Kako pomagati gumenjaku do glisiranja?

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator, moderator2, janadino, MareC

Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2083
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

OdgovorNapisal/-a Piki » Če Sep 04, 2008 07:12

Tudi mi smo včasih imeli sposojeno dvotaktno Yamaho 15 in je šla super, ampak smučati se pa z njo ni dalo, s Tomosom 18 je pa šlo.
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1561
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » Če Sep 04, 2008 10:14

Jaz glisiram z maestralom 4 in tomos 4.5 :twisted: Ja, pa neko rajco si zvežem na ročico krmila, da lahko sedim čisto na premcu, ampak glisira :idea:
Pa šalo na stran, čeprav je res. Pri gumenjakih, ki nimajo trdega dna in motorje manjših moči, se mi zdi glisiranje vedno problematično. Pri glisiranju pa je tudi vodljivost slabša, kot pri trdem dnu. Sem pa že videl marsikoga, ki si je na gumenjaku enostavno podaljšal krmilno ročico in sedi čisto na premcu in lepo glisira tudi z par konji. Seveda se vse konča, ko prisede v čoln še kdo :idea:
kocka
Admiral
Prispevkov: 4467
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » To Sep 09, 2008 19:47

Ko berem tele vaše prispevke o glisiranju na manjših gumicah z podhranjenimi motorji se spomnim svojega podviga ko sem poskusil sedeti na klopi 3m Suzumarja motorček je bil Suzuki 8. Iz izolske marine sem počasi izplul in poskusil izglisirati pa so bili precejšni valovi, jaz pa prvič na vožnji z mojo gumico. Ko je policija izplula z svojo 10m gumico sem se hotel malo švercati po razbitih valih za njimi, vsedel sem se na klop, da prenesem težo naprej in fiksiral gas-ročko, levo desno pa sem krmilil s težo telesa 8) Precej hitro je bil čoln zunaj in minuto dve sem mislil, da sem zmagal, potem :shock: pa so valovi počasi dobili nazaj na svoji velikosti(čoln pred mano je izginil) in vožnja je bila vedno bolj podobna rodeu med mano in čolnom, ko sem se držal za štrike ob strani :( in komaj sem potegnil varovalo za vžig da nisem cmoknil v vodo. No potem sem se pa lahko normalno vozil. :oops:

Malo sem zašel ampak tale Tomos, če je "zdrav" mora glisirat s to gumico in to z dvema osebama, za eno osebo bi bil dovolj 4,5.
Fantocci
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 74
Pridružen: To Avg 12, 2008 14:10

OdgovorNapisal/-a Fantocci » Sr Sep 10, 2008 16:21

Elan T-300 (banjica) z dvotaktnim Mercuryjem 8KM in dvema osebama lepo glisira že na pol gasa. Tudi tvoj gumenjak bi moral.
kocka
Admiral
Prispevkov: 4467
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Če Sep 11, 2008 17:34

Tole bo verjetno bolj prepozen nasvet za Iggy K, upam pa da bo pravočasen za ostale, ki kaj kupujejo ali menjajo. Ko gremo po kolo(za 200eur in gor) v trgovino se vedno vsedemo nanj in probamo, ko pa se gre kupovat rabljen čoln veliko ljudi to počne na dvoriščih in garažah pogledamo čoln, lastnik vžge motor, ta zabrni in ok. kupljeno. Tudi sam sem počel te neumnosti in k sreči v redu kupil, ampak kako motor teče ,ali sploh izglisira, koliko šprica v čoln, kako tolčejo valovi , itd, lahko vidimo samo, ko to res preizkusimo. Dostikrat vidimo oglase kjer so na čolnih premajhni motorji s katerim(z 3-4osebami) ne izglisira in tudi dosedanji lastnik ga je gonil do konca, da je kam šlo. Če bi npr. oseba x preizkusila čoln in videla da ta ne izglisira ne bi bilo nobenih problemov, ker ga ne bi kupil oz. bi šel zavestno v to. Torej fantje in dekleta, vse je treba probat! :wink:
klemzi
Admiral
Prispevkov: 601
Pridružen: Sr Apr 16, 2008 15:24
Kraj: trzin

OdgovorNapisal/-a klemzi » Če Sep 11, 2008 18:59

Se strinjam s kocko!

Letos je moj kolega kupil rabljen motor, ki je doma delal normalno, vendar si ni vzel čas da bi ga testiral v morju.

