Gumenjak ali plastika (4,5-5 m)

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

Uporabniški avatar
Stopi
Admiral
Prispevkov: 723
Pridružen: To Maj 26, 2015 16:42
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Stopi » Ne Avg 02, 2015 11:11

SR 290 napisal/-a:
Stopi napisal/-a: Ali je to lažje izvedljivo s 4,5m gumico ali s 4,5m plastiko?


V glavnem je odvisno od:
- razmerja med dolžino in širino dna. Ožja je plastika, manj bo nabijalo.
- od globine V dna. Ostrejši je, bolj mirno bo tekel čez valove.
- malenkosti okrog kobilice kot je recimo pad keel, ki tudi blaži udarce, oziroma sploščeno kobilico, ki deluje obratno.
- težišča plovila. Nižje je, bolje je in takrat (Okrog 1/3 dolžine gledano od krme.), ko vzdolžno težišče omogoča ravno pravi vpadni kot plovila ob minimalnem trimu, bo tudi najmirneje tekel čez valove.

Večinoma so gumice po zunanjih gabaritih enako široke kot plastike in, ko odšteješ širino tub ugotoviš, da imajo gumoni dobro razmerje med širino in dolžino dna. Druga dobra lastnost je zelo kratek premec, torej imajo relativno dolgo vodno linijo. Tisti z mehkim dnom ali z kobilico v obliki spojlerja so izvzeti.
Plastični gliserji so večinoma izdelani "po ameriško" in njihova glavna skrb je čim več bivalnega prostora, ter prevoz po cesti brez posebnega spremstva. To pomeni, da zelo hitro pridejo do širine 2,55 m in za kolikor toliko všečen videz jim dodajo dolge premce, ki navadno pomenijo, da je ravnega dela dna le za 1/3 dolžine plovila. Višji so boki, slabše je. Posledično večina plastičnih čolnov bistveno bolj nabija kot gumenjaki podobnih zunanjih gabaritov, ampak 5 m gumon ima znotraj trdnega prostora podobno kot 3,5 m plastičen gliserček. Dobra lastnost je morda, da te ne napiha kot v gumonu.
Fotr je imel na primer majhnega gliserčka dolžine 3,6 ali 3,8 m (se ne spomnim) z globokim 18 stopinjskim kotom dna z zametkom pad keela, kratkim premcem in širine le 1,4 m. Gor je bil najprej 25, kasneje pa 40 hp motor in z to ozko žverco sem se v vsakem vremenu lahko pomeril z katerim koli gumonom. Po drugi strani pa se Kličko podobnih dimenzij odbija od vode in zabija v valove, ker ima lep a predolg premec, nima pad keela in ima kako stopinjo premajhen v dna.

Če imaš namen preplut veliko ur ne glede na uro v dnevu, bo do 5,5 m dolžine zagotovo primernejši gumon, ampak ob upoštevanju, da bo med garderobo nekaj obleke primerne vsaj za jesen in ne pozabi na dobra pokrivala.
Če imaš namen noret po zalivih in skakat na bližnje plaže, bo boljša plastika, ki ima ob istih dimenzijah bistveno več "plaže".
Nad dolžino 5,5 m po moje vsaj tja do 7,5 m nima smisla nič nabavljat, kasneje pa plastiko ustrezno namenu in vsaj z 20 stopinjskim kotom dna pri krmi, še bolje med 22 in 24 stopinjami, ter z "grdim" kratkim premcem.

Še ena, ki bo morebiti delovala provokativno, a v resnici to ni.
Hitri, na pol dirkalni gliserji tipa Allison, Velocity ali Puff imajo ob svoji dolžini še vedno več prostora kot gumoni, navkljub zelo športni obliki in nizkemu profilu pa v valovih plujejo bolje in bistveno hitreje od gumonov, ampak imajo pa svojo ceno.


p.s.
Kak vpliv (če ga ima) ima oblika dna na udobnost ali učinkovitost plovbe bi znal povedat Ciril Mastnak, ki je povsem preoblikoval svojo Kvarnerplastiko in mu dodal pad keel z malce ostrejšim dnom pri krmi od originala.



SR290 HVALA! To pa je vrhunski odgovor. Napisal in razložil si čisto vse, in še več, kar me je zanimalo. Odločitev bo zaradi tega veliko lažja... :D
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2527
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Ne Avg 02, 2015 19:21

Še moja pika na i. Tam nekje 6m je še obvladljivo, da ga lahko voziš po cesti in daš na vsaki drči v vodo. Za 7m in več rabiš pa že kar konkreten avto, pa B+E izpit verjetno.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » To Avg 04, 2015 15:02

Je bolj sigurno z dvigalom, drugače si preveč odvisen od izvedbe spusta, globine vode, pa spust bi še šel, medtem ko dvig.... :?
Uporabniški avatar
Stopi
Admiral
Prispevkov: 723
Pridružen: To Maj 26, 2015 16:42
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Stopi » So Avg 15, 2015 16:24

Tako, na osnovi vaših odgovorov in nasvetov ter na osnovi razgovorov z naključnimi morjeplovci, ki sem jih srečal na dopustu in jih povprašal o njihovil plovilih, sedaj gledam gumenjaka 4,5 m do 5 m s 50-60 KM.

Prvi pogoj mi je 4 taktni motor, ker je poraba verjetno BISTVENO manjša kot pri 50-60 KM 2-taktnem. Imam prav glede porabe? Lastnik 50 KM 4T Yamahe, ki je original 40 KM a je "odprta" na 50 KM, mi je 100% zatrjeval, da mu pije 5-7 litrov na uro (5 litrov ko je sam, 7 litrov, ko je poln in plujejo s 3/4 gasa pri 20 mph). Če je to res, je to res super nizka poraba, skoraj povsem enaka kot pri mojem sedanjem Tohatsu 30 KM 2T.

Kako je s temi italijanskimi 4T motorji, ki so original 40 KM, potem pa sfrizirani na 50 ali 60 KM. Se s tem bistveno poveča možnost okvar in skrajša življenjska doba?

Kaj porečete na motorje Mercury? Konkretno gledam tega http://www.mornar.net/view/ad.asp?ID=187934
ludwe
Kapitan
Prispevkov: 202
Pridružen: Sr Mar 03, 2010 16:23
Kraj: Cerknica

OdgovorNapisal/-a ludwe » So Avg 15, 2015 19:44

40 imajo samo oznako zaradi njihove zakonodaje.(D0 40 hp ne rabijo izpita.)
Sam imam mercurija z oznako 40 je pa 50 in je tovarniški in nič friziran.
bsc46
Admiral
Prispevkov: 736
Pridružen: To Dec 08, 2009 11:39
Kraj: Postojna

OdgovorNapisal/-a bsc46 » So Avg 15, 2015 20:09

Kaj pomeni poln? 7 litrov za 20 milj, to je 0,284 l na miljo. Nikoli!
Ljubitelj narave
Uporabniški avatar
Stopi
Admiral
Prispevkov: 723
Pridružen: To Maj 26, 2015 16:42
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Stopi » So Avg 15, 2015 20:49

ludwe napisal/-a:40 imajo samo oznako zaradi njihove zakonodaje.(D0 40 hp ne rabijo izpita.)
Sam imam mercurija z oznako 40 je pa 50 in je tovarniški in nič friziran.


Poznam italijanske predpise in vem za mejo 40 KM, zato tudi vem, da večino iz italije kupljenih motorjev, ki so uradno 40 KM, povečajo na 50 ali 60 KM. Kolikor vem, to naredijo z nalaganjem novega software oz. menjavo elektronike. Zagotovo pa ne bo držalo, da je tovarniški, gor piše 40, ima pa v resnici 50 KM. Sigurno so moč povečali predhodni lastniki, če pa si kupil novega v Italiji, pa je možno, da ga je trgovec "spimpal". :lol: Pri registraciji rabiš vse uradne dokumente in nič ne pomaga, če na pokrovu piše 40 KM, v dokumetnaciji pa 50 KM. :D

To je enako kot pri avtomobilskih motorjih, kjer je tovarniška moč npr. 150 KM, potem pa naložiš nov software in ima motor naenkrat 180 KM, ker ima pač spremenjeno krivuljo moči in navora, a s takšnim programom ne ustreza več vsek ekološkim zahtevam glede izpustov in zato tovarniško pač nima 180 KM ampak 150 KM.
akisek
Kontraadmiral
Prispevkov: 274
Pridružen: So Jul 07, 2007 15:52
Kraj: Hrastnik

OdgovorNapisal/-a akisek » So Avg 15, 2015 20:52

Poln verjetno 4 osebe.Ta poraba je kar realna(hitrost 15mph) pod pogojem,da je mirno morje.
Uporabniški avatar
Stopi
Admiral
Prispevkov: 723
Pridružen: To Maj 26, 2015 16:42
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Stopi » So Avg 15, 2015 21:04

bsc46 napisal/-a:Kaj pomeni poln? 7 litrov za 20 milj, to je 0,284 l na miljo. Nikoli!


Poln je mislil, ko so gor 4 člani familije (2 odrasla in 2 otroka) in verjetno vsa roba za 1-dnevni izlet (hladilna torba s pirom, sokovi, sendviči, vodo, maske, plavutke, ležlniki, 4 telefoni, 2 bluetooth zvočnika, 2 tablici, 2 mareli in 2 podstavka, vsaj 500 ml sončne kreme SPF50 ...). :o

Glede porabe preračunane na uro, pa je verjetno v tem 1 urnem izletu, kjer glisiraš z 20 mph všteto tudi 5 minutno plutje od priveza do začetka glisiranja, pa seveda tudi zadnjih 10 minut, ko gledaš, kam v zalivu boš zavil in kje se boš zasidral, torej je dajansko le 40-45 minut glisiranja pri 20 mph in 15-20 minut počasne vožnje. Tako je verjetno razdalja, ki jo prevoziš v 1 uri (ko žena pogleda na uro in ti ukaže da zaviješ v naslednji zaliv) ca. 15 milj. PRi takšni razlagi pa bi bila poraba potem 0,47 l na miljo. Je to bolj verjetno?

Si se pa tudi "užgal" pri računanju... 7:20=0,35 :lol:
69zan69
Višji vodnik
Prispevkov: 16
Pridružen: To Jul 28, 2015 09:44

OdgovorNapisal/-a 69zan69 » So Avg 15, 2015 22:04

Mi smo imeli 4,50m fishermana, zdaj pa imamo 4,50m gumenjaka in sem z gumenjakom veliko bolj zadovoljen kar se tice udobnosti voznje, tudi za sopotnike se mi zdi gumenjak bolj udoben, vsaj tako pravijo...je pa spet odvisno od posameznika in pa na fishermanu je bilo res malo vec prostora kar se tice predalov...
69zan69
Višji vodnik
Prispevkov: 16
Pridružen: To Jul 28, 2015 09:44

OdgovorNapisal/-a 69zan69 » So Avg 15, 2015 22:10

kar se tice motorja MERCURY je tast je kupil novega 40KM in so mu ze tam vstavili novo plosco 60KM z doplacilom,ob tem ne priznajo garancije ceprau je vse njihovo, vendar ima motor cez 300ur, redno servisiran in do zdaj nobenih problemov!!!
boštjan.knez
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 74
Pridružen: Sr Feb 04, 2015 04:03
Kraj: Nova Gorica

OdgovorNapisal/-a boštjan.knez » Ne Avg 16, 2015 03:14

Stopi...motorji 40/50 oz 40/60 niso sfrizirani,ampak so depopotencirani,...vsi ti motorji za italjanski trg so v osnovi 50 ali 60 konjev zamašenih na 40....ne rabiš frizirat...samo vzameš ven reducirko za zrak in je to-to....vsaj pri yamahi je tko.
MKN
Viceadmiral
Prispevkov: 576
Pridružen: Sr Sep 03, 2014 12:51

OdgovorNapisal/-a MKN » Ne Avg 16, 2015 08:26

Mi imamo fishermana 4.8m s 40/60 Mercury motorjem. Uporabljamo ga za točno take namene, kot je napisal SR290. Torej vožnja po zalivih, vlečenje tube, izlet v mesto na zajtrk in v trgovino in podobno. Za dnevna kopanja se nam je odlično obnesel. Tudi če smo se vozili v maestralu je bilo vzdržno. Ker je spredaj dolg in ima visoke boke, kot je omeni SR290, smo na čolnu suhi kljub valovom.
Nam ni toliko za hitrost in udobno vožnjo po valovih, ki niso več primerni za naš čoln. Raje imamo malo več prostora v čolnu, če je potrebno peljemo malo počasneje in ko je morje previsoko, ostanemo doma. Po moje človek ne sme pričakovati od čolna več, kot čoln zmore. Jaz sem upošteval nasvete lokalnih fantov, tako pri nakupu kot pri uporabi čolna in sem bil do sedaj kar zadovoljen.
Motor je po karakteristikah povsem enak kot pravi Mercury 60, to je 996ccm in štirje cilindri, kljub temu, da so mu Italijani dali nalepko 40 in je tudi v plovnem dovoljenju vpisan kot 40. Stvar je samo v elektroniki, ki je vgrajena. Res pa je, da obstaja tudi Mercury 40 s tremi cilindri. Takega s 60 konji pa še nisem videl.

MKN
ludwe
Kapitan
Prispevkov: 202
Pridružen: Sr Mar 03, 2010 16:23
Kraj: Cerknica

OdgovorNapisal/-a ludwe » Ne Avg 16, 2015 08:42

Pod tole se tudi jaz podpišem.Mi imamo fishermana 460 in ko sem kupoval čoln sem dal prednost prostoru.Izdelal sem še stransko tendo in tako imamo pri sidranju veliko sence,ter ogromne ležalne površine za tako mali čoln.
boogle
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 80
Pridružen: To Avg 09, 2011 19:15

Re: Gumenjak ali plastika (4,5-5 m)

OdgovorNapisal/-a boogle » Pe Mar 01, 2019 11:04

Berem aktualno temo v kateri kolega sprašuje za pomoč pri nakupu 5m gumenjaka za okoli 10k. Me je zasrbelo da svoje mnenje podam tam pa sem našel tole temo in mu je ne bom smetil.

Pri nas imamo doma gumenjaka pa moram rečt, da ko vidim na morju kakega 5m sundeck-a oz walkaround al kakorkoli jih imenujejo se mi kar malo faušarija prikrade za vrat. Na gumenjaku iste dolžine ponavadi lahko sedita na klopi le dva, dva pa na tubah in se držita za držala ko dva marinca. Na sidru se štirje res težko uležejo - gre če so otroci res mali. Na 5m lupini, ki ima dve klopi za volansko konzolo vsi štirje sedijo normalno, s pol hrbta naslonjenega in gledajo naprej. Menim, da se tako lažje zdrži daljše plovbe. Na sidru se dva lahko uležeta na premec in ponavadi se da zadnji dve klopi tudi skombinirati v ležišče. Pri 5m dolžine to niso neke velike ravne površine a napram gumenjaku cca 2x večje. Ti ta novi sundeck-i se lahko pohvalijo tudi z mini kabino za kramo a na 5m te še niso dovolj velike za prespat. Prednost gumenjaka vidim le, da je bolj stabilen na sidru, ker lahko stopiš na tubo in se ne nagne, cene so pa tam tam.

Če bi imel 10k za čoln in predvsem 2x več dopusta bi sam sigurno presedlal na lupino a za teh 14 dni je kar imamo zaenkrat dovolj.

Mirno plovbo in veliko sonca...

...grem vplačat loto :lol:
https://goo.gl/S3ASjc
https://goo.gl/yQBxbL

Kdo je na strani

Po forumu brska: cermatt in 6 gostov