Kako pomagati gumenjaku do glisiranja?
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
Ja, to je točno tisti čoln iz Interspara.
1. Poskusil vse kote motorja, pa kljub temu...
2. Motor ima sigurno kratko nogo. Kolega, ki se bolj spozna, je rekel da je na pravi višini.
3. Sem mislil, da za lahek čoln rabiš večji korak. Kako ugotovim, za kateri propeler gre?
4. Glej moj prejšnji post.
Saj to je to, počasi mi zmanjkuje idej.
1. Poskusil vse kote motorja, pa kljub temu...
2. Motor ima sigurno kratko nogo. Kolega, ki se bolj spozna, je rekel da je na pravi višini.
3. Sem mislil, da za lahek čoln rabiš večji korak. Kako ugotovim, za kateri propeler gre?
4. Glej moj prejšnji post.
Saj to je to, počasi mi zmanjkuje idej.
Med tem, ko sem jaz pisal moje doživljaje s takim čolničom, si ti napisal post, da je motor OK. Recimo, da ti verjamem in da ti verjameš prodajalcu. Potem je tukaj samo še propeler. Imaš prav, da bi na manjšem čolnu načelno potreboval večji korak in bi s tem posledično dosegal večje hitrosti, vendar v tvojem primeru se motor očitno ne more dovolj zavrteti, da bi čoln porinil iz vode... Propelerji so bili 225, 250 in 275 mm korak. Za razliko od ostalega sveta je Tomos uporabljal enoto mm za korak in ne cole... Korak je napisan na propelerju pri luknji za na gred. Če ga snameš, boš videl kaj piše.
Lahko je še nekaj. Praviš, da sta poskušala s presedanjem. Mogoče je čoln kljub vsemu spredaj prelahek. Na takih čolničih se na gas ročko motorja montira podaljšek, tako da lahko skipper sedi čim bolj spredaj. Zadaj je dovolj teže že samo motor... To bi lahko bil problem, da sta se premalo presedla naprej. Kako ti je pa tistikrat uspelo izglisirati? Je po izglisiranju motor nabral še precej vrtljajev?
Še vedno ne izključujem možnosti, da je nekaj narobe z motorjem. Mogoče je bilo vse OK, pa je sedaj kakšen problem. Lahko svečke, vžigalna tuljava, voda v vplinjaču...
LP
Lahko je še nekaj. Praviš, da sta poskušala s presedanjem. Mogoče je čoln kljub vsemu spredaj prelahek. Na takih čolničih se na gas ročko motorja montira podaljšek, tako da lahko skipper sedi čim bolj spredaj. Zadaj je dovolj teže že samo motor... To bi lahko bil problem, da sta se premalo presedla naprej. Kako ti je pa tistikrat uspelo izglisirati? Je po izglisiranju motor nabral še precej vrtljajev?
Še vedno ne izključujem možnosti, da je nekaj narobe z motorjem. Mogoče je bilo vse OK, pa je sedaj kakšen problem. Lahko svečke, vžigalna tuljava, voda v vplinjaču...
LP
Izglisirala sva ga s kolegom enkrat zvečer, voda je bila mirna kot olje. Ko je dvignilo sprednji del sva se oba pomaknila čisto naprej in čez nekaj časa se je čoln "prevagal" v ravnovesno lego in izglisiral. Pridobil je nekaj obratov in precej konkretno pospešil, morala pa sva se presesti spet bolj nazaj, saj je motor (izpuh) dvigovalo iz vode. Takrat sva še nekajkrat ustavila in ponovila zadevo. Naslednji dan, ko je bilo za vzorec valov, mi podviga ni uspelo ponoviti. Imel sem občutek kot da ga nekaj "bremza".
Za propeler bom pa pogledal ob prvi priliki.
Za propeler bom pa pogledal ob prvi priliki.
sam menim, da pri tistih 30 kg, kolikor jih ima čoln, propeler ne igra vloge. pri taki teži, bi moral glisirati z najhitrejšim propelerjem, ne pa da mu svetujete počasen propeler. saj nima jadrnice ali stare batane.
če motor dela na oba cilindra, je dovolj moči da v dveh, lahko tudi treh, leti.
sam sem imel tak motor. original je imel nameščen srednji propeler. imel sem ga na elanu t401. (110 kg čoln, dve odrasli osebi in dva froca, pa ni glisiralo, je pa bil tik pred tem. dve odrasli osebi je glisiral, ena odrasla oseba pa je letelo.
sam bi preveril, da motor res dela na oba cilindra (to pomeni da ima dovolj moči) motor dal v najnižjo lego in nabavil podaljšek za ročico, da bi voznik sedel spredaj.
glede vsega povedanega sumim, da motor ne dela v redu.
