Nasveti za solo jadralce (angleško)

Vse o navtičnih knjigah, priročnikih, revijah, navodilih...

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Nasveti za solo jadralce (angleško)

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Apr 14, 2015 10:33

SinglehandedTipsThirdEdition - torej tretja izdaja; na eno prejšnjih je na forumu že bila povezava. Moram pogledati, kaj je novega...
al napisal/-a:...
Nekaj nasvetov jetukaj v brezplačni knjigi na 180ih straneh(če še koga to zanima; nisem še bral, le prilimam...)
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
boogle
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 80
Pridružen: To Avg 09, 2011 19:15

OdgovorNapisal/-a boogle » Če Maj 12, 2016 14:55

Občasno si sposodim 8m jadrnico in večinoma imam sabo potnike oz izletnike, ki jih hitro ulaufam. Če ne drugega so dobri vsaj za vlogo avtopilota - celo fino se jim zdi, jaz pa vmes rihtam ostalo. Zadnje čase pa mi kandidati odpovedujejo in razmišljam, da bom prej ali slej šel sam jadrat. Verjetno le za po en dan, morda dva.

Našel sem zgornji post in to bo letos vsekakor poletno čtivo.

Zanimajo me pa še kaki vaši nasveti in triki iz prve roke. Kako se pripravite in izvedete obrat (brez avtopilota)? zategnete glavno, obrnete in potem še genovo prevlečete na drugo stran, nato nastavite glavno? Kak trik pri pristanku? Ujamete boje na krmi ali stečete na premec? :)

Govorimo o dopustniškem užitkarskem jadranju in ne soloregati okoli sveta, da se razumemo.

Lp! :)
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6954
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Maj 12, 2016 15:25

boogle napisal/-a:Zanimajo me pa še kaki vaši nasveti in triki iz prve roke. Kako se pripravite in izvedete obrat (brez avtopilota)? zategnete glavno, obrnete in potem še genovo prevlečete na drugo stran, nato nastavite glavno? Kak trik pri pristanku? Ujamete boje na krmi ali stečete na premec? :)

Govorimo o dopustniškem užitkarskem jadranju in ne soloregati okoli sveta, da se razumemo.

Lp! :)

Verjetno imaš rudo. Pri rudu si lahko pomagaš z elastično vrvjo, ki ti rudo drži na sredini, ko ga spustiš po obratu.

Pri kolesu obrat brez avtopilota poteka nekako takole. Krmilo je srednje pritegnjeno, da se ne more prosto obrnit.
https://youtu.be/ZJmTvDyan38?t=126

Jaz glavno jadro pravočasno pritegnem, da preleti samo in se posvetim škotam genove in potem popustim glavno kolikor je potrebno.


Pristankov pa je več; s krmo, premcem, v lahkem, v močnem vetru ..., bočno, junejmit :lol:

Najtežji je, če si solo in močno bočno piha in nimaš opore pri osalih barkah.
Tu, če ni asistence, bi jaz najprej pristal bočno, če je seveda prostor in šele potem nataknil muring in obrnil barko pravokotno na pomol.

Če je zavetrna barka na razpolago, pač z dovolj veliko hitrostjo barko pripelješ v željeno pozicijo, ne predaleč od sosednje barke in potem pustiš, da veter in bokobrani opravijo svoje.
Še in še je primerov. Tako da moraš bolj konkretno postavit vprašanje.
Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1195
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » Če Maj 12, 2016 23:29

boogle napisal/-a:...Zanimajo me pa še kaki vaši nasveti in triki iz prve roke. Kako se pripravite in izvedete obrat (brez avtopilota)? zategnete glavno, obrnete in potem še genovo prevlečete na drugo stran, nato nastavite glavno? Kak trik pri pristanku? Ujamete boje na krmi ali stečete na premec? :)

Govorimo o dopustniškem užitkarskem jadranju in ne soloregati okoli sveta, da se razumemo.

Lp! :)


Tudi jaz predpostavljam da imaš rudo oz. argolo in ne kolesa;
Obrat... misliš v orco oz. v veter?
Glavnega jadra ni kaj zategovat, pustim da preleti - hkrati popustim genovo na vinču, krmilo držim in upravljam z nogo (ali pa stojim čezenj) in genovo zategnem na drugi strani.
Je malce telovadbe, a gre brez problema.

Sčasoma se navadiš, opraviš eno ali dve par dnevni poti - pa je že avtomatika.

Pristanki... ko sem sam, večinoma sidram.
Če je nujno pristati - npr. na črpalki - je ključno predvsem to, da vse vnaprej dobro pripraviš (npr lepo zvite vrvi na pravem mestu, da jo samo vržeš in je že vse prav postavljeno, kakšen bokobran več kot normalno, čaklja pripravljena pri roki, obutev pripravljena pri nogah, itd). Od tu dalje pa predvsem manjša hitrost kot običajno!
Počasi... pa gre.

Bojo ujamem na premcu. Pripeljem zraven in ustavim, stečem naprej in jo ujamem. Če je vrv in čaklja prav postavljena, ni problema.
Če piha... pripeljem malo nad bojo in pustim da me veter počasi s premcem prinese nadnjo.

V marini... v domači ni problem če ni ravno ekstremnih razmer - če pa so, pristanem na primernejšem mestu in počakam, da se umiri. Vedno v veter, da piha stran od pomola, pa ni problemov.
V neznani marini... pa samo tako, da imam vnaprej pripravljen scenarij, ki se ga potem trdno držim, tudi če domači niso srečni (in popravim prilagodim kasneje) - a so vsaj vrvi in bokobrani pravilno postavljeni - ali pa že vnaprej pripravim barko na različne možne scenarije in se prilagajam sproti.
Vsekakor pa si vedno vzamem čas in če nimam dobrega občutka raje odplujem ven še na en krog in ponovno pripravo, kot da bi silil v nekaj, kar vidim da ne bo šlo prav gladko.
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2735
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

OdgovorNapisal/-a evovii » Pe Maj 13, 2016 07:48

Kar se tiče manevrov ima vsak svoj pristop tudi glede na opremo barke (kje so vinči, itd...) in velikost (moja je slabih 9m). Vsekakor pa v kolikor imaš avtopilota je bistveno lažje. Glavno jadro pa v močnejšem vetru pred manevrom vedno mal bolj zategnem, da potem ne preleti kot norc in kaj potrže.
Glede pristankov pa vaja dela mojstra. Jaz načeloma tudi v marini nimam problemov kadar sem sam v kolikor ne piha kot pri norcih. Takrat pa pokličeš marinerota pa pride pomagat. Ključno pri vsem je ustrezna priprava še preden vpluješ proti privezu. Edino kar jaz prakticiram je, da kadar grem sam iz svojega priveza v marini na muring obesim bojo, tako, da potem lažje in hitreje zagrabiš muring (podobno kot imajo ribiči).
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta