Nasvet za motor

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Mar 15, 2016 20:35

kr3mn1 napisal/-a:
mato napisal/-a:Iz zanesljivih virov je znano da so avtomobilski ali tovornajkarski motorji vsaj 20% priprti za uporabo v navtiki. Zakaj že.... obremenitve!


še enkrat preveri vir


MATO, popolnoma si brcnil v temo!!! V navtiki so motorji iz avtomobilske industrije BOLJ NAVITI, oziroma je njihova moč povečna in ne zmanjšana! Ne vem od kje ti ta ideja, da bi moč za v navtiko priprli? Na morju so obremenitve bistveno manjše in ne večje! Res je, da so mogoče neke terminčne obremenitve večje, ker se vse dogaja zelo dolgo pod neko konstanto, vendar to vsak motor zdrži brez težav! Vse ostalo pa je na morju igračkanje proti cesti! Na cesti motor dela na različnih temperaturah, včasih se slabo hladi, en bedak ga ne zna pravočasno prestaviti v nižjo prestavo, vozi v klanec in navzdol zavira, itd... Vsega tega na morju ni, zato potem tudi več konjev... Tako je pri najmanjših motorjih (recimo omenjeni VW, pa BMW-ji pri Yanmaru, itd), kot tudi pri večjih. Recimo MAN se v kamionu vrti na delovnem območju do 1.500 vrt/min, daje pa pod 500 KM. Ta isti motor je v navtiki tovarniško odprt na 800 KM, pa zdrži tisoče in tisoče ur!

Seveda imaš potem neke res Heavy Duty modele, ki pa so normalno zaprti, zmanjšani vrtljaji, zmanjšani tlaki turbin, itd. Tako motor deluje na polnem plinu v bistvu isto, kot da imaš pol plina. S tem pa se mu avtomatsko vse podaljša, od servisnega intervala, do življenske dobe.
mato
Admiral
Prispevkov: 817
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

OdgovorNapisal/-a mato » To Mar 15, 2016 23:56

mamaMicka napisal/-a:
mato napisal/-a:A je potrebno vsak motor nekaj frizirat.
Pri teh konjičkih je to razlike par €, kupi kar bi rad pa furaj do onemoglosti.
Tako je narejeno.
Ne pa da se potem jamra, da je crknilo to pa ono, pa zaribal.
Iz zanesljivih virov je znano da so avtomobilski ali tovornajkarski motorji vsaj 20% priprti za uporabo v navtiki. Zakaj že.... obremenitve!


mal si ga pihnil. Mercury marine ima 270HP. Cestni pa 225KM. Gre za VW 3.0TDI motor. Tudi 4.2 ima 50HP več navtični, kot uni za na cesto.


Eto Sem se pozanimal še enkrat in sem ga res brcnil u kamen :oops:
16 literski motor SCANIA je v kamionu priprt na 500ks, v plovilih ga pa spustijo do 800 ali celo več.
Je pa nekaj res, kar je napisal tudi admin, zmanjšani so vrtljaji.
In to sem pomešal.
Vrtljaji so pa zmanjšani za plovila kjer lahko pride do skokov čez valove in propeler udari na polno nazaj iz zraka v vodo. Tako se prepreči lom motorne gredi. V tem primeru je bilo pa to narejeno na motorjih za torpedne čolne.
Ekola zopet sem se nekaj naučil.
Mato :wink:
Marjan 99
Poročnik fregate
Prispevkov: 70
Pridružen: Če Apr 21, 2011 16:38

OdgovorNapisal/-a Marjan 99 » Sr Mar 16, 2016 01:14

--
Nazadnje spremenil Marjan 99, dne To Jun 06, 2017 21:17, skupaj popravljeno 1 krat.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4407
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Mar 16, 2016 02:12

mato napisal/-a:Vrtljaji so pa zmanjšani za plovila kjer lahko pride do skokov čez valove in propeler udari na polno nazaj iz zraka v vodo. Tako se prepreči lom motorne gredi.


Ne ravno. Vrtljaji so zmanjšani zaradu manjše prestave v reduktorju, ali celo direktnem pogonu. Za propeler skrbita fleksibilna sklopka in kapitanova desna roka. Včasih jima je v pomoč regulator, ki skrbi za konstantne vrtljaje. Če ti v zraku ne narastejo preveč, se gredi nič ne bo zgodilo, ko priletiš nazaj v vodo.

Tudi lovska letala 2WW so imela iz istega razloga precejšno litersko moč in majhne vrtljaje, da ni bilo treba reduktorja.
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4827
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Sr Mar 16, 2016 07:09

abri2, ja nič potem pa kaj takega kupi:

Slika
abri2
Štabni vodnik
Prispevkov: 27
Pridružen: Sr Apr 18, 2012 18:33

OdgovorNapisal/-a abri2 » Sr Mar 16, 2016 07:36

Kocka si me pa res nasmejal :D :D
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Sr Mar 16, 2016 09:15

Ampak nekaj pa vseeno drži; navtični motorji v povprečju v eni uri pogoltajo 3x več goriva kot cestni. Če bi človek sklepal po tem dejstvu, potem ni težko reči da so navtični bolj obremenjeni. Tudi sam sem si predstavljal, da je tako. Temu razmišljanju v prid govorijo tudi kratki servisni intervali navtičnih motorjev.

LP

Avtorju teme se opravičujem za tole. Bi mu tudi sam svetoval nakup motorja s čimvečjo kubaturo, ki se po možnosti da še odpret. Sicer v splošnem ni vse v kubaturi, pri telih malih mlinčkih pa se upam trdit, da je kar pomembna.

Nikoli pa outboarda od recimo 40 HP dalje, nebi kupoval po kriteriju kubature.
Daki

OdgovorNapisal/-a Daki » Če Mar 17, 2016 17:05

kasaudio napisal/-a:Ampak nekaj pa vseeno drži; navtični motorji v povprečju v eni uri pogoltajo 3x več goriva kot cestni.


Ja, morajo skozi premagovati upor vode in so res bolj obremenjeni.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Pe Mar 18, 2016 07:33

itaq, avto rabi moč da doseže brzino, od tam pa samo premaguje kotalni upor gum in kar je dinamičnega upora (teža vozila na ravni podlagi je pri višjih brzinah zanemarljiva). Čoln ima pa upor vode ter upor zraka. povprečen osebni avto rabi malce manj kot 100kW (130 konj) da požene in vzdržuje 200km/h. Koliko jih že rabi čoln da pride do tja? 500?

in kle ni govora o klancih, ker tudi čoln ne vozi navkreber. Razen če ti ga ena pred solinam fafa pa nasadiš barko na valobran.
Uporabniški avatar
Stopi
Admiral
Prispevkov: 723
Pridružen: To Maj 26, 2015 16:42
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Stopi » Pe Mar 18, 2016 07:55

kr3mn1 napisal/-a:... in kle ni govora o klancih, ker tudi čoln ne vozi navkreber. Razen če ti ga ena pred solinam fafa pa nasadiš barko na valobran.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Slika
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Pe Mar 18, 2016 07:57

točno tega sem imel v mislih ja :)
Uporabniški avatar
Harry
Poročnik korvete
Prispevkov: 56
Pridružen: Ne Jan 18, 2015 00:16
Kraj: Ljubljana, Stinica

OdgovorNapisal/-a Harry » Pe Mar 18, 2016 22:05

Hrvati spet dovolijo dvotaktne do 5KM. Yamaha 5 2T je cenejša od 4t, pa še konzerviraš lahko sam; premisli!
Morski vuk
kondor88
Admiral
Prispevkov: 643
Pridružen: Po Nov 18, 2013 17:18

OdgovorNapisal/-a kondor88 » So Mar 19, 2016 09:14

Nimajo kaj dovolit, slovenec lahko vozi 3m in 5ks brez registracije pa če je 2t ali 4t
Uporabniški avatar
jozko
Admiral
Prispevkov: 1816
Pridružen: Ne Apr 07, 2013 10:57

OdgovorNapisal/-a jozko » So Mar 19, 2016 09:19

Verjetno je Harry mislil drugače, kot pravilno pojasnjuješ kondor88 :roll:
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 3289
Pridružen: Če Mar 06, 2008 08:20
Kraj: Ljubljana... Otok

OdgovorNapisal/-a MareC » So Mar 19, 2016 09:38

jozko napisal/-a:Verjetno je Harry mislil drugače, kot pravilno pojasnjuješ kondor88 :roll:


manjši Yamaha 2T motorji so še vedno v prodaji na hrvaškem

tako bo lažje :wink:

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 19 gostov