Ja, z njim gre v južno dalmacijo, plača plovno dovoljenje in zavarovanje in privez, spusti čoln v morje in na koncu ugotovi da motor nima kompresije. :twisted: :twisted: :twisted:


LP Klemen
Iggy K
Desetnik
Prispevkov: 11
Pridružen: To Sep 02, 2008 16:58

OdgovorNapisal/-a Iggy K » Če Sep 11, 2008 19:59

Vse lepo in prav, tudi jaz sem pristaš sistema "najprej preizkusi". Vendar v Intersparu čolnov žal ne posojajo na testiranje. Kar pa se tiče motorja, za resno testiranje ni bilo časa (kupil par dni pred dopustom), v sodu pa je prav lepo brnel in vžigal iz prve. Da pa bi bil sam motor glede na čoln podhranjen pa nisem niti pomislil, saj so mi vsi s katerimi sem govoril o tem zatrjevali da bo to prava mala raketa (da bi moralo biti tako, se očitno strinja tudi večina foruma).

Konec meseca grem za vikend na morje in bova z izkušenim kolegom zadevo še malo potestirala in poskusila ugotoviti kje je problem.
kocka
Admiral
Prispevkov: 4467
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Če Sep 11, 2008 20:13

Ja, pa še tole, motor(kakršenkoli), ki ima slabo kompresijo še lepše vžiga in se vrti v prazno, samo moči pa ni! To mi je pa mehanik povedal, sem bil tudi jaz precej :shock: .
Iggy K
Desetnik
Prispevkov: 11
Pridružen: To Sep 02, 2008 16:58

OdgovorNapisal/-a Iggy K » Če Okt 09, 2008 13:07

Upam da sem končno rešil problem!

Prejšnji vikend sem bil na morju in sva se s kolegom malo lotila čolna.
Ko sva hotela preveriti iskro na svečkah, sva ugotovila, da ena od svečk ni bila dobro privita ampak ji je manjkalo nekako pol obrata ali obrat in se jo je dalo zlahka odviti z roko. (Motor pa pravkar s servisa!! :evil: ) Potem pa smo se spravili testirat. Res je bila tako mirna voda kot je med dopustom nisem nikoli imel, vendar je čoln tokrat z dvema osebama izglisiral brez težav, tudi z 2,5 osebami (dva odrasla dedca + otrok) je šlo. Tako zdaj samo še upam, da se bo zadeva tudi v malo manj idealnih razmerah obnesla podobno.

Je možno, da v enem cilindru zaradi slabo privite svečke ni bilo prave kompresije? Čudno se mi je sicer zdelo da pod pokrovom ni bilo nič črno oz. sajasto, kot bi pričakoval, če je dejansko kaj uhajalo. Kaj mislite?
Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2083
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

OdgovorNapisal/-a Piki » Če Okt 09, 2008 14:44

Seveda je možno. Sam sem imel podoben problem na T 4, tam je bil uničen navoj in se je svečka postrani in ne čisto do konca privila v glavo. Posledica je bila seveda slabša kompresija in pomankanje moči. Šele, ko sem snel glavo, sem videl v čem je problem. Potem sem zamenjal celo glavo in problem je bil rešen, moč je bila spet tu.
Rafter
Kapitan fregate
Prispevkov: 121
Pridružen: Če Jul 05, 2007 23:14
Kraj: Southern district of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Če Okt 09, 2008 15:20

francelj napisal/-a:Kaže, da je problem drugje, ampak vseeno: tak podaljšek za ročico plina, kot ga omenja Admin, sem pred kakim letom kupil in nekajkrat koristno uporabil. Če podaljška ne bi imel, se sam na svoji gumici ne bi mogel peljati. Verjetno bi se prevrnil, če že ne kar navzad ob poskusu izglisiranja, pa čez kakšen val med glisiranjem. Moči sem imel namreč več kot dovolj (18KM na malo večjem čolnu, kot je tvoj).

No, ta podaljšek sem včeraj našel. Je poceni naprodaj, ker sem pred dnevi prodal gumico :wink:

LP Francelj

Francelj, ali je podaljšek še na voljo?

LP, U.
francelj
Admiral
Prispevkov: 923
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

OdgovorNapisal/-a francelj » Če Okt 09, 2008 20:59

Rafter

podaljšek še imam. Nisem se posebej trudil s prodajo. Bom moral že skoraj pobrskati, kam sem ga spravil;-)

LP Francelj
Rafter
Kapitan fregate
Prispevkov: 121
Pridružen: Če Jul 05, 2007 23:14
Kraj: Southern district of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Če Okt 09, 2008 23:04

francelj napisal/-a:Rafter

podaljšek še imam. Nisem se posebej trudil s prodajo. Bom moral že skoraj pobrskati, kam sem ga spravil;-)

LP Francelj

Javi, prosim, ko ga najdeš. Morda kakšna slika? :wink:
Sem resen interesent.

LP, Uroš

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 1 gost