kr3mn1 napisal/-a:mato napisal/-a:Iz zanesljivih virov je znano da so avtomobilski ali tovornajkarski motorji vsaj 20% priprti za uporabo v navtiki. Zakaj že.... obremenitve!
še enkrat preveri vir
MATO, popolnoma si brcnil v temo!!! V navtiki so motorji iz avtomobilske industrije BOLJ NAVITI, oziroma je njihova moč povečna in ne zmanjšana! Ne vem od kje ti ta ideja, da bi moč za v navtiko priprli? Na morju so obremenitve bistveno manjše in ne večje! Res je, da so mogoče neke terminčne obremenitve večje, ker se vse dogaja zelo dolgo pod neko konstanto, vendar to vsak motor zdrži brez težav! Vse ostalo pa je na morju igračkanje proti cesti! Na cesti motor dela na različnih temperaturah, včasih se slabo hladi, en bedak ga ne zna pravočasno prestaviti v nižjo prestavo, vozi v klanec in navzdol zavira, itd... Vsega tega na morju ni, zato potem tudi več konjev... Tako je pri najmanjših motorjih (recimo omenjeni VW, pa BMW-ji pri Yanmaru, itd), kot tudi pri večjih. Recimo MAN se v kamionu vrti na delovnem območju do 1.500 vrt/min, daje pa pod 500 KM. Ta isti motor je v navtiki tovarniško odprt na 800 KM, pa zdrži tisoče in tisoče ur!
Seveda imaš potem neke res Heavy Duty modele, ki pa so normalno zaprti, zmanjšani vrtljaji, zmanjšani tlaki turbin, itd. Tako motor deluje na polnem plinu v bistvu isto, kot da imaš pol plina. S tem pa se mu avtomatsko vse podaljša, od servisnega intervala, do življenske dobe.