če motor dela na oba cilindra, je dovolj moči da v dveh, lahko tudi treh, leti.
sam sem imel tak motor. original je imel nameščen srednji propeler. imel sem ga na elanu t401. (110 kg čoln, dve odrasli osebi in dva froca, pa ni glisiralo, je pa bil tik pred tem. dve odrasli osebi je glisiral, ena odrasla oseba pa je letelo.
sam bi preveril, da motor res dela na oba cilindra (to pomeni da ima dovolj moči) motor dal v najnižjo lego in nabavil podaljšek za ročico, da bi voznik sedel spredaj.
glede vsega povedanega sumim, da motor ne dela v redu.
seleven napisal/-a:Tomos 10 žal nima 10 konjskih sil merjeno na propelerju. Na propelerju merijo moč le nekateri proizvajalci, drugi pa na osi motorja. Z 10 konji bi z Yamaho sigurno brez problema glisiral. Če imaš možnost poizkusi. Lp
Mislim, da pri 10 in 18 ni tako. Tomos je kasneje navajal moč na propelerju po standardu ICOMIA in je za 10 in 18 navedel te moči tudi na propelerju. Za štirico pa le 3 konje, oziroma za 3 in 3.5 le 2.4 konja. Desetka bi morala leteti s tem čolnom. Je pa treba paziti, da je teža pravilno razporejena, zaradi kratke vodne linije. S tem motorjem se je lepo glisiralo tudi z večjimi gumenjaki in celo z Elanom T 401, če ni bil preveč obtežen.
Kaže, da je problem drugje, ampak vseeno: tak podaljšek za ročico plina, kot ga omenja Admin, sem pred kakim letom kupil in nekajkrat koristno uporabil. Če podaljška ne bi imel, se sam na svoji gumici ne bi mogel peljati. Verjetno bi se prevrnil, če že ne kar navzad ob poskusu izglisiranja, pa čez kakšen val med glisiranjem. Moči sem imel namreč več kot dovolj (18KM na malo večjem čolnu, kot je tvoj).
No, ta podaljšek sem včeraj našel. Je poceni naprodaj, ker sem pred dnevi prodal gumico
LP Francelj
No, ta podaljšek sem včeraj našel. Je poceni naprodaj, ker sem pred dnevi prodal gumico
LP Francelj
Nazadnje spremenil francelj, dne Če Sep 04, 2008 11:31, skupaj popravljeno 1 krat.
"Pridobil je nekaj obratov in precej konkretno pospešil", ta trditev pove vse. Ko je čoln premagal svoj val, se je motor zavrtel, in tudi hitrost se je povečala. Če motor dela samo na 1 cilinder, nima 50% moči, ampak kvečjemu 25%, ker veliko moči pobere bat, ki ne dela. Še na 6 cilindrašu se pozna če kateri cilinder ne dela, na 2 cilindrašu se pa komaj pelješ.
No ja, vse je mogoče. Ampak res nisem imel občutka da bi motor delal na en cilinder. Je to res tako neopazno? Tekel je normalno, nič ni "trukiral", vžgal pa vedno brez problema iz prve. Bom pa definitivno preveril. Pospešil pa je seveda zato, ker je iz pluženja z visoko dvignjenim sprednjim koncem (z ogromnim uporom) prešel v glisiranje (z malo upora). In pri (opazno) večji hitrosti se mi zdi normalno, da se lahko motor malo bolj zvrti. Ni pa bilo neke dramatične razlike.
Nič ne rečem čez Tomosa,tudi sam ga imam samo da je 18-tka,dela kot urca,je pa nekaj res,recimo Yamaha 15 je veliko bolj poskočen motorček.Mi je prijatelj posodil svojo Yamaho 15 za test,pa moram rečt da je skoraj kot noč pa dan.Ko probaš nekaj takega,potem misliš da je tomos nekaj zamorjen,kot da se mu ne da,prou len je proti Yamahi.Po tem samo razmišljaš če je kaj kje zabasano(filtri,uplinjač,...).
lp
lp
Kdo je na strani
Po forumu brska: medved in 5 gostov