Čipanje motorja

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

MARKO1977
Viceadmiral
Prispevkov: 369
Pridružen: Pe Dec 18, 2009 12:46

Čipanje motorja

OdgovorNapisal/-a MARKO1977 » Ne Nov 06, 2011 14:55

Pozdravljeni,
slabo vreme me je prikovalo k računalniku.
Zasledil sem tole
http://www.bolha.com/cip-tuning/chip-tuning-vw-audi-seat-skoda-oglas1274504861

ker se ne spoznam na te reči, me zanima v realnosti koliko pripomore k izbošavi.
Glede na to da imam problem z končnimi obrati motorja
http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?t=4748
me zanima če bi v mojem primeru prišlo v poštev.

LP
Marko
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Ne Nov 06, 2011 20:31

VW-ja se da čipnit ja, stručko, ki pozna avtomobilsko remapiranje, bo kos tudi marine motorju. Vendar pa!!! Pazi, niso vsi, ki se s tem ukvarjajo strokovnjaki... Tisti, ki znajo samo naložiti nove mape, nimajo pojma. Sposobni so samo tisti, ki znajo sami tudi ustvariti nove mape in imajo primerno testno opremo za takšne podvige...
MARKO1977
Viceadmiral
Prispevkov: 369
Pridružen: Pe Dec 18, 2009 12:46

OdgovorNapisal/-a MARKO1977 » Po Nov 07, 2011 07:44

admin napisal/-a:VW-ja se da čipnit ja, stručko, ki pozna avtomobilsko remapiranje, bo kos tudi marine motorju. Vendar pa!!! Pazi, niso vsi, ki se s tem ukvarjajo strokovnjaki... Tisti, ki znajo samo naložiti nove mape, nimajo pojma. Sposobni so samo tisti, ki znajo sami tudi ustvariti nove mape in imajo primerno testno opremo za takšne podvige...


Pozdravljen admin,
imaš mogoče v mislih kako priporočilo, na koga naj se obrnem ?
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Po Nov 07, 2011 08:16

Ne vem če je to pametno početi. Če te prav razumem, bi rad znižal obrate na minimumu, manj kot 700 obratov ni dobro da imaš minimum, tako da s 100 obrati boš zmanjšal hitrost kvečjemu za 10% oziroma cca 0.4 vozla v tvojem primeru. Navtični motorji so povečini res čipani, ampak ne tako da imajo večjo moč od tovarniških nastavitev avtomobilske variante, ampak da imajo kvečjemu manjšo moč od avtomobilskih nastavitev za cca 20%, vsaj tako večina proizvajalcev dela.

Če ti hočeš zmanjšati hitrost na minimumi in v tvojem primeru visokoturažnega motorja sem prepričan da je to mogoče, po tem ko si objavil svojo teorijo o obratih itd... in sem dejansko videl v čem je tvoj problem, ti garantiram da boš spravil hitrost barke na minimum na 3 vozle, če boš dal pravi propeler, to pa je takšen da boš dosegel 4000 deklariranih obratov, ti imaš premočan propeler, in to za enih 20%, saj je to že na oko po obratih očitno dobiš jih 3200, manjka ti jih 800 kar je ogromno. Že tako imaš s tem propelerjem preobremenjem motor, če ga boš čipal na večjo moč, boš dovolil še večjo obremenitev in v tem primeru si upam trditi da motor ne bo šel dolgo brez problemov. Daj gor pravi propeler in menjavaj tako dolgo propeler, da dobiš deklariranih 4000 obrato, s tem boš rešil problem hitre vožnje na minimumu in hkrati povečal obrate, kot tudi končno moč, pa s tem hitrost in to vsaj za 15%, skratka jasno je kaj je treba narediti in da tako kot imaš sedaj ni OK, s čipanjem pa stvar samo poslabšaš ne pa rešiš.

Drugače pa je na Brnčičevi en, ki čipa VW, Audi, Škoda, Seat, mislim da je firma A3M ali nekaj podobnega, se ne spomnim, sam sem pred 8 leti čipal 110HP 1.9tdi. Osebno menim, da je tako početje v navtiki, zaradi vsaj 3x večjih obremenitev kot na cesti, neumno početje.
Tvoj problem je propeler in napačna filozofija, namesto da bi zamenjal propeler in rešil končne obrate tako kot tudi minimum barke, ne - ti bi raje čipal motor, ga še bolj obremenil, pridobil 50obratov in še prej uničil motor, jaz ti garantiram da tvoj motor ne bo zdržal 2000 ur pri takšni obremenitvi.
spyder
Viceadmiral
Prispevkov: 566
Pridružen: Ne Mar 22, 2009 19:00
Kraj: portorož

OdgovorNapisal/-a spyder » Po Nov 07, 2011 08:29

Čip tuning v Črnučah obvlada in ti bo tudi svetoval :wink:
MARKO1977
Viceadmiral
Prispevkov: 369
Pridružen: Pe Dec 18, 2009 12:46

OdgovorNapisal/-a MARKO1977 » Po Nov 07, 2011 17:36

No, načeloma sem tudi jaz proti čipanju motorjev, saj kot si omenil so vsi elementi pod obremenitvijo.
Zato nihče v navtiki nima lamelne avtomobilske sklopke.
Pri tej seriji motorjev 2,9 je 165KM zgornja meja. Če bi imel 150KM bi se verjetno odločil za čipanje.
No vsekakor sem že prej bil mnenja za menjavo propelerja.
Tudi osebnih vozil nisem čipal,
Pa vsi mi zdržijo čez 200 000. Seveda dober gospodar skrbi za olje,filtre.....In da malo popazi na svoje imetje.

Kar zmrazi me ko grem peš mimo kakega komunalnega priveza, in vidiš v batani 100 litrov vode v kateri so se že žabe zredile.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Po Nov 07, 2011 17:41

Gaso napisal/-a:Ne vem če je to pametno početi. Če te prav razumem, bi rad znižal obrate na minimumu, manj kot 700 obratov ni dobro da imaš minimum, tako da s 100 obrati boš zmanjšal hitrost kvečjemu za 10% oziroma cca 0.4 vozla v tvojem primeru. Navtični motorji so povečini res čipani, ampak ne tako da imajo večjo moč od tovarniških nastavitev avtomobilske variante, ampak da imajo kvečjemu manjšo moč od avtomobilskih nastavitev za cca 20%, vsaj tako večina proizvajalcev dela.


Se strinjam Gaso, da je v navtiki motor bistveno bolj obremenjen, vendar tale tvoja teorija o 20% manjši moči je daleč od realne. Zakaj je tako nimam pojma, nisem strokovnjak za vzdržljivost strojev, vendar očitno je delovanje motorja v barki bistveno bolj nežno in hudimano manj stresno. No, tole zadnje je zagotovo res. Avtomobilski motor dela na cesti kar naprej neke intervale, pospeševanje, polni plin, pa navzdol, pa navzgor, pa prestavljanje, pa v rdeče polje, ko prehitevaš itd, itd, itd... In zaradi tega, imajo avtomobilski motorji OGROMNO rezerve!!!

In kaj se zgodi s takim motorjem v navtiki? Ja nič, že v tovarni ga lepo navijejo z remapiranjem in ne 20% v minus, temveč 20% v plus!!!

Primer?
Recimo 3.0 TDI, ki je Audijev motor ima v vozilih 225 KM. In nič več, te sedanji TDI-ji so izpeljanke! No, ta isti motor ima kot nekdaj VW marine, sedaj pa Cummins-Mercruiser 265 KM!!!
Drugi primer, BMW motor 3.0 d, ki ga poznamo iz limuzin z oznako 530d in pa recimo X5 3.0d ima v avtomobilih 230 KM, v navtiki pa ga poznamo kot Yanmar BY2-260, kar pomeni spet dvignjena moč na 260 KM.
Potem pa tretji primer, ki je pravi delovni stroj v navtiki. Gre za motor MAN D26, ki v kamionih zmore 430 KM ali največ 480 KM. Ko mu zamenjajo izpuh in prodajo kot MAN marine motor za v jahte zmore ta isti stroj po imenu R6-800 celih 800 KM!!! Motor je vait za celih 86%!!!

Toliko o zmanjševanju moči v navtiki in večjih obremenitvah... :wink:
Nazadnje spremenil admin, dne Po Nov 07, 2011 22:58, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
dule
Admiral
Prispevkov: 751
Pridružen: Pe Jul 27, 2007 15:53

OdgovorNapisal/-a dule » Po Nov 07, 2011 22:47

MARKO1977 napisal/-a:
admin napisal/-a:VW-ja se da čipnit ja, stručko, ki pozna avtomobilsko remapiranje, bo kos tudi marine motorju. Vendar pa!!! Pazi, niso vsi, ki se s tem ukvarjajo strokovnjaki... Tisti, ki znajo samo naložiti nove mape, nimajo pojma. Sposobni so samo tisti, ki znajo sami tudi ustvariti nove mape in imajo primerno testno opremo za takšne podvige...


Pozdravljen admin,
imaš mogoče v mislih kako priporočilo, na koga naj se obrnem ?


Poznam človeka, (moj sosed in prijatelj) ki je "glavca" v razvoju pri Akrapov... in lahko ti priporoča kam se obrni.
Prijatelj ima Audi A4 2.0 in Audi A6 3.0 quattro in oba ima čipirana.
Ni pa majster najcenejši.
In kot je napisal admin, ni vsak stručko.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Nov 07, 2011 23:44

To, da motor doseže max. obrate pri nominalni obremenitvi čolna, je OSNOVA za ekonomično plovbo, dobre plovne lastnosti plovila in dolgo življenjsko dobo motorja. In slednje pogojuje pravilno izbran propeler.

Nima prav nobenega smisla spreminjati tistega, kar je naredil projektant oz. izdelovalec motorja.
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » To Nov 08, 2011 01:28

Glede obremenitve jaz nisem najbolj pristaš primerjave z avtomobiskim motorjem, zato ker tisti konji in velika obremenitev je le kratkotrajno ob prehitevanjih, ko damo poln plin in ne traja več kot 30s, pa še takrat večinoma se pokadi malo črno za avtomobilom. 200 000km ob povprečni hitrosti avtomobila 50km/s če pogledaš po board computerju nekako ustreza 4000 uram motorja, kar je za turistične motoje v navtiki že praktično zgornja meja pred generalko, pri avtomobilu 200 000km pa ne predstavlja veliko, večina motorjev brez problema zdrži več. Pri avtu enak motor v teh 4000 urah porabi približno 16000l goriva ob povprečni porabi 8l/100km, pri barki pa pri enakem motorju bistveno več, 50000 litrov ali več v 4000 urah, ob povprečni porabi cca 12l/h, tako da je razlika 75% več. Kar pomeni, da če mora za vzdrževanje obratov 75% več porabiti, je tudi bistveno večja obremenitev, ker je obremenitev vsaj 3x večja, če more pokuriti več, motor na trenutnih obratih v povprečju dela vsaj z 3x večjo močjo kot v popvprečju pri enakih obratih v avtomobilu.
Obremenitev je bistveno večja tudi če se primerja tovornjak z avtomobilom, zato tam ne bo motorjev 3.0L in 300HP, ampak bodo bistveno večji kubiki za 300HP, ker motor ne more na dolgi rok konstantno delati na tej moči, pri tako malih kubikih, lahko je to kratkotrajno ob prehitevanjih, ne pa konstantno obremenitev, takšen motor ne bo zdržal v tovornjaku niti 200 000.

Obremenitev je vsekakor večja v navtiki to je definitivno, kar se vidi v porabi motarja in to je edini kriterij. Avto pri 160kmh na rabi 200HP, saj je tudi golf1 z svojimi 50HP šel 160 in v Avdijih, BMW-jih,... je dejansko motor zelo redko obremenjen z maksimalno močjo ima v cilindru dovolj zraka, vbrizgava pa minimalno goriva v cilinder, da vzdržuje omenjene obrate. Pri težjem bremenu, pa je potrebno več goriva vbrizgavati v cilinder, da motor dela z večjo močjo, pritiski znotraj motorja so večji, če je breme preveliko pa dobimo zaradi slabega izgorevanja celo črn dim.

Je pa pri navtičnih motorjih, ki so za komercialno uporabo, vedno tako, da imajo veliko večje kubike, kot turističnih varianta, za enako moč. Pri turisični varianti, kjer se dela v popvrečju 300ur letno, pa so ti manjši, oba pa imata deklarirano moč enako, jasno je da bo komercialna varianta motorja zdržala parkrat več, medtem ko turističnemu uporabniku vzdržljivost motorja niti ni tako bistvena, če zdrži 4000 ur v 10letih, je to za turistične namene več kot dovolj, hkrati pa je motor pol lažji in manjši. Se pa iz tega vidi nenapisano pravilo, da razmerje med kubiki in konji, kar pomembno pri vzdržljivosti motorja in govori o tem kako je motor obremenjen, pri formuli 1 celo tako, da zdrži le eno dirko in takšen motor sigurno ne bo niti 20ur izdržal. Ni pa treba v navtiki pretiravati z delovnimi motorji, ker takšni motorji, so namenjeni za največje obremenitve, koče, deplasmanska plovila, vlačilci itd...., gliserji spet ne obremenjujejo toliko motorja, saj so lažji in hitrejši, in primerjati glede obremenitve gliser ali deplasmansko plovilo, je kot bi primerjali cestni motor in tovornjak, poldeplasmanci pa so nekje tu vmes.

Te motorje ki si jih naštel admin, ti so dobri za kakšno lažjo obremenitev, lahko hitro plovilo, ne boš pa našel BY2-260 v vlačilcu ali koči, ali kakšnem drugem večjem deplasmancu. Zakaj imajo avti takšne konje koti jih imajo, jaz vidim mogoče v problemu z emisijami, po moje ni problem povečati moč motorja, amapak ali bo imel motor potem Euro5 emisije, kot drug problem pa ki se mi vidi potencialno je hlajenje, pri navtiki hlajenje ni problem, pri avtu bi bilo pa kar konkretno treba ojačati hladilnik in ventilatorje, saj je toplote ogromno. Tako da sem mnenja, da je prej kaj drugega vzrok, za v nekaterih primerih celo manjše moči motorjev kot v navtiki, definitivno pa ni obremenitev večja v avtomobilu, kot v navtiki, to me nihče ne prepriča. Obremenitev motorja je definirana le prek porabe goriva motorja na uro.

Jaz tudi v avtih ne mislim več čipati, čipal sem 110HP 1.9Tdi, razlika ni bila bistvena, sem moral biti res pozoren da sem opazil razliko v navoru.
Nisem pa dolgo testiral, ker mi je po čipanju po 14dneh šla turbina, sicer sem imel pod 100 000km in sem dobil novo na garancijo, vendar je tudi to eden izmed razlogov da ne mislim več čipati. Je bilo pa bistveno dražje čipanje od 200€, nekej 100 000SIT, sedaj ne vem koliko stane, ampak za 200€ ne vem če dobiš pravo čipanje. Pa ne me narobe razumeti, da sem jaz apriori proti čipanju pred 8 leti sem bil jaz zelo zainteresiran vedno za takšne zadeve, sedaj se mi zdi pa to nebistveno za življenje, vozim tako po omejitvah, gledam E200CDI, pa 520d, pa podobne avte, ne pa kaj močnejšega, ke mi je to trenutno nepomembno, včasih pa nisem bil tak, bolj je letelo, bolj je bilo veselo :lol:
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » To Nov 08, 2011 08:17

Osebno smatram, da je velikost navora pomembnejši podatek pri motorju, kot sama moč motorja, tudi pri plovilih in pa seveda območje vrtljajev, kjer motor doseže najvišjo stopnjo navora.
Problemček je, da so praviloma motorji, ki razvijejo večji navor, tudi težji, to pa ni ravno po godu plovilom. Zato verjetno, kot je zapisal admin, avtomobilske različice motorjev sfrizirajo, da pri čim manjši masi motorja dobijo kar največ konjev.
fischerr
Kapitan
Prispevkov: 150
Pridružen: Pe Okt 02, 2009 09:43
Kraj: Koper - Bunarina

OdgovorNapisal/-a fischerr » To Nov 08, 2011 08:33

Če malo iz konteksta nekaj povzamem, ...

pravilno dimenzioniran propeler na bilokaterem motorju je tak, da glede na diagram motorja (hitrost; obrati) moramo z maksimalnim gasom dosešti po grafu maksimalne obrate.

Tako dimenzionirano naj bi bilo za motor optimalno? (predvsem mislim tu sedaj na delovanje motorja in optimalnim deloavnjem)

Sprašujem to namreč, ker sem že od marsikaterega slišal, da so original propelerje menjavali za predvsem korak večje, s tem so sicer izgubili nekaj na moči (govorim o cca iz 3600 obratov so prišli na nekje 3200-3300 "dizli")
izgubili nekaj na pospešku, vendar pravijo da ko enkrat izglisirajo tako bolj ekonomično plujejo in seveda manj obremenjujejo motor)

Drži to? oz. vaše izkušnje.

Hvala in LP
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » To Nov 08, 2011 10:32

Tudi tovarna ni vsemogočna... recimo primerjava iz avto sveta. Novega M3 sta akrapovič in a-workx se dodatno optimizirala.

@Gaso
"Obremenitev motorja je definirana le prek porabe goriva motorja na uro."
To nikakor ne drzi, sploh ne "v svetu" kjer emisije niso pomembne ali so merila postavljena drugace. Gorivo niso samo kalorije za moč, temvec je tudi sredstvo za hlajenje, mazanje itd... Tu gre verjetno tudi iskati razloge za vecjo porabo marine motorjev. Generalno gledano...
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » To Nov 08, 2011 11:17

mamaMicka napisal/-a:"Obremenitev motorja je definirana le prek porabe goriva motorja na uro." To nikakor ne drzi, sploh ne "v svetu" kjer emisije niso pomembne ali so merila postavljena drugace.
Gorivo niso samo kalorije za moč, temvec je tudi sredstvo za hlajenje, mazanje itd... Tu gre verjetno tudi iskati razloge za vecjo porabo marine motorjev. Generalno gledano...


To ne razumem najbolje, kaj si hotel povedati, če imamo dva popolnoma enaka motorja, da tisti motor, ki več porabi goriva je manj obremenjen, od tistega, ki porabi manj, se pravi po tvojem, če vlečeš prikolico in imaš večjo porabo je motor manj obremenjen, fantje malo bluzite s takšnimi izjavami. Če so standardi za marine motorje manjši kot pri cesti, to ne pomeni, da je zato izkoristek izgorevanega goriva zato kaj slabši. Večina novih motorjev v navtiki je vsaj Evro3, razlika v izkoristku Evro3 in Evro5 motorja je minimalna, manj kot 5%. Gorivo je gorivo, motor pa pretvarja gorivo z nekim izkoristkom v mehansko energijo.

Zakaj pa je za premikanje plovila potrebno več energije kot za premikanje avtomobila, je pa 1. razred osnovne šole. Upor zraka je lažje premagovati kot upor vode, to vsak, ki zna plavati ve, da je lažje preteči maraton, kot ga preplavati. Kdor ne verjame, naj da avtomobil pri 40km/h na ravni cesti v ler in izmeri pot pri kateri se bo avto ustavil ter na drugi strani naj svojemu gliserju odvzame gas pri 40kmh in izmeri pot pri kateri se bo ustavil. Zato pa je za vzdrževanje hitrosti 40kmh 1tono težkega vozila, dovolj motor motokultivatorja, za plovilo 1 tono pa minimalno 100HP. Tretji primer izstreliš naboj iz puške, kdaj po dlje letel, ali po zraku, ali pod vodo?
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » To Nov 08, 2011 11:59

mislil sem pod enakimi pogoji. Normalno, da je v vodi vecji upor :)

Recimo en primer za vplinjac 2T motorje. Bolj revna, kot je mesanica zrak-gorivo vecjo moc dosega motor, v visje obrate se vrti. Dosega vecje temperature, vecja termicna raztezanja posledicno vecjo obrabo, manjso zivljensko dobo. Seveda tudi manjso porabo goriva na kW moči. Seveda tudi manj, kot je olja boljsi je izkoristek goriva, to spet pripomore k ekonomicnosti.
Recimo za primer klasicni tekmovalni 2T motor, ki je v samo zasnovi popolnoma enak outboardu ima na trenungu enako porabo goriva, kot na tekmi, s tem, da je na dirki "posušen" do skrajne mere in močnejši za ca 15%.
Glede EURO norm, ne vem kaksne norme veljajo v navtiki, vendar jih ne gre metati v isti kos. Recimo VW je bil prvi med dostavnimi avtomobili, ki je leta 2010 dosegel normo EURO 5, pri kamionih pa je bil istega leta EURO 5 ze star. Iz enostavnega razloga, ker veljajo drugacni kriteriji. In ko je VW dal na trg ta motor ze ni bilo vec subvencij za euro 5. Zdaj so subvencije za EURO6, avto industrija je se kar nekaj casa za to normo...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov