dobi manjše obrate pa je preobremenjen, npr pri dizlih bi v tem primeru dobili črn dim oziroma slabo izgorevanje in posledično manjši izkoristek. Če manjka max 100 obratov do maksimalno predpisanih ni potrebno komplicirati, za tako veliko razliko pa je potrebna menjava propelerja. Motor bo porabil najmanj v teh pogojih, ko imamo propeler s katerim dobi maksimalne obrate, tako zagotovimo idealno izgorevanje in največji izkoristek to pomeni tudi za nižje obrate.
Poraba se ne gleda, koliko motor porabi pri nekih obratih, saj kot sem že večkrat povedal, poraba pri obremenjenem motorju pri npr. 2000 obratih ni enaka kot poraba motorja, ko ta ni v brzini pri 2000. In te nabuloze, da če vozim večinoma na 2500 obratih in če zamenjam propeler da bom z enako hitrostjo vozil na nižjih obratih je čista bedarija in totalna neumnost, tako bomo za enako hitrost imeli večjo porabo, ker izgorevanje ni idealno, motor bo preobremenjen in težave z motorjem sledijo. Barka pri določeni hitrosti mora premagovati vedno enak upor, upor barke je neodvisen od celotnega pogonskega sistema, tako motrja, propelerja itd..., barka pri določeni hitrosti ima pač določen upor, tako da energijsko gledano moramo s propulzijo propelerja potiskati barko z popolnoma enako silo, da se doseže neka hitrost barke. Idealno pa bi bilo da izberemo takšen motor, da bo potovalka ravno v idealnem območju, kjer ima motor največji izkoristek, to je običajno takrat, kjer ima motor največji navor, hkrati pa moramo upoštevati da naj bi motor deloval vedno vsaj na 75% maksimalnih obratov na potovalki, ne manj, ker bodo problemi še posebej pri turbo motorjih, še vedno pa mora biti propeler izbran tako da doseže maksimalne obrate, to je zlato pravilo.
Nižji obrati pri motorju
Moderatorji: moderator2, moderator
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti