Tip jadrnice Mini-12

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Nekaj novic

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Ne Mar 20, 2011 14:23

Barke in plavajoči pomol gredo predvidoma v vodo 16-17 aprila v Bohinjsko jezero. Če tisti čas kdo od morjeplovcev ne bo imel kaj delati, lahko pride pomagat - in če bo vreme primerno sem prepričan, da se bo delovna sila lahko poskusila peljat. Tisti, ki pride pomagat in bi potem rad peljal, naj pričakuje, da utegne biti še solidno mraz.

Slika
Regatni trikotnik je v desnem spodnjem koncu jezera na sliki, tiste slike, kjer je bil narisan, pa ni več.

Živih slik kamere tudi žal ni več.
Na http://www.jkb.si/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=56 se slika osvežuje (in je še nekaj podatkov). Zgornjo sliko pa osvežite, če kliknete ali pritistnete tipko za osvežitev v brskalniku.

Na strani JKB http://www.jkb.si/ naj bi kmalu pisalo več,


Žalostni del novic
    Za zdaj kaže, da verjetno načrtovanih (za 5 ali več barčic)[/b] novih trupov letos še ne bo[/b] (zgodba z zdravstvenimi težavami in še čim), tako da bo verjetno za tekme na razpolago le 8 bark mini-12

    Barke letos ne gredo na Gradiško jezero.
    Razlog - kot so mi povedali - je cena prevoza iz Bohinja (kjer ponton oziroma plavajoči pomol prezimuje) na Gradiško jezero in nazaj, delno pa tudi zapleten postopek za dovoljenje za plovbo po jezeru (ministrstvo za okolje...).

    Meni je žal, saj je Gradiško jezero Ljubljani bliže, parkiranje ob jezeru je bil brezplačno in za tiste (recimo družinske člane), ki niso jadrali, je bil zanimiv sprehod okrog jezera... Nasprotno od tega je Bohinjski redar s ptičjim priimkom ves pasji, kar zadeva parkiranje pri jezeru, in je ena od najmanj privlačnih potez bohinjske turistične ponudbe...

    Če bi bil lani kak sponzor več, bi to šlo, tako pa so bile klubske finance zaradi obče krize krajše, kot je bilo pričakovano, in ena od posledic je, da ni (prostega) denarja za ta prevoz.

    Finance kluba so bile - kolikor vem - načrtovane tako, da bi jih bilo za administrativne zadeve, vzdrževanje plovil v uporabnem stanju (nadomeščanje obrabljenih delov, vrvja, jader itn.), prevoz na zimovanje in nazaj in podobno, in kot rečeno je nekaj pričakovanih prilivov manjkalo (je kdo že slišal za slabe plačnike?).

    Nasletnji razlog za krajše finance so bile odpovedi tistih, ki so rezervirali posamezne termine ob koncu tedna, in to tako pozno, da na tisti dan ni bilo mogoče, da bi termin uporabil kdo drugi. Zgodilo se je bodisi, da sploh ni bilo nikogar (razen nas, ki smo reč pripravili), ali pa so prišli dva-trije namesto dvajsetih-tridesetih pričakovanih. Vsega tega skupaj je bilo toliko, da se je klub za naprej moral česa spomniti.

    Zdaj bo rezervacija za tak termin (ob koncu tedna) veljala za potrjeno, ko bo vnaprej vplačan dogovorjeni del zneska za tekmo, in se ta del v primeru odpovedi s strani naročnika ne vrne.


Okrog dogovore ad hoc za recimo dva avtomobila na kak delovnik popoldne po službi ali podobno to (na srečo) ne velja.

Popravljanje - pokazane slike so malo pozginile... kar sem mogel na hitro, sem nadomesti...
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne To Feb 28, 2012 17:55, skupaj popravljeno 1 krat.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Mini-12 - nekaj slik s sprotnega vzdrževanjaiz l. 2010

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Apr 11, 2011 14:58

Poleg sprotne odprave napak, ko se pač zgodijo, in 'rednih letnih vzdrževalnih del' je bilo letos kar nekaj popravil zaradi malomarnosti (mislim da samo ena zgodba - na vrhu Krvavca, a s precej škode, ki je povzročitelji tudi niso poravnali - ne prav kratka zgodba morda za kdaj drugič). No ja.

Slikal nisem vsega zanimivega, ampak bolj, kar je ratalo. Še to - jaz sem lahko poslikal in opisal le tisti del letnega vzdrževanja, pri katerem sem bil zraven, ostalo tu pač ni zajeto.

Sprotna popravila

Najpogosteje gre za menjavo dotrajale vrvi, uravnavanje krmil in podobno.

Pedale krmil je namreč mogoče prestavljati za različne dolžine nog, in pri ne ravno udobni dostopnosti ter pestrih naborih vozlov, ki jih uporabniki tam naredijo - vse skupaj več kot dobro zategnjeno - je lahko prav zanimivo).

Najdeš pa recimo tudi kaj takega (na precej vetroven dan)
Slika
Tole nosi prvo pripono (okrog katere je navit rol-flok), in sile pri močnih in sunkovitih vetrovih niso ravno majhne, čeprav barka ni velika.
Slika
Tu se je izkazalo, da se poleg vsega ostalega suče vijak, tako da tega brez dviganja palube samovarovalne matice sploh ni bilo mogoče dobro zategniti...
Slika

Slika

No, letos ta barka ni (več) na moji oziroma naši skrbi, tako da bo to zaplastificirati ali kaj podobnega problem drugih.



Na tejle pa manjka matica, ki drži škripec za izvlečenje poševnika. Glede na to, da je (praviloma) samovarovalna, jo je moral kdo pojesti - na srečo pa ni potreboval tudi škripca.
Slika

Take reči se večinoma počne tako, da zabredeš v vodo, iz kanuja ali na plavajočem pomulu
Slika
Tega je sešvasal Koritnik - treba ga je omeniti, da se bo pripravljen narediti še kaj podobnega, če bomo rabili - zamisel in načrt zanj je pa naredil France Najdič. Plavajoči pomol, na katerega bi človek lahko že kar postavil (sicer zelo) majhen vikend.

Špranje na pomolu ljubijo matice, ploščice in podobno.
Slika
Potapljati se podenj in v mulju iskati 'bleščico' pa bi bila bolj stvar za mazohiste.



Če kdo slabo sliši...
Kdo tak odveže kakšen zaključni vozel - osmico - na škoti in mu ta, ko se veter upre v glavno jadro, pobegne v bum, mu predlagamo mazohistične užitke - in včasih res uspe (njemu ali nam) škoto napeljati nazaj brez vrtanja kovic in potem ponovnega kovičenja škripcev in vodil v bum.

Pri dvižnicah v jamboru, če se komu izvleče, pa to ne gre brez 'foršpana', vrtalnega stroja za odstranitev starih in nato vstavljanja nazaj z novimi kovicami.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Letno vzdrževanje za 2011 - jambori, jadra...

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Apr 11, 2011 14:59

Letno vzdrževanje in obnavljanje

Letno vzdrževanje pomeni
    popravila poškodb trupov,
    čiščenje (na Gradiškem jezeru se je nabiral vodni kamen, kot bi ga načaral),
    tu pa tam barvanje česa, in na koncu poliranje
    pregled in po potrebi menjave vrvi,
    pregled vsega ostalega... ter popravilo tega, kar še najdeš
. Letos je bila v načrtu še izdelava 5 novih trupov (jambori so bili že narejeni in precej ostale opreme tudi), vendar se ta konec ni izšel.

Po času je letos šlo nekako takole

Jambori
Slika
Treba je bilo izdelati in nadomestiti nekaj spreaderjev - stari so se polomili - ter pregledati (in odpraviti najdene pomankljivosti) na krmih priponah (backstay).

Pregledani, kompletirani floki
Slika
Tu je bilo med ostalim treba pregledati, poprčkati in po potrebi zamenjati sukalnike (na vrhu navijalnega prvega jadra) in podobno obdelati rolice na spodnjem delu, pa še pregledati in precejkrat pomenjati vrvice na rolicah.
Potraja, material pa tudi ni zastonj.
Od letos imajo floki tudi 'srajčke', tako da ne bodo izpostavljeni UV žarkom ko bodo barke na sidru, in bodo lahko zdržali dlje.

Glavna jadra
Slika
Pregled in odprava napak na glavnih jadrih, pregled, kompletiranje in po potrebi menjava vrvi v bumih - škota, vrv za poteg po bumu, vrv za krajšavo, vang

V enem primeru nikakor ni hotelo uspeti spraviti izvlečene škote skozi vodila, tako da je bilo treba povrtati pop-kovice, izvčeli vodila in škripce škote, napeljati škoto in nazaj skovičiti vse skupaj.

Slika
Kot je videti, ne gre samo za eno barko, tako da zabava traja nekaj časa. Glavna jadra se postopoma selijo s kupa nepregledanih med pripravljena. Jaz jim pa 'malo pomagam'.

Slika
Podobno France pri jamborih.


Slika
Kaj neki dela tole 'sranje' med temi slikami?
No, to so odpadne svinčene cevi, iz katerih bo pa komplet uteži za balast za eno barko mini-12.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Letno vzdrževanje za 2011 - trupi, krmila...

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Apr 11, 2011 18:30

Trupi
En del večje skupine trupov je letos gostoval v lopi blizu Škofje Loke, tu so bili že prestavljeni v delavnico (Aleš, najlepša hvala za prostor in pomoč, orodje - ki nam ga za to ni bilo potrebno nositi s sabo - ta konec zgodbice - recimo mu hvalnica - bom še napisal posebej.)
Slika

Takole 'so se počasi selile' iz lope na ogrodja na kolesih.
Slika

Pri vsaki s poškodovanim krmilom je bilo takrat tudi krmilo zamenjano z drugim (rdeča na tej sliki nova krmila).

Novejša različica jadrnic je imela nekoliko daljša (sežejo globlje) krmila iz stekloplastike, ki najbrž tudi niso bila dobro zasnovana - ali pa narejena. Večina med krmili iz te serije je bila zdaj tako poškodovana, da jih je bilo treba zamenjati.

Štiri med njimi so poškodovali v dveh dneh na Krvavcu (tudi več jader, od katerih nekatera tako, da niso bilav več za nič uporabna in jih je bilo treba zavreči).


Deset let stara krmila (orehov les) so bila malo krajša, stara barva je odstopila, tako da so bila potrebna barvanja,
Slika


Slika
drugače pa ni bilo videti, da jim kaj manjka.

Tu stari krmili že na novo pobarvani.
Slika

Večina novejših (steklo-plastičnih) krmil je počila na spoju z osjo krmila. Začasno je bilo to na tem ali onem tudi pokrpano s kovičenjem - še enkrat: no ja.

Takole je videti razpoko na stekloplastičnem krmilu.
Slika

Takole pa, kako je po dveh letih eno steklo-plastično krmilo postrani glede na os. Ni bilo edino...
Slika


Seveda je bilo treba tu pa tam kaj pokrpati po trupih, na tejle na stojalu popravljena (in potem pobarvana) kobilica. Tokrat smo imeli pri roki samo rdečo barvo...
Slika
V ozadju je lopa, v kateri so prezimili trupi in iz katerih jih je bilo treba - cross country, čez shranjene deske in tako naprej - prenesti, ko smo jih začeli pripravljati za letos. Še enkrat hvala Alešu, brez njega tudi to najbrž ne bi šlo. Ko smo že pri tem, tista stoenka na sliki je popolnoma vozna, Alešu dela napoto in če ima kdo nekaj sto € viška in kako sentimentalno povezavo do zdaj že solidno oldtimerja tega tipa, bo Alešu naredil veselje in še malo prostora zraven.

Na tejle pa premec.
Slika

Pa pranje, odstranitev vodnega kamna in ostalega podobnega
Slika

Na tejle barki se še lepo vidi vodna črta, 'označena' z vodnim kamnom, ki ga je bilo treba (med drugim) odstraniti.
Slika

Potem napacati s sredstvom za poliranje
Slika

In poliranje (tega nisem počel kaki 20 let, in se je bil treba spet naučiti).
Slika
(Na tej sliki je še France pri napacavanju - na samosprožilec se nisem šel slikat med poliranjem).


Nova krmila na zadnji sliki so enake velikosti kot so bila stekloplastična izpred dveh-treh let, a tokrat spet lesena (mislim jesen). Najbrž zato, ker so bila cenejša, pa še naredili so nam jih, ko so nam za stekloplastična nekaj časa obljubljali, pa ne naredili (glavni tam je vmes za nekaj časa precej hudo zbolel).



Vse barke Mini-12 seveda niso Francetove, in Marko Žibert ima svojo - seveda takrat, ko ni v vodi - za razstavni eksponat v prostoru svoje firme Alpin d.o.o. (ki se ukvarja z obnovljivimi viri energije - sončne celice, ogrevanje in podobno - in to ne šele od zdaj, ko stvar 'prihaja v modo', in mislim da precej njihovih projektov dela že kar nekaj časa. ).
Slika

Menjava krmila in njegovih ležajev tudi tu - rit je moja
Slika

Doseči glavo krmila in tam odvijati, označevati za vrtanje lukenj in tako naprej, ne da bi snel palubo, ni čisto enostavno - mislim, da bom rabil manjša ušesa, zdaj se mi zataknejo, ko bi rad dosegel še malo dlje...
Slika

Tako, tole so bili dolgovi, zdaj pride prva letošnja regata...
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Po Apr 11, 2011 19:04

Odlično predstavljeno. Žal nisem nič prispeval k obnovi plovil, pa bi me zanimalo, ker se človek marsičesa nuči, se pa veselim prve morjeplovske regate, če se bo zgodila.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Apr 11, 2011 19:12

Saj sem tudi jaz cel kup veščin, ki sem jih nekoč znal, že skoraj čisto pozabil. France mi je skoraj navil ušesa, ko sem popenzlal eno krmilo tako, da so se ščetine na koncu sprožile in je bilo treba brisat pikice po trupu - in moj zagovor, da je to 'nova moda', 'umetniška svoboda' in tako naprej mi je sicer ohranilo ušesa, pobrisat pikice je bilo pa vseeno treba :oops:

Zdajle grem še malo na kolo, zvečer mogoče komentarje k Mic-Tic-ovi pumpi ali sobotni regati v Izoli (zraven so bile tudi 4 mini-12), mogoče pa tudi oboje.

Stari fotkič pa vidim da zdaj, ko so se driverji vdali v usodo, za tole kar špila.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Apr 13, 2011 20:49

O kombinacijski regati v Izoli tudi s štirimi jadrnicami Mini-12 je pa tule.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Mini-12 in plavajoči pomol v Bohinju v vodo, 16 april 2011

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Apr 18, 2011 20:52

Mini-12 in plavajoči pomol v Bohinju v vodo, 16 april 2011

Dobili smo se v soboto malo čez sedmo uro za Bežigradom v Ljubljani. Treba je bilo po kamionček, in Marko in France sta imela kar nekaj težav z akumulatorjem pri vžigu, tako da motorja potem večinoma sploh nismo ugašali.

'Posebni transport' gre najprej pobrat barke v Škofjo loko, 4 damo na tovornjak, 4 so pa še iz Izole na prikolici za 'džip' (Suzuki, ne Jeep).
Slika

Z ročnim nalaganjem na tovornjak smo trije okrog 60 let imeli kar nekaj dela, posebno hudo pa ni bilo.
Slika

Seveda pa prav nalaganja nisem mogel slikati, ker sta bili obe roki (in še kaj) zasedeni s prenašanjem ropotije.

Tule nisem ravno pazil na osvetlitev - tri naložene, četrta na vrsti, potem pa pridejo na vrsto še jambori, balast, jadra in drobnarije.
Slika

Tokrat sem 'pilotiral' tole 'kompozicijo'; trenutno čaka zraven avtokampa Danica v Bohinjski Bistrici, da poberemo tiste, ki so šli na kavo k Cukiju blizu policije in gasilskega doma. V bližini je tudi mlekomat, ampak jaz sem imel tokrat s seboj zalogo še z mlekomata iz Ljubljane.
Slika

Razlaganje pri jezeru je šlo tako hitro, da najbrž nisem utegnil slikati 'konvoja', kakor je prispel, ko bile vse že razloženo pri jezeru. Ne glede na to nas je še en Marko prehitel s svojo barko (to pa štima, ko se rima), ki jo je pripeljal s temle, in ta ni bila le razložena, ampak tudi že v vodi.
Slika

No ja, tile mandlci s kajaki so nas pa letos menda prehiteli za cel mesec.
Slika

Po podstavkih sodeč je njihova 'flota' najbrž podobno velika, kot naša
Slika

Osem bark čaka na ureditev delovišča za sestavljanje, ena je pa že v vodi.
Slika

Tam nekje zraven je na nekaj mestih razloženega tudi okrog 800 kg balasta, ki ga primerno zagnane žrtve vlačijo tja, kjer je potreben.
Slika

Priprava jambora za prvo barko - ampak mislim, da je bilo večji del tega potem treba še enkrat razdreti in sestaviti, lahko pa da nas na tejle čaka še ena 'ponovitev vaje'.
Slika

Tudi jambori, jadra in ostalo čakajo na pripravo delovišča
Slika

Tule v posebej dostopnem prostoru na vrhu 'kište' (za ogrodjem, na katerem je bila platnena streha) smo po dogovoru z lastnikom še lani imeli shranjena glavna jadra in ostalo drobnarijo. Letos je nekdo zamenjal ključavnice in zgodba naprej bo najbrž še zanimiva.
Slika

Takole pa gre v vodo plavajoči pomol, na in ob katerem bomo sestavili večino bark.
Slika

Za tole spraviti v vodo je bilo treba tudi zabresti. Ena žrtev je bil Marko - na zgornji sliki v škornjih, jaz sem bil druga, v kratkih hlačah in (že precej dotrajalih, a še vedno vodoodpornih) kroksicah. Na sliki na desni čepi še en Marko in on tisti, ki je bil 'kriv' za 'CONVOI EXCEPTIONNEL', ki je pripeljal štiri barke iz Škofje Loke in razstavljeni plavajoči pomol z zimovališča do jezera. V kanuju tokratna vlečna služba, sicer med drugim skrbnik strežnika JKB Honza.

Od takrat naprej dalje je šlo naprej najbrž tako hitro, da samega sestavljanja nisem utegnil več slikati, pa tudi roke so bile skoraj ves čas zasedene s čim drugim, ne s fotoaparatom. Žal mi tudi ni uspelo ujeti klape, ki je tokrat vse to naredila - drugič se bom potrudil bolj.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Jul 27, 2011 17:09

Marchi napisal/-a:Fantje, dajmo se zmenit za eno Mini 12 regato. Seveda čimprej, ko bo vreme ok. Kdo ima kakšne informacije kako in kaj?

Jaz bumbar, ko so šle barke v vodo, bi moral napisati, kjer se da kaj izvedeti, če bi kdo rad poskusil.

Kontakti in telefoni so (bili in so najbrž še) na strani jadralnega kluba Boahinj, www.jkb.si
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Barraqda
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 135
Pridružen: Sr Jul 13, 2011 11:09

OdgovorNapisal/-a Barraqda » Sr Avg 03, 2011 19:44

Mislim vse ste napisali sam kdo to jadrnico pri nas dela in prodaja ne, al' pa jaz tega nisem videl. :shock:

Fino bi blo da se spiše tudi kaka je cena nove jadrnice, rabljene, dodatne opreme, stroški vzdrževanja. Še bolj fino bi blo, če bi bila tudi kaka uradna slovenska stran za tole jadrnico. Zanima me tudi če se ve, približno seveda, koliko teh "zadevc" pluje v Sloveniji in njeni okolici. :wink:

Ne mi zamerit na toni vprašanj... :lol:
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Feb 01, 2012 21:25

Barraqda napisal/-a:Mislim vse ste napisali sam kdo to jadrnico pri nas dela in prodaja ne, al' pa jaz tega nisem videl. :shock:

Fino bi blo da se spiše tudi kaka je cena nove jadrnice, rabljene, dodatne opreme, stroški vzdrževanja. Še bolj fino bi blo, če bi bila tudi kaka uradna slovenska stran za tole jadrnico. Zanima me tudi če se ve, približno seveda, koliko teh "zadevc" pluje v Sloveniji in njeni okolici. :wink:

Ne mi zamerit na toni vprašanj... :lol:


Nič ne zamerim, ampak, Barraqda - ali se mogoče prijaviš, da boš tako stran urejal?

Strežnik, na katerem je (bila doslej?) stran jadralnega kluba, je - kolikor so mi povedali - v neki kleti, in tja zraven gre najbrž še kaj anekdot in povestic.

Barke mini-12 v Slo so - zadnjo serijo gotovo - v samogradnji naredili člani kluba. Pa sponzorji za nekaj materialov in tako naprej.

Kot sem napisal, je bil namen, da se v prejšnji (ali morda tej) zimi naredi še pet novih, pa je enega glavnih organizatorjev te zamisli spotaknilo zdravje, in iz tiste serije ni bilo nič.

Na straneh jkb (jadralnega kluba Bohinj) je bilo nekoč kup info in slik, kako so delali in naredili tiste barke, pa se je verjetno server sesul in tistih info ni več. Jaz pri tisti gradnji takrat nisem sodeloval in niti nimam slik niti ne vem podrobnosti - torej na ostala vp

V drugem prispevku iz tega niza so povezave na vire, iz katerih sem jaz ugibal o zgodovini te vrste jadrnic, poleg tistega, kar sem izvedel s spraševanjem.

Kot sem rekel, če bi rad uradno stran za to jadrnico, se priporočamo... pridi v Bohinj, poskusi barko, izprašaj vpletene o zgodovini in napiši.

So pa barke mini-12, ki so v Sloveniji, dovolj enake, da jih lahko štejemo za monotip in so med seboj tekmovalno primerljive - izven Slovenije je nekaj podtipov, ki se med seboj po dimenzijah, lastnostih - in cenah - zelo razlikujejo, tako da jih ni mogoče imeti za isto kategorijo.

Ampak zdaj moram nehati.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Feb 28, 2012 17:57

Ko pridem, da poštimam slike, bom tudi spet kaj prilepil, tokrat sem samo popravil nekaj povezav na slike, ki so izginile.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Apr 25, 2012 19:04

Najprej pa nekaj servisnih reči.

Povezava na delujočo stran s kamero na Bohinjsko jezero na Bohinj-info, ko tiste na povezavi čez JKB ne delajo več.

Nekaj povezav za vreme v Bohinju
    Na zurnal24 kar zadeva napovedi za veter ni videti preveč prepričljivo.
    Bolje, a Bohinjska Bistrica, ne ob jezeru.
    Za www.cc-line.si še nisem slišal, a podatki o stanju tam - temperatura in vlažnost zraka ter vode v jezeru so videti OK - razen vetra. Ali vremenska postaja vetromera nima, ali pa je crknil. No ja, pa tlakomer se tudi ne javlja...


Ko najdem kaj boljšega, dopolnim tole.
Dopolnjeni linki pridejo rajši v prispevek v temo o vremenu v bazi znanja.
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne Če Maj 03, 2012 10:16, skupaj popravljeno 1 krat.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Apr 25, 2012 19:55

Dva delovna konca tedna...

V soboto, 14..4.2012 smo nameravali predvsem v vodo dati plavajoči pomol. Letos smo se odločili tudi, da imamo dovolj izmetavanja vode iz bark pred skoraj vsako uporabo (dež je dovolj pogosto...), in tako bodo odprtine vseh bark dobile 'dekce' - s pritiskači pritrjeno prekrivalo iz nepremočljive tkanine.

Dan pred tem je bila 'uvodna akcija - odpeljati prikolico za prevoz jadrnic (ki je bila prej drugje) in kup druge opreme (nekaj jamborov, rezervni deli, vrvi za nadomestitev obrabljenih ipd.) v Bohinj, začela pa sva pa tudi menjavo krmila na prvi od treh jadrnic. Na dveh so bila krmila krajša, kot na novejših in zato pri tekmah ne enakovredna (prednost pri šibkem slabže v močnem vetru).

Na tretji pa se krmilo ni dobro obnašalo. Izkazalo se je, da je bila os pretrda v ležajih in se je zato obračalo zelo trdo (kje je šele tisto, da bi na krmilu čutil silo vode nanj...). Poleg tega 'vaga' na vrhu osi ni bila pravokotna na krmilo, tako da je krmilo v eno stran šlo veliko dlje kot v drugo, in je barka zato v eno stran izrazito težko zavila, pa še kaj bi se našlo.

Dolžina osi je od barke do barke malo različna, zato zdaj os novega krmila na pravo mero.
Slika
dvakrat odmeri, enkrat odreži - in improvizirani primež

Ključni detalj plavajočega pomola, ki omogoča, da ga razstavijo, prenašajo in sestavijo trije ali štirje ljudje...
Slika

Stiropor pomola dan pred selitvijo v vodo... in eden od zadnjih dni, preden je nekdo nanj na vodi zlil nekaj litrov razredčila, kar je v stiropor naredilo nekaj lukenj do vodne gladine. Se najde kdo prijazen...
Slika
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Apr 26, 2012 20:22

V soboto, 15.4. je bila 'delovna akcija' najprej zaradi slabe vremenske napovedi odpovedana, ko smo se pa nekateri vseeno spravili na delo, so se padavine Bohinja (ali pa vsaj nas pri delu) v celoti izognile.

Tako smo ta dan spraviti v vodo in sestaviti plavajoči pomol.


Poleg tega smo imeli namen spraviti v vodo tudi toliko jadrnic, kolikor bi jih lahko opremili z s prekrivali. Izkazalo se je, da so vijaki, s katerimi naj bi pritrdili spodnji del pritiskačev, preveliki, je pa šlo s pop kovicami. Žal je bilo teh za več kot eno barko premalo in ko je bilo jasno, da z njimi gre, nimamo pa jih dovolj, je bila ura že toliko, da je bila trgovina v Bohinjski Bistrici že zaprta.

Rumena barka Alpin je imela prevleko že od lani, tako da je težave s kovicami niso zadevale.
Slika
Zeleni kanu je pa 'vlečna služba', ki vlači jadrnice s pomola na bojo in boje na točke obratov pred tekmami. Zgornji rob je potreben malo krpanja...

Takole pa leži na vodi mini-12, preden vanjo naložiš tistih okroglo 100 kg svinca.
Slika

Naj se vidi, kakšno vlogo ima pri jadrnici balast :wink:Slika

Zdaj pa bo kmalu še tale stala pokoncu
Slika

Jambor in pripone so že. Zraven tako lepo piha, da ni duša dala, da ne bi malo preizkusili, če je vse OK.
Slika

Malo metuljčka...
Slika
Debela reč okrog rol-floka je pa prevleka proti UV, ki naj bi podvojila (ali več) trajnost floka, ki se ga z barke, dokler je ta na vodi in sestavljena, ne snema.

Izid tega dne - pomol in le dve barki v vodi. :wink:
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti